Jump to content
IGNORERAD

android vs. iphone Vilket väljer du?


Caveman

android vs. iphone  

96 röster

  1. 1. android vs. iphone Vilket väljer du?

    • Android
      63
    • Iphone
      26
    • Övriga
      7


Recommended Posts

  • Svar 166
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • peerhan

    19

  • Tallviking

    13

  • GammalDansken

    11

  • Merlins

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige

Googla på "Apple-ID" och "kreditkor"t får du se hur många som haft detta problem och hur man måste göra speciallösningar för att kunna tanka hem appar utan kreditkort

Det går inte att registrera ett Apple-ID utan kreditkort direkt utan man måste gå omvägar via att först försöka tanka ner en gratis app och SEDAN registrera ett Apple-ID i samband med den gratisnertankningen för att presenteras med ett alternativ utan att ha betalkortsinfo att registrera.

Bara för att öka mina inlägg så svarar jag på detta inlägg.

Det fet-stilta som jag markerat ut betyder ju i såfall att en iPhone skulle passa de som vill ha en Android att fippla med.

Så du menar att jag ljuger när jag säger att det går skapa ett konto utan kreditkort?

Jag skapade ett konto UTAN kreditkort UTAN några speciallösningar i syfte att ladda ner ett gratisapp från amerikanska appstore.

Jag menar att du ljuger. Men kanske inte i det här fallet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Som svar på tråden så har jag i nuläget valt iPhone men vad som händer i framtiden vet man aldrig.

Det kanske blir så man går över till Android den gången jag känner eller har behov för en förändring.

Men just nu så är jag nöjd med vad iOS kan göra för mig så jag ser ingen anledning att byta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Ja, fru Chang har tankat gratisappar från iTunes utan att ge något kreditkortsnummer.

Inse att detta inte är något problem...

Numera i vart fall. Jag medger att tidigare var det ett krav.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Ja, fru Chang har tankat gratisappar från iTunes utan att ge något kreditkortsnummer.

Inse att detta inte är något problem...

Numera i vart fall. Jag medger att tidigare var det ett krav.

Herr Chang har talat.

OK

Det var ett år sedan jag tvingades ange uppgifterna när jag råkade vinna en iPod i en tävling och skulle börja använda den

Blev ett ramaskri på kontoret när jag berättade om kreditkortstvånget eftersom vi alla jobbar med IT-säkerhet och olika betalningslösningar och säkring av datasystem med kreditkortsinformation

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

OK

Det var ett år sedan jag tvingades ange uppgifterna när jag råkade vinna en iPod i en tävling och skulle börja använda den

Blev ett ramaskri på kontoret när jag berättade om kreditkortstvånget eftersom vi alla jobbar med IT-säkerhet och olika betalningslösningar och säkring av datasystem med kreditkortsinformation

Ja, det må vara hänt.

Men menar du att detta skulle vara ett unikt problem vad gäller Apple? Jag har för all del lyckats handla mot faktura på svenska sajter, men om jag går utomlands så verkar det vara svårt att undvika kreditkort.

För övrigt meddelade Apple nyligen att det finns 200 miljoner konton på iTunes med kreditkortsinformation. Har icke hört talas om att någon skulle lyckats sno åt sig detta.

Vad får dig att tro att du och dina kollegor är skickligare på säkerhet än Apple?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

OK

Det var ett år sedan jag tvingades ange uppgifterna när jag råkade vinna en iPod i en tävling och skulle börja använda den

Blev ett ramaskri på kontoret när jag berättade om kreditkortstvånget eftersom vi alla jobbar med IT-säkerhet och olika betalningslösningar och säkring av datasystem med kreditkortsinformation

Ni var säkert också väldigt oroade för millennium-buggen på erat jobb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni var säkert också väldigt oroade för millennium-buggen på erat jobb.

Oroade är nog fel ord "extatisk glädje" över alla stålar dom skulle tjäna är nog bättre

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Ni var säkert också väldigt oroade för millennium-buggen på erat jobb.

Där jag jobbade då hade vi faktiskt en hel del system som skulle ha falerat om vi inte åtgärdat dom innan millenieskiftet och ett flertal system fick problem (vilket vi ju var förberedda på eftersom vi testat ordentligt innan)

Därför blev följderna minimala

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang!

Vad är det för fel på Apples produkter?

För enligt dig så är de ju många gånger bättre än konkurenternas produkter.

Men endå så förlorar de med hästlängder i varje marknadsundersökning där konsumenterna själva får välja(försäljningssiffrorna bekräftar detta också)....

År det marknadsföringen det är fel på tro?

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Ja, det må vara hänt.

Men menar du att detta skulle vara ett unikt problem vad gäller Apple? Jag har för all del lyckats handla mot faktura på svenska sajter, men om jag går utomlands så verkar det vara svårt att undvika kreditkort.

För övrigt meddelade Apple nyligen att det finns 200 miljoner konton på iTunes med kreditkortsinformation. Har icke hört talas om att någon skulle lyckats sno åt sig detta.

Vad får dig att tro att du och dina kollegor är skickligare på säkerhet än Apple?

Herr Chang har talat.

Det unika är väl att dom krävde kreditkortsuppgifter för att ens kunna komma in i butiken utan att man skulle handla av dom

Säkerhetsproblem och borttappade kreditkortsuppgifter når extremt sällan pressen när sådant händer såvida det inte kommer ut via andra källor !

Hur det är med Apple har jag ingen speciell insyn i dock eftersom jag inte jobbar med dom.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft Iphone,Samsung och HTC med Android.Men nu har jag en Google Nexus S,det bästa med denna telefon

är att det inte är lagt massa extra program från sina tillverkare på.Så det innebär att man alltid får det senaste uppdatering

direkt från Google via OTA.Så den har android 2.3 som enda telefon just nu.Det har tilloch med under de 2 månader jag haft den

ramlat ner uppdateringar,samt att den har den bästa batteri tiden av alla nya telefoner i verkligheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Herr Chang!

Vad är det för fel på Apples produkter?

För enligt dig så är de ju många gånger bättre än konkurenternas produkter.

Men endå så förlorar de med hästlängder i varje marknadsundersökning där konsumenterna själva får välja(försäljningssiffrorna bekräftar detta också)....

År det marknadsföringen det är fel på tro?

Är nått av det du skrev nu sant eller är det din personliga åsikt eller snarare önskan?

Nått måste Apple göra rätt när dom tagit marknadsandelar av alla andra mobiltillverkare.

Att du och många andra inte gillar Apples produkter,förlåt gillar är inte rätt uttryck,uppvisar en sjuklig besatthet att inte gilla betyder inte att ni har rätt.

Jag säger inte att den ena eller den andra är bättre för det beror helt på vem eller vad man ska använda den till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Herr Chang!

Vad är det för fel på Apples produkter?

För enligt dig så är de ju många gånger bättre än konkurenternas produkter.

Men endå så förlorar de med hästlängder i varje marknadsundersökning där konsumenterna själva får välja(försäljningssiffrorna bekräftar detta också)....

År det marknadsföringen det är fel på tro?

Struntprat...

Nu vet jag inte hur det är i Sverige, men i USA ligger Apple konstant i topp vad gäller "consumer satisfaction". Både vad gäller produkten i sig och vad man får för service efter köp.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

it’s J.D. Power and Associates. I mean, come on—with a name like J.D. Power, the firm is practically the superhero of customer satisfaction. So the news that the iPhone has maintained its head-of-the-class standings in both the company's consumer and business smartphone satisfaction studies is no small matter.

The iPhone held the top spot six months ago, when it blew away competition like Research in Motion (RIM) and LG, and its lead has only grown more dominant in the latest numbers. In the consumer market, Apple scored 811 points out of a possible 1000, handily besting the industry average of 765. Its nearest competitor, LG, was the only other firm to beat that average, scoring a 776—a 35 point differential.

A recently released survey of new owners of smartphones by 5 manufacturers report that Apple continues to top the satisfaction list. The phones were purchased in the past 6 months.

This survey of 1,212 smartphone owners was conducted by ChangeWave Research and covered phones from Apple (iPhone 4), HTC (EVO 4G, Droid Incredible), Motorola (Droid 2, Droid X), RIM BlackBerry (Torch, Bold, Curve) and Samsung (Galaxy S).

In an article at Investor Place, Paul Carton, ChangeWave vice president of research, said the results showed that the iPhone 4 “continues to outperform the industry in terms of customer satisfaction.”

Here are the results for ratings of very satisfied by maker:

iPhone (77 percent), Motorola (71 percent), HTC (63 percent), Samsung (45 percent), and RIM (44 percent). The results for RIM and Samsung don’t reflect much of the recently launched models such as the Samsung Galaxy S and RIM Torch.

Det är lätt att vara stor i käften grottmannen men backa upp det klarar du inte :whistle::na:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Apple's iPhone continues to dominate rival smartphones in customer satisfaction, a research firm said today.

A survey completed in early November of more than 1,200 U.S. consumers who had purchased a smartphone in the past six months found that Apple led all competitors in customer satisfaction, with 77% of iPhone owners saying they were "very satisfied" with their decision and device.

But the surprise finding, said Paul Carton, vice president of research at ChangeWave Research, was the "exceptionally strong" showing of Motorola, which placed second, with 74% of owners giving their Android-powered devices high marks. Motorola sells the Droid 2 and Droid X.

In third place was HTC, which garnered a 63% vote for "very satisfied" on the back of its Android-based Evo 4G and Droid Incredible.

Apple has consistently placed atop ChangeWave's customer satisfaction rankings since the iPhone debuted more than three years ago. A similar survey the firm did a year ago pegged the iPhone's very satisfied fraction at 74%, a number Carton called "on a different planet" compared to those of rivals such as RIM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Men endå så förlorar de med hästlängder i varje marknadsundersökning där konsumenterna själva får välja(försäljningssiffrorna bekräftar detta

Så nu vet vi att det är en önskan från dig och inget annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lätt att vara stor i käften grottmannen men backa upp det klarar du inte :whistle::na:

Enligt din undersökning så blir det ju 200-300% när man slår ihop slutsumman :whistle:

Jag skall göra det enkelt för dig, sök på => PC vs Apple

ps. its a long wa...

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Enligt din undersökning så blir det ju 200-300% när man slår ihop slutsumman :whistle:

Jag skall göra det enkelt för dig, sök på => PC vs Apple

ps. its a long wa...

Jag hade inte förväntat mig att du skulle fatta och det gjorde du inte heller.

Om du läser igen så är procenten en poäng av maximalt 100 hur nöjd kunden är.

Är kunden helt nöjd får produkten 100% och om helt missnöjd 0%

Fattar du nu eller ska vi ta det en gång till?

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

iPhone tops J.D. Power's customer satisfaction survey for 4th year in a row

Here's one we're sure to hear about at the next Apple (AAPL) press event.

For the fourth time in a row, the iPhone has come in first in J.D. Power and Associates' semi-annual smartphone customer satisfaction survey with a score of 800 out of 1,000 -- well ahead of its competitors.

If it weren't for the iPhone's battery life -- much improved on the iPhone 4 but still all-too-brief on older models -- the device would have scored five perfect gold circles across the board (see below).

LG, with a score of 731, was the winner in the traditional handset category, also for the fourth consecutive time.

Satisfaction with their handsets may be one reason customers seem to be hanging on to them longer -- an average of 20.5 months, up from 17.3 months in 1999, according to the news release issued Thursday. But the report suggests that price consciousness in the economic downturn may be a bigger factor.

"Typically, when upgrading to a new cell phone, there's the added expense of either subscribing to a more expensive service plan and/or incurring termination fees when switching service providers," said Kirk Parsons, J.D. Power's senior director of wireless services. "Today, consumers are really watching their wallets, and any added discretionary expenses are being considered more thoughtfully than in the past."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ju knappast den här omröstningen

ett värde för resten av befolkning.

Men det räcker väl att se på resultatet

så står det klart vilket OS som folk föredrar.

Sen kan det få finnas hur många undersökningar

det vill på andra platser.

Sen undrar jag hur gammalt det som du citerar är, Lappen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Nu är ju knappast den här omröstningen

ett värde för resten av befolkning.

Men det räcker väl att se på resultatet

så står det klart vilket OS som folk föredrar.

Sen kan det få finnas hur många undersökningar

det vill på andra platser.

Sen undrar jag hur gammalt det som du citerar är, Lappen?

Den senaste var visst från Nov 2010 så den är ganska så färsk.

Skulle vara intressant att veta hur många procent av MPR´s medlemmar som har en smartphone av nått slag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda jag har lite svårt för är iTunes, jag gillar inte iTunes och har aldrig gjort. Jag vill sköta min musik och hur den är organiserad själv. Det är väl inget direkt fel på iTunes, men all min digitala musik är ordnad av mig själv och att importera det in i iTunes och organisera det där skulle ta 10 år...

Annars föredrar jag iOS och iPhone, men det kan ju ändras också. Just nu funderar jag verkligen på att köpa en Xoom istället för iPad2.. det beror mest på att Android 3.0 ser helt sjukt skönt ut, mycket bättre än iOS faktiskt. Men jag väntar tills jag känt på dem båda och kan jämföra lite mer.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...