Jump to content
IGNORERAD

Supa ihjäl sig


Wikileaks

Recommended Posts

GammalDansken

Nu blir det väl kanske lite enklare om vi debatterar enligt ämnet i respektive trådar, men jag kan svara så, att jag känner mej mer utpekade och misstänkliggjord i Vaxets påstående än som tillhörande pedofilgruppen.

Jag gjorde en gång ett inlägg i en pedofiltråd, men det väckte gamla minnen så starkt att jag mådde dåligt och drog mej ur.

Praktiserande pedofili går inte att försvara - bara förakta. Det är min uppfattning och att jag skulle misstänkas tillhöra den samlingen finns inte på min karta.

Vaxets teori framfört på ett svensk forum om att hälften av de fastboende svenskar är beroende av alkohol är nog ett piss i Missisipi

jämfört med skadeverkningen av att en thailändsk tidning skriver att 2 svenskar är dömda för pedofilibrott och att 7 ytterligare

misstänkte finns - "most of them swedish".

Om jag bodde fast i Thailand skulle jag vifta så våldsamt med armarna jag nånsin kan,

och ropa "hallå vi är inte alla som dom!"

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 120
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    9

  • PUTTE

    8

  • GammalDansken

    8

  • Wikileaks

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest wUThai

Vaxet, måste säga att jag är imponerad av hur många du verkligen känner i Thailand. ;)

Det största hotet idag inom droger är ju dom legala drogerna, då menar jag psykiatriska droger. Förra året dog fler av psykiatriska droger än illegala droger i USA. Och idag är det ju hur vanligt som helst i Sverige. Jag tycker den utvecklingen är skrämmande, så många lagliga knarkare som det finns idag är en väldigt skrämmande utveckling. Dagens knarklangare är idag läkemedelsbolagen, och det verkar inte vara nån hejd på vad dom får sälja legalt.

Min Länk

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Att alkohol i Thailand är ett stort inslag i vardagen för många kan väl inte ha gått ngn. förbi. Även om en hel del har skaffat sig lite andra hobbyverksamheter också så misstänker jag att även under bowlingmatcherna så slinker det ner en och annan bärs, efter matchen är det kanske dags att fira segern eller dränka förlusten. Alkohol finns ju tillgängligt överallt och så pass många roliga ställen lockar till fest gör ju inte saken enklare att avstå så jag tror inte at Vaxets siffror ljuger!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som om att uppfattningarna är olika vad det gäller supandet i Thailand jag är inte förvånad utan hade väl förväntat mig dessa reaktioner bland MPR.

En del tycker att man inte skall prata om detta då det skapar dåligt ryckte för Thailändare,svenskar och andra vill väl inte se hur mycket de dricker.

Vi svenskar är väl bra informerade om alkoholens negativa sidor och skrämda ordentligt men hur är det med Thailändarna.

Det jag reagerar över är att det sker såpass öppet det finns små barer överallt med blinkand ljus och där sups det hårt barer skall stänga tidigt men med lite mut pengar hålls det öppet till kl 4 på morgonen utan problem.

De unga som sitter där kväll efter kväll är ju att betrakta som alkoholister.

Vad beträffar svenskar som super tycker jag att om de vill supa ihjälsig så OK inget man kan göra något åt man får lära sig att leva med detta.

Att skaffa sig en hobby som upptar en stor del av dagen och veckorna är ett måste enligt alla jag har träffat även de som sitter med enligt dem bara en eller två öl varje kväll.

Personligen nu efter några år här tror jag att det är så att risken att det går åt helvete är större i Thailand än vad det är i Sverige för dem som ligger på gränsen.

Jag har bestämt mig för att ta tag i mitt supand och hur det slutar vet jag ännu inte men att sitta och pimpla i sig en till två öl om dagen med några toppar i mellan åt i goda vänners lag med en nykter vecka här och där tror jag inte håller i längden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner faktiskt ganska många permanentboende svenskar med en hobby som upptar större delen av deras tid ( bowling, golf, bridge, tennis, "gräsbowling", go-cart på tävlingsnivå, radiostyrt miniflyg, drakflygning, m m), men jag känner inte så många permanentboende svenskar med festande som huvudsaklig hobby.

Ja då förstår jag att du inte håller med mig, själv känner jag nämligen inte en enda farang i Pattaya som har som huvudsaklig sysselsättning att spela gräsbowling etc.

Och alla dessa personer som har just dessa intressen du räknade upp kan säkert räknas in i de 50 % som inte jag hävdar dricker för mycket.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Det verkar som om att uppfattningarna är olika vad det gäller supandet i Thailand jag är inte förvånad utan hade väl förväntat mig dessa reaktioner bland MPR.

En del tycker att man inte skall prata om detta då det skapar dåligt ryckte för Thailändare,svenskar och andra vill väl inte se hur mycket de dricker.

Vi svenskar är väl bra informerade om alkoholens negativa sidor och skrämda ordentligt men hur är det med Thailändarna.

Det jag reagerar över är att det sker såpass öppet det finns små barer överallt med blinkand ljus och där sups det hårt barer skall stänga tidigt men med lite mut pengar hålls det öppet till kl 4 på morgonen utan problem.

De unga som sitter där kväll efter kväll är ju att betrakta som alkoholister.

Vad beträffar svenskar som super tycker jag att om de vill supa ihjälsig så OK inget man kan göra något åt man får lära sig att leva med detta.

Att skaffa sig en hobby som upptar en stor del av dagen och veckorna är ett måste enligt alla jag har träffat även de som sitter med enligt dem bara en eller två öl varje kväll.

Personligen nu efter några år här tror jag att det är så att risken att det går åt helvete är större i Thailand än vad det är i Sverige för dem som ligger på gränsen.

Jag har bestämt mig för att ta tag i mitt supand och hur det slutar vet jag ännu inte men att sitta och pimpla i sig en till två öl om dagen med några toppar i mellan åt i goda vänners lag med en nykter vecka här och där tror jag inte håller i längden.

Anser du Thailand och thailändare vara värre än de flesta andra länderna i samma världsdel eller övriga världen ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Ja då förstår jag att du inte håller med mig, själv känner jag nämligen inte en enda farang i Pattaya som har som huvudsaklig sysselsättning att spela gräsbowling etc.

Och alla dessa personer som har just dessa intressen du räknade upp kan säkert räknas in i de 50 % som inte jag hävdar dricker för mycket.

Så det du säger är att varannan bosatt svensk i Thailand som skriver här på MPR, ska vi tolka som att dom är alkoholister? Jag tycker också att du dra på den stora trumman. Om det är så bland dina vänner/bekanta så kan man ju inte dra varenda svensk som bor i Thailand över en kam.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag betvivlar inte att du har sett ett gäng alkisar i Jomtien/Pattaya, men att få detta till att det gäller minst 50% av svenskar, inflyttade till Thailand är väl kanske att ta i.

Ja, det var faktiskt så du skrev och det kan väl inte förstås på mer än ett sätt ...eller?

Du klagar på BTT som skadar din familj med sitt förtal om thailändskor i Sverige, men du tror möjligtvis inte att du skadar oss som fortfarande bor kvar i Thailand genom spridande av dina "erfarenheter"?

Kan bara hålla med, känns inte relevant om det nu inte, vilket jag starkt betvivlar, är så att Vaxet tillbringat många sena kvällar i gränderna runt Pattayas nöjeskvarter och därifrån dragit sina slutsatser. :whistle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som om att uppfattningarna är olika vad det gäller supandet i Thailand jag är inte förvånad utan hade väl förväntat mig dessa reaktioner bland MPR.

En del tycker att man inte skall prata om detta då det skapar dåligt ryckte för Thailändare,svenskar och andra vill väl inte se hur mycket de dricker.

Vi svenskar är väl bra informerade om alkoholens negativa sidor och skrämda ordentligt men hur är det med Thailändarna.

Det jag reagerar över är att det sker såpass öppet det finns små barer överallt med blinkand ljus och där sups det hårt barer skall stänga tidigt men med lite mut pengar hålls det öppet till kl 4 på morgonen utan problem.

De unga som sitter där kväll efter kväll är ju att betrakta som alkoholister.

Vad beträffar svenskar som super tycker jag att om de vill supa ihjälsig så OK inget man kan göra något åt man får lära sig att leva med detta.

Att skaffa sig en hobby som upptar en stor del av dagen och veckorna är ett måste enligt alla jag har träffat även de som sitter med enligt dem bara en eller två öl varje kväll.

Personligen nu efter några år här tror jag att det är så att risken att det går åt helvete är större i Thailand än vad det är i Sverige för dem som ligger på gränsen.

Jag har bestämt mig för att ta tag i mitt supand och hur det slutar vet jag ännu inte men att sitta och pimpla i sig en till två öl om dagen med några toppar i mellan åt i goda vänners lag med en nykter vecka här och där tror jag inte håller i längden.

Tycker inte du är helt fel ute, men som tidigare skrivits, det är i o för sig inget förmildrande, så är nog inte Thailändarna värre än andra när det gäller alkoholkonsumtionen, en liten skillnad kanske, här smyger man inte med det vilket du kanske uppfattar som ett större supande än vad det är.

När jag bodde ute i byn såg man betydligt mer flaskor på borden än jag ör idag när jag bor inne i stadsbebyggelse mer eller mindre, visst festas det ibland men inget att yvas över i den bemärkelse att det skulle vara någon nationalsed att dricka sig full vareviga dag.

Naturligtvis beror detta på om man har ett 8-4 jobb, då sköter man nog sitt inpinkade revir.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara hålla med, känns inte relevant om det nu inte, vilket jag starkt betvivlar, är så att Vaxet tillbringat många sena kvällar i gränderna runt Pattayas nöjeskvarter och därifrån dragit sina slutsatser. :whistle:

Har blivet några sena kvällar där också, men det räcker dock med att en tidig eftermiddag besöka något av t.e.x. de 10-tal "svenskställe" som finns i Jomtien för att träffa de som har just fest och drick som daglig hobby.

Samma gäng på samma ställe, dag ut och dag in, kväll efter kväll, och om de orkar natt efter natt.

Som jag skrev i mitt första inlägg, var och en gör vad de vill med sitt liv och jag eller någon annan har inte rätt att lägga sig i, så jag har inga moraliska betänkligheter, vill folk dricka dag ut och dag in, gör det.

Att sedan några expat som inte har detta problem känner sig utpekade är ju beklagligt, men enligt mina egna erfarenheter kvarstår dock det faktum att alkoholberoendet är högt bland faranger i Thailand.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner faktiskt ganska många permanentboende svenskar med en hobby som upptar större delen av deras tid ( bowling, golf, bridge, tennis, "gräsbowling", go-cart på tävlingsnivå, radiostyrt miniflyg, drakflygning, m m), men jag känner inte så många permanentboende svenskar med festande som huvudsaklig hobby.

En grupp som däremot har blivit större för min kännedom är det svenska "fattigfolket", som kämpar för sin existens här och som dricker bara när det bjuds och jag tror inte det bjuds så ofta att de riskerar bli alkisar.

DRAKFLYGNING :rotfl::rotfl: ...VERKAR VA ETT RIKTIGT KALAS STÄLLE ATT BO DÄR DU NU HÅLLER HUS :suicide: .FLYYYYYTTA FÖR FAN :clapping:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Jag känner faktiskt ganska många permanentboende svenskar med en hobby som upptar större delen av deras tid ( bowling, golf, bridge, tennis, "gräsbowling", go-cart på tävlingsnivå, radiostyrt miniflyg, drakflygning, m m), men jag känner inte så många permanentboende svenskar med festande som huvudsaklig hobby.

En grupp som däremot har blivit större för min kännedom är det svenska "fattigfolket", som kämpar för sin existens här och som dricker bara när det bjuds och jag tror inte det bjuds så ofta att de riskerar bli alkisar.

Det här med karting(go.cart) låter mycket intressant. har du möjligen mera info om detta?

Jag måste ha något att syssla med om jag ska tillbringa längre tider i Thailand och man kan inte dyka och pyssla i trädgården varje dag..

Link to comment
Dela på andra sajter

"En vanlig mans diet"

“En man som vill föra en en regelmässig diet i mat och dryck, tager sig följande styrketårar:

1:o) Förutsatt att man inte svultit eller törstat föregående dag, besväras man vanligen av s.k. tuppar, hvarföre man börjar efter uppvaknandet med tuppsupen (den kan tagas på sängen).

2:o) En stund därefter sedan man tagit en liten motion följer den uppfriskande bäsken. Vidare

3:o) en klar för att borttaga bäskens eftersmak.

Nu dricker man sitt kaffe, hvarefter

4:o) kaffesupen ej förgätes. Wid frukosten intages

5:o) aptitsupen,

6:o) en på fisken samt

7:o) halvan.

Nu inträder arbetstiden, hvarunder blott fyllhundar supa. När middagsbordet är serverat, tages

8:o) aptitsupen, och innan man skiljer sig från smörgåsbordet

9:o) klacken. Derefter under måltiden

10:o) supen på fisken,

11:o) halvan och

12:o) tersen.

På eftermiddagen, sedan man tagit sin middagslur, dricks kaffe, hvarefter

13:o) kaffesupen ej förgätes. (Den som ej dricker kaffe är berättigad i stället taga sig en klar.) Derefter sexan, som näst

14:o) aptitsupen är den angelägnaste.

Nu ha vi thédags, men en sann patriot dricker inte denna utländska dryck, som dessutom gör magen “kvalmig”, utan nu, då man sätter sig till spelbordet, tar man sig i stället en

15:o) spelsup. Derefter dricker man toddy och mellan varje sådan är man berättigad till en

16:o) mellanbindare och äro glasen ej alltför stora, drickes 3 toddar och följaktligen

17:o) 2 mellanbindare.

Wid qvällsmåltiden

18:o, 19:o, 20:o) de tre ordinarie måltidssuparna, och då man stiger i sängen bör man ej glömma

21:o) loppsupen, och därmed är nu dagen tillända.

Dessa 21 supar äro en måttlig mans dagliga diet, likväl kan den wid träget och tröttande arbete något förstärkas.

Man uppfriskar sig då med

22:o) förmiddagssupen; hvad derutöfver är, kan möjligtvis urarta till rummel och bör därför undvikas.

Dock härunder icke inbegripna: kyrkosupen, tankeställaren, handelssup, slädsup o.s.v.”

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Har blivet några sena kvällar där också, men det räcker dock med att en tidig eftermiddag besöka något av t.e.x. de 10-tal "svenskställe" som finns i Jomtien för att träffa de som har just fest och drick som daglig hobby.

Samma gäng på samma ställe, dag ut och dag in, kväll efter kväll, och om de orkar natt efter natt.

Som jag skrev i mitt första inlägg, var och en gör vad de vill med sitt liv och jag eller någon annan har inte rätt att lägga sig i, så jag har inga moraliska betänkligheter, vill folk dricka dag ut och dag in, gör det.

Att sedan några expat som inte har detta problem känner sig utpekade är ju beklagligt, men enligt mina egna erfarenheter kvarstår dock det faktum att alkoholberoendet är högt bland faranger i Thailand.

Tror det är ett "beachnarrowsyndrome", visst finns det fyllskallar överallt, men har en känsla av att de som bosatt sig i mer "marknära" områden med familj e.t.c. inte sticker ut lika flagrant, jag säger inte att du har fel, det stämmer bara inte med min uppfattning, men som sagt, alla har vi olika kriterier på vad som är rätt eller fel.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Tror det är ett "beachnarrowsyndrome", visst finns det fyllskallar överallt, men har en känsla av att de som bosatt sig i mer "marknära" områden med familj e.t.c. inte sticker ut lika flagrant, jag säger inte att du har fel, det stämmer bara inte med min uppfattning, men som sagt, alla har vi olika kriterier på vad som är rätt eller fel.

Hur funkar det för dig där (har fått uppfattningen att du är i Thailand det mesta av året - kanske fel)?

Blir det inte, handen på hjärtat - mera alkohol än det skulle blivit hemmavid.

Funderar på hur det skulle kännas att inte ha ett jobb att sköta och att dag ut och dag in tvingas hitta

på något meningsfullt att göra, men min fantasi räcker inte så långt :-)

Jag dricker egentligen väldigt väldigt sällan något som är starkare än folköl

men de dagar jag är i Thailand slinkar det ner minst 3 stora Singha varje dag.

Minst.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Jag tycker inte vaxet är ute och cyklar,det är samma erfarenheter som jag själv har om Thailand. Om du jive känner dig träffad så är det ju tråkit. Men som jag känner dig är det inte dig han menar.Du är inte heller ifarosonen med för mycket alkohol.

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur funkar det för dig där (har fått uppfattningen att du är i Thailand det mesta av året - kanske fel)?

Blir det inte, handen på hjärtat - mera alkohol än det skulle blivit hemmavid.

Funderar på hur det skulle kännas att inte ha ett jobb att sköta och att dag ut och dag in tvingas hitta

på något meningsfullt att göra, men min fantasi räcker inte så långt :-)

Jag dricker egentligen väldigt väldigt sällan något som är starkare än folköl

men de dagar jag är i Thailand slinkar det ner minst 3 stora Singha varje dag.

Minst.

Jo, jag har väl varit här i 7 år nu, bara hemma på "semester", och lite skrattretande kom jag just att tänka på att för mig är det omvänt, det blir nog mer party i Sverige de 8-10 veckor jag är där. Är ju lite långt mellan möten med gamla polare och då blir det lätt en bärs eller två.

Inte för att jag är något renlevnadsexempel, tar gärna några öl då och då men har minst lika många vita dagar nu som tidigare.

Fastt jag förstår att man vill släppa loss på sin ledighet, känner trots allt inte igen det där med 50%, umgås rätt frekvent med ganska många skandinaver här i Udon och tycker nog att de flesta lever rätt sunt, även om det blir en o annan öl aftergolf, eller vid besök hos varandra, och kanske en eller annan grogg, inget man inte skulle göra i Sverige om det inte vore så jäkla dyrt och alkolagstiftningen gör ju att bilkörning utesluter även en öl.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har blivet några sena kvällar där också, men det räcker dock med att en tidig eftermiddag besöka något av t.e.x. de 10-tal "svenskställe" som finns i Jomtien för att träffa de som har just fest och drick som daglig hobby.

Samma gäng på samma ställe, dag ut och dag in, kväll efter kväll, och om de orkar natt efter natt.

Som jag skrev i mitt första inlägg, var och en gör vad de vill med sitt liv och jag eller någon annan har inte rätt att lägga sig i, så jag har inga moraliska betänkligheter, vill folk dricka dag ut och dag in, gör det.

Att sedan några expat som inte har detta problem känner sig utpekade är ju beklagligt, men enligt mina egna erfarenheter kvarstår dock det faktum att alkoholberoendet är högt bland faranger i Thailand.

Ursäkta men jag tycker det verkar som du drar felaktig analys av dina observationer eftersom du inte har en pejling på hur många svenskar som du inte sett och sällan eller aldrig är ute i barsvängen.

I går kväll var min hustru på fest med sina kompisar så i kväll var det banne mig min tur att knalla till Scandalic och fira av Lelle ( Ulrikas sambo) på hans födelsedag.

Om någon sen anser mig ha alkoholproblem så rör det mig faktiskt inte i ryggen.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Som vanligt spretar trådarna. Ursprungsfrågan var om Thailändare dricker ohälsosamt mycket. Svaret är tveklöst "ja". Den mer intressanta frågan verkar vara om svenska thailandsbofasta dricker ohälsosamt mycket och även där är svaret tveklöst "ja". Om någon frågat om koreaner, amerikaner, tanzanier, uruguayaner och sveirgebofasta svenskar dricker ohälsasamt mycket så vore svaret också "ja".

Genomsnittsthailändaren och genomsnittssvensken i Thailand dricker nog precis som genomsnittssvensken mer än vad som är helt hälsosamt men mindre än vad som är direkt skadligt. På den thailändska landsbyggden "sups" det fortfarande en hel del men enligt mina släktingar så är det mindre än det var en generation tillbaka och det hör väl ihop med att fler har lönearbete. Nu bor vi nära Bkk och i ett fabrikstätt område så en liknande trend kommer säkert i djupaste Isaan om en generation. Folk i Bkk "super" nog mindre än folk på landsbyggden men den totala mängden alkohol som dricks är inte nödvändigtvis mindre. Jag har aldrig varit på ett barnkalas eller skolevenemang i Bkk utan att det serverats öl och vin men å andra sidan har jag aldrig sett någon bli full så det är bara ett annat sätt att dricka på.

Att enstaka svenska snubbar som flyttar till Thailand dricker alldeles för mycket tvivlar jag inte ett ögonblick på och för en inte obetydande minoritet så var nog den billigare och mer tillgängliga alkoholen en starkt bidragande anledning till att de flyttade till Thailand. Några 50% alkoholister är det dock givetvis inte och de flesta som trillar dit hade nog tendenserna redan hemma i Sverige. Jag dricker nog för mycket, iallafall för mitt midjemått, men jag är väldigt sällan full och det har aldrig inverkat på min familj så jag kommer nog fortsätta med mina bärs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med karting(go.cart) låter mycket intressant. har du möjligen mera info om detta?

Jag måste ha något att syssla med om jag ska tillbringa längre tider i Thailand och man kan inte dyka och pyssla i trädgården varje dag..

Jag själv har inte så mycket info att komma med, men jag kan slussa dej till personer som vet det mesta om detta och som tävlar med egna herrejössesmaskiner.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

DRAKFLYGNING :rotfl::rotfl: ...VERKAR VA ETT RIKTIGT KALAS STÄLLE ATT BO DÄR DU NU HÅLLER HUS :suicide: .FLYYYYYTTA FÖR FAN :clapping:

He he,

Ja det är nog inte rätt benämning på den här verksamheten, men jag kunde inte bättre.

Det handlar iaf om gubbar som seglar omkring över hustaken med en stor visp i häcken och ett segel över huvvet. Deras flygplats och klubbhus ligger bara några km från vårt hus, så jag är där ibland och tjötar med folket.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

He he,

Ja det är nog inte rätt benämning på den här verksamheten, men jag kunde inte bättre.

Det handlar iaf om gubbar som seglar omkring över hustaken med en stor visp i häcken och ett segel över huvvet. Deras flygplats och klubbhus ligger bara några km från vårt hus, så jag är där ibland och tjötar med folket.

OKEY.TRODDE DE VA DRAKFLYGNING SOM MAN HADE SOM JUNIOR :sFduh: !!!!!!!!...GLIDA RUNT ME EN"VISP"I HÄCKEN SKULLE JA MER ÄN GÄRNA PROVA PÅ :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

!!!!!!!!...GLIDA RUNT ME EN"VISP"I HÄCKEN SKULLE JA MER ÄN GÄRNA PROVA PÅ

Det är väll det som gaykretsarna kallar för att göra propellern :huh: men det är ok om du är sugen ;)

Här har vi inga fördomar :)

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Wikileaks.E du nånslags renlevnadsman????? Eller bara allmänt retar dig på vad andra människor sysslar med????:giggle: Skit du i andras drickande så länge det inte e du som betalar :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...