Jump to content
IGNORERAD

Supa ihjäl sig


Wikileaks

Recommended Posts

Andra super.

Jag dricker och festar, det är skillnad.

Har jag semester utomlands i två veckor, så blir det fest i två veckor.

Men jag super inte.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 120
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    9

  • PUTTE

    8

  • GammalDansken

    8

  • Wikileaks

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag tycker att Thailändare super mycket.

Att vissa svenskar super och beter sig som handikappade individer på deras semester håller jag också med om men som tur är brukar de sällan ha förstånd till längre semester än max 6 veckor sedan skall de hem och slava bakom skrivbänken eller maskin igen.

Vilket räddar dessa handikappad mänskors lever.

Tycker förövrigt att Vaxet inlägg är än viktigare än min tråd rubrik och skulle gärna se en ny tråd med just det ämnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Det här ämnet är värt mer än några som konstaterar att supa ihjäl sig inte verkar allt för tokigt!

Att supa och festa runt på semestern är inga problem, det är när supandet som på en semester, blir vardag som problemen uppstår.

Vill påstå att minst 50% av alla inflyttade svenskar i Thailand är på gränsen eller redan är alkoholister.

Livet i Thailand kan nämligen fortgå utan större problem även när man blivet beroende av en rätt stor mängd sprit per dag, ingen säger till, nä för ingen vill ju lägga sig i andras liv.

Men vi är nog rätt många som sett dom, de stackare som tack vare sitt alkoholintag helt tappat greppet, och nu bara flyter omkring med ett enda mål, att överleva dagen och slippa nyktra till.

Jag kan på rak arm räkna upp namnen på minst 20 svenskar som jag vet har supet ihjäl sig eller fått akutåtervända till Sverige för att inte dö.

Jag kan på rak arm räkna upp namnen på minst lika många svenskar som jag känner i Thailand som inte längre styr sina liv utan deras liv styrs helt av alkoholen.

Gillar själv att ta ett järn och jag anser också att det är upp till var och en att bestämma över sitt eget liv, vill de dricka så kan jag inte hindra dem.

MEN, en sak har jag ändrat i mitt beteende till de som är på väg att dricka bort sina liv, numera säger jag rakt ut vad jag ser, sedan är det upp till dem att fortsätta eller avsluta sitt drickande.

Att som vissa här, romantisera överkonsumtion av alkohol är bara löjligt, vill någon dricka varje dag så gör det, men försök inte övertyga andra om hur skönt, trevligt, kul och mysigt detta är.

På semestern som sagt, inga problem, men efter ett antal år i Thailand på samma konsumtionsnivå som på semestern, då mår nästan alla riktigt dåligt, både psykiskt och fysiskt.

Har dock nästan aldrig hört någon säga att de mår skit, inte förrän allt är på väg att skita sig, då kan man eventuellt berätta att man mår skit, men ända tills dess så säger man sig må så bra.

Kan bara hålla med.

Har sett en hel del långliggande alkisar från allehanda länder vars huvudsakliga sysselsättning är att sitta och supa och snacka skit nätterna igenom och sova till klockan 5 på eftermiddagarna.

En avart av detta är tyvärr att det ibland slår slint i skallen på vissa gubbar så de blir aggressiva och plumpa mot ev frugor och flickvänner.

Jag tror inte som tallviking hävdar att alkisarna bara finns på de större turistorterna.

Finns säkert en hel del uttråkade gubbar som sitter och super även i de mindre byarna.

Hettan, det enahanda livet, tristessen gör säkert att vissa tittar för djupt i flaskan.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog inte Thailändarna är dom värsta suparna på denna planet. Kolla öststatsländerna som Ryssland t:ex.. Där sups det rejält.. Polacker spottar inte i glasen dom heller.Sen kan man nog rabbla upp ett antal länder till som är värre än Thailand skulle jag tro..

Vill någon supa ihjäl sig så är det upp till den personen,så länge det inte skadar någon annan,och tyvärr så går ju alkohol och våld hand i hand för många.

Jag jobbar och sliter 9 månader om året och dricker ytterst sällan under den perioden,men när jag är på semester så dricker jag öl i stort sätt varje dag och då menar jag inte att jag dricker mig dyngrak,men visst händer det att man blir något full ibland och då speciellt om det är nån som fyller år eller om man har bestämt med polarna att ikväll ska vi ut och festa loss.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tar chansen och sticker ut hakan rejält nu.

Ja man kan ha en liberalsyn på att vuxna människor gör som de vill med sina liv.

"Vill jag ta livet av mig, så är det min fria rätt att göra det!"

Men är det så enkelt med alkohol?

Påverkar alkohol bara den som dricker, eller påverkar den personens handlingar omgivningen?

Hur påverkas ett barn av att personer i barnets omgivning dricker?

Är det socialt accepterat att inte dricka?

Finns det inte bättre sätt att fira/festa än att göra det med alkohol?

Finns det inte bättre alternativ att koppla av med än med alkohol?

Begrunda nedanstående klassificering av de 20 farligaste drogerna!

Ja, jag vet att den studien gjordes i England och gällde engelska förhållanden. Men tror att den kan passa in i stora delar av världen.

Världens 20 farligaste droger

1: Heroin

2: Kokain

3: Barbiturater

4: Metadon

5: Alkohol

6: Ketamin

7: Bensodiazepiner

8: Amfetamin

9: Tobak

10: Buprenorfin (Subutex)

11: Cannabis

12: Lösningsmedel

13: 4-metyltioamfetamin

14: LSD

15: Metylfenidat

16: Anabola steroider

17: GHB

18: Ecstasy

19: Amylnitrit

20: Khat

Kan inget vara fel/farligt bara för att det är lagligt?

/BND

เสน่ห์ปลายจวักผัวรักจนตาย

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tar chansen och sticker ut hakan rejält nu.

Ja man kan ha en liberalsyn på att vuxna människor gör som de vill med sina liv.

"Vill jag ta livet av mig, så är det min fria rätt att göra det!"

Men är det så enkelt med alkohol?

Påverkar alkohol bara den som dricker, eller påverkar den personens handlingar omgivningen?

Hur påverkas ett barn av att personer i barnets omgivning dricker?

Är det socialt accepterat att inte dricka?

Finns det inte bättre sätt att fira/festa än att göra det med alkohol?

Finns det inte bättre alternativ att koppla av med än med alkohol?

Begrunda nedanstående klassificering av de 20 farligaste drogerna!

Ja, jag vet att den studien gjordes i England och gällde engelska förhållanden. Men tror att den kan passa in i stora delar av världen.

Världens 20 farligaste droger

1: Heroin

2: Kokain

3: Barbiturater

4: Metadon

5: Alkohol

6: Ketamin

7: Bensodiazepiner

8: Amfetamin

9: Tobak

10: Buprenorfin (Subutex)

11: Cannabis

12: Lösningsmedel

13: 4-metyltioamfetamin

14: LSD

15: Metylfenidat

16: Anabola steroider

17: GHB

18: Ecstasy

19: Amylnitrit

20: Khat

Kan inget vara fel/farligt bara för att det är lagligt?

/BND

Fin lista :whistle:

Lsd,thinner och ecstasy verkar ju inte farligare än vanlig treo :D

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Fin lista :whistle:

Lsd,thinner och ecstasy verkar ju inte farligare än vanlig treo :D

Eller många av våra vardags droger är farligare en vi vill tro!

/BND

เสน่ห์ปลายจวักผัวรักจนตาย

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Kan bara hålla med.

Har sett en hel del långliggande alkisar från allehanda länder vars huvudsakliga sysselsättning är att sitta och supa och snacka skit nätterna igenom och sova till klockan 5 på eftermiddagarna.

En avart av detta är tyvärr att det ibland slår slint i skallen på vissa gubbar så de blir aggressiva och plumpa mot ev frugor och flickvänner.

Jag tror inte som tallviking hävdar att alkisarna bara finns på de större turistorterna.

Finns säkert en hel del uttråkade gubbar som sitter och super även i de mindre byarna.

Hettan, det enahanda livet, tristessen gör säkert att vissa tittar för djupt i flaskan.

BTT

Hur kan du tolka ordet "främst" till att bli ordet " bara" ? :kort:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Man undrar vad Thailand har tänkt sig vad är syftet med att låta spriten flöda så fritt.

Har aldrig varit med om något liknande det sups i otroliga mängder runt om Thailand.

Ser man på den här kartan verkar inte Thailand utmärka sig speciellt.

post-5577-0-66766500-1299046200_thumb.jp

Alkoholkonsumtionen i Sverige är ca 50 % upp gentemot Thailand. 10,3 resp 7,0 l enligt Wikipedia.

Poffa

post-5577-0-66766500-1299046200_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här ämnet är värt mer än några som konstaterar att supa ihjäl sig inte verkar allt för tokigt!

Att supa och festa runt på semestern är inga problem, det är när supandet som på en semester, blir vardag som problemen uppstår.

Vill påstå att minst 50% av alla inflyttade svenskar i Thailand är på gränsen eller redan är alkoholister.

Livet i Thailand kan nämligen fortgå utan större problem även när man blivet beroende av en rätt stor mängd sprit per dag, ingen säger till, nä för ingen vill ju lägga sig i andras liv.

Men vi är nog rätt många som sett dom, de stackare som tack vare sitt alkoholintag helt tappat greppet, och nu bara flyter omkring med ett enda mål, att överleva dagen och slippa nyktra till.

Jag kan på rak arm räkna upp namnen på minst 20 svenskar som jag vet har supet ihjäl sig eller fått akutåtervända till Sverige för att inte dö.

Jag kan på rak arm räkna upp namnen på minst lika många svenskar som jag känner i Thailand som inte längre styr sina liv utan deras liv styrs helt av alkoholen.

Gillar själv att ta ett järn och jag anser också att det är upp till var och en att bestämma över sitt eget liv, vill de dricka så kan jag inte hindra dem.

MEN, en sak har jag ändrat i mitt beteende till de som är på väg att dricka bort sina liv, numera säger jag rakt ut vad jag ser, sedan är det upp till dem att fortsätta eller avsluta sitt drickande.

Att som vissa här, romantisera överkonsumtion av alkohol är bara löjligt, vill någon dricka varje dag så gör det, men försök inte övertyga andra om hur skönt, trevligt, kul och mysigt detta är.

På semestern som sagt, inga problem, men efter ett antal år i Thailand på samma konsumtionsnivå som på semestern, då mår nästan alla riktigt dåligt, både psykiskt och fysiskt.

Har dock nästan aldrig hört någon säga att de mår skit, inte förrän allt är på väg att skita sig, då kan man eventuellt berätta att man mår skit, men ända tills dess så säger man sig må så bra.

Vad har du för underlag för ditt påstående (minst 50% av alla inflyttade svenskar...osv)?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Värst vad det var svårt att fatta innebörden av tråden, det var väl inte svenskarna som TS avsåg utan den synliga dagliga alkoholkonsumtionen bland Thailändska medborgare.

Vist sups det mer i de gamla kommuniststaterna med ryysland som förkämpe och visst dricks det mer per capita i många länder, men det gör ju inte problemet mindre i Thailand, för det är ett problem, i synnerhet när de som pimplar LaoKhao egentligen inte har råd med det, precis som i många andra delar av världen, alkoholism är en fattigmanssjuka, samt ett överklassproblem. Skilnad på dessa?

Varför hoppar man på TS och gnäller i stället för att fundera lite, är detta ett problem eller inte, jag är beredd att delvis hålla med, det är ett problem att inkomsterna för de sämst lottade går åt till alkohol, däremot tror jag inte alkoholism är en folksjukdom i Thailand, "alkoholen flödar" är nog ett lite överdrivet begrepp.

Beträffande svenska nerflyttade så har jag svårt att hitta några 50%, känner rätt många och visst tas ett några glas emellanåt, men därifrån till alkis, njääää, fast å andra sidan bor jag ju inte i Pattaya och slipper därför ha Vaxets negativa erfarenhet. Har dock bott till o från i Phuket en ganska lång period och viist såg man väl en o annan alkotorsk, men inte 50%, eller också är jag oséende eller har fel igen, inte så ovanligt.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Vill påstå att minst 50% av alla inflyttade svenskar i Thailand är på gränsen eller redan är alkoholister.

Källa tack!

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du för underlag för ditt påstående (minst 50% av alla inflyttade svenskar...osv)?

Källa tack!

Svårt med läsförståelsen eller?

Jag skriver att jag "vill påstå" alltså min egen uppfattning och erfarenhet.

Har egentligen ingen aning om hur det ser ut ute bland faranger som bor på landet, men de få jag träffat har defenitivt ingen underkonsumtion av alkohol om man säger så.

Men i Pattaya och övriga turistorter vill jag än en gång påstå att läget är så illa som jag skrev i mitt förra inlägg, men att förnekelsen om detta är stor.

För många som flyttat ner är det ju i praktiken en livsstil att dricka, bargäster, hotelgäster och restauranggäster älskar ju att svinga ett glas med ägaren. Och när semestrande turister åker hem så kommer nya som också vill dricka med ägaren, och så rullar det på.

Åk till någon av alla svenskbarer/hotel/restauranger på högsäsong, samma gäng dag efter dag, och inte dricker de mjölk inte.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Svårt med läsförståelsen eller?

Jag skriver att jag "vill påstå" alltså min egen uppfattning och erfarenhet.

Har egentligen ingen aning om hur det ser ut ute bland faranger som bor på landet, men de få jag träffat har defenitivt ingen underkonsumtion av alkohol om man säger så.

Men i Pattaya vill jag än en gång påstå att läget är så illa som jag skrev i mitt föra inlägg, men att förnekelsen om detta är stor.

Du kanske har sett några i det här gänget det senaste: :ironi:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article8640466.ab

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Skärpning Vaxet ! Har svårt att förstå att du kan sprida så grova påståenden mot svenskarna i Thailand och Utan faktaunderlag.

Ungefär som om någon skulle påstå att 50% av thailändskorna i Sverige är fd barhoror.

Eller om någon drar till med och påstår att 70% av de svenskar som återvänder till Sverige efter att ha varit bosatta i Thailand är alkisar som behöver den svenska fria vården.

Sådana påståenden brukar som du vet inte vara populära.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Skärpning Vaxet ! Har svårt att förstå att du kan sprida så grova påståenden mot svenskarna i Thailand och Utan faktaunderlag.

Ungefär som om någon skulle påstå att 50% av thailändskorna i Sverige är fd barhoror.

Sådana påståenden brukar som du vet inte vara populära.

Tja om du vill påstå att 50 % av alla thaitjejer i Sverige är fd. barhoror så får det stå för dig och jag kommer argumentera emot dig.

Mitt påstående angående alkoholvanor utgår ifrån vad jag sett under mina år i Thailand och har du en annan upplevelse varför inte presentera den.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Värst vad det var svårt att fatta innebörden av tråden, det var väl inte svenskarna som TS avsåg utan den synliga dagliga alkoholkonsumtionen bland Thailändska medborgare.

Vist sups det mer i de gamla kommuniststaterna med ryysland som förkämpe och visst dricks det mer per capita i många länder, men det gör ju inte problemet mindre i Thailand, för det är ett problem, i synnerhet när de som pimplar LaoKhao egentligen inte har råd med det, precis som i många andra delar av världen, alkoholism är en fattigmanssjuka, samt ett överklassproblem. Skilnad på dessa?

Varför hoppar man på TS och gnäller i stället för att fundera lite, är detta ett problem eller inte, jag är beredd att delvis hålla med, det är ett problem att inkomsterna för de sämst lottade går åt till alkohol, däremot tror jag inte alkoholism är en folksjukdom i Thailand, "alkoholen flödar" är nog ett lite överdrivet begrepp.

Beträffande svenska nerflyttade så har jag svårt att hitta några 50%, känner rätt många och visst tas ett några glas emellanåt, men därifrån till alkis, njääää, fast å andra sidan bor jag ju inte i Pattaya och slipper därför ha Vaxets negativa erfarenhet. Har dock bott till o från i Phuket en ganska lång period och viist såg man väl en o annan alkotorsk, men inte 50%, eller också är jag oséende eller har fel igen, inte så ovanligt.

Svårt att förstå,han skriver,citat,Man undrar vad Thailand har tänkt sig vad är syftet med att låta spriten flöda så fritt.

Har aldrig varit med om något liknande det sups i otroliga mängder runt om Thailand.

Alltså att spriten flödar i Thailand inte att det bara gäller Thaiare.

Svårt att FATTA inebörden då får han väl skriva vad han menar,jag tolkar det som

att det gäller att det sups av alla nationaliteter i Thailand.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Svårt att förstå,han skriver,citat,Man undrar vad Thailand har tänkt sig vad är syftet med att låta spriten flöda så fritt.

Har aldrig varit med om något liknande det sups i otroliga mängder runt om Thailand.

Alltså att spriten flödar i Thailand inte att det bara gäller Thaiare.

Svårt att FATTA inebörden då får han väl skriva vad han menar,jag tolkar det som

att det gäller att det sups av alla nationaliteter i Thailand.

Det intressanta är ju varför han skriver detta och om han jämför med hur det är i andra länder

Tittar man på bilden Poffa la in är det ju tvärt om så att i Thailand dricker man förhållande lite jämfört med de flesta andra länder (möjligen muslimskt dominerade länder undantaget)

Det pekar ju snarare på att han avser hur faranger dricker i barområdena i Thailand enbart.

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt med läsförståelsen eller?

Jag betvivlar inte att du har sett ett gäng alkisar i Jomtien/Pattaya, men att få detta till att det gäller minst 50% av svenskar, inflyttade till Thailand är väl kanske att ta i.

Ja, det var faktiskt så du skrev och det kan väl inte förstås på mer än ett sätt ...eller?

Du klagar på BTT som skadar din familj med sitt förtal om thailändskor i Sverige, men du tror möjligtvis inte att du skadar oss som fortfarande bor kvar i Thailand genom spridande av dina "erfarenheter"?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Att det även på MPR glamoriseras över supandet är tragiskt.

Tror inte att ni skulle heja på om jag hade skrivit knarkat .

Eller är det likadant där att tillverkarna och försäljarna har inget annsvar för vad de unga brukar.

Alkoholkonsumtion är lagligt - narkotikakonsumtion är olagligt. Så ser lagstiftaren på saken. Således finns det kanske ett större öppet missbruk av alkohol än narkotika.

I Sverige finns ju ett hyggligt skyddsnät mot missbruk, även om samhället säkert kan lägga mer resurser på att fånga upp och rehabilitera missbrukare. Det finns en reglerad försäljning (om vi nu talar om alkohol) som innebär att de som säljer har ett ansvar att se till att köparna inte langar och att de är nyktra nog att sköta intaget. (På rest får man köpa alkohol tidigare och det hänger som alla vet ihop med att där finns utbildad personal som har till uppgift, bland annat, att tillse att inga minderåriga förtär och att de som dricker kan ta hand om sig och inte utgör en fara för sig själv eller andra. Vi har en vårdlag som innebär att polis kan omhänderta den som är för berusad att ta hand om sig själv. Polis samarbetar med sociala myndigheter. Soc samarbetar med vårdhem och institutioner. Soc ställer krav som skötsel och nykterhet för att få vissa bidrag osv osv..

Jag misstänker att man inte har samma skyddsnät i Thailand.

Enligt en studie av WHO som visserligen har några år på nacken, så säger man att man i Sverige dricker 6,86 liter ren alkohol per capita och år (folk över 15år) medan man i Thailand dricker 8,47. Siffrorna ser säker annorlunda ut idag, men tendensen kan ju vara densamma.

Alltså, om man dricker mer i Thailand och man dessutom inte har samma alkoholarbete med den problematiken, så blir det gärna mer "offentligt". Det är åtminstone min teori.

Jag tar chansen och sticker ut hakan rejält nu.

Kan inget vara fel/farligt bara för att det är lagligt?

/BND

Bra att du sticker ut hakan! Det är ju det som skapar dessa intressanta debatter. "När man har slutat lära har man slutat leva"

Visst kan väl sådant som inte är olagligt vara fel. Sedan finns det ju sådant som anses olagligt, men där lagstiftaren inte har sanktionerat någon påföljd.

Fast just här på Forumet tror jag inte vi kan få någon som väljer att dricka, vad flera anser som för mycket, lite mindre. Än mindre lägga av helt. Där krävs nog lite stabiliare åtgärdspaket.

Men all respekt till vad jag tror du tänker på. Barn som far illa av att deras föräldrar missbrukar alkohol, till exempel.

Varför hoppar man på TS och gnäller i stället för att fundera lite, är detta ett problem eller inte, jag är beredd att delvis hålla med, det är ett problem att inkomsterna för de sämst lottade går åt till alkohol, däremot tror jag inte alkoholism är en folksjukdom i Thailand, "alkoholen flödar" är nog ett lite överdrivet begrepp.

Beträffande svenska nerflyttade så har jag svårt att hitta några 50%, känner rätt många och visst tas ett några glas emellanåt, men därifrån till alkis, njääää, fast å andra sidan bor jag ju inte i Pattaya och slipper därför ha Vaxets negativa erfarenhet. Har dock bott till o från i Phuket en ganska lång period och viist såg man väl en o annan alkotorsk, men inte 50%, eller också är jag oséende eller har fel igen, inte så ovanligt.

Jag tror heller inte att alkoholism är en folksjukdom i Thailand. Men det är klart. Är det något jag vet med säkerhet så är det att jag aldrig har helt rätt.

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag betvivlar inte att du har sett ett gäng alkisar i Jomtien/Pattaya, men att få detta till att det gäller minst 50% av svenskar, inflyttade till Thailand är väl kanske att ta i.

Ja, det var faktiskt så du skrev och det kan väl inte förstås på mer än ett sätt ...eller?

Du klagar på BTT som skadar din familj med sitt förtal om thailändskor i Sverige, men du tror möjligtvis inte att du skadar oss som fortfarande bor kvar i Thailand genom spridande av dina "erfarenheter"?

Läs tråden om pedofiler.

Där kan du prata om att skada svenskars rykte.

Huruvida fastbooende svenskar supar i Thailand eller inte är det nog bara svenska nykterister som bryr sig om.

Om de däremot får på sig att många av dom är pedofiler - då är det en helt annan sak.

Hela Världen tar avstånd från den typ av folk.

Men min fråga om svenska män ev är överepresenterade som pedofiler i Thailand fick inget svar

eller ens ett överraskad bemötande utan bara ett "ja kanske är det så"

Men du bryr dig mer om ett inlägg som för fram antagandet att hälften av svenskarna super för mycket :-)

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag betvivlar inte att du har sett ett gäng alkisar i Jomtien/Pattaya, men att få detta till att det gäller minst 50% av svenskar, inflyttade till Thailand är väl kanske att ta i.

Ja, det var faktiskt så du skrev och det kan väl inte förstås på mer än ett sätt ...eller?

Du klagar på BTT som skadar din familj med sitt förtal om thailändskor i Sverige, men du tror möjligtvis inte att du skadar oss som fortfarande bor kvar i Thailand genom spridande av dina "erfarenheter"?

Några frågor ?

Hur många svenskar känner du i Thailand som bor där och gör som du, alltså har en hobby som upptar större delen av deras tid, och där hobbyn inte är fest och drick ?

Och hur många svenskar känner du som har festande som enda eller åtminstånde huvudsaklig "hobby" ?

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Några frågor ?

Hur många svenskar känner du i Thailand som bor där och gör som du, alltså har en hobby som upptar större delen av deras tid, och där hobbyn inte är fest och drick ?

Och hur många svenskar känner du som har festande som enda eller åtminstånde huvudsaklig "hobby" ?

Jag känner faktiskt ganska många permanentboende svenskar med en hobby som upptar större delen av deras tid ( bowling, golf, bridge, tennis, "gräsbowling", go-cart på tävlingsnivå, radiostyrt miniflyg, drakflygning, m m), men jag känner inte så många permanentboende svenskar med festande som huvudsaklig hobby.

En grupp som däremot har blivit större för min kännedom är det svenska "fattigfolket", som kämpar för sin existens här och som dricker bara när det bjuds och jag tror inte det bjuds så ofta att de riskerar bli alkisar.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs tråden om pedofiler.

Där kan du prata om att skada svenskars rykte.

Huruvida fastbooende svenskar supar i Thailand eller inte är det nog bara svenska nykterister som bryr sig om.

Om de däremot får på sig att många av dom är pedofiler - då är det en helt annan sak.

Hela Världen tar avstånd från den typ av folk.

Men min fråga om svenska män ev är överepresenterade som pedofiler i Thailand fick inget svar

eller ens ett överraskad bemötande utan bara ett "ja kanske är det så"

Men du bryr dig mer om ett inlägg som för fram antagandet att hälften av svenskarna super för mycket :-)

Nu blir det väl kanske lite enklare om vi debatterar enligt ämnet i respektive trådar, men jag kan svara så, att jag känner mej mer utpekade och misstänkliggjord i Vaxets påstående än som tillhörande pedofilgruppen.

Jag gjorde en gång ett inlägg i en pedofiltråd, men det väckte gamla minnen så starkt att jag mådde dåligt och drog mej ur.

Praktiserande pedofili går inte att försvara - bara förakta. Det är min uppfattning och att jag skulle misstänkas tillhöra den samlingen finns inte på min karta.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...