Jump to content
IGNORERAD

Bryter tystnaden.....


honken

Recommended Posts

Guest jlh66

Bra fråga, funderade också på det.

Kom fram till att hittills har man bara varit nere som turist, och som turist så blir man behandlad som turist hela tiden.

Men funderade på om man skulle bo och jobba där hur blir det då?

Givetvis kommer man bli tagen som turist ibörjan också, men om man skapar rutiner handlar på samma ställen dag ut och dag in, så kommer folk säkert inse att man inte är turist på så sätt.

Men också lite hur man själv varit i andra länder som boende och turist, som när jag bodde och jobbade på Irland.

Fanns ingen stress i att hitta på saker, man fick ett annat lugn inom sig.

Så nu blir det en chans till att för mig själv bevisa att det går att ha kul och leva samtidigt som man bor o jobbar i Thailand.

Härligt Honken och grattis till jobbet. Man har bara ett liv så det är bara och köra på,Sverige finns ju kvar om det inte skulle funka i Thailand.chok dii :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Odin

    3

  • honken

    3

  • Baa

    2

  • nissefisk1

    2

Mest aktiva i denna tråd

GammalDansken

Bra fråga, funderade också på det.

Kom fram till att hittills har man bara varit nere som turist, och som turist så blir man behandlad som turist hela tiden.

Men funderade på om man skulle bo och jobba där hur blir det då?

Givetvis kommer man bli tagen som turist ibörjan också, men om man skapar rutiner handlar på samma ställen dag ut och dag in, så kommer folk säkert inse att man inte är turist på så sätt.

Men också lite hur man själv varit i andra länder som boende och turist, som när jag bodde och jobbade på Irland.

Fanns ingen stress i att hitta på saker, man fick ett annat lugn inom sig.

Så nu blir det en chans till att för mig själv bevisa att det går att ha kul och leva samtidigt som man bor o jobbar i Thailand.

Fick intrycket att tröttheten var kopplat till bekantskap med en thaitjej som inte utvecklades enligt plan :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

nissefisk1

Bra fråga, funderade också på det.

Kom fram till att hittills har man bara varit nere som turist, och som turist så blir man behandlad som turist hela tiden.

Men funderade på om man skulle bo och jobba där hur blir det då?

Givetvis kommer man bli tagen som turist ibörjan också, men om man skapar rutiner handlar på samma ställen dag ut och dag in, så kommer folk säkert inse att man inte är turist på så sätt.

Men också lite hur man själv varit i andra länder som boende och turist, som när jag bodde och jobbade på Irland.

Fanns ingen stress i att hitta på saker, man fick ett annat lugn inom sig.

Så nu blir det en chans till att för mig själv bevisa att det går att ha kul och leva samtidigt som man bor o jobbar i Thailand.

Det kvittar om du bor här i 50år du är alltid en farang med pengar. Det är bara att gilla läget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kvittar om du bor här i 50år du är alltid en farang med pengar. Det är bara att gilla läget.

Är hellre en farang (eller thai) med pengar, än utan pengar.

Du låter lite bitter?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Honken.

Du är f:n i mig den trevligaste kille jag aldrig har träffat!!!!!?????

Så om du behöver någon passopp där nere så hör av dig.5555

Hälsning Woffe.

Link to comment
Dela på andra sajter

nissefisk1

Är hellre en farang (eller thai) med pengar, än utan pengar.

Du låter lite bitter?

Nej fan, jag har varit här nu i 5 månder jag säger bara så som jag upplever det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej fan, jag har varit här nu i 5 månder jag säger bara så som jag upplever det.

ja visst e de så, man ser mycke skit om man är nykter i turistområderna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kvittar om du bor här i 50år du är alltid en farang med pengar. Det är bara att gilla läget.

Var tacksam om du slipper vara en falangkeenok.

På 50 år må du väl åtminstonne lärt dig så mycket av språket och kulturen att du kan platsa som en falang-isan.

Prova utanför turistorterna kan vara ett råd att fundera på för dig om du vill kliva utanför falangkostymen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...