Jump to content
IGNORERAD

IKEA Bangkok


Kalas

Recommended Posts

Och har dom det tar jag med mig till Pattaya på fredag om du vill Jive

Kanoners!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 70
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Glottiz

    8

  • mamma bäng fan pappa käng

    6

  • Sam sip sam

    5

  • Kalas

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Inga jordnötter, inga Grillchips och ganska glest i hyllorna. Dock inhandlades lite Whiskey Cheddar så man gick inte tomhänt därifrån. Kaviar, knäckebröd, etc fanns samt en del svenska böcker och lite brännvin.

Soft ställe som jag hoppas får lite snurr på verksamheten även om jag inte tror det är helt lätt såvida inte de kan börja tjöna en hel del på att skicka grejer till svenskar med hemlängtan runt om i landet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beggade eller nya böcker?

Ingen macka alltså? Hade hoppats på en stadig arbetarmacka med falukorv och ägg på vid nästa resa upp till dina trakter!

Är det de?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Ni som lever där borta - uppenbarligen med en ständig längtan efter olika svenska specialiteter

borde genom detta forum kunna organisera en ta_ditten_eller_datten_med_när_ni_ändå_ska_hit_eller_dit - service.

Mot ett mindre obekvämlighetstillägg medbringas gods enligt önskemål.

De flesta, utgår jag ifrån, har ändå vikt och plats över i resväskan på den del av resan.

Godset lämnas över på en utvald överlämningsplats i närheten av eller på Suvarnabhumi.

Ev. kan någon fastboende i Bangkok upplåta sin bostad som knutpunkt med den uppenbara fördelen

att alltid ha förstatjing på och därmed alltid vara välförsedd med de attråvärda varor,

samt tillskrivas nöjet att träffa trevliga forummedlemmar som för evigt kommer att vara i tacksamhetsskuld

t.o.m. för något så värdsligt enkelt som en påse chips från Angered.

Har ord som svensk ost, Kalles kaviar, knäckebröd och Gevalia effekten på er att de får munvattnet att rinna till

då är det hög tid att göra slag i saken.

mvh

PS.

Det tog mig det mesta av 20 år att sluta sakna det danska rågbrödet.

Mera exakt: tills den dagen jag upptäckte att den finska surlimpan (som går att få tag i här), är mycket godare.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som lever där borta - uppenbarligen med en ständig längtan efter olika svenska specialiteter

borde genom detta forum kunna organisera en ta_ditten_eller_datten_med_när_ni_ändå_ska_hit_eller_dit - service.

Mot ett mindre obekvämlighetstillägg medbringas gods enligt önskemål.

De flesta, utgår jag ifrån, har ändå vikt och plats över i resväskan på den del av resan.

Godset lämnas över på en utvald överlämningsplats i närheten av eller på Suvarnabhumi.

Ev. kan någon fastboende i Bangkok upplåta sin bostad som knutpunkt med den uppenbara fördelen

att alltid ha förstatjing på och därmed alltid vara välförsedd med de attråvärda varor,

samt tillskrivas nöjet att träffa trevliga forummedlemmar som för evigt kommer att vara i tacksamhetsskuld

t.o.m. för något så värdsligt enkelt som en påse chips från Angered.

Har ord som svensk ost, Kalles kaviar, knäckebröd och Gevalia effekten på er att de får munvattnet att rinna till

då är det hög tid att göra slag i saken.

mvh

PS.

Det tog mig det mesta av 20 år att sluta sakna det danska rågbrödet.

Mera exakt: tills den dagen jag upptäckte att den finska surlimpan (som går att få tag i här), är mycket godare.

Jag åker till BKK och beräknar att landa 12 april, är det någon som vill beställa något?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra initiativ Dansken!

Jag lägger härmed en beställning på 20 påsar grill (300 grams) från Angered.

Hämtas upp där det passar!

Är det de?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, varför inte en "Jag-åker-vad-vill-ni-ha-tråd"?

Brukar ju fungera åt andra hållet, thailändare i Sverige får hett efterlängtade varor som chili, puder och antibiotika :)

Skulle väl kunna fungera lika bra åt andra hållet...

Jag rent personligen saknar egentligen ingenting "svenskt" när jag är i Thailand. Skulle väl vara snus då, men det har löst sig med tobak. Och kanske en och annan varmkorv med bröd då :) Och riktig mjölk. Visst, mjölk finns i större städer, men inte i vår lilla by. Äter inte så mycket chips... Och kaviar och knäcke är stapelvara på jobbet, knäcke med kaviar till frukost och ibland även lunch, så några månader om året klarar jag mig utan. :)

Ändrades av Kalas
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Malaeng Sabb

Har alltid fulla väskor med mig när jag åker ner31e5cc6b-050a-47d5.jpg

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Nästan värt ett minus det där.. Men du åker ju Thai, så jag slipper ju lyfta din väska ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästan värt ett minus det där.. Men du åker ju Thai, så jag slipper ju lyfta din väska ;)

Njae var 20 kg i den ena 22 kg i den andra tyvärr men jag tänkte på personalen för jag la över 6 kg i polarens väska

så han fick fullvikt också , när jag hade kalas i Thailand för några år sedan stod det heavy på väskorna

aj aj

Link to comment
Dela på andra sajter

Då blir det plus istället när du tänker på personalen, om jag kommer ihåg det...

Är ju själv slav i logistikbranchen

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå http://www.scandinaviandeli.co.th/ så hittar inte jag några fraktkostnader. Gör ni?

Enligt hemsidan:

"FAQ

Frakter

- Vad är transportkostnaden för leveranser inom Thailand?

Se köpvillkor."

Under köpvillkor finns ingen information om fraktkostnad.

Tror du dom skickar ett paket Wasa till Sigtuna? :whistle:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som lever där borta - uppenbarligen med en ständig längtan efter olika svenska specialiteter

borde genom detta forum kunna organisera en ta_ditten_eller_datten_med_när_ni_ändå_ska_hit_eller_dit - service.

Mot ett mindre obekvämlighetstillägg medbringas gods enligt önskemål.

De flesta, utgår jag ifrån, har ändå vikt och plats över i resväskan på den del av resan.

Godset lämnas över på en utvald överlämningsplats i närheten av eller på Suvarnabhumi.

Ev. kan någon fastboende i Bangkok upplåta sin bostad som knutpunkt med den uppenbara fördelen

att alltid ha förstatjing på och därmed alltid vara välförsedd med de attråvärda varor,

samt tillskrivas nöjet att träffa trevliga forummedlemmar som för evigt kommer att vara i tacksamhetsskuld

t.o.m. för något så värdsligt enkelt som en påse chips från Angered.

Har ord som svensk ost, Kalles kaviar, knäckebröd och Gevalia effekten på er att de får munvattnet att rinna till

då är det hög tid att göra slag i saken.

mvh

PS.

Det tog mig det mesta av 20 år att sluta sakna det danska rågbrödet.

Mera exakt: tills den dagen jag upptäckte att den finska surlimpan (som går att få tag i här), är mycket godare.

Tetsta surlimpa från Riga, den var ju riktigt bra! :great:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Beggade eller nya böcker?

Ingen macka alltså? Hade hoppats på en stadig arbetarmacka med falukorv och ägg på vid nästa resa upp till dina trakter!

Både nya och gamla böcker som det verkade - kollade inte så noga eftersom jag har högvis med olästa böcker hemma redan. Gällande mackorna såg jag någon köttbullsvariant samt en typ av västkusts eller Skagenröra-macka. Hade ett 15-tal ostar att välja på och priserna var likvärdiga med tex. importerad ost på Gorumet Market, Villa eller Tops. Hade i min smak helt rätt urval av schyssta Cheddarvarianter, kryddade och extra lagrad prästost, osv. I övrigt fanns det Dillchips, Gott och Blandat, Snören, Saltlakrits, osv. utanför hade de ett par bord och servering som så rätt ok ut.

Stället ligger precis på gränsen till för långt bort från Sukhumvit. Nu kan man nå det genom att gå ned för Soi 18 ett par minuter. Kommer man från genomstickaren från soi 20 så ligger det nästan direkt när man svängt höger in på soi 18. Det ligger insprängt mellan ett par massageställen med namn som typ Butterfly Massage etc. så går man ned för gatan blir det gärna lite av ett gatlopp med glada tillrop om massage, Mister, massage!.

Kuriosa - två unga killar stod i affären varav en pratade svenska och den andra mkt bra och utpräglad amerikansk engelska. De beklagade sig över Thailändska motsvarigheten till FDA (Food and Drug Administration i USA - vad kallas det i Sverige? Livsmedelsverket?) eftersom det tog rejäl tid att få nya varor genom tullen pga av allt pappersarbete. De hade tydlig en hel del varor som låg och väntade på att den röda tejpen skulle klippas eller rätt händer smörjas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beggade eller nya böcker?

Ingen macka alltså? Hade hoppats på en stadig arbetarmacka med falukorv och ägg på vid nästa resa upp till dina trakter!

Scandinaviandeli har restaurang.

Jag har bara testat Bruna bönor med fläsk och de var helt värdelösa, de sämsta jag ätit någonsin, jag fattar inte hur man kan försöka sälja så kass föda :diablo:

Tyvärr hade vi beställt hem maten, så jag kunde inte klaga direkt, detta får duga, jag äter inte gärna därifrån igen.

Ingen Ättika i , ingen sirap eller annan sötma alls, bara bönor och vatten, vidrigt :(

Serverades utan potatis och med nåt som påminde om rimmat fläsk.

Frugan beställde Gravad Lax med dillstuvad potatis, laxen var bra resten var stuvning med väldigt lite potatis och ännu mindre dill.

Var tvungen att genast ta henne till Flaggan i Pattaya :great: efter den besvikelsen, så att hon kunde få avnjuta sin favorit Farrangmat som den skall smaka :clapping: .

Hörde att maten var bra på Scan-deli i början, nu har väl ägarna börjat lita på sina thaikockar :fan1: (eller fått slut på riktiga råvaror).

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Bruna bönor, torra i påse, kan man köpa t.e.x. på Tesco Lotus och koka själv. Sirap har jag bara funnit på Villa men det blir inte så tokigt om man använder honung som ersättare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
mamma bäng fan pappa käng

Ikea plans two more stores in Bangkok

http://www.thaivisa.res-in-Bangkok/

"Huzell said Ikea's key strengths were its low prices, good function, and good design."

"We offer consumers prices 1020 per cent lower than our competitors' similar basic products and up to 4050 per cent cheaper for midend to premium products,"

Verkar som om IKEA väljer att marknadsföra sig som ett lågprisbolag i Thailand. Ett misstag?

"1020 per cent lower than our competitors'" 1000 % lägre priser än lokala priser. Hur fan skuölle det vara möjligt??

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

"Huzell said Ikea's key strengths were its low prices, good function, and good design."

"We offer consumers prices 1020 per cent lower than our competitors' similar basic products and up to 4050 per cent cheaper for midend to premium products,"

Verkar som om IKEA väljer att marknadsföra sig som ett lågprisbolag i Thailand. Ett misstag?

"1020 per cent lower than our competitors'" 1000 % lägre priser än lokala priser. Hur fan skuölle det vara möjligt??

/mvh

Har nog trillat bort ett bindestreck där :whoco5:

Skall nog vara 10-20 %

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som lever där borta - uppenbarligen med en ständig längtan efter olika svenska specialiteter

borde genom detta forum kunna organisera en ta_ditten_eller_datten_med_när_ni_ändå_ska_hit_eller_dit - service.

Mot ett mindre obekvämlighetstillägg medbringas gods enligt önskemål.

De flesta, utgår jag ifrån, har ändå vikt och plats över i resväskan på den del av resan.

Godset lämnas över på en utvald överlämningsplats i närheten av eller på Suvarnabhumi.

Ev. kan någon fastboende i Bangkok upplåta sin bostad som knutpunkt med den uppenbara fördelen

att alltid ha förstatjing på och därmed alltid vara välförsedd med de attråvärda varor,

samt tillskrivas nöjet att träffa trevliga forummedlemmar som för evigt kommer att vara i tacksamhetsskuld

t.o.m. för något så värdsligt enkelt som en påse chips från Angered.

Har ord som svensk ost, Kalles kaviar, knäckebröd och Gevalia effekten på er att de får munvattnet att rinna till

då är det hög tid att göra slag i saken.

mvh

PS.

Det tog mig det mesta av 20 år att sluta sakna det danska rågbrödet.

Mera exakt: tills den dagen jag upptäckte att den finska surlimpan (som går att få tag i här), är mycket godare.

Var i Thailand kan jag köpa finsk surlimpa? Brödabstinensen slår ju till ibland...

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...