Jump to content
IGNORERAD

IKEA Bangkok


Kalas

Recommended Posts

En container med ost ja.. Jo jag tackar! Ost är ju det enda jag ber om att folk ska ta med sig när de kommer ner!

Beträffande mamma bängs bilder: Verkar som IKEA kör väldigt samma matprodukter i många (de flesta?) av sin butiker. Estrella dill (ofattbart att de inte kör grill!!!!), Kopparbergs Cider, Dajm etc.. Ska se om jag hittar bilder från IKEA KL här i datorn men det verkar fan vara nästan exakt samma alltså!

Är det de?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 70
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Glottiz

    8

  • mamma bäng fan pappa käng

    6

  • Sam sip sam

    5

  • Kalas

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Malaeng Sabb

Hade du inte varit Bajjare hade du fått ett minuskarma för tykenhet, nu fick du istället ett pluskarma för din kvickhet :) .

Tykenhet? :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta kök köpte jag på Index livingmall för cirka 70,000 Baht inklusive spis och ugn.

post-3132-0-28355800-1298203002_thumb.jp

Du det där ser inte så illa ut, faktiskt. Index, finns det överallt eller bara i Bkk? Och 70.000Bath är ju överkomligt med spis o allt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du det där ser inte så illa ut, faktiskt. Index, finns det överallt eller bara i Bkk? Och 70.000Bath är ju överkomligt med spis o allt!

Detta kök köpte jag för cirka 4 år sedan så det kanske har blivit dyrare. Sedan är det 2 små överskåp till som hör till köket men som inte är med på bilden.

Kolla här. http://www.indexlivingmall.com/

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte det mesta till huset på Index och än så länge har jag inget att klaga på

Sängen är den skönaste jag någonsin har haft :great:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte det mesta till huset på Index och än så länge har jag inget att klaga på

Sängen är den skönaste jag någonsin har haft :great:

Ja ja ja hylla sängen du min vän, jag tror att det är andra parametrar inblandade i din utsago...hehe

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tror att utanför norden så är ikea lite mer lyx

Var i staterna och hälsade på släkt för 10 år sedan de hadde fina handtilverkad köksmöbler antika (över 100år gammla) men de höll på och sparade så de skulle ha råd att åka till IKEA och köpa nya...

Link to comment
Dela på andra sajter

Viktigaste av allt: Kommer dom att saluföra Kalles Kaviar??? cool.gif

Ja kalles kaviar kan du säkert få ner genom kompisar bra mkt billigare

men jag ska kolla upp en svensk butik i bkk i slutet på veckan dom kanske har kalles

enl hemsidan så finns kalles 63 kr tuben

http://www.scandinaviandeli.co.th/

Ändrades av LeifArne
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja kalles kaviar kan du säkert få ner genom kompisar bra mkt billigare

men jag ska kolla upp en svensk butik i bkk i slutet på veckan dom kanske har kalles

enl hemsidan så finns kalles 63 kr tuben

http://www.scandinaviandeli.co.th/

Och köper man sin lilla tub Kalles via Ica Hägernäs,http://www.icasvenskmat.se/, (finns på länksidan) så hamnar priset på lite drygt 40 sek ink frakt. Brukar ta en dryg vecka.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Glottiz,

Dessutom är korven i Kuala Lumpur kycklingkorv ;)

Precis när IKEA öppnade i Kuala Lumpur gick ett rykte att det var griskött som serverades, så både "korvstånde"t och resturangen fick stänga för sanering i tre månader (om jag kommer ihåg rätt om tiden). Det var givetvis inget griskött som serverades, men kanske någon konkurent som inte gillade IKEA ;)

Och i Shanghai stod en 40-fots container med ost som ruttnade bort pga av tullen bråkade. Inte alltid lätt i vissa länder att ta in gods, detta när tullen läser tullföreskrifterna som "fan läser bibeln"..

Ha en go dag!

:wai:

Nu var det ju kanske så att tulltjänstemännen väntade på en "donation" i rätt fickor för att osten skulle kunna passera igenom?

Sen bör det ha gått att sälja osten ändå, som grönmögelost...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Viktigaste av allt: Kommer dom att saluföra Kalles Kaviar??? cool.gif

Kalles har inget med Kaviar att göra, brukar saluföras som "Kalles creamed smoked roe" utomlands.

Så ingen misstar den för Kaviar. :)

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Viktigaste av allt: Kommer dom att saluföra Kalles Kaviar??? cool.gif

Mills klaviar, som jag tycker är bättre än Kalles, köper jag hos Norska Sjömanskyrkan mellan Pattaya och Jomtien. Thapphraya soi 7.

Oscar.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Detta ställe http://www.scandinaviandeli.co.th/ är ju rena himmelriket för oss matvrak :av-109998:

Intressant! /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå http://www.scandinaviandeli.co.th/ så hittar inte jag några fraktkostnader. Gör ni?

Enligt hemsidan:

"FAQ

Frakter

- Vad är transportkostnaden för leveranser inom Thailand?

Se köpvillkor."

Under köpvillkor finns ingen information om fraktkostnad.

Butiken ligger ju i BKK och då kan det inte kosta många Baht i frakt eftersom det är inrikes, postgången är väldigt billig inom Thailand :)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandeli får man väl köpa ifrån i nödfall, 3 x priset hemma är att ta tycker jag.

Det står Kalles Kaviar på tuben. Innehållet smakar Kalles kaviar. Jag är uppvuxen med Kalles och för mej är det kaviar.

Finns ingen anledning att börja kalla den för något annat. Ja, jag säger negerbollar också...

Jag har handlat Mills en gång på sjömanskyrkan, den är väl ok, men Kallas är snäppet vassare.. :-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra där Ragson! Kalles is da shit! :great:

Intressant länk LA! Ost har de ju och då både brännvinsost och Whiskeycheddar! :great::great::great:

Frågan är hur osten klarar värmen ett par dagar under frakten. 2-3 dagar får man ju räkna med även om det går med EMS. Grönmögelost finns ju redan i kyldiskarna här så det är icke intressant att få "Shanghaiost" för 1100 baht/kg.

Sedan begriper jag fan inte varför ostbågar och äckliga Estrella dill finns överallt i detta landet medans världens bästa chips (Estrella Grill) fortsätter att lysa med sin frånvaro! :whoco5:

Är det de?

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Bra där Ragson! Kalles is da shit! :great:

Intressant länk LA! Ost har de ju och då både brännvinsost och Whiskeycheddar! :great::great::great:

Frågan är hur osten klarar värmen ett par dagar under frakten. 2-3 dagar får man ju räkna med även om det går med EMS. Grönmögelost finns ju redan i kyldiskarna här så det är icke intressant att få "Shanghaiost" för 1100 baht/kg.

Sedan begriper jag fan inte varför ostbågar och äckliga Estrella dill finns överallt i detta landet medans världens bästa chips (Estrella Grill) fortsätter att lysa med sin frånvaro! :whoco5:

När det gäller cips finns inget som slår Blair's Habanero and Cheddar och Pringles Salt & Vinegar. :) /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall till Delin imorgon då jag bara bor ett par soier bort och se hur sortimentet ser ut i verkligheten. Får väl testa en av deras mackor till lunch.

Ps. Glottiz! Har den senaste veckan moffat i mig 2 påsar Grill som föräldrarna hade med sig...känns tomt nu med bara Ostbågar, Turkisk Peppar och Käck kvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Göttegris! Har inte fått grillchips sen i december. Börjar suga i chipstarmen nu!

Ser fram emot en liten rapport från butiken. Ska eventuellt upp till huvudstaden igen i mars/april.

Är det de?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall till Delin imorgon då jag bara bor ett par soier bort och se hur sortimentet ser ut i verkligheten. Får väl testa en av deras mackor till lunch.

Ps. Glottiz! Har den senaste veckan moffat i mig 2 påsar Grill som föräldrarna hade med sig...känns tomt nu med bara Ostbågar, Turkisk Peppar och Käck kvar.

Fan, jag klickar fel stup i kvarten, men kolla om de har Estrellas salta jordnötter, så får du ett plus till och har de inte så säger du åt dem att ta hem. Verstanden?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan, jag klickar fel stup i kvarten, men kolla om de har Estrellas salta jordnötter, så får du ett plus till och har de inte så säger du åt dem att ta hem. Verstanden?

Och har dom det tar jag med mig till Pattaya på fredag om du vill Jive

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...