Jump to content
IGNORERAD

One hit wonders


Oregistrerad

Recommended Posts

Lägger länken även i denna tråd.

Tittar på en dokumentär just nu om vad som hände med Lordi några år efter vinsten i Melodifestivalen 2006. Det gör nästan ont att se.

 

http://www.svtplay.se/video/2926084/lordi-monsterpojken/lordi-monsterpojken-avsnitt-1

Mammas grabb till 100 %, dom kunde inte göra affärer helt enkelt!  :nono:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • Svar 437
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • NiceBeaver

    93

  • Changnoi

    18

  • RoiET

    17

  • audirs2

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

  • 4 månader senare...

Äntligen har jag kommit på ett nytt bidrag till den här tråden. New Radicals - You get what you give. Ett band som fanns 1997-1999, gav ut en skiva och denna var högt uppe i många länder. Jag tänker på ELO när jag hör den.

https://www.youtube.com/watch?v=cPAEFnVZVOs

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Kunde ha blivit stora, om de vunnit melodifestivalen... Denna kom väl bara 2a?

 

 

 

 

 

 

 

:look_down:

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Shocking Blue vet väl knappast någon om vilka dom var. En Holländsk grupp på 70-talet. Deras enda hit känner nog fler igen.

 

Ändrades av NiceBeaver

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en klockren. Plastic Bertrand - Ca Plane Pour Moi. Tydligen en belgare som mimade. Enligt Wiki har han släppt några skivor till men hans tid går åt till domstolar då han bara fick 0,5% av intäkterna till den här låten men att det var producenten som sjöng. Eller nåt sånt.

http://www.youtube.com/watch?v=bVDfmn_TMkI

 

https://www.youtube.com/watch?v=GpuMZGTcleY

Den kommer från Lou De Prijck som sjung på bägge

men han ändrade sen texten till Pattaya song

https://www.youtube.com/watch?v=fht2AqOovw0

Läs mera här https://en.wikipedia.org/wiki/Lou_Deprijck

 

Ändrades av Pingislover
Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att man inte vet vilka banden är betyder inte att de är "one hit wonders". Tubes t ex var stora speciellt i staterna.

Här är vad jag tycker deras bästa låt.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Black - Wonderful Life.

Sångaren Colin Vearncombe avled 26 jan (nyligen) efter en bilolycka. Han blev 53 år gammal. Han har en Svensk fru.

Black gjorde en del annat också men det känns som att det är denna som man minns.....

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • 3 månader senare...

Detta måste väl vara årtusendets värsta och sämsta One hit wonder. Jag fattar bara inte att den kunde bli en landsplåga när det begav sig, men jag har en liten aning om varför jag försöker flytta min ilska från MPR till nåt annat just nu. Jag hatar den låten, yes ! :)

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Har lyssnat på en radiostation med 80 och 90-talsmusik senaste veckan. Många fina förslag har kommit upp för denna tråd. Kommer ihåg två just nu. Dels Art Company. Tydligen ett kulturkollektiv från Holland.

 

 

Den andra är Masquerade. Vad jag hittade på dom är att det var en tysk och en engelsk låtskrivare som slog sig ihop. Rätt mystiskt framträdande. Kan nog förstå att det bara blev en låt från dom.

 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
On 2016-10-07 at 10:11, skrev NiceBeaver:

 //Många fina förslag har kommit upp för denna tråd......

 

 

 

 

Härligt detektivarbete "Bävern"!

Efter nu 25 sidor med gobitar (?) börjar jag tro att detta blir internets största källa till just One Hits Wonders.

Faktum är att det är svårt att finna speciellt många fler nu.

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎10‎-‎18 at 10:25, skrev Naam kaeng:

 

 

Efter nu 25 sidor med gobitar (?) börjar jag tro att detta blir internets största källa till just One Hits Wonders.

Faktum är att det är svårt att finna speciellt många fler nu.

 

 

 

 

 

Dom senaste veckorna har jag lyssnat en del på Star FM, 107.1 i Stockholm, finns även som stream http://www.ilikeradio.se/kanaler/starfm/

Dom levererar till den här tråden. Dagens första är Aneka. En kvinna från Skottland som släppte en skiva 1981. I Wiki står det att hon sedan var med i ett folkmusikband innan hon la av med musiken 1984. Dock hamnade hon bara på plats 50 på One Hit Wonderlistan då hon tydligen hade någon mer singel från sin skiva. Men den här låten känner man igen:

 

 

 

Den andra är Rockwell som pratar sig igenom denna rätt stora hit. Refrängen sjungs av hans barndomskompis Michael Jackson och det hörs. Nu lär det väl inte gå någon nöd på Rockwell då hans farsa grundade Motown.

 

 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

 

 

 

Refrängen sjungs av hans barndomskompis Michael Jackson och det hörs.

 

Har jag faktiskt inte ens tänkt på, men visst hörs det som du säger.

 

Super!:thumbsup:

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Blir fan skitnöding när jag hör detta! Måste fan va ett engångsligg denna rotta asså!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

En låt till som dom brukar spela i sportradion. Rocky Burnette från 1980. Enligt Wikipedia gjorde han någon skiva till men sedan blev det något strul med kontrakt och ekonomi på skivbolaget. Åker tydligen runt och spelar rockabilly idag.

 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Har hittat en låt till. It´s My Life med No Doubt är ju rätt känd.

 

Men på Star FM har jag hört samma låt med en manlig sångare. Efter lite sökning visade det sig vara originalet med gruppen Talk Talk som fanns under 80-talet. Även om No Doubts cover är nästan identisk med originalet gillar jag Talk Talk bättre. Det är något med sångaren. Låter lite som Brian Ferry. Han gjorde tydligen en soloskiva 1998 men lämnade sedan musiken.

 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
16 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Har hittat en låt till. It´s My Life med No Doubt är ju rätt känd.

 

Men på Star FM har jag hört samma låt med en manlig sångare. Efter lite sökning visade det sig vara originalet med gruppen Talk Talk som fanns under 80-talet. Även om No Doubts cover är nästan identisk med originalet gillar jag Talk Talk bättre. Det är något med sångaren. Låter lite som Brian Ferry. Han gjorde tydligen en soloskiva 1998 men lämnade sedan musiken.

 

 

 

Du är sannerligen skicklig på att leta upp dessa "skatter"!  :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Dom hade väl 1-2 hits...

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev clion:

 

Bra att du lägger den här, så rätt har du inte haft på länge :)

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...