Jump to content
IGNORERAD

One hit wonders


Oregistrerad

Recommended Posts

NiceBeaver

Någon gång när jag har tid ska jag lyssna igenom alla bidrag i den här tråden. Vilken musikskatt.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • Svar 437
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • NiceBeaver

    93

  • Changnoi

    18

  • RoiET

    17

  • audirs2

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Dags att väcka den här tråden till liv igen. Kom av någon anledning att tänka på "Ingen vill veta var du köpt din tröja". Gruppen hette tydligen Raymond och Maria:

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Jag dammar av tråden igen. Får inte nog av one hittar. Mitt bidrag den här gången är Crash Test Dummies. Tydligen gjorde gruppen några fler skivor och fanns för några år sedan men det var bara den här låten som spelades på radio:

 

http://www.youtube.com/results?search_query=mmm+mmm+mmm+mmm+crash+test+dummies&oq=mmm&gs_l=youtube.1.1.0l10.357.716.0.3259.3.3.0.0.0.0.63.171.3.3.0...0.0...1ac.1.Xozw-bZb2aA

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Någon gång när jag har tid ska jag lyssna igenom alla bidrag i den här tråden. Vilken musikskatt.

 

Visst är det! :-)

 

 

Man får glada a´ha upplevelser när man går igenom materialet. Fast skumt, 14-15 sidor med bidrag men inget karma till skaparen...?  :crazy::ironi:

 

Blev tydligen problem med en tidigare video. Kör den igen;

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det! :-)

 

 

Man får glada a´ha upplevelser när man går igenom materialet. Fast skumt, 14-15 sidor med bidrag men inget karma till skaparen...?  :crazy::ironi:

 

 

Varsågod.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom på en låt till. Soul Asylum med Runaway Train. En gråtmild powerballad om försvunna barn, precis i den stil som amerikanare gillar.

Hittade en hemsida och det visade sig att bandet har återuppstått och spelar på småställen i USA.

 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Thai Break

 

Passande namn på en grupp här på forumet.

 

Tydligen från Belgien. Italo Disco. 1986. Bidde inte så mycket mer än det här...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Piano Fantasia - Song For Denise

 

1985. Älskare av gammal Italo Disco /Euro disco/Disco diamonds kommer älska soundet. Rockers kommer kräkas.

 

Minns att jag köpte denna på musikkassett i Turkiet slutet av 80-talet. Fast då hade de på konvolutet skrivit Pianofantasia- Do The Dende. Hur svårt kan det vara?

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att se nya bidrag här.

På offtopictråden om klantiga brottslingar där en kille ska göra inbrott i en affär spelades den här låten:

 

A Flock Of Seagulls med I Ran. Jag och några kompisar sjöng ofta den när vi var runt 18 och började gå ut och festa.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ismannen:
Jag fick hemska Morden Talking-vibbar av dina senaste inlägg.

 

HUGA! Jag måste tvätta öronen med lite SAGA. Här Don´t Be Late från 1981

 

 

Den låten har dom spelat på varje gig i 30 år. Det här klippet är från Göteborg den 1 november 2012. Dagen efter stod jag längst fram när dom var i Stockholm.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Eye Of The Tiger med Survivor från Rocky 3. Och sedan hände inte så mycket mer. Men den låten drar in STIM-pengar så det går nog ingen nöd på dom killarna.

 

 

 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Många av band hade kanske bara en hit i Sverige men var hur stora som helst i sina hemländer 

tex  Apachi indians eller schnappi das kleine krokodil plus många andra.

 

Tyvärr så matas vi av vår radio och tv av bara en typ av musik mest amerikansk och engelsk.

Lyssnar mycket på thunein radio. Jätte bra musik och band från tex Sydafrika, eller Senegal eller Venezuela som aldrig spelas i SR eller SVT

trots att de sjunger på engelska.

 
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Man har ju dansat en och annan tryckare till "Guardian Angel" på det drogfria (!) högstadie discot..

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ismannen:

Jag fick hemska Morden Talking-vibbar av dina senaste inlägg.

 

HUGA! Jag måste tvätta öronen med lite SAGA. Här Don´t Be Late från 1981

 

 

Den låten har dom spelat på varje gig i 30 år. Det här klippet är från Göteborg den 1 november 2012. Dagen efter stod jag längst fram när dom var i Stockholm.

 

Är det jag som är ismannen?

Säkert så. Han ser ju cool ut.

 

post-6637-0-90552800-1360667359.jpg

 

Jodå, Modern Talking hade ju sitt sound. Typiskt sådant älska eller hata fenomen.

Konkurrenterna var väl Bad Boys Blue, Blue System och C C Catch.

Link to comment
Dela på andra sajter

post-6823-0-30391100-1360672267.jpgpost-6823-0-09428900-1360672300.jpgpost-6823-0-98791700-1360672328_thumb.jp

Hej 

För mig är nog Geisha Dreams störst

Några bilder Ang Factory De kom ut med 2 Lp Båda omslagen föreställer fabriker teknade 

Link to comment
Dela på andra sajter

Buggles, Video killed the radio star... Första videon MTV spelade, passande och tyket!

jag och kompisarna kunde alla låtarna på skivan utantill, det var nog före MTV.

 

 

Bättre men inte lika känd

 

 

MVH Tommy:

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det jag som är ismannen?

Säkert så. Han ser ju cool ut.

 

attachicon.gifis.jpg

 

Det blev så bara med tanke på Naam Kaeng. Hoppas du inte tog illa upp.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar hålla mej långt ifrån allt vad melodifestival innebär men det går ju inte att undvika helt. Här en riktig klassiker från 1975. Vad gör Ann-Christine Bärnsten idag???

 

 

 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar hålla mej långt ifrån allt vad melodifestival innebär men det går ju inte att undvika helt. Här en riktig klassiker från 1975. Vad gör Ann-Christine Bärnsten idag???

 

Författare boende i Gränna :y15:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

//...Vad gör Ann-Christine Bärnsten idag???

 

Hon lyckades ju bli höjd till skyarna av hela gay-kulturen (för evigt) så hon svävar nog bland molnen däruppe och kikar ner på oss.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Patrick Hernandez från 1979 Spelades överallt. Men efter denna?

 

It does not matter how slowly you go as long as you do not stop.

Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...