Oregistrerad Inlagd December 24, 2011 Dela Inlagd December 24, 2011 Minns gamla Grace Hotel på Soi Nana i mitten på 70-talet när det vart utegångsförbud på nätterna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 30, 2011 Dela Inlagd December 30, 2011 Ett riktigt "Grått Nytt Hår" på bästa 70-talsvis! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd December 30, 2011 Dela Inlagd December 30, 2011 Minns gamla Grace Hotel på Soi Nana i mitten på 70-talet när det vart utegångsförbud på nätterna Ja det gör jag också det var 1976 och man skulle vara hemma innan klockan ett Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 30, 2011 Dela Inlagd December 30, 2011 Bagg och skabb huserade på Järntorget Örebro Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd December 30, 2011 Dela Inlagd December 30, 2011 Det gjorde det på Järntorget i Göteborg också Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bathman Inlagd December 30, 2011 Dela Inlagd December 30, 2011 Det gjorde det på Järntorget i Göteborg också Tyvärr minns jag Dig! Vill bara glömma!!!! Det var du som släpade på en kundvagn, full med bröte Du har plastpåsar virade runt fötterna. Du ställer dig i kön vid Pressbyrån bakom två fjortissar som du vill skoja med och ställer frågan om dom har fått hår på karamellen? Svaret kom blixtsnabbt, Vi har så det räcker till en tandborste till dej ! MVH Sten-Åke Cederhök Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Changnoi Inlagd December 30, 2011 Dela Inlagd December 30, 2011 Visa klorna dra på dig lejonskorna. Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 6, 2012 Dela Inlagd Januari 6, 2012 Konsums blå vita kom på 70-talet. Billigt - men med bra kvalité, eller.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 6, 2012 Dela Inlagd Januari 6, 2012 Visa klorna dra på dig lejonskorna. Hm, var det inte sådana pjuck man drog på sig när man skulle ha BRAK i det militära...? Fick någon läskig flashback....huh.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 6, 2012 Dela Inlagd Januari 6, 2012 Ja det gör jag också det var 1976 och man skulle vara hemma innan klockan ett Det vart så trångt me tjejer i coffeshopen så man kunde svimmat å bara glidit sakta ner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Januari 8, 2012 Dela Inlagd Januari 8, 2012 Vill ha en sådan skjorta! Sådan skjorta hörde till och hår ner till axlarna. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 22, 2012 Dela Inlagd Januari 22, 2012 Någon kanske minns ananaskassler med ris och currysås? Jag tror jag åt det så det rann ur öronen på mig. Eller, den dosen jag fick av rätten räcker nog hela livet. Det var en hel del kassler då, och höns. Dessutom minns jag bananer och ananas. Och päron till efterätt... 4 pers: kassler (tänk 2-3 skivor ca ½cm tjocka per person) 1 pkt bacon 3 rejäla nävar champinjoner 1-2 burkar krossad ananas 2,5 dl matlagningsgrädde 5 dl grönsaksbuljong curry salt, peppar maizena riven ost Skiva kasslern och stek den lätt på båda sidorna, lägg i ugnssäker form. Skiva baconet och stek det nästan knaperstekt, låt rinna av på papper. Skiva svampen och stek den tills den vattnats ur. Lägg baconet och svampen över kasslern. Värm grädden och buljongen, krydda med curry, salt och peppar. Häll i ananasen med spad och allt. Smaka av och krydda ev. mera, red med maizena till önskad tjocklek. Häll i ungsformen, strö över riven ost och gratinera på 200 grader i ca 15-2o minuter. Servera med t.ex ris, couscous, potatismos eller pressad potatis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 21, 2012 Dela Inlagd Juni 21, 2012 Kanske någon minns mopederna? Vad hade du för vrålhoj? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juni 21, 2012 Dela Inlagd Juni 21, 2012 Kanske någon minns mopederna? Vad hade du för vrålhoj? Min fanns med bland dina bilder, en Zundapp ks 50 76:a som far fick betala 3.000:- på den tiden vilket måste ha varit en massa pengar då. Även min brors DBS Panter fanns med såg jag. Kommer för övrigt ihåg att bensinpriset var ca 1 kr/L då. Åkte till en mack där man la i enkronor och ställde in oljeblandningen sedan fick man pumpa upp trycket för hand innan man kunde tanka. fan vad gammal man känner sig nu! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 21, 2012 Dela Inlagd Juni 21, 2012 //... fan vad gammal man känner sig nu! Inte skall du känna så. Tänk på dem som åkte sådan här - de är gamla! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest borichiangmai Inlagd Juni 21, 2012 Dela Inlagd Juni 21, 2012 Ombordanställd 1972 var lönen 677 kr i månaden som obefaren jungman !973 729kr lika obefaren jungman Ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Blueday Inlagd Juni 21, 2012 Dela Inlagd Juni 21, 2012 Blev mycket musiklyssnande på RADIO LUXEMBURG 208 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juni 21, 2012 Dela Inlagd Juni 21, 2012 Det gjordes ju fortfarande bra tv. Idag är det inte mycket som lockar mig med Idol och dockussåpor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Babysnake Inlagd Juni 21, 2012 Dela Inlagd Juni 21, 2012 Saknar bara de jag inte hann göra. Snake Bättre ringla än vingla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 21, 2012 Dela Inlagd Juni 21, 2012 [quote name='Babysnake' timestamp='1340307015' post='509 418'] Saknar bara de jag inte hann göra. Snake Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
emulov Inlagd Juni 21, 2012 Dela Inlagd Juni 21, 2012 (ändrad) Solklar etta på att minnas/glömma listan: Ändrades Juni 21, 2012 av emulov Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 21, 2012 Dela Inlagd Juni 21, 2012 Har aldrig lyckats glömma tjejerna som blev mina vänner på danshaket "Golden Moon" Mauritius våren 1975 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nonki Inlagd Juni 21, 2012 Dela Inlagd Juni 21, 2012 Blev mycket musiklyssnande på RADIO LUXEMBURG 208 Blueday, var inte detta främst på 60 talet? MVH Nonki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 22, 2012 Dela Inlagd Juni 22, 2012 //..Det gjordes ju fortfarande bra tv. Kan hålla med. Med risk för att man uppfattas som gammal stofil... Den dagen man uppfinner tidsmaskinen skall jag se till att åka tillbaka till revyerna med Kar-de mumma, Margareta Krok, Lars Ekborg, Hasse å Tage, Carl Gustaf Lidstedt med flera talanger. Tänk bara att se Lindemansketcherna live - tror jag kan de flesta utantill. Genialiskt! (Även om Lindeman var ganska mycket 60-tal) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Babysnake Inlagd Juni 22, 2012 Dela Inlagd Juni 22, 2012 Å de e jäälit mykke eller?? . . . Nää trodde inte de heller.. Odin Jo mycket. Bättre ringla än vingla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu