Oregistrerad Inlagd April 14, 2015 Dela Inlagd April 14, 2015 Lite reklamnostalgi a´la 70-tal. "Ananas - läcker efterrätt direkt ur burken" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd April 15, 2015 Dela Inlagd April 15, 2015 Lite reklamnostalgi a´la 70-tal. "Ananas - läcker efterrätt direkt ur burken" r.jpg s.jpg u.jpg v.jpg w.jpg y.jpg å.jpg ä.jpg ö.jpg b1.jpg b5.jpg a1.jpg a2.jpg a3.jpg a4.jpg a6.jpg c1.jpg c2.jpg c3.jpg c4.jpg Har sett Hoa-Hoa Dahlgren fastna i ett cykelställ i Färjestaden på Öland när han var med i tv-laget och spelade fotboll, på kvällen var det fest och han var inte nykter kan jag säga. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shovel78 Inlagd April 15, 2015 Dela Inlagd April 15, 2015 Glömma ----- när man körde omkull på moppen i fyllan och skrapade upp ansiktet så man såg ut som Musse Pigg. I vanliga fall såg man ut som Långben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd April 15, 2015 Dela Inlagd April 15, 2015 Forsta majonästuben i mitten på 70-talet minns jag ju inte med glädje. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 16, 2015 Dela Inlagd April 16, 2015 Forsta majonästuben i mitten på 70-talet minns jag ju inte med glädje. Som den här då - fast just denna kanske är 50-tal. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd April 16, 2015 Dela Inlagd April 16, 2015 Som den här då - fast just denna kanske är 50-tal. Majo.JPG Vad jag menar med majonästub är en kraftig forkyldning på bihanget som sitter på ungefär mitten av kroppen BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd April 16, 2015 Dela Inlagd April 16, 2015 Lite reklamnostalgi a´la 70-tal. Kommer ihåg att jag körde upp för kk med en sån här. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 16, 2015 Dela Inlagd April 16, 2015 Kommer ihåg att jag körde upp för kk med en sån här. Yamaha.jpg Det är nostalgi! Gick det som på räls? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd April 16, 2015 Dela Inlagd April 16, 2015 Det är nostalgi! Gick det som på räls? Jajamensan. Av någon anledning blev det ingen Yamaha, utan jag köpte en Honda cb 125 för studielånet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 20, 2015 Dela Inlagd April 20, 2015 Vad jag menar med majonästub är en kraftig forkyldning på bihanget som sitter på ungefär mitten av kroppen 555 haha! Vi snackar alltså troll i trumpeten! Kärt barn har många namn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
piloten66 Inlagd April 20, 2015 Dela Inlagd April 20, 2015 Spy aurora vin i rabatten saknar jag inte direkt För mycket är lagom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 20, 2015 Dela Inlagd Maj 20, 2015 Spy aurora vin i rabatten saknar jag inte direkt Kasta (upp) Finskt bärvin i rabatten är du säkert inte ensam om. Jag kastade nog mest upp silverromblandningar och möjligtvis hemlagat vitt vin från plastdunk någon gång. En polare kräktes i min necessär på Finlandsbåten, han skyllde på att han fick panik. Hade väl varit enklare att få panik i toalettstolen kan man tycka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Maj 20, 2015 Dela Inlagd Maj 20, 2015 Jajamensan. Av någon anledning blev det ingen Yamaha, utan jag köpte en Honda cb 125 för studielånet. Honda cb 125.jpg Ett drygt år senare blev det en sån här. Saknar den som satan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd Maj 20, 2015 Dela Inlagd Maj 20, 2015 Kul när man snubblade över farsans favoritskiva på en loppis igår . Kunde inte låta bli att köpa den . Den har ekat många gånger i min skalle Jo, den har jag haft. Jobbade, i min späda ungdom, ihop med Evert på posten i Västerås då jag provade på att bli brevbärare. Mitten av 50-talet. En trevlig typ som spelade dragspel och sjöng på julfesten. Oscar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nonki Inlagd Maj 20, 2015 Dela Inlagd Maj 20, 2015 Jajamensan. Av någon anledning blev det ingen Yamaha, utan jag köpte en Honda cb 125 för studielånet. Honda cb 125.jpg Fin maskin. Enligt mitt tycke den bästa 125, an. Själv körde jag upp med en Honda 125, fast modellen tidigare. När det blev dags sedan hamnade valet på en Yamaha AS 2 C 125. MVH Nonki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd Maj 20, 2015 Dela Inlagd Maj 20, 2015 OT. Inte 70-tal. Är ju bara ungdommar här på forumet. När jag tog körkort, 1955, så lånade jag en CZ 125cc 'slirburk' av en kompis för att så snart 'svänglappen' var i fickan byta bort min moppe mot en (mycket) väl begagnad Svalan, byggd i Falun, med en 150cc JB-motor med uppåt en 4 hästar. Oscar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 20, 2015 Dela Inlagd Maj 20, 2015 Lite reklamnostalgi a´la 70-tal. "Ananas - läcker efterrätt direkt ur burken" r.jpg s.jpg u.jpg v.jpg w.jpg y.jpg å.jpg ä.jpg ö.jpg b1.jpg b5.jpg a1.jpg a2.jpg a3.jpg a4.jpg a6.jpg c1.jpg c2.jpg c3.jpg c4.jpg Fiat årets bil! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 20, 2015 Dela Inlagd Maj 20, 2015 OT./... Oscar. Helt okay med Off Topic, speciellt när det handlar om så intressanta saker! Tack det var snällt sagt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 17, 2015 Dela Inlagd Juni 17, 2015 Så himla bra: http://lajkat.aftonbladet.se/14-bevis-for-att-inga-man-fick-ligga-pa-70-talet/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 17, 2015 Dela Inlagd Juni 17, 2015 (ändrad) Så himla bra: http://lajkat.aftonbladet.se/14-bevis-for-att-inga-man-fick-ligga-pa-70-talet/ Bild nr:7 han ha en CD skiva i handen, fanns redan då tydligen! Ändrades Juni 17, 2015 av audirs2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 23, 2015 Dela Inlagd Juni 23, 2015 Blev blåst av hororna i Katedrecht, ente fick man k**lla färdigt heller... https://youtu.be/6yrEIieMIUg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 24, 2015 Dela Inlagd Juni 24, 2015 Blev blåst av hororna i Katedrecht, ente fick man k**lla färdigt heller... https://youtu.be/6yrEIieMIUg Hårda bud,,,,,i Mellerud. Finns i alla fall gott om bra bitar från det årtiondet. På med discodojorna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swedmark Inlagd Juni 24, 2015 Dela Inlagd Juni 24, 2015 The Trammps Disco Inferno har man spillet mange gange når jag rejste rundt med mit diskotek En dansk som ber om ursäkt för hans konstiga svenska Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 24, 2015 Dela Inlagd Juni 24, 2015 The Trammps Disco Inferno har man spillet mange gange når jag rejste rundt med mit diskotek Milda makaroner - det var ingen dålig utrustning! Och till det några backar med vinyler...? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swedmark Inlagd Juni 24, 2015 Dela Inlagd Juni 24, 2015 Der var mera end 1000 st. har tyver inte alla kvar. Jag har selv bygget hele anlägget. En dansk som ber om ursäkt för hans konstiga svenska Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu