Oregistrerad Inlagd November 14, 2013 Dela Inlagd November 14, 2013 Det var på pojkrummet man upptäckte dom danska rockrävarna Gasolin ,,, tyckte dom var vassa som satan Det var ett elegant pojkrum! Gedigen skivsamling! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 14, 2013 Dela Inlagd November 14, 2013 Det var ett elegant pojkrum! Gedigen skivsamling! Vinylsamlingen har väl växt en aning sedan dess ,,, har en driva nere i källaren ochså som inte får plats If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd November 14, 2013 Dela Inlagd November 14, 2013 Vinylsamlingen har väl växt en aning sedan dess ,,, har en driva nere i källaren ochså som inte får plats Denna samlingen ska du vara rädd om.Har en polare som fick besök av en samlare.Samlaren fick nys om att han hade 8000 vinyler,vilket stämmer.Min polare tjänade en fin hacka,samlaren köpte 645 vinyler. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 14, 2013 Dela Inlagd November 14, 2013 Denna samlingen ska du vara rädd om.Har en polare som fick besök av en samlare.Samlaren fick nys om att han hade 8000 vinyler,vilket stämmer.Min polare tjänade en fin hacka,samlaren köpte 645 vinyler. Hade en kompis här som är jäkligt haj på gamla vinylare ,,,, han erbjöd mig 1200 :- för den första Mott The Hoople-skivan . Han såg direkt att det var original skivbolaget som hade pressat den , och att den var svåråtkomlig. Men som tur var jag inte black på pengar , så den står kvar i hyllan än . men nu törs jag fan inte spela den ,,, lade in den på datorn istället . kanske har man flera dyrgripar bland plattorna If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 15, 2013 Dela Inlagd November 15, 2013 70-talet var också Kittyböcker Starlet Stenmarksmössa Miniskidor Till exempel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 15, 2013 Dela Inlagd November 15, 2013 Vinylsamlingen har väl växt en aning sedan dess ,,, har en driva nere i källaren ochså som inte får plats Säljs det vinyler nuförtiden, jag menar nyutgåvor alltså? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 15, 2013 Dela Inlagd November 15, 2013 Säljs det vinyler nuförtiden, jag menar nyutgåvor alltså? Var inne och googlade på det ,,, och tydligen så pressar dom vinylare än idag . http://vinylskivan.se/fakta.php Här hemma lirar jag hellre en LP-skiva än en CD ,,,, tänk att få höra det där sprakiga ljudet som påminner en om när man steker fläsk If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd November 16, 2013 Dela Inlagd November 16, 2013 Säljs det vinyler nuförtiden, jag menar nyutgåvor alltså? Javisst gör det det! Kolla t ex på Ginza.se, där finns en hel del vinyl bl a senast skivan med Laleh. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 9, 2013 Dela Inlagd December 9, 2013 Nog finns det intresse för 70-talsgrejor. Här nån som vill ha massor för ett par gamla slitna boots. http://www.tradera.com/item/162313/197609738/original-frye-boots-fr-70-talet-unisex-strl-8-bra-skick- Man kanske skall gräva lite i förrådet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 //Denna samlingen ska du vara rädd om. Jag har en gammal vinyl, Beatles - Revolver. Verkar vara från England 1966. När man kikar på begagnatmarknaden tycks skivan kunna inbringa allt från 50 - 1500 kronor. Vad tusan är det som skiljer, vad skall man kika efter? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 Jag har en gammal vinyl, Beatles - Revolver. Verkar vara från England 1966. När man kikar på begagnatmarknaden tycks skivan kunna inbringa allt från 50 - 1500 kronor. Vad tusan är det som skiljer, vad skall man kika efter? DSC05404.JPG Är inte så insatt i vad som gäller tyvärr. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd December 10, 2013 Dela Inlagd December 10, 2013 Jag har en gammal vinyl, Beatles - Revolver. Verkar vara från England 1966. När man kikar på begagnatmarknaden tycks skivan kunna inbringa allt från 50 - 1500 kronor. Vad tusan är det som skiljer, vad skall man kika efter? DSC05404.JPG I stort sett så beror det på vilken pressning det är på skivan. Om du tar t.ex Beatlesskivan du visar så kan den vara pressad kanske i omgångar i olika länder typ England , Tyskland , USA. Oftast är det den första pressningen som ger dom flesta pengarna. Så om du nu skulle lägga ut skivan på Tradera , så skriv skivnumret i annonsen , för proffsen vet skillnaderna på pressningarna , och har du tur så kommer dom feta plånböckerna fram If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 11, 2013 Dela Inlagd December 11, 2013 I stort sett så beror det på vilken pressning det är på skivan. Om du tar t.ex Beatlesskivan du visar så kan den vara pressad kanske i omgångar i olika länder typ England , Tyskland , USA. Oftast är det den första pressningen som ger dom flesta pengarna. Så om du nu skulle lägga ut skivan på Tradera , så skriv skivnumret i annonsen , för proffsen vet skillnaderna på pressningarna , och har du tur så kommer dom feta plånböckerna fram Aha, jag förstår. Det finns ett nummer "instansat" på själva skivan. Kan det vara detta nummer som avses? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd December 11, 2013 Dela Inlagd December 11, 2013 (ändrad) Aha, jag förstår. Det finns ett nummer "instansat" på själva skivan. Kan det vara detta nummer som avses? Nej , de är det nummer som står på etiketten och konvolutryggen som gäller , och så skivbolaget. Ser att skivan du har är inspelad på Parlophone. Det har blivit en rejäl snurr på vinylmarknaden igen . Märkte nu när Ulf Dageby var med i "Så mycket bättre" att skivorna med Nationalteatern fick en rejäl skjuts uppåt på Tradera. Har en singel som jag följde budgivningen på , och som slutade på 130 :- Ändrades December 11, 2013 av Arnold Layne If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 11, 2013 Dela Inlagd December 11, 2013 Nej , de är det nummer som står på etiketten och konvolutryggen som gäller , och så skivbolaget. Ser att skivan du har är inspelad på Parlophone. Det har blivit en rejäl snurr på vinylmarknaden igen . Märkte nu när Ulf Dageby var med i "Så mycket bättre" att skivorna med Nationalteatern fick en rejäl skjuts uppåt på Tradera. Har en singel som jag följde budgivningen på , och som slutade på 130 :- Bugar å bockar - evigt tacksam! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Januari 26, 2014 Dela Inlagd Januari 26, 2014 Polaren rensade sin garderob , och krängde sina vinylskivor för 10 :- styck ,,, och jag hade turen att få första tjing. Fick med mig 60 st. hem och det är i stort sett bara 70-tals musik. Och om jag litar på mitt tränade öga , så tror jag nog att jag gjorde en bra affär If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Januari 26, 2014 Dela Inlagd Januari 26, 2014 (ändrad) Polaren rensade sin garderob , och krängde sina vinylskivor för 10 :- styck ,,, och jag hade turen att få första tjing. Fick med mig 60 st. hem och det är i stort sett bara 70-tals musik. Och om jag litar på mitt tränade öga , så tror jag nog att jag gjorde en bra affär 224 800x600.jpg Det vet vad dom är värda, när du har krängt dom vidare, FFF o Ea säljer en massa på tradera, ibland blir man förvånad hur mycket folk betalar.. FF Ändrades Januari 26, 2014 av FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Januari 26, 2014 Dela Inlagd Januari 26, 2014 Det vet inte dom är värda, när du har krängt dom vidare, FFF o Ea säljer en massa på tradera, ibland blir man förvånad hur mycket folk betalar.. FF Jag brukar vara inne och glo på Tradera och även andra auktionsajter ,,, märker ochså vad vissa grejer kan skena i väg i priser. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Januari 26, 2014 Dela Inlagd Januari 26, 2014 Jag har en gammal vinyl, Beatles - Revolver. Verkar vara från England 1966. När man kikar på begagnatmarknaden tycks skivan kunna inbringa allt från 50 - 1500 kronor. Vad tusan är det som skiljer, vad skall man kika efter? DSC05404.JPG första pressningen ska ha nummret PCS7009 släpptes augusti 1966 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 26, 2014 Dela Inlagd Januari 26, 2014 Här min äldsta skiva med Bobben från 1967! med bla:i want you--one of us must know--- osv. Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 19, 2014 Dela Inlagd Maj 19, 2014 Å så lite 70-tals nostalgi Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
THAISWEDE Inlagd Maj 19, 2014 Dela Inlagd Maj 19, 2014 Å så lite 70-tals nostalgi a1.jpg a2.jpg Trampcyckeln med växelspaken mitt i ramen kommer jag ihåg. Det var drömmen när man var liten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 19, 2014 Dela Inlagd Maj 19, 2014 Trampcyckeln med växelspaken mitt i ramen kommer jag ihåg. Det var drömmen när man var liten. Annat än fjolliga moderna lättåtkomliga handtagsväxlar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 20, 2014 Dela Inlagd Maj 20, 2014 Å så lite 70-tals nostalgi a10.jpg a1.jpg a2.jpg a3.JPG a4.JPG a5.jpg a6.jpg a7.jpg a8.jpg a9.jpg a20.jpeg a11.jpg a12.jpg a13.jpg a14.jpg a15.jpg a16.jpg a17.jpg a18.JPG a19.jpg a26.jpg a21.JPG a22.jpg a23.JPG a24.jpg a25.jpg b5.jpg b1.JPG b2.jpg b3.jpg b4.jpg Guzzin hadde jau vart kåt på Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu