Guest jlh66 Inlagd Mars 1, 2011 Dela Inlagd Mars 1, 2011 (ändrad) På 70-talet var man fortfarande ung och oförstörd Spela mest hockey eller fotboll hela dagarna och samlade på hockeybilder Ändrades Mars 1, 2011 av jlh66 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 2, 2011 Dela Inlagd Mars 2, 2011 Lite dåtida kärror. Någon som känner igen sig? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
otto Inlagd Mars 2, 2011 Dela Inlagd Mars 2, 2011 Ja här står han mister Thor Eriksson längst ut till höger inte illa att få med Thor,Arvid och Hasse på samma kort alla tre har ju varit ägare av Red Diamond. Och dessutom få med klockan som gick baklänges, helt fantastiskt Otto Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 4, 2011 Dela Inlagd Mars 4, 2011 Den här musikdoktorn var stor på 70-talet (också..) Rebel Rebel 1974... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gubben4906 Inlagd Mars 6, 2011 Dela Inlagd Mars 6, 2011 (ändrad) Raketost saknar jag!! ..inte!! vad var det i den ?? /mvh är det denna du menar? Den fanns redan på tidigt 60-tal, att jag minns det beror på att farsan dog 1963 och före det fanns den i alla fall på vårat frukostbord. Hittade denna också!! http://www.torgny-palm.se/nostalg2.htm gubben Ändrades Mars 6, 2011 av gubben4906 Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Mars 7, 2011 Dela Inlagd Mars 7, 2011 Hur har jag kunna glömma detta , Ritchie Blackmores Rainbow bildades 1975 , världens bästa melodiösa hårdrocksband, det var musik det, till skillnad från all slammer som produceras idag http://www.youtube.com/watch?v=Y6IPBN6ARkE BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 7, 2011 Dela Inlagd Mars 7, 2011 Ölandsbron blev klar och jag söp som ett svin på 70 talet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Mars 7, 2011 Dela Inlagd Mars 7, 2011 Ölandsbron blev klar och jag söp som ett svin på 70 talet Och raggarna från Färjestaden och raggarna från Norra Öland bankade skiten ur varandra på Restis parkeringsplats. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 7, 2011 Dela Inlagd Mars 7, 2011 1975 - Rocky Horror, idag kultförklarad av många... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 10, 2011 Dela Inlagd Mars 10, 2011 Fanns ett antal sköna TV serier på 70-talet. Någon av dem kom kanske redan på 60-talet. Magnum började först 1980. Hulken 1981. Minns du namnet på dessa? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd Mars 13, 2011 Dela Inlagd Mars 13, 2011 Curt Görans http://www.youtube.com/watch?v=IfLXt5s5bes&feature=related Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 13, 2011 Dela Inlagd Mars 13, 2011 Vill glömma dom gångerna jau haur vart otrevlig mot mina medmänniskor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 14, 2011 Dela Inlagd Mars 14, 2011 På 70-talet fanns EPA affärer. (Enhetsprisaktiebolaget) EPA stod för låga priser och inte sällan enklare kvalitét. 1978 gick dem ihop med Tempovaruhusen. 1985 omvandlades alla Tempovaruhus till Åhlens. Detta enligt Wikipedia. Minns vi hade ett EPA vid Skvaltan i Nacka. Fast jag minns nog systembolaget bättre.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 3, 2011 Dela Inlagd April 3, 2011 Lite 70-tals plattor...kanske har du någon av dem själv, i plastbacken bredvid skivspelaren...? Visst är det något visst med LP-skivor ändå.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 21, 2011 Dela Inlagd April 21, 2011 Alltså, nu kommer värmen och med den solglasögonen. Man brukar ju säga att modet svänger, det som var populärt för många år sedan kommer till slut att bli "inne" igen. Så även med glasögon. Har sett lite 70-tals brillor på stan och jag tycker inte det är snyggt. Då tror jag nog jag tycker bättre om 50-tals brillor faktiskt. Så här kunde det ju se ut på 70-talet; Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd April 21, 2011 Dela Inlagd April 21, 2011 Lite 70-tals plattor...kanske har du någon av dem själv, i plastbacken bredvid skivspelaren...? Visst är det något visst med LP-skivor ändå.. Inget fel på din musiksmak i alla fall. Jag min idi*t skänkte mer eller mindre bort cirka 400 LP, 300 singlar/EP och ett antal bildskivor . BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 21, 2011 Dela Inlagd April 21, 2011 Inget fel på din musiksmak i alla fall. Jag min idi*t skänkte mer eller mindre bort cirka 400 LP, 300 singlar/EP och ett antal bildskivor . Ajaj, kan vara vårdslöst (eller i alla fall ekonomiskt ofördelaktigt) att skänka bort en massa gamla plattor. Se bara vad vissa skivor kan kosta nu; http://www.tradera.com/Led-Zeppelin-I-UK-Orig-Turquoise-TOP-COPY-EXTREMELY-RARE-auktion_210822_131563743 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd April 21, 2011 Dela Inlagd April 21, 2011 (ändrad) Ajaj, kan vara vårdslöst (eller i alla fall ekonomiskt ofördelaktigt) att skänka bort en massa gamla plattor. Se bara vad vissa skivor kan kosta nu; http://www.tradera.com/Led-Zeppelin-I-UK-Orig-Turquoise-TOP-COPY-EXTREMELY-RARE-auktion_210822_131563743 [/quote Ja jag vet, Hade väl i stort sett allt med Deep Purple, Black Sabbath, Rainbow, Whitesnake,Ozzy, Status Quo, Budgie, Judas Priest Magnus Uggla,Def Leppard och väldigt mycket med Iron Maiden, Jonny Winter, Rory Gallegher, Scorpion, Frank Marino And The Mahogny Rush, Y and T, med flera. Jag är väldigt bra på att göra dåliga affärer Sålde väl skivorna för cirka 20 kronor/styck Ändrades April 21, 2011 av stefan5300 BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 22, 2011 Dela Inlagd April 22, 2011 Wow - vilken samling Stefan! Tough luck, man lär så länge man lever. Du får lyssna på skivorna digitalt idag istället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 24, 2011 Dela Inlagd April 24, 2011 Att jau gifte maj å fick glömma alla mia noi :´-( Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd April 24, 2011 Dela Inlagd April 24, 2011 Wow - vilken samling Stefan! Tough luck, man lär så länge man lever. Du får lyssna på skivorna digitalt idag istället. Har mycket på cd-skivor idag som jag hade på vinyl, minns att jag köpte cd-skivor från Ginza i ett svep för cirka 9000 kronor. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 24, 2011 Dela Inlagd April 24, 2011 Har mycket på cd-skivor idag som jag hade på vinyl, minns att jag köpte cd-skivor från Ginza i ett svep för cirka 9000 kronor. Imponerande! Nu börjar det likna mina filmvanor. Bekymret är ju dock utrymmet. Jag har inte längre plats för filmoteket i bostaden.. Speciellt inte när jag börjat skaffa ett litet museum med gamla spelare. Jag har moviebox, betamax, video2000, laserdisc och cd-i, med tillhörande köpfilmer. På jakt efter en vcr, kanske någon medlem som har? Men jag håller med dig Stefan - musik är en stor och viktig del av livet! Hur skulle man klara sig utan? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 24, 2011 Dela Inlagd April 24, 2011 En Tecknos cd-skivspelare och en Kenwood skivspelare för vinyl, + ett rack med Kenwood som inte har förstärkaren nåt mera! Allt detta är från tidigt 90 tal, samt vinyler från 80talet! Man skulle kanske fixa fram en org förstärkare? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd April 24, 2011 Dela Inlagd April 24, 2011 Imponerande! Nu börjar det likna mina filmvanor. Bekymret är ju dock utrymmet. Jag har inte längre plats för filmoteket i bostaden.. Speciellt inte när jag börjat skaffa ett litet museum med gamla spelare. Jag har moviebox, betamax, video2000, laserdisc och cd-i, med tillhörande köpfilmer. På jakt efter en vcr, kanske någon medlem som har? Men jag håller med dig Stefan - musik är en stor och viktig del av livet! Hur skulle man klara sig utan? Ja din samling verkar ju vara minst lika imponerande. Musiken har varit och är en stor del av mitt liv, synd bara att jag har bott i en avkrok som Kalmar när det gäller musikutbudet. Skulle man på någon konsert så blev det att åka till Stockholm, Göteborg eller Malmö/Lund, även om det var mitt i veckan. Men Thin Lizzy såg jag i Kalmar Folkets park 1974 eller 75. men det var väl innan dom blev riktigt berömda. Sedan har Status spelat i Kalmar och Deep Purple i Borgholms slottsruin på senare år BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Inlagd April 24, 2011 Dela Inlagd April 24, 2011 Var ju inte så gammal på 70-talet så vet inte riktigt vad jag saknar. Men klädstilen saknar jag definitivt inte... Det är jag i barnvagnen på besök i Kolmårdens djurpark, runt 1975 skulle jag tro! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu