Jump to content
L64

Thai Airways

Recommended Posts

MickeN

Vi åker ner den 24/10, stannar i 4 veckor BKK, KhonKaen med omnejd och en vecka i Jomtien

Platsbokningen gjorde vi samtidigt som vi köpte resan hos Jade travel. Där finns personal som

pratar thai så sambon hade ordnat det utan att jag viste om det.

jrk

Tjena Jrk

Då kanske vi kan ta en bärs på arlanda om du åker därifrån!!

Ska få svar av Nonki idag om pris för 15/12

Mvh Borgmästarens Son

Jepp Arlanda,låter som en god ide.

Mvh jrk

ralphtheogre

Bara lite ruttet för oss sjukpensionärer med lite pengar och mycket tid - vi missar alla dessa enmånaderserbjudanden.

Smuffe

Nu är det klart sedan i måndags...

12 september blir det Thai från Arlanda. Blev billigast så eftersom jag flyger vidare till Hong Kong och är där i 6 dagar innan jag tar mig "hem" till Bangkok.

Någon mer som drar ner i September/Oktober? Öl-sällskap är alltid trevligt! :drinks:

L64

Thai har nu riktigt bra pris på Premium Economy ARN-BKK.

Avresa under större delen av Juni och vid en snabb koll verkar priset 10391:- gälla för upp till 1 månads resa.

Kan bokas här

broder tuk tuk

Thai har nu riktigt bra pris på Premium Economy ARN-BKK.

Avresa under större delen av Juni och vid en snabb koll verkar priset 10391:- gälla för upp till 1 månads resa.

Kan bokas här

Är 10391 kr ett bra flygpris?

Man kan hitta massor av bra biljetter för mellan 6000 och 7000 kr vid en snabbkoll på nätet.

Men ska man man röka cigarr och dricka champagne på resan så duger väl inte en skitsumma som 7000 kr.

BTT

Guest Oregistrerad knasen

Man kan hitta massor av bra biljetter för mellan 6000 och 7000 kr vid en snabbkoll på nätet.

Men ska man man röka cigarr och dricka champagne på resan så duger väl inte en skitsumma som 7000 kr.

BTT

Hörru din snåljåp, var inte så avundsjuk nu :rotfl:

nitramj77

BTT

Ska du röka på en flight är det nog dyrare än så. :whistle:

Ska du röka på en flight är det nog dyrare än så. :whistle:

Senast den karln var ute och flög så var rökning tillåtet..

Guest paw-76

Premium Economi är ju inte vanliga platser utan snäppet bättre, det finns bara ett begränsat antal.Så om man gillar Thai och har råd ,så varför inte. :great:

broder tuk tuk

Hörru din snåljåp, var inte så avundsjuk nu :rotfl:

Jag är inte avundsjuk.

Skulle aldrig fall mig in att betala över 10.000 kr för en flygbiljett till Bangkok.

Men vissa tycks ju se flygresan som höjdpunkten på Thailandstrippen. Nästan liktydigt med att gå på en fin och dyr resraurang.

Jag tycker flygresan på 10 timmar är en pina och som bäst tas bort genom sömntabletter.

Fattar inte hur någon kan njuta av 10 timmar i luften.

Så må det va businessklass eller turistklass. Same same.

BTT

L64

BTT

För PE är det ett kanonpris ja.

Det finns faktiskt människor utanför din lilla patetiska bubbla som tycker annorlunda än vad du gör.

Guest paw-76

Jag är inte avundsjuk.

Skulle aldrig fall mig in att betala över 10.000 kr för en flygbiljett till Bangkok.

Men vissa tycks ju se flygresan som höjdpunkten på Thailandstrippen. Nästan liktydigt med att gå på en fin och dyr resraurang.

Jag tycker flygresan på 10 timmar är en pina och som bäst tas bort genom sömntabletter.

BTT

Resan börjar efter passkontrollen, på för min del Arlanda. :dance1:

Jag är inte avundsjuk.

BTT

Nähä, skulle aldrig falla mig in heller att överhuvudtaget betala en krona för att åka ner och sitta som en luffare utanför 7-11.. Men om du vill göra det så är det upp till dig, likväl som det är upp till lamaien att flyga PE om han vill göra det..

broder tuk tuk

Nähä, skulle aldrig falla mig in heller att överhuvudtaget betala en krona för att åka ner och sitta som en luffare utanför 7-11.. Men om du vill göra det så är det upp till dig, likväl som det är upp till lamaien att flyga PE om han vill göra det..

Som jämförelse kan då påpekas att jag har bara betalat 5195 för min resa och då ingår avbeställningsskydd.

Väntetiden är enbart 2 timmar. Mat och dryck får man på planet och det finns toaletter.

Ska man sova 7 timmar så varför betala 5000 kr extra?

BTT