Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

8 timmar sedan, skrev Amigo:

Inga dåliga priser! .https://flights.thaiairways.com / Flights from Stockholm to Bangkok with Thai Airways

Kollade en Utresa 04. november,-  hemresa:  30. december, super saver, kategori W för miles. 20 kg package inkl. för 4 560 SEK.

 

offer_arn_bkk_thai.jpg

super_saver.JPG

Tack för tipset! Tokbilligt jag tog 4 biljetter😁 16700kr 2 vuxna med 2 barn! 

Never forget: Robots will kill you.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 minut sedan, skrev Oskarudon:

Tack för tipset! Tokbilligt jag tog 4 biljetter😁 16700kr 2 vuxna med 2 barn! 

Thai har alltid varit kända för sina generösa barn rabatter. 

 

Mycket kul att det är så billigt att resa till Thailand nu, man hade nästan väntat sig att flygbolagen hade försökt ta igen missade intäkter genom att höja priserna nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev born41:

Stockholm - Bangkok ut 18 jan hem 2 mars . Inklusive bagage och ombokningsbar.

Thai direkt ut o via Köpenhamn hem 6138 kr med Supersavertraveler

Finnair 5601 med Trippmaster

Reseperioden kanske hamnar utanför kampanjen? Det är ändå lönt att passa på under tiden man får billiga biljetter.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Flyger Thai en annan rutt från Arlanda till Bangkok nu för tiden? Det verkar som om flygresan tar minst en timme längre tid än den brukade göra före pandemin.

 

//mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev mrco:

Flyger Thai en annan rutt från Arlanda till Bangkok nu för tiden? Det verkar som om flygresan tar minst en timme längre tid än den brukade göra före pandemin.

 

//mrco

En del turer går vi Phuket, även om det står direkt. Ska du till Bkk så får du sitta kvar i planet.

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev mrco:

Flyger Thai en annan rutt från Arlanda till Bangkok nu för tiden? Det verkar som om flygresan tar minst en timme längre tid än den brukade göra före pandemin.

 

//mrco

Ja det ser ut som om de tar en mer sydlig rutt. Jag tror de undviker att flyga över Belarus med anledning av insidenten där Lukasjenko beordrade ner ett plan för fängsla nån snubbe.

 

https://uk.flightaware.com/live/flight/THA961/history/20211109/1230Z/ESSA/VTBS

 

Skit också då blir troligen längre flydtid ner i december också för oss om det inte ändrar sig.

 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja det ser ut som om de tar en mer sydlig rutt. Jag tror de undviker att flyga över Belarus med anledning av insidenten där Lukasjenko beordrade ner något plan för fängsla nån snubbe.

 

https://uk.flightaware.com/live/flight/THA961/history/20211109/1230Z/ESSA/VTBS

 

Skit också då blir troligen längre flydtid ner i december också för oss om det inte ändrar sig.

 

Ja tidigare flög de ju över Ryssland också, det blir väl kortare väg ju längre norrut de flyger.

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev mrco:

Ja tidigare flög de ju över Ryssland också, det blir väl kortare väg ju längre norrut de flyger.

 

// mrco

Jo, men dom får kryssa sig fram mellan skurkstaterna nu. Rundar söder om Afganistan också......

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

nu framme i Bangkok! flög med thaiair. sprillans nytt plan och typ varrannan stolsrad tom! var nog knappt 50 pers på planet min livs bästa flygning var det iaf.

 

resan tog 11 timmar och inte 9 som det tog förr i tiden. annan rutt förvisso men kan tro att dem gasar på lite mindre också för att begränsa förlusten.

20211111_131851.jpg

20211112_000826.jpg

Never forget: Robots will kill you.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg nu på Flightradar 24 att Finnairs direktflyg Arlanda-Bangkok tar en mycket nordligare rutt (genom Ryssland) än Thai Air och den går ca. 2 timmar snabbare än Thai Airs rutt.

 

//mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev mrco:

Jag såg nu på Flightradar 24 att Finnairs direktflyg Arlanda-Bangkok tar en mycket nordligare rutt (genom Ryssland) än Thai Air och den går ca. 2 timmar snabbare än Thai Airs rutt.

 

//mrco

Det låter ju inte rimligt att de kan fortsätta så. Man får väl hoppas att det är något tillstånd som saknas och som det arbetas på så att de snart också tar den nordligare snabbare rutten. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Mankan:

Det låter ju inte rimligt att de kan fortsätta så. Man får väl hoppas att det är något tillstånd som saknas och som det arbetas på så att de snart också tar den nordligare snabbare rutten. 

Thai har ju rutten ekonomi så det är väl någon oligark som inte fått pröjs.Då blir det att ta en omväg.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag fick besked från Thai Airways idag att min hemresa BKK-ARN med TG 960 den 17/3 har blivit ändrad till den 16/3 med TG 962 (mellanlandning i Phuket). Verkar som att Thai har ställt in alla direktflyg från BKK  till ARN på torsdagar i Mars och April.

 

//mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick samma besked att vår BKK-CPH i april skulle köras via Phuket. Gick att flytta resan en dag så fortfarande direktflyg om man vill. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

På senaste tiden har jag bokat 2 resor med Thai men hittar ingenstans hur man bokar rullstol utan har frått skriva och ringa för att få det. Jag är säker på att man tidigare kunde göra det direkt i samband med bokningen, någon som vet var dom gömt denna förfrågan?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Är dom inte fantastiska. Försöker få tillbaka returen som aldrig utnyttjades 2020.

 

Hej,

 

jag ansökte enl instruktioner på hemsidan om voucher för den outnyttjade hemresan innan angiven deadline. Det var ca 5 månader sen. 

 

När jag nu försöker kontakta ROP service ropsvc@thaiairways.com så ser det ut så här:

 

image.thumb.png.0f85776df65695aa1eac38eb5cb6de14.png

 

När jag sedan klickar på  "Please CLICK HERE to classify your request by selecting the subject of your inquiry.

A Member Service agent will handle/reply to you promptly and efficiently."

 

Så hamnar jag här

 

image.thumb.png.481b1507f88376cb6d315b2a405b51c6.png

 

Nu har Thai Danmark som utfärdade biljetterna, tagit tag i det efter att jag skickade detta mail till dom. Inte ett ljud från Thai Bangkok. Thai Stockholm hänvisade till Thai Bangkok.

 

 

 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Esspe:

Är dom inte fantastiska. Försöker få tillbaka returen som aldrig utnyttjades 2020.

 

Hej,

 

jag ansökte enl instruktioner på hemsidan om voucher för den outnyttjade hemresan innan angiven deadline. Det var ca 5 månader sen. 

 

När jag nu försöker kontakta ROP service ropsvc@thaiairways.com så ser det ut så här:

 

image.thumb.png.0f85776df65695aa1eac38eb5cb6de14.png

 

När jag sedan klickar på  "Please CLICK HERE to classify your request by selecting the subject of your inquiry.

A Member Service agent will handle/reply to you promptly and efficiently."

 

Så hamnar jag här

 

image.thumb.png.481b1507f88376cb6d315b2a405b51c6.png

 

Nu har Thai Danmark som utfärdade biljetterna, tagit tag i det efter att jag skickade detta mail till dom. Inte ett ljud från Thai Bangkok. Thai Stockholm hänvisade till Thai Bangkok.

 

 

 

 

Såg på nyheterna igår ett par väntat på pengar sen början på 2020, när dom skickade in stod det att det kunde ta upp till 8 veckor innan pengarna skulle komma.

Dom inte fått dom än.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Dolemon:

Såg på nyheterna igår ett par väntat på pengar sen början på 2020, när dom skickade in stod det att det kunde ta upp till 8 veckor innan pengarna skulle komma.

Dom inte fått dom än.

Jo verkar vara rena lotteriet. Vissa får hyfsat snabbt och andra får vänta i evigheter. Kan ju även vara resebyråer som är inblandade men inte i mitt fall.

 

Nu var det inte det som jag tyckte var det värsta utan att man hamnar på en icke existerande websida när man ska bekräfta. Thai DK har lovat mig vouchers om ca 3 veckor. Thai Bkk verkar ju vara nerlagt, vilket f.ö. kontoret i Pattaya är.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Dolemon:

Såg på nyheterna igår ett par väntat på pengar sen början på 2020,

Var det inte imorse? Såg inslaget och enl Konsumetverket är det 8 veckor som gäller för retur av pengarna alt ersättnings biljett. De hade ringt Thai´s kontor i Stockholm men hon kunde inte (kanske fick inte) svara på frågorna!

 

För mig var det faktiskt Ryanair som var snabbast att återbetala en resa som var bokad o betalt.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Amigo:

Var det inte imorse? Såg inslaget och enl Konsumetverket är det 8 veckor som gäller för retur av pengarna alt ersättnings biljett. De hade ringt Thai´s kontor i Stockholm men hon kunde inte (kanske fick inte) svara på frågorna!

 

För mig var det faktiskt Ryanair som var snabbast att återbetala en resa som var bokad o betalt.

SAS har alltid varit bra på återbetalningar/ombokningar. Faller dock hårt nu så framtiden ser inte så bra ut. Hoppas att det inte drabbar kunderna i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Dolemon:

Såg på nyheterna igår ett par väntat på pengar sen början på 2020, när dom skickade in stod det att det kunde ta upp till 8 veckor innan pengarna skulle komma.

Dom inte fått dom än.

Jag t.ex. väntar på 26kkr från Thai.

Har mail sedan april 2020 från Thai Stockholm att de skickat detta för utbetalning till Thai Bangkok. 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Risifrutti:

SAS har alltid varit bra på återbetalningar/ombokningar. Faller dock hårt nu så framtiden ser inte så bra ut. Hoppas att det inte drabbar kunderna i alla fall.

SAS likt de flesta andra strulade länge i början av pandemin. De verkliga pengarna fanns inte, så de kunde inte betalas ut. 

 

Ryanair som hade fulla kistor var ett föredöme och ersatta de flesta väldigt fort. 

 

Men i normala fall, så funkar SAS fint. Pengarna på kontot inom några dagar. 

 

 

Ändrades av samet
För din skull M33
Link to comment
Dela på andra sajter

Pengar tillbaka

Thai 6 mån

Emirates 10 dagar

Norwegian 3 dagar  tog poäng + 20% extra 

Ticket 4 dagar 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Om de tänker sälja de gamla sätena från PE på 747,  så kan jag tänka mig att lägga ett bud.

 

Annars kan man väl ana att något av MPR-medlemmarnas favoritsäte från långt bak i planen (69 A?) borde vara en dyrgrip.😎

 

 

image.png.edabbc56244882957741987507fcbc93.png

 

https://www.bangkokpost.com/business/2287082/thai-airways-sells-airbus-seats-for-b1m

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev spooncreek:

Om de tänker sälja de gamla sätena från PE på 747,  så kan jag tänka mig att lägga ett bud.

 

Annars kan man väl ana att något av MPR-medlemmarnas favoritsäte från långt bak i planen (69 A?) borde vara en dyrgrip.😎

 

 

image.png.edabbc56244882957741987507fcbc93.png

 

https://www.bangkokpost.com/business/2287082/thai-airways-sells-airbus-seats-for-b1m

71D

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...