Jump to content
IGNORED

Thai Airways

L64

Recommended Posts

lasseiudon
17 timmar sedan, skrev MaiChai:

En hel del av de planen i listan har inte flugit på evigheter, alltså minst 5 år på backen - Inte konstigt de blött pengar.

Fick dom inte ett bud på dessa plan för ett par år sedan men det förkastades av Thai, som ville ha bättre betalt. Skulle tro att dom ångrar sig nu.

• Replies 5.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Soengsang

385

• pigge01

323

• L64

241

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hittade några bilder från Thai's nya fina drömplan                                     Naturligtvis har den härliga flygplansmaten sin plats också  

Ingen öl och ingen beach på en vecka; du är med garanterad säkerhet det absolut största offret under hela Covid-19 eran. Jag kan se gråta-ut rubrikerna i Aftonbladet; ”Svensk pensionär berättar om ved

Såja, sista dagen för att få dubbla points med Qatar, blir till att sova sig ned, med ett mellanspel i lounge/skumpa

Posted Images

Esspe

Den senaste var utställd någon gång i början på juli men har inte brytt mig om att boka om än. Väntar tills jag vet om dom ens finns till nästa år. Ena benet är ju använt så skulle jag begära voucher eller pengar tillbaka skulle jag nog förlora på att behöva köpa en ny biljett. Köpta direkt av thai.

• Ge karma 3

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

L64
12 timmar sedan, skrev apknug:

Det är ju bra att vi får reda på hur bra thai har varit på *A awards tidigare, innan Corona.

Kanske mine bra att boka en *A award plats dit nu? 

Hur ser det ut med *A awards platser i business på thai nu I framtiden?

Vad säger ni som har uttalat er om *A ovan, det var ju tydligen viktigt.

Bäste Herr(?) apknug, jag vill härmed meddela att tillgången på awardplatser ser jättebra ut nu för framtiden.

Som synes så finns det platser på varenda flyg nästa höst om man bokar via ROP

tgupp1.jpg.106aa3a94a679b12b8350aaf4164adac.jpg

Man kan även söka för awards på TG med övriga inom *A på Uniteds hemsida och får även där samma lyckliga resultat.

tgupp2.thumb.jpg.e1acaf58edf9149e668ec8ef85811851.jpg

Lycka till med ditt bokande.

31 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Fick dom inte ett bud på dessa plan för ett par år sedan men det förkastades av Thai, som ville ha bättre betalt. Skulle tro att dom ångrar sig nu.

Stämmer, det var på deras 4 osäljbara A340-500 som dom fick bud på.Thai sa nej tack till budet.

• Ge karma 1
  • Haha 2

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

soi covboy

Fick min biljett avbokad 24/12-15/2 med thai. För 2 veckor sedan. Det gick bra att boka om till 1 januari till 15 med thai för då skulle dom börja flyga sa tickets efter dom hade pratat med thai. Men jag tog tillbaka pengarna istället förlorade visserligen 600 

• Haha 1
apknug
1 timme sedan, skrev L64:

Bäste Herr(?) apknug, jag vill härmed meddela att tillgången på awardplatser ser jättebra ut nu för framtiden.

Som synes så finns det platser på varenda flyg nästa höst om man bokar via ROP

tgupp1.jpg.106aa3a94a679b12b8350aaf4164adac.jpg

Man kan även söka för awards på TG med övriga inom *A på Uniteds hemsida och får även där samma lyckliga resultat.

tgupp2.thumb.jpg.e1acaf58edf9149e668ec8ef85811851.jpg

Perfekt, Tack. Då ska jag kontakta thai och boka om mina inställda thai biljetter köpta på Jade Traveltill en *A award då detta enligt uppgift ovan är generöst.

(Obs fiktivt exemplet i illustrerande syfte) 

Nu är Det lördag, då ska vi dricka brännvin! Jag håller lite i kaffet nu! Skål.

L64
55 minuter sedan, skrev apknug:

Perfekt, Tack. Då ska jag kontakta thai och boka om mina inställda thai biljetter köpta på Jade Traveltill en *A award då detta enligt uppgift ovan är generöst.

Ja lycka till! Känns som att du är rätt person att lyckas med detta 😃

• Haha 3

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev apknug:

Härligt. 
Blir det att ringa Cypern, som vanligt?

• Haha 4
apknug
1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

Härligt. 
Blir det att ringa Cypern, som vanligt?

Ringa Bangkok känns roligare, då är man nu nästan i Thailand. Eller så kör jag en BTT via Riga jag menar Cypern.

Ska fylla på mina Skype credits nu!

• Ge karma 1
  • 2 weeks later...
Tallviking

Thai Airways lägger till ytterligare 21,5 miljarder baht i skuld

Thai Airways dras med nya förluster, utöver ett årtionde av årliga förluster, för det senaste kvartalet.
För närvarande är det nationella flygbolagets skuld fyra gånger högre än förra årets skuld. Flygbolaget, som redan kämpar mot konkurs, har mestadels varit markbundet sedan slutet av mars. I slutet av förra veckan lade bolaget ut 34 av sina gamla flygplan till salu. 5000 anställda fick ett erbjudande om förtidspension enligt den nuvarande rehabiliteringsplanen. Man säljer också reservdelar och andra varor i sitt lager samt hyr ut delar av sina kontor för att spara kostnader.

Tillförordnade flygbolagschefen sa att flygbolagets nettoförlust under tredje kvartalet, fram till slutet av september, var 21,5 miljarder baht. Under tredje kvartalet 2019 var skulden 4,68 miljarder baht. Antalet passagerare minskade med 92% jämfört med samma tid förra året.

• Ge karma 2
  • Ojojoj 2

Being nice is overrated - Garfield

UglyFarang

Tydligen så ska det enligt Bangkok Post börja flygas från CPH vid nyår.

"Thai Airways International has released details of its winter flight schedule, valid from 1 January to 27 March 2021. TG950/951 Bangkok-Copenhagen-Bangkok, one flight per week on Sunday." 

https://www.bangkokpost.com/travel/2023031/thai-confirms-winter-schedule

• Ge karma 2

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........