Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

10 minuter sedan, skrev mrco:

Såg att Thai Airways hade en avgång från Arlanda till Bangkok idag. Nån som vet om det är flera planerade flyg med dom närmaste tiden?

 

// mrco

Det är nog ett sådant här repatrieringsflyg som ambassaden ordnat, finns inga fler flighter planerade från Stockholm vad jag kan se, den 7 februari går det ett schemalagt flyg från Köpenhamn

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev MaiChai:

Det är nog ett sådant här repatrieringsflyg som ambassaden ordnat, finns inga fler flighter planerade från Stockholm vad jag kan se, den 7 februari går det ett schemalagt flyg från Köpenhamn

Stämmer.

Polarns dam reste hem med det idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-01-24 at 11:52, skrev Abercrombie:

Jodå, jag har två stycken och jag hör bättre än någonsin. Mycket tacksam. Men ljudet är ännu otydligt så jag behöver träna mer så att det blir bättre.

Du får gå över till Line, Watsapp eller Facetime eller liknande så kan du se åtminstone 2 läppar som rör sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-01-23 at 10:58, skrev Abercrombie:

Vilken tur att jag inte kan ringa. 😉 Hörselskadad....

Du har inte installerat någon app ?

Typ denna . https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.audio.hearing.visualization.accessibility.scribe&hl=sv&gl=US

 

Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man kan tänka sig flyga från Helsingfors, så flyger Finnair direkt Bangkok,enligt meddelande jag fick i dag, och det är undertecknat av Finnairs VD.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Våra biljetter som ursprungligen var bokat för utresa 26 mars 2020 är nu ombokad för tredje gången till 9 dec 2021. Hoppas vi får åka då.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 mars är sista chansen för Thai. Sitter på två returbiljetter men inväntar domen. Troligen får glittergubbarna till sist kliva in och rädda bolaget. Annars får dom ju börja betala för sina biljetter.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-02-24 at 04:31, skrev Esspe:

2 mars är sista chansen för Thai. Sitter på två returbiljetter men inväntar domen. Troligen får glittergubbarna till sist kliva in och rädda bolaget. Annars får dom ju börja betala för sina biljetter.

50% av personalen ska bort enligt rehabplanen...

 

https://www.bangkokpost.com/business/2076995/thai-airways-says-will-cut-workforce-by-half?fbclid=IwAR0Wtku_RO3B5qohWl8CkVMQoNCADjw2dmoNZyCLF42mJRiHI7ntfV9JsRI

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror vi får se ett Thai Airways med maximalt 3 olika typer av plan framöver, Airbus 350 serien för long haul, Boeing 787 eller 777 för long och medium haul samt Airbus 320 för inrikes och lokal ASEAN trafik.

De 787 man har är alla leasade så de är enklare att bli av med än redan ägda trippelsjuor. Max två olika klasser business och economy. Hejdå till de andra typerna av flygplan i flottan, för närvarande 12 olika typer...

 

Tror vi får nöja oss med att flyga från en nordisk stad så både OSL och ARN lär få stryka på foten iallafall de närmsta åren.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

falukorven
6 minuter sedan, skrev MaiChai:

Tror vi får nöja oss med att flyga från en nordisk stad så både OSL och ARN lär få stryka på foten iallafall de närmsta åren.

Hoppas att de kan dra ned på antalet flygningar i veckan istället för att helt ställa in alla.. 

 

På vägen dit är det ok att mellanlanda efter en timme och byta flyg. Men på vägen hem!? Landa i Köpenhamn kl 6 på morgonen med grus i ögonen, oduschad och smaka Pecka i käften? Så ska man gå igenom passkontroll och vänta på litet sketet SAS-plan så ska flyga en vidare till ARN? Sen kärring och unge med som gnäller satan? Nä fy fan skona mig... 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev falukorven:

Hoppas att de kan dra ned på antalet flygningar i veckan istället för att helt ställa in alla.. 

 

På vägen dit är det ok att mellanlanda efter en timme och byta flyg. Men på vägen hem!? Landa i Köpenhamn kl 6 på morgonen med grus i ögonen, oduschad och smaka Pecka i käften? Så ska man gå igenom passkontroll och vänta på litet sketet SAS-plan så ska flyga en vidare till ARN? Sen kärring och unge med som gnäller satan? Nä fy fan skona mig... 

Ja, kan man få med ett cyanidpiller som man kan tugga på vid nödläge så skulle det vara bra. 
Det kommer säkert att ingå i business, men i ekonomi så lär man nog få köpa sina cyanidpiller själv. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-01-24 at 13:10, skrev Abercrombie:

Haha, men då kunde jag ju läsa på läpparna. Stor skillnad mot telefon. Men det är väl därför jag trivs så bra i kvinnligt sällskap, fler läppar att avläsa...

Föredrar de nedre Di övre hör man hur det går med😜

Link to comment
Dela på andra sajter

falukorven
1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ja, kan man få med ett cyanidpiller som man kan tugga på vid nödläge så skulle det vara bra. 
Det kommer säkert att ingå i business, men i ekonomi så lär man nog få köpa sina cyanidpiller själv. 

Man kanske kan betala dom med miles i ekonomiklass? 5000 miles pillret, eller paketpris med valfri dricka för 6000 miles? 🤔

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev MaiChai:

Tror vi får se ett Thai Airways med maximalt 3 olika typer av plan framöver, Airbus 350 serien för long haul, Boeing 787 eller 777 för long och medium haul samt Airbus 320 för inrikes och lokal ASEAN trafik.

De 787 man har är alla leasade så de är enklare att bli av med än redan ägda trippelsjuor. Max två olika klasser business och economy. Hejdå till de andra typerna av flygplan i flottan, för närvarande 12 olika typer...

 

Tror vi får nöja oss med att flyga från en nordisk stad så både OSL och ARN lär få stryka på foten iallafall de närmsta åren.

Jo att CPH blir navet i Norden om dom överlever verkar ganska klart.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
5 timmar sedan, skrev Esspe:

Jo att CPH blir navet i Norden om dom överlever verkar ganska klart.

Det är väl det enda vettiga alternativet att flyga ifrån i norden.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Det är väl det enda vettiga alternativet att flyga ifrån i norden.

Ja, om man köpt via Nonki och betalat med ICA-kortet...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Om Thai skippar Stockholm tappar dom många kunder då den enda fördelen var direktflyg, Själv väljer jag

Finnair eller Qatar.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Benriach:

Ja, om man köpt via Nonki och betalat med ICA-kortet...

Ica reklam ser man dagarna i ända men länge sedan man såg någon nonki aktivitet, lever den byrån fortfarande

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
7 timmar sedan, skrev Benriach:

Ja, om man köpt via Nonki och betalat med ICA-kortet...

Sedan tar man tåget till CPH

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Enis:

Ica reklam ser man dagarna i ända men länge sedan man såg någon nonki aktivitet, lever den byrån fortfarande

 

enis

Jag pratade med han förra veckan.

Byrån lever men dåligt med kunder precis som alla i den branchen.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev bambam:

Om Thai skippar Stockholm tappar dom många kunder då den enda fördelen var direktflyg, Själv väljer jag

Finnair eller Qatar.

Drar man en linje tvärs över landet från Göteborg tillKalmar så har den delen väldigt smidigt att ta sig till Kastrup med tåg. Blir det bara CPH för Thai framöver så får de fixa anslutningarna med SAS.

 

I vilket fall som helst får Thai jobba hårt för att återfå sina kunders förtroende när de väl börjar flyga.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev bambam:

Om Thai skippar Stockholm tappar dom många kunder då den enda fördelen var direktflyg, Själv väljer jag

Finnair eller Qatar.

Jo, ska jag ändå mellanlanda så finns det ingen större anledning att åka med Thai längre. Finns både billigare och bättre alternativ då.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev bambam:

Om Thai skippar Stockholm tappar dom många kunder då den enda fördelen var direktflyg, Själv väljer jag

Finnair eller Qatar.

För min del skippar jag muslimflyg men Finnair är alternativet! En fördel för mig som bor i Stockholmsområdet är att flyga från Bromma till Helsingfors. Nära och snabbare från Bromma.

 

Jag tror att Thai Airways missar många svenskar om de bara flyger från Köpenhamn. Alla bor inte i Skåne.

 

Bättre att dela upp mellan Oslo, Stockholm och Köpenhamn om de vill ha fler resenärer. Behöver inte vara dagliga flighter men 3 stycken från Stockholm, Arlanda, varje vecka vore ett minimum enligt mig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Wanchai:

För min del skippar jag muslimflyg men Finnair är alternativet! En fördel för mig som bor i Stockholmsområdet är att flyga från Bromma till Helsingfors. Nära och snabbare från Bromma.

 

Jag tror att Thai Airways missar många svenskar om de bara flyger från Köpenhamn. Alla bor inte i Skåne.

 

Bättre att dela upp mellan Oslo, Stockholm och Köpenhamn om de vill ha fler resenärer. Behöver inte vara dagliga flighter men 3 stycken från Stockholm, Arlanda, varje vecka vore ett minimum enligt mig. 

Fördelen med Finnair är att med rätt flyg från ARN så är det bara 50 min från ankomst Vanta till Thaikärran avgår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...