Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev samet:

Å vilket bolag får man det på? 

Svårt med ironi på nätet trots 🐰 öron

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kollade in flygresor, funkar bättre än Stesolid. 

Business m Thai Cph-Bkk 3Sept-13Mars: 19.800DDK=28.300SEK

 

Har aldrig åkt Thai Business förrut, är detta typ normalpris eller billigt/dyrt?

Royal silk plus var lite dyrare, har ingen aning vad det är.

 

IMG_20200517_142239.jpg

Ändrades av Herluf
Link to comment
Dela på andra sajter

.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Herluf:

Kollade in flygresor, funkar bättre än Stesolid. 

Business m Thai Cph-Bkk 3Sept-13Mars: 19.800DDK=28.300SEK

 

Har aldrig åkt Thai Business förrut, är detta typ normalpris eller billigt/dyrt?

Royal silk plus var lite dyrare, har ingen aning vad det är.

 

IMG_20200517_142239.jpg

Knappt 26700 sek om du väljer ARN som avreseort.

Utresan blir då via CPH, tillbaka direkt.

jag får samma pris Aug-Okt, fast båda vägarna via CPH.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev samet:

Ja, det är den intressanta frågan nu, vilka krav kommer ställas för att få komma in? 

 

Om det är 1 juli eller senare är sekundärt innan vi vet vilka krav det blir för ankommande... 14 dagars karantän, försäkring, testning... eller vad det nu kan bli.

Skulle det inte kanske fungera hyfsat om de använde nån semesterby-bungalows som karantänstation, så fick turisterna lite bad och sol i alla fall under karantänen, och så fick de lite fart på turistindustrin.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, Soengsang said:

Knappt 26700 sek om du väljer ARN som avreseort.

Utresan blir då via CPH, tillbaka direkt.

jag får samma pris Aug-Okt, fast båda vägarna via CPH.

Så 25-30 000 SEK är nog vad man får räkna med då, helt ok pris. Man är ju sugen på att boka, men det känns väldigt osäkert.  

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Herluf:

Så 25-30 000 SEK är nog vad man får räkna med då, helt ok pris. Man är ju sugen på att boka, men det känns väldigt osäkert.  

Ska ringa Nonki imorgon.

Normalt kan man boka med han, men behöver inte betala just före avresan.

Han kan vara marginellt dyrare, men den service man får är värd det.

De som ”suttit fast” i Thailand skulle nog tackat sin lyckliga stjärna om de köpt biljett via han.

Ett vanligt telenummer att ringa och få direkt personlig service.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-05-09 at 18:06, skrev Herluf:

Rillex, har du fått nån voucher ännu? Jag har inte hört ett skit, håller på att förbereda en reklamation till banken nu.

Sådär nu kom Vouchern på min mail!

 

1591118415_Skrmavbild2020-05-17kl_15_52_02.thumb.png.b283cf6e9f5185e5a94df4b931773fa1.png

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, Soengsang said:

Ska ringa Nonki imorgon.

Normalt kan man boka med han, men behöver inte betala just före avresan.

Han kan vara marginellt dyrare, men den service man får är värd det.

De som ”suttit fast” i Thailand skulle nog tackat sin lyckliga stjärna om de köpt biljett via han.

Ett vanligt telenummer att ringa och få direkt personlig service.

Låter ju riktigt bra. Absolut värt att betala extra i dessa tider. Kan du posta telenummeret? 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, Rillex said:

Sådär nu kom Vouchern på min mail!

 

1591118415_Skrmavbild2020-05-17kl_15_52_02.thumb.png.b283cf6e9f5185e5a94df4b931773fa1.png

Gratulerar! Skönt att det löste sig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Herluf:

Låter ju riktigt bra. Absolut värt att betala extra i dessa tider. Kan du posta telenummeret? 

Peter Olsson/Nonkis travel 
+46 70-799 47 37
 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Herluf:

Gratulerar! Skönt att det löste sig. 

Tack så mycket!

Hur har det själv gått för dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, Soengsang said:

Peter Olsson/Nonkis travel 
+46 70-799 47 37
 

 

Tack!

Jag kommer inte att handla av RCG någonsin igen, även om dom är billigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, Rillex said:

Tack så mycket!

Hur har det själv gått för dig?

Inte hört något. Jag har redan skickat in en reklamation till banken. Det kanske kommer en voucher till mig också en vacker dag, men jag blir så förbannad att de inte ens kan skicka en bekräftelse.

Har du börjat fundera på en ny bokning eller ligger du lågt ett tag till?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Herluf:

Tack!

Jag kommer inte att handla av RCG någonsin igen, även om dom är billigare.

Nä, i ett sånt här läge som är och har vart så hade det vart en fördel att handla via en som Nonkis.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Herluf:

Tack!

Jag kommer inte att handla av RCG någonsin igen, även om dom är billigare.

Inte jag heller!

Fick t.om ett mail från dem en månad efter jag hade skickat mitt mail till dem och min biljett hade då varit förbrukad.:fool: 

Så RCG ligger inte på min 10 i topp lista.

 

902189531_Skrmavbild2020-05-17kl_16_29_29.thumb.png.572bba3b5d673d16af47ede5905dbeec.png

 

Ändrades av Rillex
Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Herluf:

Inte hört något. Jag har redan skickat in en reklamation till banken. Det kanske kommer en voucher till mig också en vacker dag, men jag blir så förbannad att de inte ens kan skicka en bekräftelse.

Har du börjat fundera på en ny bokning eller ligger du lågt ett tag till?

Jag tänker väl till hösten/jul jag får se helt enkelt!

Men just nu hänger jag inte på låset.

Det var det som var det värsta ingen återkoppling, nu har man ju agerat resebyrå själv tack vara de "förnämliga" RCG som jag ovan skrev mail till.

Var väl inte spiknykter men fick ihop det hyfsat och får ett sånt svar efter en månad??!! När min biljett var förverkad och 595 kronor skulle de ha att ringa ett samtal.....

 

Men hoppas din Voucher kommer snart eller reklamation går igenom, men min Voucher tog tid att få.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, Rillex said:

Inte jag heller!

Fick t.om ett mail från dem en månad efter jag hade skickat mitt mail till dem och min biljett hade då varit förbrukad.:fool: 

Så det bolaget ligger inte på min 10 i topp lista.

 

902189531_Skrmavbild2020-05-17kl_16_29_29.thumb.png.572bba3b5d673d16af47ede5905dbeec.png

 

Verkligen uselt! Undrar just hur många fler än oss som blivit blåsta. Deras rykte är i botten och det ska jag hjälpa till med att sprida!

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
23 timmar sedan, skrev Esspe:

Det har fattats otroligt många konstiga beslut i det här landet genom alla år men det här med Coronan tar absolut priset. Slår t.o.m. förslaget om att dom skulle ändra flödet i Chao Praya vid översvämning genom att köra i gång massor med longtails. Det är Trumpklass på det mesta i år.

Här i Si Songkhram hade de båtar för att försöka få bort vattnet men om det fungerade har jag inte en aning om😁🤪IMG_1377.JPG.2cfae0b6cc18dc06188c3bee4a479d3b.thumb.jpeg.84e8179e58ff7aaf2e851cddbe6a4e88.jpeg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Nä, i ett sånt här läge som är och har vart så hade det vart en fördel att handla via en som Nonkis.

Tror du att du fått pengar tillbaka fortare då, dom är väl beroende av hur flygbolaget agerar också? Sen är det ju bra att kunna ringa direkt till någon och få lite hjälp.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Esspe:

Tror du att du fått pengar tillbaka fortare då, dom är väl beroende av hur flygbolaget agerar också? Sen är det ju bra att kunna ringa direkt till någon och få lite hjälp.

 

Just att kunna ringa till någon och slippa telefonköer och höga kostnader för personlig service som webbaserade resebyråer ofta tar, få direkt hjälp med ombokningar......det med att få pengar tillbaka är nog en annan sak, men hur som hade man snabbt kunna få svar.

Då jag använde han frekvent (har säkert köpt ett 20 tal thaibiljetter av han) så bokade jag ofta om snabbt och enkelt via messenger/sms.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Tror du att du fått pengar tillbaka fortare då, dom är väl beroende av hur flygbolaget agerar också? Sen är det ju bra att kunna ringa direkt till någon och få lite hjälp.

 

Åtminstonde är det lättare å prata med en en svensk som vet vad som gäller i nutid  Nonki är mkt kundvänlig.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Just att kunna ringa till någon och slippa telefonköer och höga kostnader för personlig service som webbaserade resebyråer ofta tar, få direkt hjälp med ombokningar......det med att få pengar tillbaka är nog en annan sak, men hur som hade man snabbt kunna få svar.

Då jag använde han frekvent (har säkert köpt ett 20 tal thaibiljetter av han) så bokade jag ofta om snabbt och enkelt via messenger/sms.

Har använt han några gånger. Helt ok, Något lite dyrare men betalar sig i slutet då man velar när man ska hem .

Någon som vet var Amru tagit vägen , Fick några bra billiga enkel Thai biljetter via hans före detta Bkk Cph .

Ändrades av wavis
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev wavis:

Någon som vet var Amru tagit vägen , Fick några bra billiga enkel Thai biljetter via hans före detta Bkk Cph .

Han har gått upp i rök, sketet i det blå skåpet på nått sätt, har aldrig tagit mig för att fråga hans (ex)fru Natty Chen vad det var som hände. Hon verkar dock köra på med verksamheten och nås på admin@rlsic.com, i alla fall förra året.

 

 

 

/Enis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Herluf:

Kollade in flygresor, funkar bättre än Stesolid. 

Business m Thai Cph-Bkk 3Sept-13Mars: 19.800DDK=28.300SEK

 

Har aldrig åkt Thai Business förrut, är detta typ normalpris eller billigt/dyrt?

Royal silk plus var lite dyrare, har ingen aning vad det är.

 

IMG_20200517_142239.jpg

Detta är typ normalpriser för Thai. 

Det har förekommit kampanjer från dem neråt 21-22k.

 

Finns andra bolag att flyga business med där du på kampanjer kan komma så långt ner som 13-15k. 

 

Jag hade avvaktat tills du vet mer om hur resandet kommer tillåtas. Trist att ha massa pengar innestående hos ett flygbolag som sedan tar en jäkla tid på sig att återbetala. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...