Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nja, jag är skeptisk....

Men vore ju gött, jag drömmer om Aug, men bara det blir i år är jag hyfsat nöjd.

 

https://www.reuters.com/article/us-Thailand-economy-tourism/Thailand-tourist-arrivals-may-fall-by-65-in-2020-due-to-virus-outbreak-idUSKBN22N1SO?il=0

“Our best case scenario is that domestic tourism will start to improve in June or July, while foreign visitors should come in around October,” he said.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nja, jag är skeptisk....

Men vore ju gött.

Du och doktor Dängroth är skeptisk.

Jag är skeptisk också.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Soengsang said:

Nja, jag är skeptisk....

Men vore ju gött, jag drömmer om Aug, men bara det blir i år är jag hyfsat nöjd.

 

https://www.reuters.com/article/us-Thailand-economy-tourism/Thailand-tourist-arrivals-may-fall-by-65-in-2020-due-to-virus-outbreak-idUSKBN22N1SO?il=0

“Our best case scenario is that domestic tourism will start to improve in June or July, while foreign visitors should come in around October,” he said.

Ja, frågan är om Thai airways kan hitta på detta utan att Thai-regeringen är med på det? Att släppa in folk som åker direkt från cph till bkk redan i Juli, så som deras restriktioner ser ut nu? Det låter något fantasiartat, men vem vet. Jag kommer iallafall inte att boka nått i Juli, ännu...Jag tror Augusti-September är mer verklighets förankrat.

 

Men hur som helst, sånt här piggar upp, alla positiva nyheter är välkomna.

Ändrades av Herluf
Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Herluf:

a, frågan är om Thai airways kan hitta på detta utan att Thai-regeringen är med på det?

De vill väl naturligtvis fylla sina plan snarast, helst igår, ingen kan nog veta just nu alla hoppas nog på "best case scenario" och där låter 1/7 kanske troligt? 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Herluf:

Intressant, obligatorisk "Covid-försäkring" vid ank, 300bht, och hur länge gäller den hade de tänkt, iofs så kanske man bara får sjukdomen 1 gång, så 2v eller 52 veckor spelar ingen roll?

Men absolut intressant, de är nog medveten om att turistindustrin måste igång, och kan inte bromsas av massor med krångliga restriktioner.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, Soengsang said:

Intressant, obligatorisk "Covid-försäkring" vid ank, 300bht, och hur länge gäller den hade de tänkt, iofs så kanske man bara får sjukdomen 1 gång, så 2v eller 52 veckor spelar ingen roll?

Men absolut intressant, de är nog medveten om att turistindustrin måste igång, och kan inte bromsas av massor med krångliga restriktioner.

Exakt. Nu är det frågan hur de ska kunna slopa karantänen. Snabbtest on arrival? Det är nog på g.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Intressant, obligatorisk "Covid-försäkring" vid ank, 300bht, och hur länge gäller den hade de tänkt, iofs så kanske man bara får sjukdomen 1 gång, så 2v eller 52 veckor spelar ingen roll?

Men absolut intressant, de är nog medveten om att turistindustrin måste igång, och kan inte bromsas av massor med krångliga restriktioner.

Den försäkringen inför man väl bara för att kunna släppa in kineserna i Thailand igen. Ingen kines har väl försäkring som täcker 100000 dollar

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Herluf:

Exakt. Nu är det frågan hur de ska kunna slopa karantänen. Snabbtest on arrival? Det är nog på g.

Karantänen tas nog bort också, när kineserna väller in.

När stränderna öppnas, likaså varuhusen och koh larn, då vet man att

det snart är fullt med turistbussar i Pattaya igen

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minutes ago, möljis said:

Karantänen tas nog bort också, när kineserna väller in.

När stränderna öppnas, likaså varuhusen och koh larn, då vet man att

det snart är fullt med turistbussar i Pattaya igen

Ja, dom kommer att börja släppa in kineserna väldigt snart, nog redan i Juni. 

Link to comment
Dela på andra sajter

lasseiudon
4 timmar sedan, skrev Herluf:

Exakt. Nu är det frågan hur de ska kunna slopa karantänen. Snabbtest on arrival? Det är nog på g.

Österrike kanske visar vägen. Dom har tydligen öppnat sina gränser och när du kommer dit får du välja mellan 14 dagar i karantän eller ett Coronatest som kostar USD 200 och tar en timma.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Österrike kanske visar vägen. Dom har tydligen öppnat sina gränser och när du kommer dit får du välja mellan 14 dagar i karantän eller ett Coronatest som kostar USD 200 och tar en timma.

Låter vettigt, valet är ju lätt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Österrike kanske visar vägen. Dom har tydligen öppnat sina gränser och när du kommer dit får du välja mellan 14 dagar i karantän eller ett Coronatest som kostar USD 200 och tar en timma.
Låter vettigt, valet är ju lätt.
Japp, 14 dagar med weisbeer och schnitzel eller 14 dagar med leo och paneng gai.....

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minutes ago, lasseiudon said:

Österrike kanske visar vägen. Dom har tydligen öppnat sina gränser och när du kommer dit får du välja mellan 14 dagar i karantän eller ett Coronatest som kostar USD 200 och tar en timma.

Troligtvis den vägen Thailand kommer att gå också. 

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
5 hours ago, Soengsang said:

Intressant, obligatorisk "Covid-försäkring" vid ank, 300bht, och hur länge gäller den hade de tänkt, iofs så kanske man bara får sjukdomen 1 gång, så 2v eller 52 veckor spelar ingen roll?

Men absolut intressant, de är nog medveten om att turistindustrin måste igång, och kan inte bromsas av massor med krångliga restriktioner.

Förslaget är gammalt, det har sedan länge funnits de i thailändsk offentligt förvaltning som vill beskatta turisterna vid ankomst.  Nu ser de väl sin chans genom att addera förslag om att en covid-försäkring skulle "ingå". Men visst, skulle det verkligen  förenkla för turister att komma tillbaka, så varför inte.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
2 hours ago, Herluf said:

Ja, dom kommer att börja släppa in kineserna väldigt snart, nog redan i Juni. 

Jag hoppas innerligt du har rätt, Thailand behöver verkligen sina kinesiska turister åter, som den  största och mest inkomstbringande turistgruppen. Men jag tror det dröjer, av flera skäl.

 

Ser vi på tex Thai Airways planerade återupptagande av flyg till och från Kina , så sker inget av det förrän 1a juli, och då i klart begränsad omfattning gentemot förr. Bara några ggr i veckan och endast på tre destinationer som det ser ut just nu.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, spooncreek said:

Jag hoppas innerligt du har rätt, Thailand behöver verkligen sina kinesiska turister åter, som den  största och mest inkomstbringande turistgruppen. Men jag tror det dröjer, av flera skäl.

 

Ser vi på tex Thai Airways planerade återupptagande av flyg till och från , så sker inget av det förrän 1a juli, och då i klart begränsad omfattning gentemot förr. Bara några ggr i veckan och endast på tre destinationer som det ser ut just nu.

Sen är det nog ganska begränsat intresse för att "turista" just nu. Men många behöva åka in av mer nödvändiga skäl, tex familj, jobb etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Peter Hultgren

Har börjat kolla på lite resor, har jobb här i Tyskland till slutet på september början av oktober. Dryga 13500 för en business biljett med luftwaffe den 27 september.. Helt ok pris.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev spooncreek:

Förslaget är gammalt, det har sedan länge funnits de i thailändsk offentligt förvaltning som vill beskatta turisterna vid ankomst.  Nu ser de väl sin chans genom att addera förslag om att en covid-försäkring skulle "ingå". Men visst, skulle det verkligen  förenkla för turister att komma tillbaka, så varför inte.

Mer än så, det har praktiserats i Thailand tidigare. Vi gamla hedenhösare fick pröjsa när vi lämnade Thailand på 70 och 80-talet. Betalades vid incheckning av hemresa och om jag inte minns fel kostade det faktiskt 500 Baht, en s.k. badbahtare :) . Gällde alltså att inte smälla riktigt allt innan hemfärd.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Esspe:

Mer än så, det har praktiserats i Thailand tidigare. Vi gamla hedenhösare fick pröjsa när vi lämnade Thailand på 70 och 80-talet. Betalades vid incheckning av hemresa och om jag inte minns fel kostade det faktiskt 500 Baht, en s.k. badbahtare :) . Gällde alltså att inte smälla riktigt allt innan hemfärd.

Kommer ihåg det, jag mellanlandade i Bangkok när jag flög hem från Australien på 80-talet. När jag checkade in ville de ha skatt typ 100 kronor, och jag hade verkligen ingenting kvar. Räddades av ett äldre svensk par som lånade mig. Slarvade bort deras adress och telefon, de fick aldrig tillbaka sina pengar och jag skäms fortfarande. Men de klarade sig nog bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Om jag inte minns helt galet så blev den där 500 battaren inbakad i flygbiljettpriset 

Var nog mycket strul med folk som skulle hem och inte hade en femhundring

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Även jag som reste 1. gg till Thailand januari 2006 har betalat denna avgift på Don Muang vid hemresa. Sen minns jag inte om det fortsatte på Suwan? Nuförtiden är avgiften inbakat i biljettpriset o känns att man slipper den men men..

Link to comment
Dela på andra sajter

Höjdes till 700 baht och sedan inbakad i flygbiljettpriset i slutet av 1990-talet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...