Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

8 minuter sedan, skrev Dolle:

Thai logiik då höjer man priserna typ. 55

 

Ja troligen, och uppenbarligen.....men efter en stund borde poletten trilla ned.

Verkligen synd att inget annat bolag har dagliga direktavgångar...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Enl M33 i inlägget överst så är det på väg att ändras till "Norwegian standard", dvs ingen öl/vin/sprit till maten i eco.
Jo hittade länken [emoji3]

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

Jag skulle tro att ni får åka Cathay Pacific mellan Hong Kong och Bangkok. Ni behöver inte törsta om ni åker med dem !

 

Tack för en mycket trevlig tråd om Hong Kong Esspe !  :wai:

 

Mvh

Luke

Jodå det blev Cathay. Inga problem att få dricka och utmärkt service. Fick dock lite dricka överallt, läs slutet på HK tråden.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att man inte kan få en öl eller ett glas vin till maten är riktigt uselt men då kanske man kan få mat så man blir mätt i stället. Serverar ju mindre än en barnportion nu.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Att man inte kan få en öl eller ett glas vin till maten är riktigt uselt men då kanske man kan få mat så man blir mätt i stället. Serverar ju mindre än en barnportion nu.

De kommer inte sluta servera, de kommer börja ta betalt. Så om du inte har glömt kreditkortet hemma så går det utmärkt att öl, vin och sprit.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-10-05 at 20:19, skrev biker:

Sitter alltid på 66D på TG951 och TG950 CPH-BKK, economy.

Det gör livet lite enklare........

 

mvh

biker

 

Rutinerat!

 

Själv betalar ja gärna extra 150 kr för att sitta på 72A -nära inpå egen toalett och eget kylskåp. Bättre plats finns knappast för en 4,500 kr flight

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Rutinerat!
 
Själv betalar ja gärna extra 150 kr för att sitta på 72A -nära inpå egen toalett och eget kylskåp. Bättre plats finns knappast för en 4,500 kr flight
Ja om 72b är tomt och man har sina Noice canceling lurar med så visst! Rätt mycket space på två sätena där bak.

Annars om det är fullt så satsar jag på gångsäte längre fram i mitten, de två brevid är då förhoppningsvis ett par så ingen som måste klättra över ens ben o lätt att gå o pissa.

Fast ölen är ju iof slut efter 3 timmar så så jäkla mycket pissa blir det ju inte ändå....

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev apknug:

Ja om 72b är tomt och man har sina Noice canceling lurar med så visst! Rätt mycket space på två sätena där bak.

Annars om det är fullt så satsar jag på gångsäte längre fram i mitten, de två brevid är då förhoppningsvis ett par så ingen som måste klättra över ens ben o lätt att gå o pissa.

Fast ölen är ju iof slut efter 3 timmar så så jäkla mycket pissa blir det ju inte ändå....

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

Prova att le lite grann nästa gång😋brukar göra stor skillnad om ölen är slut eller inte och kan påverka hur mycket du pissar.

 

Har du "fri" bar så påverkar det så klart vart du sitter. Brukar dock inte vara fullt  när jag flyger mest  lågsäsong. (spar 10,000 mot en PE)

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu köpt en business med Finnair, hur är dom jämfört med Thai?. säten , mat , alcohol etc.
Åker i år för tredje gången biz med Finnair . Åker du med A350 nya plan fräsch inredning schysst mat och bra dricka. Flatbed som blir en säng om man vill. Täcke och kudde finns. Åker du med A330 äldre plan men fortfarande bra service och flatbed. Jag har inte nåt att klaga på. Och drickat ingår i biljetten[emoji16]

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker i år för tredje gången biz med Finnair . Åker du med A350 nya plan fräsch inredning schysst mat och bra dricka. Flatbed som blir en säng om man vill. Täcke och kudde finns. Åker du med A330 äldre plan men fortfarande bra service och flatbed. Jag har inte nåt att klaga på. Och drickat ingår i biljetten[emoji16]

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Bambam gå in på Youtube och skriv Finnair business Helsingfors-Bangkok så finns det några filmer och klipp på kabinen och det som finns under resan

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev M33:

De kommer inte sluta servera, de kommer börja ta betalt. Så om du inte har glömt kreditkortet hemma så går det utmärkt att öl, vin och sprit.

Ja och att ta betalt för en öl/ett glas vin till maten tycker jag är Norwegian lågmärke.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Ja och att ta betalt för en öl/ett glas vin till maten tycker jag är Norwegian lågmärke.

Håller jag med om, men det verkar ju vara fler och fler bolag som inför försämringar på produkterna.

Enda anledningen jag la in denna infon i tråden är att många mpr:are väljer flyg efter om alkohol ingår, samtidigt väljer fler bolag att ta betalt för alkohol på resor till bl.a. Bangkok. 

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev M33:

Enda anledningen jag la in denna infon i tråden är att många mpr:are väljer flyg efter om alkohol ingår

Tror jag mer är en klyscha av de som löve baggarna, att flyg väljs för drickat skull.

Men ärligt, så länge man åker eco så kanske det är bra att betala för drickat, då slipper man efter en GT få höra att det är slut?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Tror jag mer är en klyscha av de som löve baggarna, att flyg väljs för drickat skull.

Men ärligt, så länge man åker eco så kanske det är bra att betala för drickat, då slipper man efter en GT få höra att det är slut?

Med tanke på att fokus oftast är pris och vad för alkohol som ingår så tycker jag det verkar ha stort inflytande på valet.

Klart bäst vore ju en produkt där man betalar för alla tillval men då skulle det bli väldigt långsam service.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev M33:

Med tanke på att fokus oftast är pris och vad för alkohol som ingår så tycker jag det verkar ha stort inflytande på valet.

Klart bäst vore ju en produkt där man betalar för alla tillval men då skulle det bli väldigt långsam service.

Kanske slutar med att man boardar med en picnickorg, 10 Harwalls, ett bigmac set och en subaway.... 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Kanske slutar med att man boardar med en picnickorg, 10 Harwalls, ett bigmac set och en subaway.... 

 

Blir att plocka med några kotletter och en engångsgrill. Jag har inte sett något uttalat förbud mot grillning i kabinen. 

Hembrännarn får stå och puttra längst bak. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev andrejsdenruskige:

 

Blir att plocka med några kotletter och en engångsgrill. Jag har inte sett något uttalat förbud mot grillning i kabinen. 

Hembrännarn får stå och puttra längst bak. 

Inte så dumt, i värsta fall borde en elgrill funka.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Soengsang:

Inte så dumt, i värsta fall borde en elgrill funka.....

Ja den kopplas ju enkelt till USB uttaget som tillhandahålls.... 😉

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev KaiserBlood:

Rutinerat!

 

Själv betalar ja gärna extra 150 kr för att sitta på 72A -nära inpå egen toalett och eget kylskåp. Bättre plats finns knappast för en 4,500 kr flight

Egen toaltett ock kylskåp var väl en sannaing med modifikation. Dessa säten tillhör väl ett av de sämre just på grund av allt spring. Men huvudsaken är väg att man trivs själv förstås. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-10-07 at 09:37, skrev Mankan:

Egen toaltett ock kylskåp var väl en sannaing med modifikation. Dessa säten tillhör väl ett av de sämre just på grund av allt spring. Men huvudsaken är väg att man trivs själv förstås. 

Klart att jag skarvade lite, det förstod nog du också, men huvudsaken är att jag slipper gå så långt. Det räcker gott för mig.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan snackar om ett plan tillhörande Thai Airways inte fick stopp i tid när det landade utan gled av banan på Suvvan i natt. Inga skador på passagerare.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Frugan snackar om ett plan tillhörande Thai Airways inte fick stopp i tid när det landade utan gled av banan på Suvvan i natt. Inga skador på passagerare.

https://www.bangkokpost.com/news/general/1554650/thai-747-slides-off-suvarnabhumi-runway-on-landing

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...