Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

broder tuk tuk
13 timmar sedan, skrev Dolle:

2st kompisar till mig åkte med detta bolag blev kvar i Ukraina pga. biljetten räckte Arl-Bkk Bkk-Ukraina fast på pappers biljetten stod det Arl-Bkk ToR

 

Aldrig jag flyger med detta bolag eller Ryssflyg som en annan vän åkte med service =0

Thai eller Qatar gäller för mig

 

Mvh.

 

Inget fel på maten eller servicen med ukrainarna. Vill man komma fram och tillbaka till Bangkok för en ganska billig peng ska man åka med dom.  Det krävs i och för sig ett visst tålamod med förseningar o dyl men kan man spara in 3-4000 kronor kan det väl vara värt det.

 

Lite trångt i ekonomi klassen men inte värre än med Norrmännen.

 

Men som allt annat handlar det ju om storleken på plånboken.

 

L 64 verkar ju ha en extremt välfylld pung i alla fall.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

10 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Inget fel på maten eller servicen med ukrainarna. Vill man komma fram och tillbaka till Bangkok för en ganska billig peng ska man åka med dom.  Det krävs i och för sig ett visst tålamod med förseningar o dyl men kan man spara in 3-4000 kronor kan det väl vara värt det.

 

Lite trångt i ekonomi klassen men inte värre än med Norrmännen.

 

Men som allt annat handlar det ju om storleken på plånboken.

 

L 64 verkar ju ha en extremt välfylld pung i alla fall.

 

BTT

Betalar man 4700:- med Thai så åk med Ryssen du

Varför betala dyrt när man ändå sover större delen av flygtiden

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Inget fel på maten eller servicen med ukrainarna. Vill man komma fram och tillbaka till Bangkok för en ganska billig peng ska man åka med dom.  Det krävs i och för sig ett visst tålamod med förseningar o dyl men kan man spara in 3-4000 kronor kan det väl vara värt det.

 

Lite trångt i ekonomi klassen men inte värre än med Norrmännen.

 

Men som allt annat handlar det ju om storleken på plånboken.

 

L 64 verkar ju ha en extremt välfylld pung i alla fall.

 

BTT

Och där smög avundsjukan in igen :rotfl:

 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag reser i november med Thai och har pappersbiljett så länge det finns träd finns det papper 555+
Nja du har skrivit ut din "biljett" och då blir den i papper ;-)

Riktiga pappersbiljetter har dock inte gått att få sedan ATB skrivarna och pappersbiljetter avskaffades och flygbiljetter blev elektroniska det var 1 juni 2008.

Fast ibland kan det vara vettigt att dra ut den på papper. Kommer ihåg engång när min smartphone dog på Arlanda, flygbolaget hittar ens bokning i systemet så inga problem där men man kan ju behöva visa den för nån annan, imigration eller så.....

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Och där smög avundsjukan in igen :rotfl:

 

 

Nja jag är inte avundsjuk på L64. Han verkar mest resa runt lite överallt utan mål eller mening.

 

Och sen undrar man ju ibland vad alla hans weekendresor till Lettland har med Thailand att göra

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev apknug:

Nja du har skrivit ut din "biljett" och då blir den i papper 😉

Riktiga pappersbiljetter har dock inte gått att få sedan ATB skrivarna och pappersbiljetter avskaffades och flygbiljetter blev elektroniska det var 1 juni 2008.

Fast ibland kan det vara vettigt att dra ut den på papper. Kommer ihåg engång när min smartphone dog på Arlanda, flygbolaget hittar ens bokning i systemet så inga problem där men man kan ju behöva visa den för nån annan, imigration eller så.....

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

 

Tåg-flygbiljett skriver jag alltid ut på papper har det liggande i min mail bara skriva ut om man skulle mista pappersbiljetten, vet hur duktig jag är ibland och slarvar bort saker i mobilen som själva mobilen.

Ändrades av Dolle
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

Nja jag är inte avundsjuk på L64. Han verkar mest resa runt lite överallt utan mål eller mening.

 

Och sen undrar man ju ibland vad alla hans weekendresor till Lettland har med Thailand att göra

 

BTT

Hej!

 

Jag har aldrig varit i Lettland.

 

Fråga farbror doktorn om han har nån annan psykofarmaka i rockärmen som du kan få prova 

 

Mvh mållös

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

Nja jag är inte avundsjuk på L64. Han verkar mest resa runt lite överallt utan mål eller mening.

 

Och sen undrar man ju ibland vad alla hans weekendresor till Lettland har med Thailand att göra

 

BTT

Vem har bestämt att alla inlägg på MPR måste handla om Thailand?

 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Vem har bestämt att alla inlägg på MPR måste handla om Thailand?

 

 

Hellre resetrådar än googletrådar. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmmmm  denna flik får nog P3 ta bort så inte fler blir upprörda  :look_down:

1287141597_vriga.JPG.112cdb843c9ef197eae7c6ccfabfcb63.JPG

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
4 timmar sedan, skrev L64:

Hej!

 

Jag har aldrig varit i Lettland.

 

Fråga farbror doktorn om han har nån annan psykofarmaka i rockärmen som du kan få prova 

 

Mvh mållös

 

Hmm du och herr Chang satt ju på Ikea i Riga och åt köttbullar för några månader sen om jag inte minns fel?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Hmm du och herr Chang satt ju på Ikea i Riga och åt köttbullar för några månader sen om jag inte minns fel?

 

BTT

Lettlands första Ikea öppnar i nästa vecka...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte om Thaiair, men väl om Thai som skall flyga...

 

Kocken ville ha hjälp att köpa biljett hem för en 5-veckors semester, en enkelbiljett, eftersom han vill flyga hit igen med sin fru som besökare.

 

OK, hittade en enkel med hyfsad restid för 5200...

Hittade en ännu bättre ToR (KLM) för 5300, och föreslog att han skulle ta den, och sen boka sin fru på samma resa hem, via en resebyrå i Thailand!

 

Då blev det svårt...

Riskera att förlora 100kr och sen kanske behöva köpa 2 resor från BKK, eller bara betala en ToR för frugan och ha sin biljett klar, för i princip samma pris som en enkel...

 

Va trött jag blev...

 

Det slutade trots allt med att han förstod vitsen med att "riskera" förlust av 100, mot en chans att spara 5000...

 

Ibland undrar jag om de tänker logiskt, överhuvudtaget

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Tommy:

Inte om Thaiair, men väl om Thai som skall flyga...

 

Kocken ville ha hjälp att köpa biljett hem för en 5-veckors semester, en enkelbiljett, eftersom han vill flyga hit igen med sin fru som besökare.

 

OK, hittade en enkel med hyfsad restid för 5200...

Hittade en ännu bättre ToR (KLM) för 5300, och föreslog att han skulle ta den, och sen boka sin fru på samma resa hem, via en resebyrå i Thailand!

 

Då blev det svårt...

Riskera att förlora 100kr och sen kanske behöva köpa 2 resor från BKK, eller bara betala en ToR för frugan och ha sin biljett klar, för i princip samma pris som en enkel...

 

Va trött jag blev...

 

Det slutade trots allt med att han förstod vitsen med att "riskera" förlust av 100, mot en chans att spara 5000...

 

Ibland undrar jag om de tänker logiskt, överhuvudtaget

 

 

MVH

Svaret på den frågan torde vara  .......Nej.

 

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Tommy:

Inte om Thaiair, men väl om Thai som skall flyga...

 

Kocken ville ha hjälp att köpa biljett hem för en 5-veckors semester, en enkelbiljett, eftersom han vill flyga hit igen med sin fru som besökare.

 

OK, hittade en enkel med hyfsad restid för 5200...

Hittade en ännu bättre ToR (KLM) för 5300, och föreslog att han skulle ta den, och sen boka sin fru på samma resa hem, via en resebyrå i Thailand!

 

Då blev det svårt...

Riskera att förlora 100kr och sen kanske behöva köpa 2 resor från BKK, eller bara betala en ToR för frugan och ha sin biljett klar, för i princip samma pris som en enkel...

 

Va trött jag blev...

 

Det slutade trots allt med att han förstod vitsen med att "riskera" förlust av 100, mot en chans att spara 5000...

 

Ibland undrar jag om de tänker logiskt, överhuvudtaget

 

 

MVH

Sånt stöter man ju på lite då och då men då bör man även tänka på att många inte gått mer än ett par år i skolan. Den generation jag tillhör har jämngamla thai oftast bara gått max 4 år. Det logiska tänkandet är väl inte så utvecklat, likadant att kunna läsa en karta. Däremot så har dom ofta ett oerhört bra minne vad gäller siffror och ansikten t.ex. Thai lever ju ofta i nuet, vilket jag tycker är väldigt positivt för det mesta, och det gör väl att konsekvens och logik tänkande hamnar i bakvattnet. Hos oss svenskar är det väl oftast tvärtom.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎8‎/‎23‎/‎2018 at 2:43 PM, koppar55 said:

Boardade TG960 igår och på min plats 19A satt det en thailändare. 

Pursern bad om ursäkt och flyttade mannen några rader bakåt. 

5 minuter senare till business class.

Thai Airways verkar prioritera lokala mer än oss frekventa resenärer.

 

Inom Asien reser jag alltid i ekonomi men jag har varit med om samma sak två gånger på TG960, senast i julas, när jag rest i PE. Båda gångerna har det varit thailändare med sina "10 procents biljetter" som sätter sig där de tror att det är ledigt.

 

De här "10 procents biljetterna" är ett riktigt sattyg och något som kostar Thai enorma pengar som de måste ta igen på oss vanliga dödliga. Alla som själva jobbar/jobbat på en hyfsad position inom Thai kan köpa en biljett för 10% av priset men dessutom kan alla som har föräldrar, syskon eller make/maka också köpa dessa biljetter. Plus givetvis alla politiker och statligt anställda av lite rang. Det blir en ansenlig mängd människor och dessutom verkar många betala 10% av en ekonomibiljett och sedan försöka snika till sig en uppgradering väl på planet.

 

Jag tror därför inte det handlar om att prioritera thailändare, i allmänhet, före utlänningar utan om att prioritera "sina egna". Inte helt ovanligt i Thailand dessvärre.

 

På måndag sitter jag dock där igen; jämfört med de kinesiska sunkbolagen som flyger Bangkok-Shanghai så vinner Thai även om de skulle transportera oss i en flygande tuk-tuk. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, koppar55 said:

Håller med dig och tyvärr vanligt på Thai.

 

Till Kina är det bara Thai som gäller.

Provade China Southern en gång till Guangzhou. Går inte att jämföra med Thai när det gäller service.

 

Till Sverige ska jag prova alternativ till Thai.  

Nästa resa till Sverige blir med Air India. Samma pris  i business class som premium economy på Thai.

 

Efter Air India står Lufthansa premium economy på listan att jämföras med Thai. 

Air India i business ska bli intressant att höra mer om. Jag flög dem i ekonomiklass för några månader sen och servicemässigt var det ingen höjdare, milt uttryckt.  Modernt plan dock, Dreamliner, och loungerna i Delhi var bra ! :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-08-24 at 10:50, skrev broder tuk tuk:

Nja jag är inte avundsjuk på L64. Han verkar mest resa runt lite överallt utan mål eller mening.

 

Och sen undrar man ju ibland vad alla hans weekendresor till Lettland har med Thailand att göra

 

BTT

Många undrar nog vad du har med Thailand att göra

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
24 minuter sedan, skrev Mankan:

Många undrar nog vad du har med Thailand att göra

Jo det har jag förstått men jag trodde att mina skildringar från livet bland barerna talade för sig själv?

 

Fem år sammanlagt i Pattaya borde väl räcka?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev koppar55:

Håller med dig och tyvärr vanligt på Thai.

 

Till Kina är det bara Thai som gäller.

Provade China Southern en gång till Guangzhou. Går inte att jämföra med Thai när det gäller service.

 

Till Sverige ska jag prova alternativ till Thai.  

Nästa resa till Sverige blir med Air India. Samma pris  i business class som premium economy på Thai.

 

Efter Air India står Lufthansa premium economy på listan att jämföras med Thai. 

Båda är säkert riktigt bra, Lufthansa har väl uppkoppling/wifi om jag inte har helt fel....

Men det enda som suger är ju restiden och byten.

 

Talade med en i våras som åkt Air India eko från Thailand till Stockholm, det hade vart riktigt bra vad gäller service, det enda som var lite bökigt var väl bytet i Indien.

Men han tvekar inte att åka fler gånger efter vad jag förstod, han vet vem han är om han kan slita sig från Central :) och läsa detta och kanske lämna en bättre recension. 

 

Jag har också funderat på att ta ett annat bolag nu då PE försvinner från ARN, men slutar väl med att man spottar upp några tusen till, hur det än är så uppskattar jag direktflyg och ankomsttiderna.

 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

Inom Asien reser jag alltid i ekonomi men jag har varit med om samma sak två gånger på TG960, senast i julas, när jag rest i PE. Båda gångerna har det varit thailändare med sina "10 procents biljetter" som sätter sig där de tror att det är ledigt.

 

De här "10 procents biljetterna" är ett riktigt sattyg och något som kostar Thai enorma pengar som de måste ta igen på oss vanliga dödliga. Alla som själva jobbar/jobbat på en hyfsad position inom Thai kan köpa en biljett för 10% av priset men dessutom kan alla som har föräldrar, syskon eller make/maka också köpa dessa biljetter. Plus givetvis alla politiker och statligt anställda av lite rang. Det blir en ansenlig mängd människor och dessutom verkar många betala 10% av en ekonomibiljett och sedan försöka snika till sig en uppgradering väl på planet.

 

Jag tror därför inte det handlar om att prioritera thailändare, i allmänhet, före utlänningar utan om att prioritera "sina egna". Inte helt ovanligt i Thailand dessvärre.

 

På måndag sitter jag dock där igen; jämfört med de kinesiska sunkbolagen som flyger Bangkok-Shanghai så vinner Thai även om de skulle transportera oss i en flygande tuk-tuk. 

Det där tog dom ju bort för tjocka släkten för något år sedan när det gick som sämst ekonomiskt. Eller det var bara på pappret? 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minutes ago, Esspe said:

Det där tog dom ju bort för tjocka släkten för något år sedan när det gick som sämst ekonomiskt. Eller det var bara på pappret? 

 

Jo, jag kommer ihåg de skriverierna. Frugan har dock ett 20-tal väninnor som åtnjuter dessa privilegier utan att någonsin jobbat för Thai Airways (eller någon annanstanns) så det är väl som med rättssystemet, det tar ett 20-tal år innan det slår igenom.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Båda är säkert riktigt bra, Lufthansa har väl uppkoppling/wifi om jag inte har helt fel....
Men det enda som suger är ju restiden och byten.
 
Talade med en i våras som åkt Air India eko från Thailand till Stockholm, det hade vart riktigt bra vad gäller service, det enda som var lite bökigt var väl bytet i Indien.
Men han tvekar inte att åka fler gånger efter vad jag förstod, han vet vem han är om han kan slita sig från Central [emoji4] och läsa detta och kanske lämna en bättre recension. 
 
Jag har också funderat på att ta ett annat bolag nu då PE försvinner från ARN, men slutar väl med att man spottar upp några tusen till, hur det än är så uppskattar jag direktflyg och ankomsttiderna.
 
Fast det "kan" faktiskt eventuellt bli billigare med businessclass hos thai från ARN när PE försvinner. Flertalet företag har nu en resepolicy som inte tillåter businessclass med PE, de försvinner till Eco och det blir mer än dubbelt så mycket businessclass säten som skall fyllas.

Jag sitter längst bak hos arab, turk, ryss eller ukrianare i vilket iof.....

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev apknug:

och det blir mer än dubbelt så mycket businessclass säten som skall fyllas.

Nja, PE-avd är väl mindre än Biz...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev apknug:

Fast det "kan" faktiskt eventuellt bli billigare med businessclass hos thai från ARN när PE försvinner. Flertalet företag har nu en resepolicy som inte tillåter businessclass med PE, de försvinner till Eco och det blir mer än dubbelt så mycket businessclass säten som skall fyllas.

Så har jag tänkt också, för jag menar nu har ju PE kostar typ vad ren business kostar med likvärdiga bolag, dvs ca 24k.

Och PE är i regel väldigt fullt, mer plats i busniess.....när jag åkte tillbaka nu i aug så var PE fullt och jag var tvungen att åka busniess.

Så förhoppningsvis kommer de att fylla dåligt och bli tvungen att sänka priserna.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...