Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

andrejsdenruskige

 

 

 

 

Nu tror jag nog att vi talar förbi varandra. Precis som jag skrivit ovan menar jag att det är en dålig affär att betala extra för att "få" poängen. Allt annat lika så är poängen gratis, dvs man har betalt för dem, att säga nej till dem är lika trögt som att säga nej till de 'fria" fri drinkarna.

 

Allt annat lika betyder att man inte kan skruva det o jämföra oxfilé och karré. (Det är inte thai same same då utan en vetenskaplig term)

 

Däremot kan man göra en liknande jämförelse med poäng o "fria" drinkar. Hur mycket mer är biljetten värd med 'fria" drinkar?

 

För mig ca 500 spänn enkel då jag drar i mig kanske 8 öl o nån drink.

 

Hur mycket mer är biljetten värd med fulla poäng?

 

Den sista frågan är dock mer komplex än värderingen av drinkarna.

 

 

 

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

 

 

 

Oj!

 

Det är väl självklart att det är det. Tror inte att det är någon som trott att man kan spara pengar genom att pröjsa mer.

Det är lika självklart som en ”Köp två, betala för 3-deal”.

 

Som du inte har förstått.

Fulla poäng betyder som oftast att man får gratis ombokning, kanske namnändring, möjlighet till uppgradering för poäng.

 

DET ÄR INTE SAMMA PRODUKT!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder



 
 
Oj!
 
Det är väl självklart att det är det. Tror inte att det är någon som trott att man kan spara pengar genom att pröjsa mer.
Det är lika självklart som en ”Köp två, betala för 3-deal”.
 
Som du inte har förstått.
Fulla poäng betyder som oftast att man får gratis ombokning, kanske namnändring, möjlighet till uppgradering för poäng.
 
DET ÄR INTE SAMMA PRODUKT!


Helt korrekt!

Men som jag skrev, "allt annat lika". Betyder att man skall efterfråga samma produkt annars kan vi jämföra Business o economy eller andra päron o äpplen.

Det verkar , tyvärr, finnas folk som till varje pris måste köpa en biljett som "ger" poäng och betalar extra för poäng. De verkar inte behöva namnändring etc för 1500 kr extra.


Det är nog dessa jag i min enfald försöker nå fram till... Ja man hoppas ju in i det sista att mänskligheten inte är helt förtappad...

Sen att det är smart av flygbolaget att väva in lite "lull lull" för att motivera det högre priset är en annan femma. När det gäller thai verkar det senaste vara 30kg bagaget mot 20kg på lägre bokningsklass. Det har dock inget att göra med värdet på poängen.






Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige





Helt korrekt!

Men som jag skrev, "allt annat lika". Betyder att man skall efterfråga samma produkt annars kan vi jämföra Business o economy eller andra päron o äpplen.

Det verkar , tyvärr, finnas folk som till varje pris måste köpa en biljett som "ger" poäng och betalar extra för poäng. De verkar inte behöva namnändring etc för 1500 kr extra.


Det är nog dessa jag i min enfald försöker nå fram till... Ja man hoppas ju in i det sista att mänskligheten inte är helt förtappad...

Sen att det är smart av flygbolaget att väva in lite "lull lull" för att motivera det högre priset är en annan femma. När det gäller thai verkar det senaste vara 30kg bagaget mot 20kg på lägre bokningsklass. Det har dock inget att göra med värdet på poängen.






Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk




Nja, som regel finns inte samma produkt där endast intjäningen av poäng är det som skiljer.
Det kan vara allt ifrån bagage/inte bagage, ombokningsbar/absolut inte ombokningsbar, du får köpa en ny biljett.

Ja, det är inte samma produkt helt enkelt.
Att åka på en lördag i W-klass och betala 8000kr eller att åka på söndag i W-klass och betala 7000kr är dock samma produkt.
Däremot skiljer det i pris av en anledning.
Där väljer jag att åka på söndag om jag har den möjligheten. Har jag inte det så får jag väl flyga på lördag eller ge fan i att flyga.

Det kan skilja mer i pris, beroende vilken dag man flyger, än det skiljer mellan ej ombokningsbar biljett vs ombokningsbar mot avgift.

Vi får slänga upp ett Excelark.
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Nej, men vill du ha samma produkt så får du betala samma pris.
Vill du ha en flexibel biljett med Thai, så får du betala för en flexibel biljett med Thai.
Vill du ha en ombokningsbar biljett med Thai mot en avgift vid ombokning, så får du betala för en sådan.
Vill du ha den billigaste biljetten så betalar du för den billigaste biljetten.

Dock ska man tänka på att det inte är samma produkt.
Det samma gäller mär man köper kött med sitt Ica kort.
Det lönar sig inte att köpa en oxfilé då man kan köpa slaktavfall för en lägre summa.
Det man inte tänker på är att det inte är samma produkt.

Men det är klart. Det är svårt att förklara för folk som anser att all klädsel utöver ett changlinne och foppatofflor är uppåt väggarna.

 

Du menar att det är lönsamt att köpa samma oxfile för 600 kr/kg istället för 300 kr/kg bara för att det ger extra bonuspoäng hos ICA? 😉 För läser man vissa inlägg ovan verkar det ju vara så flera resonerar.

 

/Krille

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Du menar att det är lönsamt att köpa samma oxfile för 600 kr/kg istället för 300 kr/kg bara för att det ger extra bonuspoäng hos ICA? [emoji6] För läser man vissa inlägg ovan verkar det ju vara så flera resonerar.
 
/Krille


Om det är samma bit som man får välja att betala 300kr för eller 600kr för, så är det en sak.
Det finns faktiskt oxfilé på Ica för 149kr och oxfilé i samma butik för 600kr.


Nja, beror nog på hur man läser.
Men ja, jag tror jag såg någon som valde en dyrare biljett endast för att han fick 75% istället för 25%.
Motsvarar typ då en halv inrikesresa tur o retur.
Så flyger man Ängelholm-Kiruna ( vilken jag tror är rätt dyr) så kan man totalt sett ha sparat någon krona, dock ej tjänat någon krona.
Tog ett random datum (mån-fredag i september) och valde de billigaste biljetterna de datumen.
3951kr hamnar den notan på.
Så betalade han 1975kr extra för de 75%, så var det en positiv manöver, rent ekonomiskt ( om man räknar bort någon krona i skatt)

Reser han till Manila, så blir det faktiskt lite mer poäng då jag bara tänkte Bkk. Kanske han gjorde ett ekonomiskt ”kap” även om han betalade typ 2000kr extra.


Ja, nu får man göra sin värdering i det fallet.
Räkna på gubbar.


Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Krille:

Jag är nog tyvärr lite för dåligt insatt för att förstå hur du räknat att ovanstående är "lönsamt?

 

/Krille

Har man silverkort på Thai och flyger med Thai.

Får du ta 10kg extra = 30 + 10 = 40kg

Jag har min dotters familj i PH så det blir en extra väska Dit, från Exet.

 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man (som jag), har behov av 40Kg. bagage till Thailand. Då kan det ju vara motiverat

att se till att behålla silverstatus hos Thai.

Att ta med 40Kg. istället för 30Kg. kostar 550USD. dvs. mer än 5000SEK.

Även om man förbokar extra bagage, kostar det 55USD/Kg.

Så om en något dyrare biljett ger en bonus som upprätthåller silverstatus, kan det ju vara

väl spenderade kronor.

 

Men för alla som klarar sig under 30Kg. är det ju ingen vits.

 

mvh

biker

 

Ändrades av biker
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Har man silverkort på Thai och flyger med Thai.
Får du ta 10kg extra = 30 + 10 = 40kg
Jag har min dotters familj i PH så det blir en extra väska Dit, från Exet.
 



Nu vet jag inte vad du räknar på.
Men 10kg extra bagage med thai är ju lika dyrt som en hel biljett, så ett silvervitt lönar sig och det måste man ju flyga sig förtjänt av.
Med 0 poäng på flygningarna så kommer man aldrig upp till silver nivå.
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

 


Nu vet jag inte vad du räknar på.
Men 10kg extra bagage med thai är ju lika dyrt som en hel biljett, så ett silvervitt lönar sig och det måste man ju flyga sig förtjänt av.
Med 0 poäng på flygningarna så kommer man aldrig upp till silver nivå.

 

 

 

0p biljetter säljer inte Thai på sin Hemsida. 

Det är bara vissa resebyråer som lurar sina kunder. (ticket)

Thai startar på 25%.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter






Nja, som regel finns inte samma produkt där endast intjäningen av poäng är det som skiljer.
Det kan vara allt ifrån bagage/inte bagage, ombokningsbar/absolut inte ombokningsbar, du får köpa en ny biljett.

Ja, det är inte samma produkt helt enkelt.
Att åka på en lördag i W-klass och betala 8000kr eller att åka på söndag i W-klass och betala 7000kr är dock samma produkt.
Däremot skiljer det i pris av en anledning.
Där väljer jag att åka på söndag om jag har den möjligheten. Har jag inte det så får jag väl flyga på lördag eller ge fan i att flyga.

Det kan skilja mer i pris, beroende vilken dag man flyger, än det skiljer mellan ej ombokningsbar biljett vs ombokningsbar mot avgift.

Vi får slänga upp ett Excelark.


Nu talar vi förbi varandra igen, jag har inte sagt att det finns exakt samma produkt att köpa till samma elller olika pris, det jag menar är behovet av en produkt som uppfylls till ett, annat, lägre pris. Allt annat lika igen. Flygbolagen är smarta och ändrar produkten så att den icke kritiske konsumenten tror den behöver en dyrare produkt vilket kanske icke är fallet.

Som har konstaterats ovan finns definitivt viljan att betala upp för poäng och när det kryddats med fri namnändring så ökar betalningsviljan ytterligare.

Men visst någon kan ha behovet av fri namnändring och därför behöva betala mer, då är dock inte förutsättningar lika, dvs allt annat är inte lika.

Då får resenären bedöma hur mycket fri namnändring är värt.

Jag har ovan skrivit hur mycket jag tycker att fria drinkar är värt.

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Krille:

Du menar att det är lönsamt att köpa samma oxfile för 600 kr/kg istället för 300 kr/kg bara för att det ger extra bonuspoäng hos ICA? 😉 För läser man vissa inlägg ovan verkar det ju vara så flera resonerar.

 

/Krille

Det finns ju faktiskt bättre och sämre delar även på en oxfile. Jag betalar ju hellre lite extra för att garanterat få endast mittdelen på filen istället för ett lite billigare pris som kan innebära att jag skulle få huvudet eller svansen istället...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
54 minuter sedan, skrev apknug:


 

 


Nu talar vi förbi varandra igen, jag har inte sagt att det finns exakt samma produkt att köpa till samma elller olika pris, det jag menar är behovet av en produkt som uppfylls till ett, annat, lägre pris. Allt annat lika igen. Flygbolagen är smarta och ändrar produkten så att den icke kritiske konsumenten tror den behöver en dyrare produkt vilket kanske icke är fallet.

Som har konstaterats ovan finns definitivt viljan att betala upp för poäng och när det kryddats med fri namnändring så ökar betalningsviljan ytterligare.

Men visst någon kan ha behovet av fri namnändring och därför behöva betala mer, då är dock inte förutsättningar lika, dvs allt annat är inte lika.

Då får resenären bedöma hur mycket fri namnändring är värt.

Jag har ovan skrivit hur mycket jag tycker att fria drinkar är värt.

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

 

 

Ja, namnändring är skitsamma i 99,9% av fallen. Någon som knappt kan stava sitt namn har kanske bruk för en sådan biljett. 

Ombokningsbar biljett däremot kan vara värt en del. 

Man kan bli lika full i ekonomi som i First class eller business. 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Vi som reser med våra fruar reser alltid med bagage på ett eller annat sätt :look_down:

När jag skickade hem damen för ett par veckor sedan så hade hon så lite i väskan att jag var tvungen att skicka med lite prylar. Hon vägde in väskan på 16 kg

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Vi som reser med våra fruar reser alltid med bagage på ett eller annat sätt :look_down:

Men ibland får vi resa solo utan fotboja eller övervakare..

Vissa får ej gå till sunkhaket och dra en bira utan boja eller övervakare. 😉

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
46 minuter sedan, skrev Stoneys:

Men ibland får vi resa solo utan fotboja eller övervakare..

Vissa får ej gå till sunkhaket och dra en bira utan boja eller övervakare. 😉

Så är det ju och det är väl inget konstigt med det när man betänker att dom flesta thaifrugorna själva jobbat bland barerna.

 

Dom om några vet ju hur lättfotade dom flesta gubbar är efter ett antal öl.

 

Tror ju inte 40+ thaifrugan riskerar att gubben springer ifatt en 20 år yngre brud.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
5 timmar sedan, skrev koppar55:

Har just nu 221000 poäng på mitt Citibank Platinum kort.

Räcker till 3 t.o.r resor mellan Thailand – Sverige i ekonomi eller användas för uppgraderingar.

Själv har jag bantat mitt poängsaldo på EB rätt rejält det senaste året. 

Har dock en bit över 100k poäng kvar och en 2-4-1 att utnyttja, så värdet är en bit över 200k. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter



 

Man kan bli lika full i ekonomi som i First class eller business. 


Fast det stämmer ju inte på Thai, de är ju trötta på fyllskallar så allt är ju " slut" i ekonomiklass redan någonstans över Moskva...... Hehe. I främre kabinen har jag aldrig upplevt att det sinar dock.

Fast helt ärligt så har jag viss förståelse för det, finns ingen anledningen att överservera svenska bröliga fyllskallar. lite tråkigt att det går ut över oss som vill ha en Chang o kolla på filmen nogonstans över Uzbekistan bara.

Lite OT men jag flög hem med en morgonflight på Qatar och brevid mig på andra sidan gången ser jag ett vad jag tycker bekant ansikte. En blond dam i 45års åldern, mhhh det var ju hon som satt på trottoaren på soi 7 Jomtien i går natt o drack med de lokala thai killarna.

Hon blev överserverad skapligt friskt, tog in vitt vin efter vitt vin, spillde ut allt över sig, fick en pyjamas från businessclass att byta om till, crew frågade om hon mådde bra och serveringen fortsatte.

Visst är det bra med sandlådebolagens frikostliga servering men här var det så uppenbart nog med dricka.


Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev rolba:

När jag skickade hem damen för ett par veckor sedan så hade hon så lite i väskan att jag var tvungen att skicka med lite prylar. Hon vägde in väskan på 16 kg

Antar att det var till Thailand? På andra hållet brukar det vara fullt och lite till.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:


Visst är det bra med sandlådebolagens frikostliga servering men här var det så uppenbart nog med dricka.


Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

 

Lite lustigt att det är ett ökenbolag som är så frikostiga med alkoholen :) 

 

Jag har alltid fått vad jag vill ha på Thai, dricker inte speciellt mycket. Däremot får man inte två på en gång nft. Tycker det är helt ok, finns väl inget värre än fyllskallar som blir odrägliga och håller låda. Sitter man på en bar kan man ju flytta på sig men att gå ut på vingen är ju inget alternativ.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

För första gången på närmare 5 år blev jag idag uppgraderad på Thai. Det innebär att det tog dem runt 200 internationella flygningar att ge mig den ynnesten.

 

Så nu sitter jag och dricker vodka & cola och kollar på tysk hårdporr med min pakistanske granne hängande över axeln.

 

Tyvärr var bilden alldeles för stor för den fantastiskt långsamma uppkopplingen.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Atom said:

För första gången på närmare 5 år blev jag idag uppgraderad på Thai. Det innebär att det tog dem runt 200 internationella flygningar att ge mig den ynnesten.

 

Så nu sitter jag och dricker vodka & cola och kollar på tysk hårdporr med min pakistanske granne hängande över axeln.

 

Tyvärr var bilden alldeles för stor för den fantastiskt långsamma uppkopplingen.

Vilket jävla flax! Jag blev uppgraderad av Thai en gång för 8-9 år sedan, det var tider det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå diskussionen om bonuspoäng och värdet av dessa liksom statusnivåer som poängen ger:

 

Efter cirka 15 år som guldmedlem på Thai ROP blir jag nog av med det till årsskiftet. Har flugit lite mindre än normalt det senaste året, men hade jag bokat Thai oftare eller bokat Thais biljetter som ger 100 % poäng hade det klarat sig med rätt bra marginal.  Men, på tex en ToR BKK-PEK för en planerad resa i september, skiljer det över 5000 THB på en biljett som ger 25 % poäng kontra en som ger 100 %. (14755 THB kontra  20500 THB).  Och då kostar även biljetten som ger 100 % poäng  2000 THB att omboka.  Vill jag ha fri ombokning ska Thai ha 33 000 THB får en sådan biljett, dvs skulle  jag behöva omboka en väg (händer ibland) så kan jag lika gärna boka en ny ToR i billigaste bokningsklass.

 

Troligen, vilket numera gäller i princip alla destinationer inom Asien, kan jag hitta en billigare biljett med andra bolag dessutom.

 

Så, vad får jag då om jag fortsätter välja Thais dyra biljetter som ger 100 % poäng? Inget extra i form av service ombord (samma ekonomiklass) och nästan lika dyr kostnad att boka om/boka av. Det jag får är ett fortsatt guldmedlemskap eftersom jag får ihop mina 50 000 poäng på ett år, men det till en väldigt hög kostnad. 

Guldmedlemskapet ger mig:

 

- Möjlighet att checka in i business class disken  - bra, men oftast får man ändå köa med pöbeln senare i immigration och security, ingen gräddfil där inte (utom på Arlanda av alla flygplatser). Tidsvinst inget vidare stor.

- 40-50 Kg bagage istället för 30 kg. Inte ofta jag nyttjat det, inte ens med väskorna fulla av falukorv, köttbullar och prästost vid resor från Arlanda

- Lounge - det kommer jag att sakna, särskilt eftersom Star Alliance har de bästa loungerna på väldigt många flygplatser som jag reser på. Men att istället nyttja loungeförmåner man har på kreditkort eller liknande, typ Priority Pass? Blir billigare.

- Boarda planet först - jo, den är bra, särskilt när man reser på destinationer med mycket kinesiska passagerare.

- Service på flyget - Det blir inget välkomnande av personalen "welcome Mr Spooncreek" och inte längre får man maten serverad först. Ska nästan bli skönt, mest bara besvär att få maten 15-30 minuter innan drinkvagnen dyker upp.

-  Priority handling av bagage vid ankomst - genomsnittlig tidsförlust när jag inte har det längre,cirka 5 minuter.

- Poäng för att köpa resa/uppgradera - rätt dålig kalkyl på det numera, om jag fattat diskussionen här rätt.

 

Sammantaget, reser man mycket och betalar sina biljetter själv, är Thai ROP och de dyrare biljetterna som ger poäng en rätt dålig affär. Men jag kommer ändå tveklöst att sakna det, så är det när man vant sig vid extra service under lång tid.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev spooncreek:

- Möjlighet att checka in i business class disken  - bra, men oftast får man ändå köa med pöbeln senare i immigration och security, ingen gräddfil där inte (utom på Arlanda av alla flygplatser). Tidsvinst inget vidare stor.

Ja jag sak inte säga att du har fel men nog är det väl långt mer än inchecknisdisken du slipper köa i om du har business biljett. Har du missat att det finns speciella köer till immigrations?

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minutes ago, Mankan said:

Ja jag sak inte säga att du har fel men nog är det väl långt mer än inchecknisdisken du slipper köa i om du har business biljett. Har du missat att det finns speciella köer till immigrations?

Jag flyger i princip aldrig business utan ekonomi, med Suvvan som startflygplats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå diskussionen om bonuspoäng och värdet av dessa liksom statusnivåer som poängen ger:
 
Efter cirka 15 år som guldmedlem på Thai ROP blir jag nog av med det till årsskiftet. Har flugit lite mindre än normalt det senaste året, men hade jag bokat Thai oftare eller bokat Thais biljetter som ger 100 % poäng hade det klarat sig med rätt bra marginal.  Men, på tex en ToR BKK-PEK för en planerad resa i september, skiljer det över 5000 THB på en biljett som ger 25 % poäng kontra en som ger 100 %. (14755 THB kontra  20500 THB).  Och då kostar även biljetten som ger 100 % poäng  2000 THB att omboka.  Vill jag ha fri ombokning ska Thai ha 33 000 THB får en sådan biljett, dvs skulle  jag behöva omboka en väg (händer ibland) så kan jag lika gärna boka en ny ToR i billigaste bokningsklass.
 
Troligen, vilket numera gäller i princip alla destinationer inom Asien, kan jag hitta en billigare biljett med andra bolag dessutom.
 
Så, vad får jag då om jag fortsätter välja Thais dyra biljetter som ger 100 % poäng? Inget extra i form av service ombord (samma ekonomiklass) och nästan lika dyr kostnad att boka om/boka av. Det jag får är ett fortsatt guldmedlemskap eftersom jag får ihop mina 50 000 poäng på ett år, men det till en väldigt hög kostnad. 
Guldmedlemskapet ger mig:
 
- Möjlighet att checka in i business class disken  - bra, men oftast får man ändå köa med pöbeln senare i immigration och security, ingen gräddfil där inte (utom på Arlanda av alla flygplatser). Tidsvinst inget vidare stor.
- 40-50 Kg bagage istället för 30 kg. Inte ofta jag nyttjat det, inte ens med väskorna fulla av falukorv, köttbullar och prästost vid resor från Arlanda
- Lounge - det kommer jag att sakna, särskilt eftersom Star Alliance har de bästa loungerna på väldigt många flygplatser som jag reser på. Men att istället nyttja loungeförmåner man har på kreditkort eller liknande, typ Priority Pass? Blir billigare.
- Boarda planet först - jo, den är bra, särskilt när man reser på destinationer med mycket kinesiska passagerare.
- Service på flyget - Det blir inget välkomnande av personalen "welcome Mr Spooncreek" och inte längre får man maten serverad först. Ska nästan bli skönt, mest bara besvär att få maten 15-30 minuter innan drinkvagnen dyker upp.
-  Priority handling av bagage vid ankomst - genomsnittlig tidsförlust när jag inte har det längre,cirka 5 minuter.
- Poäng för att köpa resa/uppgradera - rätt dålig kalkyl på det numera, om jag fattat diskussionen här rätt.
 
Sammantaget, reser man mycket och betalar sina biljetter själv, är Thai ROP och de dyrare biljetterna som ger poäng en rätt dålig affär. Men jag kommer ändå tveklöst att sakna det, så är det när man vant sig vid extra service under lång tid.
Tack för en neutral analys!

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...