Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Knasen:

Var är de sedvanliga krigsrubrikerna när passagerare gråter ut i aftonbladet? ??? 

 

Soengsang du brukar ju inte vila på hanen, kan tänka mig hur du gått an om Nowegian nekat en nötallergiker att flyga med :giggle:

 

 

 

Thailandssemestern förstörd – får inte gå på planet https://www.aftonbladet.se/a/0EKwb0

Hur kan ett flygbolag skydda sig?

Från att passagerare gör som jag.

Har med sig egna Jordnötter?

 

Det är 306 pass. stolar i Ekonomi klass

 

 

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev Knasen:

Var är de sedvanliga krigsrubrikerna när passagerare gråter ut i aftonbladet? ??? 

 

Soengsang du brukar ju inte vila på hanen, kan tänka mig hur du gått an om Nowegian nekat en nötallergiker att flyga med :giggle:

 

 

 

Thailandssemestern förstörd – får inte gå på planet https://www.aftonbladet.se/a/0EKwb0

Om jag hade en dylik allergi så skulle jag varken våga flyga eller åka med offentliga transportmedel, vem kan garantera att ingen av de andra passagerarna har ätit jordnötter alldeles innan de klev på planet?

Gnälla på ett flygbolag när man själv inte kollat upp fakta förrän 8 dagar innan avresa är rent ut sagt bara: skyll er själva!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev pigge01:

Hur kan ett flygbolag skydda sig?

Från att passagerare gör som jag.

Har med sig egna Jordnötter?

 

Det är 306 pass. stolar i Ekonomi klass

 

 

Man skulle kunna förbjuda passagerarna att ta ombord jordnötter, men att förbjuda någon att äta det innan ombordstigning är hart när omöjligt.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev pigge01:

Hur kan ett flygbolag skydda sig?

Från att passagerare gör som jag.

Har med sig egna Jordnötter?

 

Det är 306 pass. stolar i Ekonomi klass

 

 

Är fullständigt övertygad om att Soengsang haft en fulländad lösning på problemet med idi*tförklaringar och harranger om inkompetens hos flygbolaget om det bara handlat om de där nedrans norrbaggarna och inte som nu, oantastliga Thai :)

 

Ändrades av Knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Knasen:

Är fullständigt övertygad om att Soengsang haft en fulländad lösning på problemet med idi*tförklaringar och harranger om inkompetens hos flygbolaget om det bara handlat om de där nedrans norrbaggarna och inte som nu, oantastliga Thai :)

 

Härligt att du har ett sånt förtroende för mig :)

Men ärligt så går det nog inte att skydda passagerare med allvarlig nötallergi mot egoister som tar med sig nötter ombord. 

Folk borde veta bättre än att göra så, då detta inte är nått nytt?

Mig veterligen har inget bolag skrivna regler där nötter förbjuds att ta ombord?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Soengsang:

Härligt att du har ett sånt förtroende för mig :)

Men ärligt så går det nog inte att skydda passagerare med allvarlig nötallergi mot egoister som tar med sig nötter ombord. 

Folk borde veta bättre än att göra så, då detta inte är nått nytt?

Mig veterligen har inget bolag skrivna regler där nötter förbjuds att ta ombord?

Men erkänn att om det gällt Norwegian istället så hade dom fått en skopa ovett från dig :)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men erkänn att om det gällt Norwegian istället så hade dom fått en skopa ovett från dig [emoji4]
 
Mycket möjligt, alltid hade någon gått i spinn.
Men inte lika roligt nu när den där superfinnen är borta :)


Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

För övrigt hade Thai den dåliga smaken att göra push out 10 mintuter för tidigt härom natten :doubt:

Hur maten smakade vet jag inte då jag tog en lite slummer istället. Frukosten var si så där men inget salt å peppar får man på brickan viket verkligen behövs till flygplansmat. De gick även omkring och bjöd ut mer bröd & smör till de hungriga.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Knasen:

Men erkänn att om det gällt Norwegian istället så hade dom fått en skopa ovett från dig :)

 

 

Hade Baggarna haft Bättre tider från Bangkok = Nattflyg.

Hade dom varit intressanta, om priset är rätt.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

För övrigt hade Thai den dåliga smaken att göra push out 10 mintuter för tidigt härom natten :doubt:

Hur maten smakade vet jag inte då jag tog en lite slummer istället. Frukosten var si så där men inget salt å peppar får man på brickan viket verkligen behövs till flygplansmat. De gick även omkring och bjöd ut mer bröd & smör till de hungriga.

 

Salt o peppar säger man till om. 

När man får brickan.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Folk borde veta bättre än att göra så, då detta inte är nått nytt?

Mig veterligen har inget bolag skrivna regler där nötter förbjuds att ta ombord?

Ska du även förbjuda folk som har pälsdjur att flyga då?

Det är omöjligt att få folk att vara helt rena från allergiframkallande ämnen när de ska flyga, jag är allergiker men som väl är kan jag flyga även om stolsgrannen har hund/katt eller annat djur hemma.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit med om att man i högtalarna i planet informerat om att man har överkänsliga passagerare och att nötter är absolut förbjudet.

 

Ropades ut flera gånger i början och de gick runt och samlade in nötter som folk hade med sig. Ropade ut på svenska, finska, engelska och thai. 

 

Jag har en god vän som är överkänslig. Hon kan äta 3st jordnötshalvor innan det blir kritiskt. Alla vet om var hon har sin spruta och alla har fått veta vad man skall göra. 

 

Lite sjukt när man på sjukhus provar hur känslig man är... då får man äta nötter under övervakning och läkaren ingriper så fort det blir akut. 

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Ska du även förbjuda folk som har pälsdjur att flyga då?

Det är omöjligt att få folk att vara helt rena från allergiframkallande ämnen när de ska flyga, jag är allergiker men som väl är kan jag flyga även om stolsgrannen har hund/katt eller annat djur hemma.

Nja.

Men nötter bör man ju undvika, det är ju inte helt okänt att det kan utlösa livsfarliga allergichocker för vissa.

Tycker nog det är sundt förnuft.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man riktigt överkänslig månde vara mot vad som helst har man nog lärt sig att det finns motmedel som till viss del hjälper.

Kan man inte ens vistas i samma rum som det finns jordnötter eller Betapred inte hjälper ska man nog undvika att åka någonstans med ett offentligt transportmedel.

Självklart har du med dig din adrenalinspruta men den ger endast en kortvarig lindring.

Kräva att ett transportföretag ska ta ansvar för vad 350 passagerare har ätit eller har i fickorna låter lite absurt.

Självklart de kan upphöra med att servera/bjuda på jordnötter men vad hjälper detta när passagerarna kanske inmundigat detta innan påstigning och spårämnen finns i kläderna.

Allt avgörs hur överkänslig person i fråga är.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev evert 1:

Är man riktigt överkänslig månde vara mot vad som helst har man nog lärt sig att det finns motmedel som till viss del hjälper.

Kan man inte ens vistas i samma rum som det finns jordnötter eller Betapred inte hjälper ska man nog undvika att åka någonstans med ett offentligt transportmedel.

Självklart har du med dig din adrenalinspruta men den ger endast en kortvarig lindring.

Kräva att ett transportföretag ska ta ansvar för vad 350 passagerare har ätit eller har i fickorna låter lite absurt.

Självklart de kan upphöra med att servera/bjuda på jordnötter men vad hjälper detta när passagerarna kanske inmundigat detta innan påstigning och spårämnen finns i kläderna.

Allt avgörs hur överkänslig person i fråga är.

Precis, sterila flygplan kommer aldrig att finnas för Svensson att resa med.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
8 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Precis, sterila flygplan kommer aldrig att finnas för Svensson att resa med.

Det kan inte vara riskfritt att vänta på boarding heller. Alltid några som har ätit allergiframkallande till ölen i loungen eller baren. 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Det kan inte vara riskfritt att vänta på boarding heller. Alltid några som har ätit allergiframkallande till ölen i loungen eller baren. 

Precis, vem ska stoppa detta på en hel flygplats?

Att anse att man för att man har allergi ska kunna tvinga ett flygbolag och deras passagerare att avhålla sej för diverse olika saker är totalt hål i huvudet.

 

Jag har reflekterat över en sak nu när vi har varit i Thailand en dryg vecka, det har blivit vanligt med plast/latexhandskar hos serveringspersonal som plockar mat med händerna till kundernas tallrikar/boxar på allt från gatustånd till marknader till köpcentrumens foodcourter, varför?

 

Helt i onödan enligt mitt konstaterande.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev pigge01:

 

Salt o peppar säger man till om. 

När man får brickan.

Det fick man förr i den lilla påsen och det behövs. Verkar dumsnålt att ta bort det. Ville de snåla skulle de ta bort tandpetaren som finns med i påsen och spara på skogen istället :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

En OT-fråga, favoritdottern är lite nervös... hon flyger med Turkarna vilken "ingång" är det som gäller på Suvvan?

 

(Jag o frugan har ett gäng gånger gått till business-incheckningen för att svågern har varit med o han är nåt lite högre på flygplatsen o han kan inte vara med denna gång!)

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev ellim63:

En OT-fråga, favoritdottern är lite nervös... hon flyger med Turkarna vilken "ingång" är det som gäller på Suvvan?

 

(Jag o frugan har ett gäng gånger gått till business-incheckningen för att svågern har varit med o han är nåt lite högre på flygplatsen o han kan inte vara med denna gång!)

Enligt den har sa ar det Incheck vid U, mao. ganska langt ner pa departure

https://www.saveflights.com/airlines_checkin_counter/ TURKISH AIRLINES TK ROW U

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev judazzz:

 

Enligt den har sa ar det Incheck vid U, mao. ganska langt ner pa departure

https://www.saveflights.com/airlines_checkin_counter/ TURKISH AIRLINES TK ROW U

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fick man förr i den lilla påsen och det behövs. Verkar dumsnålt att ta bort det. Ville de snåla skulle de ta bort tandpetaren som finns med i påsen och spara på skogen istället :look_down:

 

Salt o peppar säger man till om. 

När man får brickan.

Ja inte ens SAS som har Excel nördar till ekonomer som räknar fram besparingar har tagit bort salt o peppar.

 

Lite som att man på en restaurang skulle ta bort bestick för då äter folk mindre o de kan krympa portionerna.....

 

Det måste finnas nån hejd på hur thai kan sänka sin service nivå.

 

Som han stå upp komikern sa, The bottom is nådd.

 

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
30 minuter sedan, skrev apknug:

Ja inte ens SAS som har Excel nördar till ekonomer som räknar fram besparingar har tagit bort salt o peppar.

 

Lite som att man på en restaurang skulle ta bort bestick för då äter folk mindre o de kan krympa portionerna.....

 

Det måste finnas nån hejd på hur thai kan sänka sin service nivå.

 

Som han stå upp komikern sa, The bottom is nådd.

 

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

 

 

 

I personalrestaurangerna på mitt arbete tog dom för några år sedan bort brickorna.

Lite Dilbert över det.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

I personalrestaurangerna på mitt arbete tog dom för några år sedan bort brickorna.

Lite Dilbert över det.

På mitt förra jobb tog dom bort hela personalrestaurangen.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
På mitt förra jobb tog dom bort hela personalrestaurangen.


För något år sedan så tog dom bort en massa personal på mitt jobb.
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...