Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

Fråga, vart har du hört det?

"

När vintertidtabellen träder i kraft i slutet av året ska Thai Airways öppna ytterligare en linje till Skandinavien. Det kunde flygbolaget berätta om i slutet av mars på Routes Asia, den årliga konferensen där flygbolagen presenterar nya rutter och destinationer. Med tanke på att Stockholm är Thai Airways mest lönsamma destination i det europeiska linjenätet, där den dagliga Boeing 747:an har en kabinfaktor över 80 procent på årsbasis, vore Arlanda ett logiskt val.

- Nej, det blir troligen Kastrup, säger Jonas Broström på Thai Airways i Stockholm. Över huvud taget är ingenting ännu bekräftat om mer trafik."

http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=8625

Var det här ifrån du tog ditt citat. Kan ju vara intressant att läsa hela artikeln.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Avregistrerad clion

Got-Arn-Bkk-Cnx i PE för ca:12600sek

År klart prisvärt när åker du?

pigge01

Svindyrt :diablo:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Märks ju att dom är efter då inredningen är som vilket Europeisk flygbolag som helst.Nu för tiden har dom 5 stjärniga flygbolagen minst 10" inte som på bilden 6 eller 7"

1682177.jpg

Ja för min del spelar de ingen rolll om de e 10 eller 20 säten bara ja får några clirr innanför västen :drinks: sen mår ja som en prins och vaknar innan landning

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Svindyrt :diablo:

jasså kan du hitta något mycket billigara PE biljetter för den sträckan?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Åker hellre aeroswith för halva prisett.är man sen 4 pers så blir det en hel del

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker hellre aeroswith för halva prisett.är man sen 4 pers så blir det en hel del

Ja det får du väl göra men det är väl inte riktigt samma "produkt" du köper.

Eller är det PE biljetter du köper hos dem?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Av en medlem men vad han har fått det ifrån vet jag ej Det har att göra med den hårda konkuransen här enlight honom

Mvh Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Av en medlem men vad han har fått det ifrån vet jag ej Det har att göra med den hårda konkuransen här enlight honom

Mvh Offe

Lite sanning är det och det är förstaklass resenärer som saknas på sthlm linjen för övrigt går det bra

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite sanning är det och det är förstaklass resenärer som saknas på sthlm linjen för övrigt går det bra

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Finns det första klass ARN-BKK? Är det inte ekonomi, premium, business?

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Finns det första klass ARN-BKK? Är det inte ekonomi, premium, business?

Stämmer bra, det heter inte första klass längre, men dom saknar buisness resenärer då, fast dom slriver på hemsidan att det är för lite 1klass resenärer

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Sist jag åkte hem nu åkte vi med Quatar som ju enligt många ska vara ett av de bättre bolagen. Från Bangkok till Doha var det väldigt bra, men efter landningen där stryker jag nog dem från listan som förstklassigt bolag, Gå genom tullen där var en katastrof i oordning, inga köer bara en massa folk som trängdes och när man väl kom igenom så var det skittråkigt, inte ett fik eller restaurang, nu var ju väntetiden endast två timmar så det gick väl att uthärda, sedan öppnade dom gaten till Stockholm och glad i hågen knallade man ned för en trappa, väl nere fanns det sittplatser för 20 pers och vi var närmare 70 som väntade, ingen toa och man fick inte gå tillbaka genom passkontrollen. När vi väntat en halvtimme kom nästa prövning, ståbuss som för mig med dåliga knän kändes som flera mil. Väl inne på planet till Stockholm kom den minsta Thailändska jag någonsin sett och satte sig i stolen framför mig, två sekunder senare hade hon fällt ryggstödet till max så jag hade tv skärmen ca. tcå dm. från ögonen, maten var varken bättre eller sämre än på något av alla andra bolag jag åkt med. Åkte visserligen i MC men hade nog väntat mig mera av ett femstjärnigt bolag. Nästa tur blir nog med Thai igen till frugans stora lycka, " där ser du vi skulle åkt med Thai som jag sa"

Mvh. flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flor När bär det av neråt igen?

Vi åker ner först i april till Songkran.

Skall vi svinga en bägare då?

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet ej när Pla`s skola tillåter oss att åka, ska på Göteborgsträffen i aug. kanske vi kan träffas där, svinga en bägare är ju alltid kul när vi träffas.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för hjälpen med svaret 1 2 3 Flor´s berättelse om Doha är mycket uppskattad av mig Nu åker dom från listan på möjlga bolag Någon har tidager oxå klagat på Qutar

Tackar saght ich Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa tur blir nog med Thai igen till frugans stora lycka, " där ser du vi skulle åkt med Thai som jag sa"

Mvh. flor

Hahaha.... tänk att jag hörde denna fras ett antal gånger här om dagen, och vetefan om jag tillslut inte håller med.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Sist jag åkte hem nu åkte vi med Quatar som ju enligt många ska vara ett av de bättre bolagen. Från Bangkok till Doha var det väldigt bra, men efter landningen där stryker jag nog dem från listan som förstklassigt bolag, Gå genom tullen där var en katastrof i oordning, inga köer bara en massa folk som trängdes och när man väl kom igenom så var det skittråkigt, inte ett fik eller restaurang, nu var ju väntetiden endast två timmar så det gick väl att uthärda, sedan öppnade dom gaten till Stockholm och glad i hågen knallade man ned för en trappa, väl nere fanns det sittplatser för 20 pers och vi var närmare 70 som väntade, ingen toa och man fick inte gå tillbaka genom passkontrollen. När vi väntat en halvtimme kom nästa prövning, ståbuss som för mig med dåliga knän kändes som flera mil. Väl inne på planet till Stockholm kom den minsta Thailändska jag någonsin sett och satte sig i stolen framför mig, två sekunder senare hade hon fällt ryggstödet till max så jag hade tv skärmen ca. tcå dm. från ögonen, maten var varken bättre eller sämre än på något av alla andra bolag jag åkt med. Åkte visserligen i MC men hade nog väntat mig mera av ett femstjärnigt bolag. Nästa tur blir nog med Thai igen till frugans stora lycka, " där ser du vi skulle åkt med Thai som jag sa"

Mvh. flor

Det markerade var väl inte Quatars fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det markerade var väl inte Quatars fel?

Nej men det blev otroligt trångt, detta med skärmen nära ögonen spelade ingen roll för den funkade ändå inte.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Det markerade var väl inte Quatars fel?

Nej men det blev otroligt trångt, detta med skärmen nära ögonen spelade ingen roll för den funkade ändå inte.

Vi som Svenskar är tyvärr dåliga på att säja till, men i detta fallet skulle jag definitivt bett personen framför att räta upp sätet lite och förklarat att annars kan jag inte sova med följd att jag kommer att rycka i ditt ryggstöd en gång i kvarten tills jag somnar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Offe

Ps Har hört att Arn Bkk är Thais minst lönsamma linje. Då är det int konstigt att vi får sämsta planen

Ds

Det är ju enligt artikeln precis tvärtom.Och CPH går ju knappast så mycket sämre om dom nu funderar på ett extra flyg ett par ggr i veckan.

Konceptet med C, PE och Y på våran marknad har varit väldigt lyckad jämfört med tiden före utan PE.

Ändrades av lamai64

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Sist jag åkte hem nu åkte vi med Quatar som ju enligt många ska vara ett av de bättre bolagen. Från Bangkok till Doha var det väldigt bra, men efter landningen där stryker jag nog dem från listan som förstklassigt bolag, Gå genom tullen där var en katastrof i oordning, inga köer bara en massa folk som trängdes och när man väl kom igenom så var det skittråkigt, inte ett fik eller restaurang, nu var ju väntetiden endast två timmar så det gick väl att uthärda, sedan öppnade dom gaten till Stockholm och glad i hågen knallade man ned för en trappa,

Väl nere fanns det sittplatser för 20 pers och vi var närmare 70 som väntade, ingen toa och man fick inte gå tillbaka genom passkontrollen. När vi väntat en halvtimme kom nästa prövning, ståbuss som för mig med dåliga knän kändes som flera mil. Väl inne på planet till Stockholm kom den minsta Thailändska jag någonsin sett och satte sig i stolen framför mig, två sekunder senare hade hon fällt ryggstödet till max så jag hade tv skärmen ca. tcå dm. från ögonen,

maten var varken bättre eller sämre än på något av alla andra bolag jag åkt med. Åkte visserligen i MC men hade nog väntat mig mera av ett femstjärnigt bolag. Nästa tur blir nog med Thai igen till frugans stora lycka, " där ser du vi skulle åkt med Thai som jag sa"

Mvh. flor

Ja du får vad du betalar för.

Benet ARN-Doha är det som är kasst ca: halva resan! små trånga plan

Benet Doha - Bangkok är det stora fina plan så det är ok.

Detta är nackdelen av att flyga med byte!

Att flyga i ett skitplanen i ca: 6 timmar stinker snålhet.

Att flyga ner till tex. FRA= Frankfurt/ Amsterdam på ca: 1,5-2 timmar kan vara ok.

Men inte nästan halva resan.

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mellan ARN-DOH är det A330, Inte så jäkla litet.

Tidigare var det A319 om jag inte minns fel,

men det är väl ca 1,5 år sedan.

Jag har bara flygit med Qatar en gång, men jag upplevde

faktiskt servicen att vara bättre mellan ARN-DOH,

än den var mellan DOH-BKK.

Jag tycker onekligen att det är skönt att slippa

sitta med en laptop i knät. :giggle:

Ta det sista som ett skämt Pigge 01 :friends:

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

falukorven

C,PE alla bokstäver. Va betyder dom?

Inte är det skickat med posten i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker onekligen att det är skönt att slippa

sitta med en laptop i knät. :giggle:

Ta det sista som ett skämt Pigge 01 :friends:

mvh

Detta är bra skrivit. :great:

Själva kommer jag inte ofta flyga med byte.

Är för lat för att flyga med byte.

Så det kommer bara när Lufthansa satt in de nya 747-8 planen i trafik

På Bangkok.

Jag hoppas att Thais nya flyg till Thailand kommer att gå vid 18,30 tiden.

Då detta passar mig bättre.

Att flyga SK973 till Bangkok och TG 950 hem är tidsmässigt bra.

Slutar jobba vid 16 hem och gör det sista drar till Kastrup.

Vid 18,00 nere vid 20,30 checkar in och tar sig igenom säkerhets kontrollen.

Tar en Öl och går till Pass tar en öl till efter Passkontrollen innan gate.

Flyget lyfter 22,50.

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

På resan ner denna gång fick jag en treraders och på hemresan en fyraraders att sträcka ut mig på och det för endast 4975 :- med Thaiairways.. Så jag är nöjd :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...