Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

• 2 veckor senare...
  • Svar 5,6k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

John Khonken

Jag vill berätta om vår flygresa med Thai som nu är avslutad. Vi var fem som åkte ner varav en som är rullstolsbunden. Thai på Arlanda hjälpe oss väldigt bra.Inne i planet hade vi som vanligt bokat långt bak i planet. Det var inte så populärt. Det var trängre i dom nya planet men det gick. Planet med speldosorna var bra utom benutrymmet som är klart sämre i nya boing. Vi bokade långt bak i planet för att min vän har lättare att sitta nära toaletterna. Förr var det många toalätter längst bak. Men dom var nu betydligt mindre i antal. Men allt fungerade kanon ändå. Jättebra mat för att vara flyget. Väldigt trevliga flygvärdinnor. Inga problem att få något att dricka. Så allt var kanon enligt mig. När vi kom till suvvan väntade en hjälpare på min kompis. Han hjälpte även oss med allt. Vi fick gå på specialställen hela tiden. Sedan hjälpte även killen oss att boka om på thais kontor. Vi hade tid 13.05. Men han bokade om oss till 08.10. Så vi kom till Udonthani många timmar innan det var tänkt.. Airbussen till Udon hade underbara benutrymmen och var en ren njutning.

Hemresan återkommer jag om

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag vill berätta om vår flygresa med Thai som nu är avslutad. Vi var fem som åkte ner varav en som är rullstolsbunden. Thai på Arlanda hjälpe oss väldigt bra.Inne i planet hade vi som vanligt bokat långt bak i planet. Det var inte så populärt. Det var trängre i dom nya planet men det gick. Planet med speldosorna var bra utom benutrymmet som är klart sämre i nya boing. Vi bokade långt bak i planet för att min vän har lättare att sitta nära toaletterna. Förr var det många toalätter längst bak. Men dom var nu betydligt mindre i antal. Men allt fungerade kanon ändå. Jättebra mat för att vara flyget. Väldigt trevliga flygvärdinnor. Inga problem att få något att dricka. Så allt var kanon enligt mig. När vi kom till suvvan väntade en hjälpare på min kompis. Han hjälpte även oss med allt. Vi fick gå på specialställen hela tiden. Sedan hjälpte även killen oss att boka om på thais kontor. Vi hade tid 13.05. Men han bokade om oss till 08.10. Så vi kom till Udonthani många timmar innan det var tänkt.. Airbussen till Udon hade underbara benutrymmen och var en ren njutning.

Hemresan återkommer jag om

Dom har en större toalettt vid rad 35 ungefär
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Dom har en större toalettt vid rad 35 ungefär

Handikapp dass är det t.o.m

Dela på andra sajter

John Khonken

Svar helt rätt. men det visste inte jag när jag bokade.

Nu till hemresan

Började som vanligt i udon. Flög den sköna airbussen som bjöd  på en härlig bulle med grön kräm. Allt fungerade kanon. Kapten bad om ursäkt för att vi var 10 minuter sena trevligt.

Kom till suvvan där en trevlig hjälpare väntade på oss. Den mannen var som vanligt gild värd. Vi gick andra ställen som oftast var fast track ställen. Fungerade kanon. När vi kom upp till incheckningen på internationell thai. Så gick han till vår incheckning som var nästan tom. Så allt flöt perfekt där.

Sedan skulle vi in . Där hjälpte mannen oss med allt på fast track så vi slapp alla köer. Men där hade frugan gjort fel som vanligt. Hon vet alltid bäst för hon är thai. Men det gick bra till slut. Där lämnade vår hjälpare oss. Tyvär kommer det att visa sig. Vi satsade på lite kulturmat på burger king. Innan vi tog en rask promenad till område A där planet till Sverige skulle gå. När vi kom till område A så höll den delen på att byggas om. Vi skulle till A5. Problemiet som jag sa A byggs om. Nu måste vi åka hiss från plan 4 till plan 3. Vi hittade ingen hiss . Som kunde ta oss till våning 3. Eftersom A delen höll på att byggas om. Efter jag åkt med hissar som INTE gick till våning tre. Började jag bli lite irriterad. Så jag åkte ner till våning tre själv för att leta efter en hiss själv. Men jag hittade ingen. Så jag frågade i informationsdisken som fanns där.  Disken pladdrade och pekade åt något håll. Självklart gick jag där dom pekade. Inte fan hittade jag någon hiss. Så jag gickk tillbaka till informtionsdisken och var helligt förbannad. Slog näven i disken. Så kärningar hoppade som grodor.

Nu var jag riktigt arg. Då skickade dom mig till thai kontor. Där förklarade jag att jag hade en handikapad som vill åka hiss från våning 4 till 3. Dom började också peka hur jag skulle gå. Men se det accepterade inte jag utan krävde att någon representant skulle visa oss var hissen fanns. Då följde en väldigt trevlig dam med oss. Hon visade var hissen fanns. För att ta sig till våning 3 i A-gaten. Skulle man gå till C-gaten och där åka ner. Hur fan ska man veta det. Inga skyltar ingenting. Typiskt thai. Tur att vi hade tid. Vi fick bara gå extra mycket . När vi till slut var nästan framme vid gaten. Så såg vi en massa bärplockande thaiare som var på väg till sverige. jag lovar. Halva planet var bärplockare. Nu hade vi fått andra säten rad 31. Längre till toaletterna men väldigt bra platser. maten hem böjds det på massaman gai. men man är inte så hungrig 2 på natten. men helt ok. Sedan sov man mesta tiden.

Allt fungerade bra på arlanda. men i Thailand har man bättre verktyg för att ta ut min kamrat från planet. Något som arlanda borde inhandla.

Ändrades av swedenfarang
lite radbrytningar för läsbarheten :)
Dela på andra sajter

John Khonken

Min slutsats av Thai är MYCKET god. Men benutrymmet på nya planet klart sämre. Men speldosorna väldigt bra. Mycket trevlig personal. Hjälparna på suvvan helt suveräna. 10 thaismile till dom.

Lycka till vad ni än väljer

ps glömde en sak. Inga klagomål på vår vikt. Hade 140kg. Det räcker för att vi också i framtiden väljer thai

Ändrades av John Khonken
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Min slutsats av Thai är MYCKET god. Men benutrymmet på nya planet klart sämre. Men speldosorna väldigt bra. Mycket trevlig personal. Hjälparna på suvvan helt suveräna. 10 thaismile till dom.

Lycka till vad ni än väljer

ps glömde en sak. Inga klagomål på vår vikt. Hade 140kg. Det räcker för att vi också i framtiden väljer thai

Hur många var ni?
Dela på andra sajter

John Khonken

Vi var 6 stycken. Varav 3 barn. Så jag tror inte någon väska vägde över trettio kg. Frugans väska var dock så tung att handtaget gick sönder. men där fanns inga kläder.

Dela på andra sajter

Vi var 6 stycken. Varav 3 barn. Så jag tror inte någon väska vägde över trettio kg. Frugans väska var dock så tung att handtaget gick sönder. men där fanns inga kläder.

Det kan man kalla matsack, 28 kilo Thaikrubb o grejs!

Hade

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Gud så fin den är Thai's nya drömplan!   hoppas bara att den mår lite bättre än baggarnas  :crazy:

post-3290-0-61154300-1405699965_thumb.jp

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Gud så fin den är Thai's nya drömplan!   hoppas bara att den mår lite bättre än baggarnas  :crazy:

attachicon.giftgdream1.jpg

De torde väl ha lite mer erfaret och kompetent personal för service, underhåll och drift av 787:orna.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

De torde väl ha lite mer erfaret och kompetent personal för service, underhåll och drift av 787:orna.

Nu är det ju Boeing som sköter servicen av Norwegians plan men det kanske finns de som kan planen bättre.

Thai leasar sina Dreamliners - jag undrar om det innebär att de inte själva står för underhållet?

mvh

Ändrades av Moritz
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Nu hade vi fått andra säten rad 31. Längre till toaletterna

Rad 31 ligger inte den nära handikapptoaletten på vänster sida?

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Nu är det ju Boeing som sköter servicen av Norwegians plan men det kanske finns de som kan planen bättre.

Om någon kan planen bättre än Boeing så köp annat, och om  du leasar så är det troligt att leverantören

sköter underhållet

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Rad 31 ligger inte den nära handikapptoaletten på vänster sida?

Ja den är inte långt borta

post-5585-1405711093,45_thumb.jpg

Dela på andra sajter

John Khonken

Kenneth helt klart. Men för oss som bpkat rad 71 så blev det längre. men det var helt OK

Dela på andra sajter

Beige inredning, check!

re9amaru.jpg

Bubbel, check!

je5ehu3a.jpg

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

En sekund trodde jag det var Emirates A380 standard som menades och förväntade mig se ett bubbelbad.

Dela på andra sajter

Hittade några bilder från Thai's nya fina drömplan

1406141093-DSC0042-o.jpg

1406141115-DSC0178-o.jpg

1406141642-DSC0214-o.jpg

1406141758-DSC0223-o.jpg

1406141993-DSC0064-o.jpg

1406142038-DSC0068-o.jpg

1406142096-DSC0232-o.jpg

1406142241-DSC0225-o.jpg

1406142286-DSC0053-o.jpg

1406142303-DSC0052-o.jpg

1406142418-DSC0024-o.jpg

1406142457-DSC0038-o.jpg

1406142487-DSC0025-o.jpg

1406142642-DSC0080-o.jpg

1406142692-DSC0085-o.jpg

1406142835-DSC0088-o.jpg

Naturligtvis har den härliga flygplansmaten sin plats också

1406143014-DSC0126-o.jpg

1406143031-DSC0128-o.jpg

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Peter Hultgren

attachicon.giftgdream1.jpg

Och min fruga står med i gänget framför planet. Hon är instrument tekniker på Thai

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...