Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

Viktigt eller?Har full forstaelse om man reser mycket och langt i tjansten,da kan det var bra  att ha tillgang till dessa bekvamligheter som dessa bonus kort ger,men reser man 1 el 2 ggr om aret..spelar roll.

Halsningar

Chan2011

Vi tackar för ännu ett kvalitetsinlägg från dig.

För dom som åker 1 gång/år och på direkten får 10 kg extra bagage gällandes i 2 år klagar nog inte tror jag.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

• Svar 5,6k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vi tackar för ännu ett kvalitetsinlägg från dig.

För dom som åker 1 gång/år och på direkten får 10 kg extra bagage gällandes i 2 år klagar nog inte tror jag.

Stämmer bra det! För frugan är dom otroligt viktigt då vi är 3 personer och får ta med 30  kg till. Prylar & kläder dit och mat hem :crazy:  130 till 140 kg var gång

Ändå har vi alltid övervikt  men har inte behövt betala för det än.....Tack å lov

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
satt med iPad skiten!

Som jag inte gillar

Det är bättre med en riktig data platta.

Acer har en kanon bra, men det är som vanligt pengar som saknas. :nyam:

Acern har det en platta ska ha, USB2, Minneskort, dokning till tangentbord.mm. mm.

samt W8 pekskärm.

iPaden är användbar som läsplatta i sängen, knappast mera.

det inbyggda tangentbordet är fel och inte svensk standar.

radfel, fel tangentplaneringar.

Men det är väl dumma Apples klanteri. :kort:

Hälsar pigge01

.

Du som gillar ASUS ska väl inte skaffa något Acer skräp eller, det är ju ungefär som att du skulle börja flyga med Aerosvit istället för Thai :giggle: Själv är jag jäkligt nyfiken på ASUS Taichi, fast det dröjer innan den finns i Sverige..

Dela på andra sajter

Stämmer bra det! För frugan är dom otroligt viktigt då vi är 3 personer och får ta med 30  kg till. Prylar & kläder dit och mat hem :crazy:  130 till 140 kg var gång

Ändå har vi alltid övervikt  men har inte behövt betala för det än.....Tack å lov

Vi fick betala för övervikt förra resan på ThaiAir, det var första gången de varit så petiga för oss. Vi har också alltid haft övervikt men ingen har reagerat tidigare, men den gången vi fick betala övervikt var det inte någon Thai som satt vid incheckningen utan en FinlandSvensk dam, jättetrevlig iofs men övervikten var hon petig med. Så det kanske blir svårare att få med övervikt numera eller så hade vi bara otur.

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

Vi fick betala för övervikt förra resan på ThaiAir, det var första gången de varit så petiga för oss. Vi har också alltid haft övervikt men ingen har reagerat tidigare, men den gången vi fick betala övervikt var det inte någon Thai som satt vid incheckningen utan en FinlandSvensk dam, jättetrevlig iofs men övervikten var hon petig med. Så det kanske blir svårare att få med övervikt numera eller så hade vi bara otur.

Mvh

BBJ

:wai:

Det är svårare ner än på hemresan.

Bangkok är lite lättare

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Thai Int. har börjat bli petigare också i Bkk, kanske bolaget inte går så där bra numera, och börjar jaga alla de pengar som går att få in.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Viktigt eller?Har full forstaelse om man reser mycket och langt i tjansten,da kan det var bra  att ha tillgang till dessa bekvamligheter som dessa bonus kort ger,men reser man 1 el 2 ggr om aret..spelar roll.

Halsningar

Chan2011

Ibland tar man sig för pannan när man läser så "smarta" inlägg...

Givetvis är det bra att kunna ta några kilo extra, framförallt så tjänar man ju poäng som man kan använda till resor och uppgraderingar, man kan spendera några få tusen poäng för en inrikes resa, några tiotusen för en uppgradering, eller några till tiotusen för en fri resa ToR till Thailand, varför gå miste om dessa fördelar?

Tänk till lite före du ger dessa briljanta smarta tipps!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Guest Chan2011
Ibland tar man sig för pannan när man läser så "smarta" inlägg...

Givetvis är det bra att kunna ta några kilo extra, framförallt så tjänar man ju poäng som man kan använda till resor och uppgraderingar, man kan spendera några få tusen poäng för en inrikes resa, några tiotusen för en uppgradering, eller några till tiotusen för en fri resa ToR till Thailand, varför gå miste om dessa fördelar?

Tänk till lite före du ger dessa briljanta smarta tipps!!

Basta Tratobroder,

Det var inte avsatt som tips,utan en asikt jag hade for stunden,nu var ju min asikt att man far resa en hel del for att utnyttja dom fordelarna du namner,vad jag namde var om dom som aker en el. tva ggr om aret,jag menar sjalvklart inte frequent flyer som dej och Lamai64 m.m,det ar mojligt man andrat pa intjanings systemet dom senaste aren det far jag lata vara osakt,det var ju nagra ar sedan jag reste frekvent.

Halsningar

Cementpaddornas konung

Dela på andra sajter

Basta Tratobroder,

Det var inte avsatt som tips,utan en asikt jag hade for stunden,nu var ju min asikt att man far resa en hel del for att utnyttja dom fordelarna du namner,vad jag namde var om dom som aker en el. tva ggr om aret,jag menar sjalvklart inte frequent flyer som dej och Lamai64 m.m,det ar mojligt man andrat pa intjanings systemet dom senaste aren det far jag lata vara osakt,det var ju nagra ar sedan jag reste frekvent.

Halsningar

Cementpaddornas konung

Nja.du har säkert lite halvrätt i dina funderingar, men faktum är om man reser 1-2 gr per år så har man mycket fördelar med de poäng man intjänar på det resorna.

Tex en ekonomi biljet Bkk-Arn med Thai räcker till silverstatus, samt poäng nog för en inrikesresa...det är ej att förakta.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Det har säkert varit någon annan som ställt frågan men jag har missat den.

När vi kom till BKK så fick vi kliva av ute vid en buss(flera givetvis) och köras in till terminalen, är det alltid så med Thai nu?

Dela på andra sajter

När vi kom till BKK så fick vi kliva av ute vid en buss(flera givetvis) och köras in till terminalen, är det alltid så med Thai nu?

Inrikesflyg?

Dela på andra sajter

Köp en dyrare biljett nästa gång! ;-)

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Dela på andra sajter

Nej, sällsynt skulle jag påstå

Dela på andra sajter

Köp en dyrare biljett nästa gång! ;-)

Just det, en som räcker hela vägen fram  :thumbsup:

Dela på andra sajter

Nej, sällsynt skulle jag påstå
Just nu mycket på plattan.

Den 11/12 var alla gatorna med jämna nummer stängda på C

Asfaltstering mm.

Vi landa på platta med TG951 och buss in, Gates C1a för TG 620 mot Manila.

C1A o C2A är bussgate BKK

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dela på andra sajter

Just nu mycket på plattan.

Den 11/12 var alla gatorna med jämna nummer stängda på C

Asfaltstering mm.

Vi landa på platta med TG951 och buss in, Gates C1a för TG 620 mot Manila.

C1A o C2A är bussgate BKK

Hälsar pigge01

Fel Pigge, det är generellt sällsynt..men kan givetvis hända pga underhåll etc etc just som era flighter....

Normalt så är det ingen buss!

Dela på andra sajter

Fel Pigge, det är generellt sällsynt..men kan givetvis hända pga underhåll etc etc just som era flighter....

Normalt så är det ingen buss!

Får se i morgon hur dom gör den dagen.

Är på flygplatsen efter kl 21,00

Åker hem medTG 950

Hälsar pigge01

Dela på andra sajter

Det verkar vara problem med tillgången på gates för tillfället. Inrikes till Udon hade buss till-från planen i julas. Det notable är hur bussarnas vändplats är placerad, man måste åka ca en kilometer extra för att bussen skall vända, åka tillbaka på andra sidan. Välplanerat, nej..

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Det verkar vara problem med tillgången på gates för tillfället. Inrikes till Udon hade buss till-från planen i julas. Det notable är hur bussarnas vändplats är placerad, man måste åka ca en kilometer extra för att bussen skall vända, åka tillbaka på andra sidan. Välplanerat, nej..

Kan du ge ETT exempel på något som är välplanerat i Thailand(av myndigheter)?

Jag kan fan inte komma på något!!

Dela på andra sajter

Lite intressanta nyheter med Thai's sommartidtabell:

Bangkok – Copenhagen 05JUL13 – 18AUG13 Service increases from daily to 9 weekly, TG952/953 operates with new 2-class Boeing 777-300ER*
TG950 BKK0120 – 0740CPH 744 D
TG952 BKK1300 – 1920CPH 77W 57

TG951 CPH1425 – 0600+1BKK 744 D
TG953 CPH2130 – 1305+1BKK 77W 57

Bangkok – Stockholm eff 16JUL13 New 2-class Boeing 777-300ER* replaces Boeing 747-400. Currently TG is displaying 777-300ER operation in Winter 2013/14 season, on/after 27OCT13
TG960 BKK0110 – 0700ARN 77W D
TG961 ARN1430 – 0550+1BKK 77W D

Enl uppgift kommer Thai  i sina 777 att sälja 24 säten som Biz och 16 säten som Premium Economy...   flångans nya plan, samma säte i PE som 380 Biz... dvs du får ingen jämte dig som stör... låter inte helt fel om nu inte Thai ändrar sina planer...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Bangkok – Copenhagen 05JUL13 – 18AUG13 Service increases from daily to 9 weekly, TG952/953 operates with new 2-class Boeing 777-300ER*

Bangkok – Stockholm eff 16JUL13 New 2-class Boeing 777-300ER* replaces Boeing 747-400. Currently TG is displaying 777-300ER operation in Winter 2013/14 season, on/after 27OCT13

Enl uppgift kommer Thai i sina 777 att sälja 24 säten som Biz och 16 säten som Premium Economy... flångans nya plan, samma säte i PE som 380 Biz... dvs du får ingen jämte dig som stör... låter inte helt fel om nu inte Thai ändrar sina planer...

Hoppas de fortsätter med nattflygen ifrån CPH även efter sommaren. För i så fall kan det bli intressant att testa flyga med Thai igen.

Dela på andra sajter

Kan du ge ETT exempel på något som är välplanerat i Thailand(av myndigheter)?

Jag kan fan inte komma på något!!

Restriktioner för västerlänningar ! ? :-)

mvh nongmii

Dela på andra sajter

Bangkok – Copenhagen 05JUL13 – 18AUG13 Service increases from daily to 9 weekly, TG952/953 operates with new 2-class Boeing 777-300ER*

Bangkok – Stockholm eff 16JUL13 New 2-class Boeing 777-300ER* replaces Boeing 747-400. Currently TG is displaying 777-300ER operation in Winter 2013/14 season, on/after 27OCT13

Enl uppgift kommer Thai  i sina 777 att sälja 24 säten som Biz och 16 säten som Premium Economy...   flångans nya plan, samma säte i PE som 380 Biz... dvs du får ingen jämte dig som stör... låter inte helt fel om nu inte Thai ändrar sina planer...

Frågan är vad kommer skillnaden att bli mellan PE och Biz ? Pris, service mm. ? Samma kabin samma stol !

mvh nongmii

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...