kenneth073 Inlagd Juni 23, 2019 Dela Inlagd Juni 23, 2019 Jepp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd Juli 5, 2019 Dela Inlagd Juli 5, 2019 Jag har köpt en cheap charlie flyggbilljett med Thai Airways där man bara får ha 20kg i bagage. Får man toppa upp kilon om man är ROP Silver medlem? Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
judazzz Inlagd Juli 5, 2019 Dela Inlagd Juli 5, 2019 5 minutes ago, Duracell said: Jag har köpt en cheap charlie flyggbilljett med Thai Airways där man bara får ha 20kg i bagage. Får man toppa upp kilon om man är ROP Silver medlem? 30 kg är det om du har silverstatus. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd Juli 5, 2019 Dela Inlagd Juli 5, 2019 1 minut sedan, skrev judazzz: 30 kg är det om du har silverstatus. Tack för snabbt svar Grymt bra, då blir det inget problem för mig att ta med min musikutrustning 😀 Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Juli 21, 2019 Dela Inlagd Juli 21, 2019 Brukar i vanliga fall boka direkt på resp bolags egen hemsida men har nu hittat biljetter med thai som är betydligt billigare via en internetresebyrå. Hur är det med Thai, visst kan jag själv boka säten så fort jag fått koden? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juli 21, 2019 Dela Inlagd Juli 21, 2019 41 minuter sedan, skrev Esspe: Brukar i vanliga fall boka direkt på resp bolags egen hemsida men har nu hittat biljetter med thai som är betydligt billigare via en internetresebyrå. Hur är det med Thai, visst kan jag själv boka säten så fort jag fått koden? Ja man kan själv boka sittplats. Nyfiken fråga. Hur mycket billigare är det och vilka datum? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Juli 21, 2019 Dela Inlagd Juli 21, 2019 (ändrad) 34 minuter sedan, skrev Mankan: Ja man kan själv boka sittplats. Nyfiken fråga. Hur mycket billigare är det och vilka datum? Mitten oktober - mitten april. 6600 kontra 7500. Kan man dessutom betala utan att använda kort så går 200 till bort men nu när jag kollade igen fanns det inte kvar. Nu låg det på över 7 och då bokar jag hellre direkt på Thai. Har lite poäng kvar och det ska ju gå att använda dom att delbetala med har jag hört. Ändrades Juli 21, 2019 av Esspe Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juli 21, 2019 Dela Inlagd Juli 21, 2019 27 minuter sedan, skrev Esspe: Mitten oktober - mitten april. 6600 kontra 7500. Kan man dessutom betala utan att använda kort så går 200 till bort men nu när jag kollade igen fanns det inte kvar. Nu låg det på över 7 och då bokar jag hellre direkt på Thai. Har lite poäng kvar och det ska ju gå att använda dom att delbetala med har jag hört. De billigare du hittade är säkert en sån där med bara 20 kg bagage och 25% miles. Det kan ju vara något att väga in om man har behov av poäng och mer bagage. sittplatserna brukar också vara begränsad till bakre delen av planet på dom biljetterna. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Juli 21, 2019 Dela Inlagd Juli 21, 2019 3 minuter sedan, skrev Mankan: De billigare du hittade är säkert en sån där med bara 20 kg bagage och 25% miles. Det kan ju vara något att väga in om man har behov av poäng och mer bagage. sittplatserna brukar också vara begränsad till bakre delen av planet på dom biljetterna. Tror t.o.m. att du inte får några poäng alls på dom via Internetresebyråer längre. Dom satte ju in en 0 bonus klass för ett tag sen och det är nog dom biljetterna det handlar om. Thais hemsidas billigaste "saver" är också 20 kg och 25% så det är inte så stor skillnad. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Juli 21, 2019 Dela Inlagd Juli 21, 2019 1 timme sedan, skrev Esspe: Mitten oktober - mitten april. 6600 kontra 7500. Kan man dessutom betala utan att använda kort så går 200 till bort men nu när jag kollade igen fanns det inte kvar. Nu låg det på över 7 och då bokar jag hellre direkt på Thai. Har lite poäng kvar och det ska ju gå att använda dom att delbetala med har jag hört. Det stämmer inte till hundra. Dom bästa platserna är alltid bokade. Man får platser efter en viss betalning eller har guldkort. Att sitta allra längst bak verkar vara charterturisterna eller Resebyråer som köpt flera platser på varje flight Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juli 21, 2019 Dela Inlagd Juli 21, 2019 22 minuter sedan, skrev John Khonken: Det stämmer inte till hundra. Dom bästa platserna är alltid bokade. Man får platser efter en viss betalning eller har guldkort. Att sitta allra längst bak verkar vara charterturisterna eller Resebyråer som köpt flera platser på varje flight Drinkvagnen kommer ju bakifrån så de bästa platserna är ju längst bak. 🍻 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Juli 21, 2019 Dela Inlagd Juli 21, 2019 TG960 boardar idag från C6. Här har man tröttnat på att fel folk står ivägen och krånglar vid prioboarding. Hela ytan från disken till dörrarna var röjd och så fylldes "fållan" upp innan boardingen påbörjades. Barnfamiljer, business och Guldkort. Övriga blev inte insläppta. En av de bästa boardingarna jag haft på BKK. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Juli 21, 2019 Dela Inlagd Juli 21, 2019 2 timmar sedan, skrev John Khonken: Det stämmer inte till hundra. Dom bästa platserna är alltid bokade. Man får platser efter en viss betalning eller har guldkort. Att sitta allra längst bak verkar vara charterturisterna eller Resebyråer som köpt flera platser på varje flight Vad är det som inte stämmer? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Juli 22, 2019 Dela Inlagd Juli 22, 2019 8 timmar sedan, skrev Esspe: Mitten oktober - mitten april. 6600 kontra 7500. Kan man dessutom betala utan att använda kort så går 200 till bort men nu när jag kollade igen fanns det inte kvar. Nu låg det på över 7 och då bokar jag hellre direkt på Thai. Har lite poäng kvar och det ska ju gå att använda dom att delbetala med har jag hört. jag kikade lite på pris 16/10-16/4 6650 kr. med thai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Juli 22, 2019 Dela Inlagd Juli 22, 2019 bled fel pris 5765 kr skulle det vara Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Juli 22, 2019 Dela Inlagd Juli 22, 2019 (ändrad) 5 timmar sedan, skrev soi covboy: bled fel pris 5765 kr skulle det vara Nog från Arlanda? Vi flyger från CPH. Ändrades Juli 22, 2019 av Esspe Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Juli 22, 2019 Dela Inlagd Juli 22, 2019 10 timmar sedan, skrev Esspe: Vad är det som inte stämmer? Läs ovan. Vi som betalar lite kan aldrig få guldplatserna på planen. Om man inte är väldigt känd eller har kontakter på Thai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juli 22, 2019 Dela Inlagd Juli 22, 2019 1 timme sedan, skrev apknug: Bokade thai över jul o nyår i W klass, och det verkar mycket riktigt som de blockat platserna på rad 31-44 för oss prismedvetna. Att seata sig från 45 till 72 gick dock bra utan att betala. Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk "prismedvetna" 55555. Att vara prismedveten behöver inte betyda att man alltid köper det billigaste. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juli 22, 2019 Dela Inlagd Juli 22, 2019 (ändrad) 1 timme sedan, skrev John Khonken: Läs ovan. Vi som betalar lite kan aldrig få guldplatserna på planen. Om man inte är väldigt känd eller har kontakter på Thai Det var väl det jag skrev tidigare att man är begränsad till den bakre delen med dom billigare biljetterna så jag förstår heller inte vad det var som inte stämde? Ändrades Juli 22, 2019 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 22, 2019 Dela Inlagd Juli 22, 2019 22 minuter sedan, skrev koppar55: Thai kan det där med prioboarding. Tycker det fungerar lika bra på Arlanda som på Suvarnabhumi. 👍 Kan och kan. Folk verkar förstå bättre än vid vanliga inrikesflygningar i Sverige. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Juli 22, 2019 Dela Inlagd Juli 22, 2019 jag betalade 5800 cirka för intervallen 0109 - 0127 direkt till Phuket med Thai? och hur mycket bagage jag får ha med mig vet jag inte, eftersom jag aldrig har full väska! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 22, 2019 Dela Inlagd Juli 22, 2019 ?I Sverige så är det ingenting fel på systemet med priority boarding som t.ex SAS har. Det är bara det att folk blir döva, kan inte läsa, förstår inte talat språk, förstår inte skrift eller helt plötsligt blir analfabeter. Fungerar bättre när folk är på semester tydligen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Juli 22, 2019 Dela Inlagd Juli 22, 2019 4 timmar sedan, skrev John Khonken: Läs ovan. Vi som betalar lite kan aldrig få guldplatserna på planen. Om man inte är väldigt känd eller har kontakter på Thai Det var det jag gjorde och jag förstod inte vad som inte stämde. Verkar som du borde läsa mitt inlägg, som du svarade på, en gång till i stället. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Juli 22, 2019 Dela Inlagd Juli 22, 2019 1 timme sedan, skrev Jed: jag betalade 5800 cirka för intervallen 0109 - 0127 direkt till Phuket med Thai? och hur mycket bagage jag får ha med mig vet jag inte, eftersom jag aldrig har full väska! Konstigt nog har jag sett att det ofta är billigare att flyga ARN till BKK via Phuket med Thai. Har väl med beläggning att göra. Har även ibland sett ARN-BKK via CPH vara billigare än CPH-BKK direkt. Flygbolagen har alltid gjort det så svårt som möjligt för sina kunder med en massa konstiga regler och annat trams. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juli 22, 2019 Dela Inlagd Juli 22, 2019 18 timmar sedan, skrev Esspe: Mitten oktober - mitten april. 6600 kontra 7500. Kan man dessutom betala utan att använda kort så går 200 till bort men nu när jag kollade igen fanns det inte kvar. Nu låg det på över 7 och då bokar jag hellre direkt på Thai. Har lite poäng kvar och det ska ju gå att använda dom att delbetala med har jag hört. De där med att delbetala med poäng lät ju lite intressant. Men när jag provar att boka en Air Awardsresa får jag bara till svar att det inte finns för valda datum, Kollade dom datum i december-januari när jag tänkte åka men kollade även slumpvisa datum i september. Att boka inrikes CNX-BKK kostar 9000 poäng plus 850 THB i skatt å med tanke på att de billigaste avgångarna jag kollade på kostar 1330 THB så känns det inte speciellt prisvärt kan jag tycka. Kanske bättre värde i att boka business för 3000 poäng mer så kan man förhoppningsvis få sippa på lite champagne i 1 timma och 20 minuter. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu