Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

11 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Beskriv vad jag skall göra istället, skriva oneliners eller bara kommentera saker som jag hatar. inte publicera bilder när jag är ute och reser, eller dra på med en miljon bilder utan text på allt från en sko till en hund och en trappa bara på vägen ner till stranden.

Jag skriver vad jag anser är vettigt, men alla kanske inte gillar det jag skriver - funderar jag på det: ja, tänker jag ändra på mig för att nån förstoppad människa inte ids scrolla: nej.

Kör ett gäng bilder hemma hos dig. Hur allt står till med dig. Hur är ditt liv egentligen. Vi är säkert många här som är bra nyfikna. Jag har tillhört skaran sen länge. Vem f-n är du egentligen?

Ändrades av Nakhon
Dela på andra sajter

• Svar 5,6k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

kitungmakmak
2 minuter sedan, skrev Nakhon:

Kör ett gäng bilder hemma hos dig. Hur allt står till med dig. Hur är ditt liv egentligen. Vi är säkert många här som är bra nyfikna. Jag är det ;)

Det är inte passande i ett Thaiforum, och jag vill inte outa mig mer än jag outar tjejen, dvs inte alls. Så den idén går bort.

Men ingen gillar mig, inte ens exet...

SAM_0021.JPG

Här tar hon täcke och kuddar och flyttar ner på golvet för nåt jag inte ens mindes då vad jag gjort för fel. Så jag har gett upp för länge sen, ingen jävel gillar mig.

ทีรัก

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Det är inte passande i ett Thaiforum, och jag vill inte outa mig mer än jag outar tjejen, dvs inte alls. Så den idén går bort.

Men ingen gillar mig, inte ens exet...

SAM_0021.JPG

Här tar hon täcke och kuddar och flyttar ner på golvet för nåt jag inte ens mindes då vad jag gjort för fel. Så jag har gett upp för länge sen, ingen jävel gillar mig.

Vad är det här för j-vla bild. Vad håller du på med?

Dela på andra sajter

kitungmakmak
5 minuter sedan, skrev Nakhon:

Vad är det här för j-vla bild. Vad håller du på med?

Ingen aning, jag är lite trött. Och lite sur. Mycket bra kombination.

Tjejen är på sjukhus och jag 10.000 km därifrån, folk gillar att reta mig så allt är perfekt. Kan inte sova ens.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev kitungmakmak:

Ingen aning, jag är lite trött. Och lite sur. Mycket bra kombination.

Kanske du är i en svacka. Det händer oss allihopa. Det händer mig hela tiden. Du glänser emellanåt. Det gör du bra, och kör vidare på det för h-e. Hur som helst, hade verkligen varit  intressant att kommit nära inpå på ditt liv. Du har gjort mig och säkert en massa fler nyfikna.  Men det får bli en annan gång.  Du är hjärtligen välkommen att skicka mig ett pm vilken dag som helst. Ha det gött kitungmakmak!

Dela på andra sajter

Kenneth4618
15 timmar sedan, skrev pigge01:

Jag vill själva åka snabbt upp och ner.

Det vete fan om jag vill med flygplan.............................för då slår det lock för öronen ;)

men med berg och dalbana är det ok !

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Nakhon:

Hög tid att lägga ner att dumma sig. Du har fått hålla på länge nog. Men det är upp till medlemmarna. Jag sade mitt nu ^_^

Hur länge tycker du att du själv skall få hålla på? Fyllorna i Anneberg är förvisso underhållande att följa dagen efter men samtidigt tragiska...

Dela på andra sajter

Hur länge tycker du att du själv skall få hålla på? Fyllorna i Anneberg är förvisso underhållande att följa dagen efter men samtidigt tragiska...

Där satt den ???

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev M33:

28 minuter sedan, skrev Soengsang:

Där satt den ???

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Öppet mål :big_smile:

Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev pigge01:

Till Kastrup tåg hem hämtas med bil.

Om brorsan har tid.

Knepigt med 4 väskor.

2 på 16 kg en med smutstvätten hem och data ryggsäcken.

Länge sedan man tog med smutstvätten. Numera är det bara problem med det som kluckar! 

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Wangthong:

Länge sedan man tog med smutstvätten. Numera är det bara problem med det som kluckar! 

Det köper jag medan jag väntar på bagaget.

Kan också förbeställa

www.cph.dk

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev pigge01:

Det köper jag medan jag väntar på bagaget.

Kan också förbeställa

www.cph.dk

Det där med att förbeställa gjorde jag när vi åkte ut från CPH försökte sedan att göra detsamma när vi åkte hem men det lyckades inte så bra, gick inte att göra efter som CHP va slutdestinationen.

Har du lyckat med det Pigge så får du gärna berätta hur man lycka med det.

/matz

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev matz:

Det där med att förbeställa gjorde jag när vi åkte ut från CPH försökte sedan att göra detsamma när vi åkte hem men det lyckades inte så bra, gick inte att göra efter som CHP va slutdestinationen.

Har du lyckat med det Pigge så får du gärna berätta hur man lycka med det.

/matz

Bara att läsa på Internet

https://shop.cph.dk/?utm_source=cph.dk&utm_medium=hero&utm_term=intern&utm_content=taxfree_onlinerabat&utm_campaign=taxfree_kontinuerlig_2016

Kastrup är min slutstation.

Sedan blir det bil eller tåg.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev pigge01:

Läs kan jag också göra men det va ju inte min fråga till dej!

Förbeställt har jag också gjort men det gick inte förbeställa alkohol eller cigg när man har CPH som slutdestination på flygresan.

/matz 

Dela på andra sajter

Det är väl ingen idé att bråka om vilket bolag som är bäst,det som andra prioterar skiter andra högaktningsfullt i.

En del vill komma  snabbt och bekvämt fram då är thai bra ,andra vill ha bra service för en rimlig slant och kan ta en mellanlandning för att sträcka på benen ordentligt då är Qatar ,Emirates mm bra.

För egen del faller thai bort för oss totalt ,senaste 5 resorna har gått från dåligt till jäkligt dåligt.

Sista resan tex fick menyerna att kolla i ,sen kom drickvagnarna ville ha vin till maten från den men icke.

Fick matlådan nästan utkastad på oss och det gick inte att välja,fick nåt starkt som inte smaka nåt vidare och vinet ja som vanligt kom det 30 min efter avslutad måltid,suck bara med Thai eller?

Hemresan blev försenad ,fick sitta en timme i en bastuliknande klimat inne i planet.

Ingen fick vatten eller något besked om avgång .

När drickvagnarna kom ville jag ha en GT och vatten,fick ett syrligt svar GT or water,blev irriterad och fräste till GT and water.angående mat och vin var samma sak som ditresan.

Tog nog närmare 1 timme efter vi lyft innan det blev dräglig temp ombord.

Och jag var inte full och odräglig och  säger detta för jag vet att samma biljett med bolag som har mycket bättre service har kostat 40% av priset av thaibiljetten.

Oaccepterad dålig service för en biljett som kostar 8500

Ändrades av kenneth073
Dela på andra sajter

On 2016-07-13 at 22:32, skrev pigge01:

Det är två läger här.

De som ska åka så billigt som möjligt.

Och vi som vill åka bekvämt och snabbt.

Och sen har vi de som vill åka billigt, bekvämt och snabbt. Till den skaran hör jag. Att nån vill åka dyrt tycker jag låter helt galet.....

Dela på andra sajter

kitungmakmak
On 2016-07-15 at 12:14, skrev kenneth073:

Det är väl ingen idé att bråka om vilket bolag som är bäst,det som andra prioterar skiter andra högaktningsfullt i.

En del vill komma  snabbt och bekvämt fram då är thai bra ,andra vill ha bra service för en rimlig slant och kan ta en mellanlandning för att sträcka på benen ordentligt då är Qatar ,Emirates mm bra.

För egen del faller thai bort för oss totalt ,senaste 5 resorna har gått från dåligt till jäkligt dåligt.

Sista resan tex fick menyerna att kolla i ,sen kom drickvagnarna ville ha vin till maten från den men icke.

Fick matlådan nästan utkastad på oss och det gick inte att välja,fick nåt starkt som inte smaka nåt vidare och vinet ja som vanligt kom det 30 min efter avslutad måltid,suck bara med Thai eller?

Hemresan blev försenad ,fick sitta en timme i en bastuliknande klimat inne i planet.

Ingen fick vatten eller något besked om avgång .

När drickvagnarna kom ville jag ha en GT och vatten,fick ett syrligt svar GT or water,blev irriterad och fräste till GT and water.angående mat och vin var samma sak som ditresan.

Tog nog närmare 1 timme efter vi lyft innan det blev dräglig temp ombord.

Och jag var inte full och odräglig och  säger detta för jag vet att samma biljett med bolag som har mycket bättre service har kostat 40% av priset av thaibiljetten.

Oaccepterad dålig service för en biljett som kostar 8500

Du måste ju haft otur, jag flög hem med dom i februari och inte var det så illa. Inte helt perfekt, men bättre än baggarna i alla fall.

Inte så att baggarna är dåliga, men klientelet är lite mer ehh... tja... nä, jag ska inte klaga. Jag åkte ju själv med dom så.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Du måste ju haft otur, jag flög hem med dom i februari och inte var det så illa. Inte helt perfekt, men bättre än baggarna i alla fall.

Inte så att baggarna är dåliga, men klientelet är lite mer ehh... tja... nä, jag ska inte klaga. Jag åkte ju själv med dom så.

Eller så hade du tur

Dela på andra sajter

kitungmakmak
Precis nyss, skrev kenneth073:

Eller så hade du tur

Så kan det ju åxå vara.

Gillar direktflyg, men måste fundera på om jag inte skall testa nån mellanlandning i öknen i alla fall. Är ju lite enklare att uttala sig om det är bra eller dåligt om man testat först.

Frankfurt skall jag dock undvika, trodde jag skulle hamna i Thailand landvägen när jag tog mig till gaten. Det var inte en liten bit att trava, fanns ju ståband eller vad nu liggande rulltrappor kallas men nära var det inte i alla fall.

Trist att Thai har blivit sämre, men dom hade väl ekonomiska problem om jag kommer ihåg rätt.

ทีรัก

Dela på andra sajter

liggande rulltrappor har du väl också i bkk så det räcker till,eller?

Ändrades av kenneth073
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jo, men jag var nog lite trött i mössan efter att ha suttit i baren på flygplatsen ett tag.

Kändes bara som att den inte tog slut, eller tja det var två efter varann. Men dom kanske var lika långa som på suvvan.

SAM_0760.JPG

Lite kul var det, när man inte ens ser slutet på tunneln.

ทีรัก

Dela på andra sajter

John Khonken
On ‎2016‎-‎07‎-‎13 at 21:31, skrev HuaHindinnge:

Thai Smile Airways  vs Thai Airways

Vilken försämring det blev

Dela på andra sajter

John Khonken

När vi åkte hem I onsdags. Så fick vi vänta på maten för att få något att dricka. I vanliga fall brukar man få något innan maten. Det var indraget. Annars fungerade allt bra. Tycker sätena känns träiga. Att sitta I många timmar  var bättre med gamla Bettan. Mycket bättre

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...