Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Sam sip sam:

Ska du åka biz eller pe flatbed så är det bara thai som flyger direkt :haha: och det gäller för mig :wow:

Trodde inte thai hade Biz på Skandinavien, bara PE. 

Vad skiljer i pris mellan Biz och PE hos Thai?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

• Svar 5,6k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kenneth4618

Man tar sig för pannan över vissa inlägg  :misdoubt:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

kitungmakmak
1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Man tar sig för pannan över vissa inlägg  :misdoubt:

Ursäkta, men jag är född sån. :)

ทีรัก

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Därför att inte Baggarna flyger alla dagar i veckan, ska man byta så gör det med sådan liten deviation som möjligt.

Jaja, vi säger väl det. Men nog har du trasslat in dig ordentligt i dina olika prioriteringar som hela tiden ändras för att baggarna ska vara sämst, vilket borde kännas aningen pikant :)

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Raggmunken:

Jaja, vi säger väl det. Men nog har du trasslat in dig ordentligt i dina olika prioriteringar som hela tiden ändras för att baggarna ska vara sämst, vilket borde kännas aningen pikant :)

Nej jag har inte trasslat in mig på nått sätt, alla har vi olika parametrar som avgör vad som passar oss bäst, för mig är det bla direktflight, men för en boende i Norrland eller Gbg, kan tex Finnarna eller Ryssarna vara lika mycket direkt.

Och ang Norwegian, så är det och förblir ett sunkbolag.....vilka man kan åka med i nödfall eller om endast priset avgör, de är ju trotts allt billiga ibland.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nej jag har inte trasslat in mig på nått sätt, alla har vi olika parametrar som avgör vad som passar oss bäst, för mig är det bla direktflight, men för en boende i Norrland eller Gbg, kan tex Finnarna eller Ryssarna vara lika mycket direkt.

Och ang Norwegian, så är det och förblir ett sunkbolag.....vilka man kan åka med i nödfall eller om endast priset avgör, de är ju trotts allt billiga ibland.

Du har ju med en dåres envishet hävdat att direktflyg från arlanda är det viktigaste för dig samtidigt som du alla dar i veckan skulle välja aero flot före direktflyg med baggarna. 

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
9 minuter sedan, skrev Soengsang:

Jag håller inte med om att Norwegian är sunkbolag. Har åkt mycket i europa och en gång till LA med dom. Och det har inte varit sunkiga alls.

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev pigge01:

Baggarna har ibland ingen mat att sälja, på sina lång flygningar. 

Med sina små plan B787-8/900 C32 Y259 likvärdigt med SAS A340-300 C40 W28 Y179 .

Thai tar i sina nya B777-300ER C42 Y309, B747-400 F10 C40 Y325

Faktiskt är B787 bekvämare än den äldre B777.

Mycket tystare, större fönster och ett högre kabintryck. Underhållningssystemet är av senaste design mm.

Stolarnas utformning, benutrymme är viktigare än hur många passagerare det ryms totalt.

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Raggmunken:

Du har ju med en dåres envishet hävdat att direktflyg från arlanda är det viktigaste för dig samtidigt som du alla dar i veckan skulle välja aero flot före direktflyg med baggarna. 

Absolut, för Norwegian är ett lågprisbolag, funkar bra på shorthaul, longhaul.....aldrig mer det sunket!

Men som tur är väl så är alla olika.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Ähhh, Norwegian är ett sunkbolag pga många anledningar.

Mig passar det inte bla på grund av att de ej har dagliga flighter på arn, en gång i veckan är för uselt.

Sen dagflyg tillbaka passar inte mig heller.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Men aeroflots dagflyg passar tydligen :)

Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Soengsang:

Absolut, för Norwegian är ett lågprisbolag, funkar bra på shorthaul, longhaul.....aldrig mer det sunket!

Men som tur är väl så är alla olika.

När åkte du Norwegian longhaul???

Visby-Arlanda räknas inte :) 

Dela på andra sajter

Sam sip sam
Trodde inte thai hade Biz på Skandinavien, bara PE. 

Vad skiljer i pris mellan Biz och PE hos Thai?

Ca 3 tusen kr samma stolar får några ostbitar och lounge ,egen fast track i bkk 5 min från incheckningen sitter du i loungen

Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Raggmunken:

Men aeroflots dagflyg passar tydligen :)

Men orka......

Det gällde från början Baggarnas 30:e plats och Ryssarnas 40:e, och ja för i helvete jag tycker ryssarna är bättre än de sunkiga Baggarna, inget har nämnts om någon flight.

Släpp för satan detta nu!!!

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev leifen:

När åkte du Norwegian longhaul???

Visby-Arlanda räknas inte :) 

Kan kolla i gamla passet....

Inget pass behövs i Europa ;)

Dela på andra sajter

Nu finns det en ny aktör som tar så mycket passagerare under sommaren på linjen Arn-Bkk att dom har fått sätta in sina största kortdistansplan B737/800 på Arn för att alla skall få plats. 

Oden-resor säljer mycket biljetter åt dom.

Ukraine International som kör för dryga 3000kr TOR ink mat och 20kg bagage. Total flygtid under 15 timmar. Kort transfer i Kiev som har mycket billig sprit i Dutyfree.

Mycket pengar att spara för en barnfamilj på 4-5 personer blir det.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev leifen:

Nu finns det en ny aktör som tar så mycket passagerare under sommaren på linjen Arn-Bkk att dom har fått sätta in sina största kortdistansplan B737/800 på Arn för att alla skall få plats. 

Ukraine International som kör för dryga 3000kr TOR ink mat och 20kg bagage. Total flygtid under 15 timmar. Kort transfer i Kiev som har mycket billig sprit i Dutyfree.

O har man riktig otur kan man ibland få åka färja hem från Riga med dem, för de lär ha avtal med Tallink.....enl. ett visst orakel :)

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev leifen:

Ja men den stora frågan är hur mycket man får köpa i Dutyfree?

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Soengsang:

Men orka......

Det gällde från början Baggarnas 30:e plats och Ryssarnas 40:e, och ja för i helvete jag tycker ryssarna är bättre än de sunkiga Baggarna, inget har nämnts om någon flight.

Det kom från rätt person. :lol:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Soengsang:

Men orka......

Jobbigt att inse hur du trasslat in dig i dina norwegianfobiska lögner eller? :)

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Raggmunken:

Jobbigt att inse hur du trasslat in dig i dina norwegianfobiska lögner eller? :)

Det är ingen lögn att jag tycker Baggarna e sunkiga, vilket det handlade om........

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Det är ingen lögn att jag tycker Baggarna e sunkiga, vilket det handlade om........

Men du ljuger ju om anledningarna. Först är direktflyg prio ett men sen flyger du hellre via moskva än åker direkt. Dagflyg går ju absolut inte att flyga direkt med norwegian men med en mellanlandning i moskva verkar det fungera bra att flyga dagtid. 

Det här börjar faktiskt likna lyteskomik så jag släpper det här nu, börjar känna mig lite elak :)

Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Khonis:

Ja men den stora frågan är hur mycket man får köpa i Dutyfree?

eller hur mycket man får föra in dit man kommer.

Jag vet inte begränsningarna i försäljning.

Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Soengsang:

O har man riktig otur kan man ibland få åka färja hem från Riga med dem, för de lär ha avtal med Tallink.....enl. ett visst orakel :)

Nu passar det att tro på oraklet :D 

Dela på andra sajter

Gläds i stället åt att du/ni själva bestämmer vilket flyg ni ska boka, värre vore det om det bara funnits ett bolag som du/ni vart tvingade att nyttja.:D

Tyvärr är tydligen Thai inte så dåliga som många tycker, finns numera sällan några lediga stolar, å andra sidan kanske vi åker vid fel årstid.

För övrigt spelar det ingen större roll hur mycket dutyfree man får köpa, avgörande är hur mycket du får föra in:big_smile:

Dela på andra sajter

Jag åkte med Thai före midsommarn och satt/låg på rad 67 bakom mig låg dom med på dom sista 4 raderna.

Thai är det inget fel på bara dom nya sätena som sittdelen åker fram på är 188cm lång själv

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...