Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

M33 har rätt.

Max 23 kg per väska i apklassen.

Det var väl 32 kg förut...?

Dela på andra sajter

• Svar 5,6k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tjena L200!

Tror högsta vikt per väska är 32 kg.

Finns det någon svensk bar i Nong Bua Lamphu?

Är Nisse tillbaks kanske?

Med vänlig hälsning,

Raggarn

Hej.

Skickar dig ett Pm 

Dela på andra sajter

Tallviking

Frågade Thai airways sist lite mer om reglerna och dom har ingen policy för antalet väskor. Enbart totalvikt beroende på biljett och max 23 kg per väska (internationellt standardmått)

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Tjena L200!

Tror högsta vikt per väska är 32 kg.

Finns det någon svensk bar i Nong Bua Lamphu?

Är Nisse tillbaks kanske?

Med vänlig hälsning,

Raggarn

Om du menar Taxinisse sa ar han i sverige nu

Mvh Roger

Dela på andra sajter

UglyFarang

Passengers traveling on economy class are given a free baggage allowance of two pieces. The weight of each item shall not exceed 23 kgs (50 lbs) and linear measurement of each piece shall not exceed 158 linear cms (62 inches). 

http://www.thaiairways.se/en_SE/plan_my_trip/travel_information/Baggage.page?

Är ingen expert på Thaiairways men jag tolkar det som du behöver 2 väskor för att få med dig 30kg

Vi har haft alla 30 på en väska utan problem.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

kitungmakmak

23kg är väl för att bagagepersonalen inte skall lyfta mer. Så gissar jag så är 2 väskor snällare för dessa i alla fall. Men då väger ju andra väskan lite så nyttolasten blir mindre.

Jag kommer upp i 12kg enligt vågen så jag har inte dom problemen.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Jag körde 30 kg ner och 25 kg hem i en väska och läste någonstans att maxvikten på en väska är 32 kg.

Ner i november -14 och hem för 3 veckor sedan.

Hittade detta efter lite letande men tydligen så följer dom inte det så noga eftersom jag flög ekonomiklass :heat:

The maximum weight per piece is 32 kg (70 lbs.) for Royal First and Royal Silk Class and 23 kg (50 lbs.) per piece for Economy Premium and Economy Class

Ändrades av 2much

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Dela på andra sajter

John Khonken

Thai har just nu 30kg. Frugan hade 33 kg I en väska. Då blev det stopp

Dela på andra sajter

Tallviking

Thai regler säger max 23 kg/väska i Ekonomi/PE och max 32 kg/väska i Business/First Class

Dela på andra sajter

John Khonken

TV på vår biljett står det 30KG. Jag vet att det är totalen. Men har du bara en väska så är det 30kg just nu med Thai

Dela på andra sajter

Min nyss köpta biljett säger 1 kolli, 30kg

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Samma med min.Det står svart på vitt.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

Tallviking

TV på vår biljett står det 30KG. Jag vet att det är totalen. Men har du bara en väska så är det 30kg just nu med Thai

Det verkar stämma. Dom har bara maxvikt numera på Europa/Asien och Ekonomi är 30 kg (och enligt vad dom sa till mig vid incheckningen finns ingen begränsning på antalet väskor, bara total som räknas)

Tydligen är det bara Kanada/USA som har regeln 23/32 kg max/väska kvar

http://www.thaiairways.com/en/Terms_condition/baggage_policy.page?

Dela på andra sajter

Nu är Tallen ute o cyklar igen...30kg gäller på 1 person o EN incheckad väska.....

Dela på andra sajter

Tallviking

Nu är Tallen ute o cyklar igen...30kg gäller på 1 person o EN incheckad väska..

Var i länken står det att Viktpolicyn i Europa/Asien ÄVEN inkluderar Antalspolicyn som gäller i Usa/kanada ?

Jag frågade särskilt Thai:s personal vid incheckningen och dom bekräftade att det var totalvikt som räknades och inte antalet väskor

Application to Thai Airways International Public Company Ltd.

Passengers may carry free of charge baggage as specified and subject to the conditions and limitations in THAI Regulations.

The weight allowance has been introduced by THAI for a journey:

- Wholly within Thailand Domestic sectors,

- A journey within TC3 (Asia, Australia, New Zealand) and a journey between TC2 (Europe, Africa, Middle East) and TC3 (Asia, Australia, New Zealand)

The Piece Concept used to apply for a journey :

- To/From the USA and Canada.

Dela på andra sajter

Sam sip sam

jag checkar alltid in 2 väskor och tänker på personalen ca 20 kg i varje ,får ha 40 kg med silverstaus

Dela på andra sajter

jag checkar alltid in 2 väskor och tänker på personalen ca 20 kg i varje ,får ha 40 kg med silverstaus

min fru tänker bara på sig själv när hon checkar in 110 kg på två personer....... :angry2:  :heat: 

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Sorry för OT men vad sjutton släpar ni med er egentligen, 2 pers*30kg (23, eller 40 men låt säga 30) blir ju massiva mängder kläder eller vad det nu kan tänkas vara nerpackat.

Har funderat på det ibland när jag ser väskorna på flygplatserna. Böcker väger ju en del, men sen är det ju snus, nån kaviartub och kanske lite godis som är mera massiva.

30kg torra kläder får jag inte ens ner i väskan. Och vad jag skall med så mycket kläder med mig fattar jag inte.

Ser ju bagagevagnar som är på bristningsgränsen ibland. Så tanken har slagit mig, vad har jag nu glömt som jag måste släpa med mig...

ทีรัก

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Sorry för OT men vad sjutton släpar ni med er egentligen, 2 pers*30kg (23, eller 40 men låt säga 30) blir ju massiva mängder kläder eller vad det nu kan tänkas vara nerpackat.

Har funderat på det ibland när jag ser väskorna på flygplatserna. Böcker väger ju en del, men sen är det ju snus, nån kaviartub och kanske lite godis som är mera massiva.

30kg torra kläder får jag inte ens ner i väskan. Och vad jag skall med så mycket kläder med mig fattar jag inte.

Ser ju bagagevagnar som är på bristningsgränsen ibland. Så tanken har slagit mig, vad har jag nu glömt som jag måste släpa med mig...

Eftersom jag inte är egoistisk och tänker på mina vänner i Thailand så tar jag med så mkt jag bara kan till dom [emoji1]
Dela på andra sajter

Eftersom jag inte är egoistisk och tänker på mina vänner i Thailand så tar jag med så mkt jag bara kan till dom [emoji1]

Ja, det är ju omtänksamt av dig, men alla kan väl knappast göra det av den anledningen.

Nej, har man mer än handbagage med sig så är det ingen semester, då klassas det som flytt.  Och kolla alla backbackers som faktiskt är här på semester, vilka jävla ryggsäckar de har med sig. Stora som jag vet inte vad och dessa måste de ju släpa med sig överallt när de åker runt i Thailand och ser sig om, helt obegripligt dumt.   

post-8930-0-49837800-1433732699.jpg

Dela på andra sajter

Stämmer bra det, men incheckningspersonalen får ej släppa mer än 32kg i en väska på Arlanda med TG.

Har man mer än 32 så får man snällt tömma till 30.

Jag frågade denna resa vad som gäller, och det var svaret jag fick.

Slutsats 30kg med silver eller i PE, men de ser mellan fingrarna till 32.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Ja, det är ju omtänksamt av dig, men alla kan väl knappast göra det av den anledningen.

Nej, har man mer än handbagage med sig så är det ingen semester, då klassas det som flytt.  Och kolla alla backbackers som faktiskt är här på semester, vilka jävla ryggsäckar de har med sig. Stora som jag vet inte vad och dessa måste de ju släpa med sig överallt när de åker runt i Thailand och ser sig om, helt obegripligt dumt.   

attachicon.gifhuge-backpack.jpg

Bra bild, men vissa jag sett har en rygga på framsidan åxå. En 120l (bedömer jag) på ryggen och 20l på magen. Åsså tjejen med men lite mindre packning men ungefär samma setup.

Jag drar ju i 3 månder (sista tripperna) så jag vill ha med mig lite, så en datorrygga känns lite futtigt.

Full packning... Dojjorna fick hänga utanför då hon packat ner lite prylar i min väska.

post-11193-0-88245900-1433734418_thumb.j

Det var vad jag släpade med mig, inte några 40kg här inte.

Normalt sett går dom inne i väskan, men nähä... Denna gången gick det inte.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

stefan5300

Går det att forboka 5-7 kilo :im_happy:  :wink:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Går det att forboka 5-7 kilo :im_happy::wink:

Ngt ska jag nog kunna få med beror ju på hur mkt jag kan ta med inrikes i Thailand blir ju ett stopp i Pattaya först men vi hörs vidare när det blir dags [emoji1]
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...