Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

• Svar 5,6k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

kom hem igår med thai, nog den sämsta flygmaten jag fått.vad fan har hänt?, åkte med dom första gången 80-talet en jäkla skillnad, är det sparkrav

som går ut över dylikt?.. . värst av allt så skryter dom över deras catering bolag som gör 80,000 portioner mat per/dag.

Kanske därför maten blir där efter :fie:

Kass catering i BKK då, kanske var en praktikant :wink:, jag tycker maten är ok från ARN iallafall.

I Sverige (på ARN) så är det LSG som står för catering till Thai (och flera andra, Emirates bl.a.).

Ändrades av frason

Hatar lögnare.

Dela på andra sajter

Tycker maten är ok, ingen större skildnad från något annat bolag.

Flygmat blir aldrig någon gormetupplevelse.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tycker maten är ok, ingen större skildnad från något annat bolag.

Flygmat blir aldrig någon gormetupplevelse.

Maten är som sagt ok och ätbar.

Men det är nog inte så många som hade beställt flygplansmat på restaurang.

Men som sagt så uppfyller väl flygplansmaten sitt syfte.

Dela på andra sajter

Varför ska dom trycka ihop sätena i Dreamline och 777,pga. av det så flyger jag inte mera med dom bolag som använder denna farkost.

1 gång vadera med dom planen aldrig mera.

Är själv 187cm

Dela på andra sajter

Varför ska dom trycka ihop sätena i Dreamline och 777,pga. av det så flyger jag inte mera med dom bolag som använder denna farkost.

Är själv 187cm

Det är väl inte flygplansmodellen i sig som avgör hur trångt det är i planen utan det avgör väl varje flygbolag när de beställer planen vilken säteskonfiguration de vill ha.

// mrco

Dela på andra sajter

Är själv 187cm

Det är inte flygplanstypen i sig som avgör avståndet utan hur varje flygbolag väljer att montera sina stolar

En och samma flygplanstyp kan ha olika avstånd beroende på vilket flygbolag som köpt den

Jag är själv 196 cm och har inte upplevt varken Thai, Norweigan eller andra som varken bättre eller sämre än andra långlinjebolag

Det är på korta resor jag har problemet, främst inom Europa

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Är själv 187cm

Det finnes inga plan i trafik på Skandinavien med större är 32" i Ekonomi.

Thai har 32" i 777-300ER och 9 säten i brädd,

Detta är samma som Singapore i samma typ av plan.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Det är inte flygplanstypen i sig som avgör avståndet utan hur varje flygbolag väljer att montera sina stolar

En och samma flygplanstyp kan ha olika avstånd beroende på vilket flygbolag som köpt den

Jag är själv 196 cm och har inte upplevt varken Thai, Norweigan eller andra som varken bättre eller sämre än andra långlinjebolag

Det är på korta resor jag har problemet, främst inom Europa

Jag flyger med Finnarna och då vaknar jag utvilad i Thailand när jag reste med Thai i höstas reste jag med 787 ner via Danmark och hem i 777 satt lika trångt.

Finnarna flyger jag till Thailand 3-4ggr år och inte några bekymmer men benutrymmet.

Jag och min andra resekamrat måste isåfall ha haft en j-v otur när man redan sitter ner så tar knäna i stolen framför och hur får då man ikull stolen när sitt delen ska fram?

2 föredetta ThaiAir flygare.

Dela på andra sajter

Det finnes inga plan i trafik på Skandinavien med större är 32" i Ekonomi.

Thai har 32" i 777-300ER och 9 säten i brädd,

Detta är samma som Singapore i samma typ av plan.

Jag sitter mycket bekvämare i apklassen i FinnAir än ThaiAir sen Thai slutade med 747 så har jag flyget en resa med dom i höstas och då blev det 787 via Danmark och 777 direkt till Sverige men så on i kroppen har jag aldrig haft efter en flygresa där av reser jag med FinnAir tills jag blir misnöjd med do mdå får man kolla upp nya bolag.

Dela på andra sajter

Jag är 193 cm och har absolut inga problem med det.

ja jag inser Thai inte gillar mig när jag är bara 187cm och flertal mpr är långre än mig och sitter bekvämt.

Mvh.Dolle som känner sig mer Finne nu efter alla resor

kiitos

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Allt har med lårbenets längd att göra.

Vissa medlemmar har osedvanligt långa lårben.

Dela på andra sajter

Jag flyger med Finnarna och då vaknar jag utvilad i Thailand när jag reste med Thai i höstas reste jag med 787 ner via Danmark och hem i 777 satt lika trångt.

Finnarna flyger jag till Thailand 3-4ggr år och inte några bekymmer men benutrymmet.

Jag och min andra resekamrat måste isåfall ha haft en j-v otur när man redan sitter ner så tar knäna i stolen framför och hur får då man ikull stolen när sitt delen ska fram?

2 föredetta ThaiAir flygare.

samma stolsmått.

Kolla här i

http://www.seatguru.com/

Själva vet jag inget om Finnair.

Då jag inte flyger med dem och har inga planer på att göra det.

Det finnes mycket bättre alternativ.

Singapore , Qatar, Emerates mfl.

Tänk på att B787 ersätter A340-300.

Samt att Thai erasatte B747-400 med B777-300ER.

Norrbagarna flyger med små planen 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

samma stolsmått.

Kolla här i

http://www.seatguru.com/

Själva vet jag inget om Finnair.

Då jag inte flyger med dem och har inga planer på att göra det.

Det finnes mycket bättre alternativ.

Singapore , Qatar, Emerates mfl.

Tänk på att B787 ersätter A340-300.

Samt att Thai erasatte B747-400 med B777-300ER.

Norrbagarna flyger med små planen 

Då vet jag att Finnarna gillar mig sitter mycket bra med dom än Thai som inte gillar mina 187cm no pobbem :good:

Dela på andra sajter

Svar om Mat

Det är alltså en penningfråga Ryssen köper mat på Arn o BKK ( och Moskva ) Biffen frå BKK var mycket god o kycklingen hyfsad men hellre ris än nudlar 

Sätesbreden Inlägg 1 Han son skrev det tänkte nog på att man vill få in flera stolar per rad Om man får in e till i raden 50st? blir det om planet ät fullt 50 bet. passagerare 

Offe 

Ps om svar dröjer Mp funkat bara till o från I dag första gången sedan onsdag Allt annat går

Ds

Dela på andra sajter

Svar om Mat

Det är alltså en penningfråga Ryssen köper mat på Arn o BKK ( och Moskva ) Biffen frå BKK var mycket god o kycklingen hyfsad men hellre ris än nudlar 

Sätesbreden Inlägg 1 Han son skrev det tänkte nog på att man vill få in flera stolar per rad Om man får in e till i raden 50st? blir det om planet ät fullt 50 bet. passagerare 

Offe 

Ps om svar dröjer Mp funkat bara till o från I dag första gången sedan onsdag Allt annat går

Ds

Ok, fattar precis :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

kan jag få ditt förtydningsprogram

Mja, mer en maskin då..

post-3210-0-82869500-1429950010.jpeg

Dela på andra sajter

Bra herr Besserwisser

Offe

Vad är bra ?

Din berättarteknik är kanske lite annorlunda, gör det mig till en besserwisser tänkte du, eller hur tänkte du?

Dela på andra sajter

Vad är bra ?

Din berättarteknik är kanske lite annorlunda, gör det mig till en besserwisser tänkte du, eller hur tänkte du?

Ordmärkare

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

Hej.Enligt min biljett (apklass) ar det 30 Kg,ska man fordela vikten pa tva vaskor?.

//

Dela på andra sajter

Hej.Enligt min biljett (apklass) ar det 30 Kg,ska man fordela vikten pa tva vaskor?.

//

Passengers traveling on economy class are given a free baggage allowance of two pieces. The weight of each item shall not exceed 23 kgs (50 lbs) and linear measurement of each piece shall not exceed 158 linear cms (62 inches). 

http://www.thaiairways.se/en_SE/plan_my_trip/travel_information/Baggage.page?

Är ingen expert på Thaiairways men jag tolkar det som du behöver 2 väskor för att få med dig 30kg

Dela på andra sajter

//

Tjena L200!

Tror högsta vikt per väska är 32 kg.

Finns det någon svensk bar i Nong Bua Lamphu?

Är Nisse tillbaks kanske?

Med vänlig hälsning,

Raggarn

Dela på andra sajter

//

Kolla med Thai ,men då vi åkte i februari/Mars så var det 30 kg i en väska.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...