Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

Annars så är star alliance gold ofta trevligt när man reser i Asien, mer service än i tex Europa. Men ibland lite pinsamt, att som ung och rask behöva åka golfbil från security till lounge och lounge till gate är skämmigt. Misstänker att Atom ofta får uppleva detta vid sina resor i Kina

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

35 minuter sedan, skrev Marlon:

Om man är gold via Thai då menar du? För Star alliance gold har inte gett mig några fördelar i ekonomi hos Thai.

Jag frågar vad för fördelar man får i affärsklass på TG. Som ROP Gold kontra statuslös. Jag har bara rest som *A Gold i C. Vore intressant att veta skillnaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev M33:

Jag frågar vad för fördelar man får i affärsklass på TG. Som ROP Gold kontra statuslös. Jag har bara rest som *A Gold i C. Vore intressant att veta skillnaden.

Ja vi väntar med spänning på utläggningen som ska förklara detta........ Alla gillar det

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev M33:

Vad specifikt skiljer mellan Guld och Statuslös på ombordservice i C.

 

Har bara åkt som *A Gold så har ingen jämförelse.

 

Bättre omhändertagande, mat först brukar vara det vanliga.Dryckesserveringen likaså och rent allmänt mer ompysslad.Längre småprat med ansvarig för kabinpersonalen som även brukar titta förbi och fråga om allt är som det ska med ojämna mellanrum.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev L64:

 

Bättre omhändertagande, mat först brukar vara det vanliga.Dryckesserveringen likaså och rent allmänt mer ompysslad.Längre småprat med ansvarig för kabinpersonalen som även brukar titta förbi och fråga om allt är som det ska med ojämna mellanrum.

Ok, relativt mjuka värden om man inte känner sina medpassagerare. Men jag väljer att tro på dig som jag vet är rutinerad TG resenär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sist jag åkte ekonomi med Thai som Gold, Bkk-Mnl, så visst fick jag mat före alla andra men det var ju ganska värdelöst då jag fick vänta på drickavagnen.

 

Ja, där satt man med sin lilla matbricka men med tomt glas...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev falukorven:

 

Vet inte hur det i business. Men i ekonomi får man mycket bättre service med guldkort på Thai.. 

Hur funkar det rent praktiskt? Måste du ha guldbrickan runt halsen, eller känner personalen av det bland alla andra 250 passagerare?

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Hur funkar det rent praktiskt? Måste du ha guldbrickan runt halsen, eller känner personalen av det bland alla andra 250 passagerare?


Jag skulle uppskatta att det oftast bara är runt 5 personer i ekonomiklass som har guldkort på Thai och det ser de givetvis på sin placeringslista, precis som de ser vilka som beställt vegetariskt osv. Jag flyger alltid ekonomi inom Asien och där ger guldkortet fördelar på flyget, än mer så nu när Thai slutat med dryckesvagn. Inte bara får man sin mat en timme tidigare utan kan fortfarande få en GT om man så vill.

 

Till Europa flyger vi oftast Business och där vet jag inte om guldkortet ger några större fördelar. Dels har nog många guldkort, eller högre status, och dels får alla bra service i vilket fall.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev M33:

Ok, relativt mjuka värden om man inte känner sina medpassagerare. Men jag väljer att tro på dig som jag vet är rutinerad TG resenär.

 

Åker 961 i nästa vecka så får se om dom kan leva upp till mina tidigare erfarenheter 😀

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev L64:

 

Åker 961 i nästa vecka så får se om dom kan leva upp till mina tidigare erfarenheter 😀

Skönt o vara offline några timmar iaf, åker också den om några till veckor :)

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Soengsang:

Skönt o vara offline några timmar iaf, åker också den om några till veckor :)

 

 

Ha-ha, så lät det inte för mindre än en vecka sedan...

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev UglyFarang:

 

Ha-ha, så lät det inte för mindre än en vecka sedan...

Vad??

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Soengsang:

Skönt o vara offline några timmar iaf, åker också den om några till veckor :)

 

Var inte bättre på QR169

Screenshot_20230330-074019_CaptivePortalLogin.thumb.jpg.6c4557acac870089847bd0221cd682f0.jpg

Ca femte försöket på resan. Detta foto togs 30 min innan landning.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev rolba:

Var inte bättre på QR169

Screenshot_20230330-074019_CaptivePortalLogin.thumb.jpg.6c4557acac870089847bd0221cd682f0.jpg

Ca femte försöket på resan. Detta foto togs 30 min innan landning.

Har ju åkt en del med dem de senaste 5-6 åren, upplever det som 50-50 att man får det att fungera, är ju också olika system i olika kärror.

Gissar det kommer att fungera bättre för de flesta(iaf för dem som betalar räkningen) inom några år då Starlink fungerar fullt ut över den fria delen av världen.

 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Vad??

 

Jag är trött och har tydligen missuppfattat en kommentar från dej förra helgen, sorry.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev L64:

 

Åker 961 i nästa vecka så får se om dom kan leva upp till mina tidigare erfarenheter 😀

Någon Champagne innan Take Off lär det tyvärr inte bli i alla fall....

Link to comment
Dela på andra sajter

För några år sedan åkte jag ner till Thailand med en polare och hans nya donna, de åkte ap-klass och jag köpte min biljett lite efter dem så det var i billigaste bokningsklassen och därmed inte uppgraderingsbar.  

 

De satt rakt över gången från mig och guldkortet jag hade på thai gjorde att jag fick gå ombord före alla andra, fick mat och dryck från businessklassmenyn och naturligtvis innan alla andra fick någon mat och dryck i ap-klassen. Jävlar vad hans kärring glodde surt...

 

Fick ju bara ta med mig en gäst i loungen så det sket vi i, generellt är lounger ganska B tycker jag, vill fan inte hänga på en flygplats längre än nödvändigt.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev MaiChai:

För några år sedan åkte jag ner till Thailand med en polare och hans nya donna, de åkte ap-klass och jag köpte min biljett lite efter dem så det var i billigaste bokningsklassen och därmed inte uppgraderingsbar.  

 

De satt rakt över gången från mig och guldkortet jag hade på thai gjorde att jag fick gå ombord före alla andra, fick mat och dryck från businessklassmenyn och naturligtvis innan alla andra fick någon mat och dryck i ap-klassen. Jävlar vad hans kärring glodde surt...

 

Fick ju bara ta med mig en gäst i loungen så det sket vi i, generellt är lounger ganska B tycker jag, vill fan inte hänga på en flygplats längre än nödvändigt.

Så jäkla bra att få champagne och steak i ekonomi! De måste som sagt glott skapligt.

 

Maten från businesclass brukar man få ibland om inte den av de två varmrätter som man vill ha inte finns kvar och man frågar, finns det verkligen inget annat, då brukar de säga att I check och det kan komma nåt annat i porslinsform.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Soengsang:

Skönt o vara offline några timmar iaf, åker också den om några till veckor :)

 

 

Va fan, har dom inte betalat räkningen än? 😀

 

Ärligt så gör det inte så mycket numera... när jag för några månader sen flög Swiss F till HKG så gav dom frikostigt ut 50MB och jag gjorde garanterat inte av med hälften och på hemvägen gjorde jag av med exakt noll megabajtare...

 

Numera blir det äta/dricka, kolla på Tom&Jerry om det finns och sen sova... börjar bli gammal och seg haha

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

Fick ju bara ta med mig en gäst i loungen så det sket vi i, generellt är lounger ganska B tycker jag, vill fan inte hänga på en flygplats längre än nödvändigt.

 

Lounger är oftast A. Hänger gärna på dem länge. Kostnadseffektivt dessutom. På Arlanda t.ex kostar lounge access  (om man nu inte har guld) lika mycket som den där räkmackan  och stora starken som alla MPR-medlemmar på resande fot älskar att fota av innan de kliver på TG961. Samma lika på de flesta flygplatser jag bevistar, även om räkmackan byts ut mot en Panang Curry, eller Club Sandwich.  

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

champagne är för fjollor 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Lounger är oftast A. Hänger gärna på dem länge. Kostnadseffektivtt dessutom. På Arlanda t.ex kostar lounge access  (om man nu inte har guld) lika mycket som den där räkmackan  och stora starken som alla MPR-medlemmar på resande fot älskar att fota av innan de kliver på TG961. Samma lika på de flesta flygplatser jag bevistar, även om räkmackan byts ut mot en Panang Curry, eller Club Sandwich.  

 

Kom på att jag hade lounge access med mitt Amex kort och Pontus in the air var en höjdare på Arlanda men nu har de stängt så vete fan vad man har istället? Där fick man rödtjut och bärs också om man ville plus att man hade tillgång till en jävla massa lounger över världen genom Priority Pass.

 

https://www.prioritypass.com

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
3 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Kom på att jag hade lounge access med mitt Amex kort och Pontus in the air var en höjdare på Arlanda men nu har de stängt så vete fan vad man har istället? Där fick man rödtjut och bärs också om man ville plus att man hade tillgång till en jävla massa lounger över världen genom Priority Pass.

 

https://www.prioritypass.com

De finns i F piren under ombyggnaden

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Lounger är oftast A. Hänger gärna på dem länge. Kostnadseffektivtt dessutom. På Arlanda t.ex kostar lounge access  (om man nu inte har guld) lika mycket som den där räkmackan  och stora starken som alla MPR-medlemmar på resande fot älskar att fota av innan de kliver på TG961. Samma lika på de flesta flygplatser jag bevistar, även om räkmackan byts ut mot en Panang Curry, eller Club Sandwich.  

Tala lite tyst om det annars höjer de väl priset igen. :blah:

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

 

Lounger är oftast A. Hänger gärna på dem länge. Kostnadseffektivt dessutom. På Arlanda t.ex kostar lounge access  (om man nu inte har guld) lika mycket som den där räkmackan  och stora starken som alla MPR-medlemmar på resande fot älskar att fota av innan de kliver på TG961. Samma lika på de flesta flygplatser jag bevistar, även om räkmackan byts ut mot en Panang Curry, eller Club Sandwich.  

 

Hur köper man lounge access på olika flygplatser?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...