Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

navion hispania
3 timmar sedan, skrev rolba:

Det gäller väl bara inom och till och från Europa? 

Nu är det benet Phuket-Doha som de tidigarelagt 12.20 h.

Har pratat med 2 indier i supporten, den ena trevlig men obegriplig och den andra perfekt engelska men absolut inte serviceminded. De var väldigt pigga på att jag skulle avboka och få pengarna tillbaka eller helst en voucher med 10% extra. Men en sån hade jag/vi när frugans flight blev inställt men när vi skulle använda den vid bokningen med 2 månaders giltighet kvar så kom det bara upp att den gått ut. Väl i Doha var vi till en servicdesk där de efter en kvarts telefonerande kom fram till att den fortfarande var gitig men att vi endast kunde använda den om vi bokade ytterligare en biljett då vilket inte var aktuellt. 

Så nog fan har de krånglat mycket för mig med dem i alla fall.

Hemresan för ett år sedan bokade jag av efter förvisso bara tre-fyra småändringar och fick pengarna tillbaka till typ nästa dag. Alltid något.

Verkar som dom  strular mycket med ombokning till det sämre på flyget  mellan Phuket  till Doha.  Har  haft några gäster som klagat över detta.

Nu är det några fransmän som var upprörda på quatar och ombokning.  Inte  för  jag begrepp så mycket.

Men jag tog det säkra för det osäkra och visade på några gula varsel västar  som låg i garaget. Om dom nu vill protestera. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev Mankan:

Nåja det vara ju bara 3 timmar försenad för oss när vi åkte nu i december. :)

Tre timmar är inte illa, det ger i alla fall 300 EURO i ersättning per passagerare! 

 

Fast man väntar då nästan hellre en timme till på Arlanda och inkasserar 600 Euro per pax. Sitter man i loungen måste man ju inte räkna av kostnaden för ölen heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev goli006:

Ett dygn på Arlanda får du räkna med 😋😂😄

Tisdag tror jag det var, förra veckan kom iväg 23 timmar för sent.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev apknug:

Tre timmar är inte illa, det ger i alla fall 300 EURO i ersättning per passagerare! 

 

Fast man väntar då nästan hellre en timme till på Arlanda och inkasserar 600 Euro per pax. Sitter man i loungen måste man ju inte räkna av kostnaden för ölen heller.

 

Landa planet 3 timmar sent? 

Det är ankomst tiden som styr ersättningen!

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev pigge01:

 

Landa planet 3 timmar sent? 

Det är ankomst tiden som styr ersättningen!

Javisst, när dörrarna öppnas räkas.

 

Eventuellt var detta innan Thai ändrade tidtabellen för att korrigera för flygtiden runt Ukraina, då de var konstant sena trots att de kom iväg i tid.

 

Förhoppningsvis blev de 4 timmar sent och 600 EURO! Annars 300 EURO för 3 timmar det är inte fy skam det heller. 

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev pigge01:

 

Landa planet 3 timmar sent? 

Det är ankomst tiden som styr ersättningen!

 

32 minuter sedan, skrev apknug:

Javisst, när dörrarna öppnas räkas.

 

Eventuellt var detta innan Thai ändrade tidtabellen för att korrigera för flygtiden runt Ukraina, då de var konstant sena trots att de kom iväg i tid.

 

Förhoppningsvis blev de 4 timmar sent och 600 EURO! 

 

Mitt minne är inte vad de varit. Jag vill i alla fall minnas att vi ungefär var 3 timmar försenade från Arlanda. Vi skulle ju vidare till Chiang Mai och missade våran ursprungliga anslutning så när vi landade på BKK vart det i princip språngmarsch till en senare kärra som vi kom med. Förmodligen landade vi i Chiang mai mer än 3 timmar efter ursprunglig plan om jag tittar på tiderna då jag lagt in inlägg. Vill minas att jag tänkte på ersättningsfrågan men avfärdade att vi skulle få något. Möjligen trodde jag att man inte fick någon ersättning under 4 timmars förening. De är ju vad jag har hört tidigare och de var ju också vad du apknug uppmanade mig att hålla reda på om de blev 4 timmar. Förmodar att det är försent att försöka med någon ersättning nu.

 

Detta var ursprunglig plan:

image.png.3ec7a4de11641a90cd04dd1c2c11acac.png

 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Mankan:

 

 

Mitt minne är inte vad de varit. Jag vill i alla fall minnas att vi ungefär var 3 timmar försenade från Arlanda. Vi skulle ju vidare till Chiang Mai och missade våran ursprungliga anslutning så när vi landade på BKK vart det i princip språngmarsch till en senare kärra som vi kom med. Förmodligen landade vi i Chiang mai mer än 3 timmar efter ursprunglig plan om jag tittar på tiderna då jag lagt in inlägg. Vill minas att jag tänkte på ersättningsfrågan men avfärdade att vi skulle få något. Möjligen trodde jag att man inte fick någon ersättning under 4 timmars förening. De är ju vad jag har hört tidigare och de var ju också vad du apknug uppmanade mig att hålla reda på om de blev 4 timmar. Förmodar att det är försent att försöka med någon ersättning nu.

 

Detta var ursprunglig plan:

image.png.3ec7a4de11641a90cd04dd1c2c11acac.png

 

Visst i fan du hade connection. Ja det "borde" vara typ i alla fall minst 3h sent dit upp också. Slut destinationen räknas. Till Bangkok var det 3.53 minuter sent.

 

Jag matade in flighten hos ett av de bolag som driver in ersättning, Air Help. De skriver att de inte hjälper till att driva in mot Thai. Troligen för att thai vägrar betala ut något trots att man får rätt pga rekonstruktion och annat. 

 

"Baserat på vår tidigare erfarenhet av detta flygbolag och jurisdiktionen är det osannolikt att passagerare får ut någon ersättning, även om de är berättigade till det. Vi kämpar för att förändra situationen, men för tillfället kan vi inte fortsätta med ditt ärende."

 

Det kostar inget att driva det själv, först mot Thai och sen i Allmänna reklamations nämnden, men man måste tydligen stånga sig blodig för att få ut något.

 

Tråkigt att thai inte vill betala ut den ersättning de är skyldiga att betala...

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev apknug:

Visst i fan du hade connection. Ja det "borde" vara typ i alla fall minst 3h sent dit upp också. Slut destinationen räknas. Till Bangkok var det 3.53 minuter sent.

 

Jag matade in flighten hos ett av de bolag som driver in ersättning, Air Help. De skriver att de inte hjälper till att driva in mot Thai. Troligen för att thai vägrar betala ut något trots att man får rätt pga rekonstruktion och annat. 

 

"Baserat på vår tidigare erfarenhet av detta flygbolag och jurisdiktionen är det osannolikt att passagerare får ut någon ersättning, även om de är berättigade till det. Vi kämpar för att förändra situationen, men för tillfället kan vi inte fortsätta med ditt ärende."

 

Det kostar inget att driva det själv, först mot Thai och sen i Allmänna reklamations nämnden, men man måste tydligen stånga sig blodig för att få ut något.

 

Tråkigt att thai inte vill betala ut den ersättning de är skyldiga att betala...

 

Ytterligare en anledning att inte gynna bolaget.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev apknug:

Visst i fan du hade connection. Ja det "borde" vara typ i alla fall minst 3h sent dit upp också. Slut destinationen räknas. Till Bangkok var det 3.53 minuter sent.

 

Jag matade in flighten hos ett av de bolag som driver in ersättning, Air Help. De skriver att de inte hjälper till att driva in mot Thai. Troligen för att thai vägrar betala ut något trots att man får rätt pga rekonstruktion och annat. 

 

"Baserat på vår tidigare erfarenhet av detta flygbolag och jurisdiktionen är det osannolikt att passagerare får ut någon ersättning, även om de är berättigade till det. Vi kämpar för att förändra situationen, men för tillfället kan vi inte fortsätta med ditt ärende."

 

Det kostar inget att driva det själv, först mot Thai och sen i Allmänna reklamations nämnden, men man måste tydligen stånga sig blodig för att få ut något.

 

Tråkigt att thai inte vill betala ut den ersättning de är skyldiga att betala...

Jag hade en flight för rätt många år sedan då vi var 4 timmar sena från Arlanda men med en "lyckad" mellanlandning bara blev 3 timmar sena till Phuket. Bråkade lite med dem men fick bara svaret att under fyra timmars försening utbetalas ingenting.

Fick 100 spänn att köpa mat för på Arlanda och en hundring blir man ju rätt mätt på på vilken flygplats som helst.:Spankarse:

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev rolba:

Jag hade en flight för rätt många år sedan då vi var 4 timmar sena från Arlanda men med en "lyckad" mellanlandning bara blev 3 timmar sena till Phuket. Bråkade lite med dem men fick bara svaret att under fyra timmars försening utbetalas ingenting.

Fick 100 spänn att köpa mat för på Arlanda och en hundring blir man ju rätt mätt på på vilken flygplats som helst.:Spankarse:

Jag funderar på om de där 300 eur för 3 timmar är nytt? Jag har alltid tänkt på de 600 för 4 timmar! 

 

Har fått det av både Lufthansa och KLM.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev apknug:

Jag funderar på om de där 300 eur för 3 timmar är nytt? Jag har alltid tänkt på de 600 för 4 timmar! 

 

Har fått det av både Lufthansa och KLM.

Mycket möjligt. För mig hände detta 2005 skulle jag tro.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Amigo:

Detta fattar inte jag "medan andra uppmanade Watcharaphol att kontrollera hans flygbolagsmedlemsstatus eftersom det kan ha inaktiverats om han inte har använt det på länge."
Han har ju betalat för sin plats och skall då ha samma service som alla andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev 65Selander:

Detta fattar inte jag "medan andra uppmanade Watcharaphol att kontrollera hans flygbolagsmedlemsstatus eftersom det kan ha inaktiverats om han inte har använt det på länge."
Han har ju betalat för sin plats och skall då ha samma service som alla andra.

Det är nåt som nån utomstående har kommenterat efter han lagt upp det på nätet. Men självklart ska alla ha samma service i busines. Eller får man bättre service med gold än silver?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Amigo:

Det är nåt som nån utomstående har kommenterat efter han lagt upp det på nätet. Men självklart ska alla ha samma service i busines. Eller får man bättre service med gold än silver?

För mig finns det ingen skillnad, han råkade ut för någon som bör få en uppsträckning.
Jag själv har aldrig blivit särbehandlad på mina långflygningar i business och har inget maffigt bonusprogram i ryggen, jag bara betalar för min plats

Vet att Emirates har en Busininess Special där vissa tjänster utanför "ombord" inte ingår men det är då ingen skillnad annars, (nedanstående är priset till Bankok 231007).
image.png.387e3054357e2c7dcbfaee5164b160d0.png

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Amigo:

Eller får man bättre service med gold än silver?

 

Ja

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Amigo:

Onboard, jag menar inte lounge etc service.

 

Vet inte hur det i business. Men i ekonomi får man mycket bättre service med guldkort på Thai.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Amigo:

Onboard, jag menar inte lounge etc service.

 

Jag syftar på ombord

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev L64:

 

Jag syftar på ombord

Vad specifikt skiljer mellan Guld och Statuslös på ombordservice i C.

 

Har bara åkt som *A Gold så har ingen jämförelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tidigare Diamond på SAS och då var det bättre service i ekonomi, de visste för det mesta vart man satt och fick extra dricka och snacks. Dock blev man ofta upplyft till premium ekonomi istället. I Bizz upplevde jag dock ingen större skillnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men största skillnaden mellan Gold/Diamond och statuslös är när det skiter sig och flygbolaget ska boka om till annat flyg. Speciella telefonnummer till supporten, specialkö till kundtjänst på flygplatsen. Har räddat mig många gånger genom åren, bara att glida förbi alla andra

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Marlon:

Men största skillnaden mellan Gold/Diamond och statuslös är när det skiter sig och flygbolaget ska boka om till annat flyg. Speciella telefonnummer till supporten, specialkö till kundtjänst på flygplatsen. Har räddat mig många gånger genom åren, bara att glida förbi alla andra

Detta känner jag till, mest intresserad av vilka inofficiella fördelar som finns on-board i C. Ifrågasätter inte, utan undrar bara vad skillnaden är. På Thai alltså, SAS har jag god koll på.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev M33:

Detta känner jag till, mest intresserad av vilka inofficiella fördelar som finns on-board i C. Ifrågasätter inte, utan undrar bara vad skillnaden är. På Thai alltså, SAS har jag god koll på.

Om man är gold via Thai då menar du? För Star alliance gold har inte gett mig några fördelar i ekonomi hos Thai.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Marlon:

Om man är gold via Thai då menar du? För Star alliance gold har inte gett mig några fördelar i ekonomi hos Thai.

Jag tycker det är oklart vilket Gold man måste vara för att erhålla vip på thai i C som hävdas ovan. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...