Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev frogfish:

Också intresserad av vad som strular med Qatar, ska precis köpa upp mig på en biljett för hemfärd.

Har åkt med Qatar många ggr, senast i februari med Finnair första benet, och aldrig upplevt några problem med dem. Tvärtom tycker jag att de tillsammans med Emirates är bland de bästa.

 

Så intressant att höra vilka problem andra upplever med Qatar som är värda att göra affär av.

 

Jag är också mycket nöjd med deras service hittills och både jag och sambon åker hellre med dem än med Thai.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Vad är det som strular med Qatar?

Ska flyga hem med dem i veckan så det vore intressant att veta, ska dessutom flyga till Thailand med dem i månadsskiftet nov/dec igen.

Det undrar jag också, men vissa vill inte boka med Qatar för att de strular. Jag misstänker att det främst har att göra med att man måste flyga Finnair halva sträckan och att de ändrade tidtabellen.

 

För mig lutar det åt Qatar eller Ethiad över songkran.

 

Med Qatar / Finnair finns eventuellt chans för gratis Premium Economy fortfarande!

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev apknug:

Det undrar jag också, men vissa vill inte boka med Qatar för att de strular. Jag misstänker att det främst har att göra med att man måste flyga Finnair halva sträckan och att de ändrade tidtabellen.

 

För mig lutar det åt Qatar eller Ethiad över songkran.

 

Med Qatar / Finnair finns eventuellt chans för gratis Premium Economy fortfarande!

 

Finnairs medverkan uppskattar jag inte av princip men det var bättre vin på deras leg och maten och övrig service var helt ok.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Vad är det som strular med Qatar?

Ska flyga hem med dem i veckan så det vore intressant att veta, ska dessutom flyga till Thailand med dem i månadsskiftet nov/dec igen.

 

1 timme sedan, skrev frogfish:

Också intresserad av vad som strular med Qatar, ska precis köpa upp mig på en biljett för hemfärd.

Har åkt med Qatar många ggr, senast i februari med Finnair första benet, och aldrig upplevt några problem med dem. Tvärtom tycker jag att de tillsammans med Emirates är bland de bästa.

 

Så intressant att höra vilka problem andra upplever med Qatar som är värda att göra affär av.

Tre ombokningar var helt ok under covid men känns onödigt nu.

Först ombokad till Muminflyg ett leg.

Nu senast blev det 13.30 h i Doha istället för 1.50 som jag ursprungligen bokade.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev rolba:

 

Tre ombokningar var helt ok under covid men känns onödigt nu.

Först ombokad till Muminflyg ett leg.

Nu senast blev det 13.30 h i Doha istället för 1.50 som jag ursprungligen bokade.

Låter ju trist. Kanske är jag som haft tur hittills.

 

Men det lutar nog åt Thai nästa tripp. De har ungefär samma priser som andra bolag nu, och kör direkt. Och vad jag läst ovan har de väl inte värre problem än Qatar... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har vi idag bokat biljett till nästa vinter med avresa december och med "dåliga" Thai igen. Hur ska det gå?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev rolba:

 

Tre ombokningar var helt ok under covid men känns onödigt nu.

Först ombokad till Muminflyg ett leg.

Nu senast blev det 13.30 h i Doha istället för 1.50 som jag ursprungligen bokade.

Fast 13h bytet hade du väl inte behövt acceptera? Det finns väl fighter varje dag typ som har kortare byte? Eller måste du åka/bara hemma en specifik tid? 

 

Jag siktar på 16-17h total tid flighterna, de med 21+22h totaltid har lite väl långt byte. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev frogfish:

Låter ju trist. Kanske är jag som haft tur hittills.

 

Men det lutar nog åt Thai nästa tripp. De har ungefär samma priser som andra bolag nu, och kör direkt. Och vad jag läst ovan har de väl inte värre problem än Qatar... 😉

 

2 minuter sedan, skrev Mankan:

Nu har vi idag bokat biljett till nästa vinter med avresa december och med "dåliga" Thai igen. Hur ska det gå?

Jag funderar på Lufthansa till hösten. Och förmodligen enkelbiljett. Sen får man ta hemresan när det behagas.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev apknug:

Fast 13h bytet hade du väl inte behövt acceptera? Det finns väl fighter varje dag typ som har kortare byte? Eller måste du åka/bara hemma en specifik tid? 

 

Jag siktar på 16-17h total tid flighterna, de med 21+22h totaltid har lite väl långt byte. 

Nädå, men behöver komma hem inom ett par veckor. Har "fri" ombokning men får betala vad en biljett kostar extra nu jämfört med ursprungspriset och det hamnade på ca 49.000 baht minus 25.000 för två pers från nu fram till 15/4. Och det var inte mycket bättre tider på de flighterna.

Fanns en via bkk samma dygn för 90.000 minus de ca 25.000 som våra biljetter värderades till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev rolba:

Nädå, men behöver komma hem inom ett par veckor. Har "fri" ombokning men får betala vad en biljett kostar extra nu jämfört med ursprungspriset och det hamnade på ca 49.000 baht minus 25.000 för två pers från nu fram till 15/4. Och det var inte mycket bättre tider på de flighterna.

Fanns en via bkk samma dygn för 90.000 minus de ca 25.000 som våra biljetter värderades till.

Jaha, jag fick intrycket att bolaget ändrat tidtabell efter att du köpt biljetten och då har bolaget Duty Of carriage, de måste fortfarande transportera dig från a till b på "likvärdiga villkor". Detta oberoende om din biljett är ombokningar eller inte och det ska inte kosta något extra.

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Mankan:

Nu har vi idag bokat biljett till nästa vinter med avresa december och med "dåliga" Thai igen. Hur ska det gå?

Ett dygn på Arlanda får du räkna med 😋😂😄

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

 

Tre ombokningar var helt ok under covid men känns onödigt nu.

Först ombokad till Muminflyg ett leg.

Nu senast blev det 13.30 h i Doha istället för 1.50 som jag ursprungligen bokade.

 

Ombokningar är inte ok för mej, jag väljer en tid och ett datum som passar mitt liv och det är inte ok om någon annan ändrar på detta.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev apknug:

Jaha, jag fick intrycket att bolaget ändrat tidtabell efter att du köpt biljetten och då har bolaget Duty Of carriage, de måste fortfarande transportera dig från a till b på "likvärdiga villkor". Detta oberoende om din biljett är ombokningar eller inte och det ska inte kosta något extra.

Det gäller väl bara inom och till och från Europa? 

Nu är det benet Phuket-Doha som de tidigarelagt 12.20 h.

Har pratat med 2 indier i supporten, den ena trevlig men obegriplig och den andra perfekt engelska men absolut inte serviceminded. De var väldigt pigga på att jag skulle avboka och få pengarna tillbaka eller helst en voucher med 10% extra. Men en sån hade jag/vi när frugans flight blev inställt men när vi skulle använda den vid bokningen med 2 månaders giltighet kvar så kom det bara upp att den gått ut. Väl i Doha var vi till en servicdesk där de efter en kvarts telefonerande kom fram till att den fortfarande var gitig men att vi endast kunde använda den om vi bokade ytterligare en biljett då vilket inte var aktuellt. 

Så nog fan har de krånglat mycket för mig med dem i alla fall.

Hemresan för ett år sedan bokade jag av efter förvisso bara tre-fyra småändringar och fick pengarna tillbaka till typ nästa dag. Alltid något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tittade på en ny resa. Vill åka Thai ner oktober  tillbaka mars 2024. Det sket sig fanns ingen återresa i mars. Ska Thai lägga ner till ARN? Eller är har de så här kort framförhållning?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
5 minuter sedan, skrev Wangthong:

Tittade på en ny resa. Vill åka Thai ner oktober  tillbaka mars 2024. Det sket sig fanns ingen återresa i mars. Ska Thai lägga ner till ARN? Eller är har de så här kort framförhållning?

 

Går oftast inte att boka mer än 12 mån fram. Prova igen om ett par veckor

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Naam jai:

Hehee tillbaka på ruta 1, Thaiair världens bästa flygbolag 😂

Nja, lär nog dröja innan man hamnar där, men reser man ut från mellersta eller södra Sverige så är det onekligen bra(skönt) med direktflyg, även tiderna är ju bra.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Går oftast inte att boka mer än 12 mån fram. Prova igen om ett par veckor

Kollade lite på samma sak, fast Kastrup. För tidigt att boka mars-april nu.

mvh

biker

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Det gäller väl bara inom och till och från Europa? 

Nu är det benet Phuket-Doha som de tidigarelagt 12.20 h.

Har pratat med 2 indier i supporten, den ena trevlig men obegriplig och den andra perfekt engelska men absolut inte serviceminded. De var väldigt pigga på att jag skulle avboka och få pengarna tillbaka eller helst en voucher med 10% extra. Men en sån hade jag/vi när frugans flight blev inställt men när vi skulle använda den vid bokningen med 2 månaders giltighet kvar så kom det bara upp att den gått ut. Väl i Doha var vi till en servicdesk där de efter en kvarts telefonerande kom fram till att den fortfarande var gitig men att vi endast kunde använda den om vi bokade ytterligare en biljett då vilket inte var aktuellt. 

Så nog fan har de krånglat mycket för mig med dem i alla fall.

Hemresan för ett år sedan bokade jag av efter förvisso bara tre-fyra småändringar och fick pengarna tillbaka till typ nästa dag. Alltid något.

Duty of care gäller internationellt det är de 600 euro i schablon ersättning som man kan gå miste om. 

 

Ja nu har de som undrade om Qatar Airways strular mer eller mindre än Thai fått svar i alla fall! 

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nja, lär nog dröja innan man hamnar där, men reser man ut från mellersta eller södra Sverige så är det onekligen bra(skönt) med direktflyg, även tiderna är ju bra.

Utan att gå in i djupare diskussion, Öresundståg till Kastrup. Stannar vid rulltrappan. Alltid salt, peppar och chilipulver. Aldrig någonsin har öl, vin eller annan dryck nekats med motivering att något är slut. Beror det på vem som frågar, eller? Borde ej vara skillnad från Arlanda eller Kastrup.

Har hitintills aldrig haft en försening eller annat problem med Thai från Kastrup. Måste bero på en jävla tur, eller?

Nu är jag en simpel economy resande, men brukar för det mesta vara framme ungefär samtidigt som alla övriga på planet.....

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Wangthong:

Tittade på en ny resa. Vill åka Thai ner oktober  tillbaka mars 2024. Det sket sig fanns ingen återresa i mars. Ska Thai lägga ner till ARN? Eller är har de så här kort framförhållning?

 

Thaiair har bara släppt biljetter till slutet av februari, mars kommer nog snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev gst:

Thaiair har bara släppt biljetter till slutet av februari, mars kommer nog snart.

Så är det. När jag kollar CPH-BKK med lite tidigare hemresa, då är priserna inte helt

tokiga. Men mycket hinner väl hända.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Wangthong:

Tittade på en ny resa. Vill åka Thai ner oktober  tillbaka mars 2024. Det sket sig fanns ingen återresa i mars. Ska Thai lägga ner till ARN? Eller är har de så här kort framförhållning?

 

 

Har för mig att dom släpper biljetter 11 månader framåt så du får vänta lite med att boka hemresan

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev goli006:

Ett dygn på Arlanda får du räkna med 😋😂😄

Nåja det vara ju bara 3 timmar försenad för oss när vi åkte nu i december. :)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Push back några minuter innan avgångstid på nyårafton när vi åkte 🙂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...