Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

9 timmar sedan, skrev apknug:

Finns alltid nån idi*t som bokar dem dyrt och vi andra tänkande kan boka nåt annat  billigt och bra. 

Skitbolag 2022 må vara hänt, iaf 10gr bättre än vad de ruttna värdelösa Norwegian var :)

Hur som så så var min biljett ca 12000 billigare(idi*t enl dig) med TG motför QR, så får bli bra nu och glädjas åt direktflyg och bra tider.

Troligen kommer jag vara sur efter flighten på hur de gått ned sig :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Flög ner i början på denna månad, cph - bkk snabbaste vägen tycker jag är värt alla pengarna. 

Fanns salt och peppar😉och fick öl 🍻så länge jag besökte köket längst bak. 

 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev apknug:

Ett spegel skämt. Dra den där jag är 100.gånger bättre än vad du kan säga också. Glömt INTE snurriga gubbar, då kan du nog inte sova inatt. 

Tyvärr har jag inte din erfarenhet från 40 talet då jag inte ens var påtänkt på den tiden. Ta det inte personligt nu och bli ledsen igen.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Skitbolag 2022 må vara hänt, iaf 10gr bättre än vad de ruttna värdelösa Norwegian var :)

Hur som så så var min biljett ca 12000 billigare(idi*t enl dig) med TG motför QR, så får bli bra nu och glädjas åt direktflyg och bra tider.

Troligen kommer jag vara sur efter flighten på hur de gått ned sig :)

Finns ofta nåt man kan jämföra med som är dyrare. Men för 12 000 hade även jag tagit med en egen Piccolo flaska champagne och avnjutit pre departure samt stått ut med medioker mat och service. Det är lie flat och direkt! 

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev apknug:

Finns ofta nåt man kan jämföra med som är dyrare. Men för 12 000 hade även jag tagit med en egen Piccolo flaska champagne och avnjutit pre departure samt stått ut med medioker mat och service. Det är lie flat och direkt! 

Faktiskt sett folk komma ombord med picknickkorgar.

Där går nog min gräns, glad att slippa snåla så.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Nicholas:

saknar baggarna grymt. 

 

Har inte åkt långflyg med dom, åker annars jag gärna med dom i Europa då jag ofta flyger gratis då 😉

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Nicholas:

saknar baggarna grymt. 

 

Gillade dem för ren transport, billigt och direkt. Och så fick man vad man betalade för👍

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Faktiskt sett folk komma ombord med picknickkorgar.

Där går nog min gräns, glad att slippa snåla så.

Jo du…

Som när jag och en kompis flög ner med Norwegian för en del år sen t.or runt 2000 bara för att konsumenttesta.

Vad gick ombord? Jo en del suspekta typer med sina damer och matlådor fulla med allsköns plaa stuvningar.

Då var det en gång men aldrig mer men så går ju de flygen inte längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Rillex:

Jo du…

Som när jag och en kompis flög ner med Norwegian för en del år sen t.or runt 2000 bara för att konsumenttesta.

Vad gick ombord? Jo en del suspekta typer med sina damer och matlådor fulla med allsköns plaa stuvningar.

Då var det en gång men aldrig mer men så går ju de flygen inte längre.

Har fasen fick de de.pla stuvningen genom säkerhetskontrollen?

 

Måste varit högst 100ml.i alla fall..

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Soengsang:

Skitbolag 2022 må vara hänt, iaf 10gr bättre än vad de ruttna värdelösa Norwegian var :)

Hur som så så var min biljett ca 12000 billigare(idi*t enl dig) med TG motför QR, så får bli bra nu och glädjas åt direktflyg och bra tider.

Troligen kommer jag vara sur efter flighten på hur de gått ned sig :)

Vad var det som var så ruttet med Norwegian? Jag gillade dem skarpt. Jag tycker ska man checka in en väska eller dricka en öl kan man betala för det också. Så är det väl för alla inrikesflyg i Thailand om man bortser från Bangkok air, som dock bakar in detta i priset, rejält.

Link to comment
Dela på andra sajter

För många här verkar "fri" sprit vara det viktigaste 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

För många här verkar "fri" sprit vara det viktigaste 😉

 

Ja klart att man vill ha sig en gratis stänkare ifall suget faller på... 

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev Rasamus:

Vad var det som var så ruttet med Norwegian?

Folk med picknickkorgar tex, men ärligt så har jag bara åkt long haul med de en gång, fick en bedrövlig stol med droppande a/c, men visst det var bra med ett bolag som pressade priserna, dess då fler bolag som flyger, dess då bättre priser,

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

För många här verkar "fri" sprit vara det viktigaste 😉

Då bör man dock undvika just Thai Airways....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bokade ekonomi-flygbiljetten med Thai i September med avresa mitten av Januari för 8630 kr direktflyg från Köpenhamn,

...idag kostar samma biljett med samma datum 19 580 kr !!! 😆

Senaste resan var 2018 då kostade biljetten bara 4900 kr direktflyg med Thai! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Kanske någon som vet följande. Jag sitter nu och ska göra en ombokning

av min hemresa BKK-CPH 26 januari, med Thai airways.

Det är en economy Flexi biljett.

Det är inga problem att boka om på deras hemsida. Om man hoppar fram til början på april, så

är prisskillnaden inte så hög.

MEN, ingenstans under ombokningsproceduren får man veta vad för biljett man får???

Är det kanske så, att om man har en "Flexi", så blir den nya också en "Flexi"?

Eller kan man gå på en nit och få en "Saver".

Att jag bryr mig beror på att Flexi ger 30Kg, Saver 20Kg. bagage.

Trist system som inte kan tala om vad man köper, förrän efter att

man betalat.

mvh

biker

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Precis nyss, skrev mrco:

Är det någon här som vet varför TG961 blev 2,5 timmar försenad från Arlanda idag?

 

//mrco

Jag hade en polare med.

Han har aldrig bråttom 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Enis:

 

Den killen har nog gjort några flygmil.

Brukar titta på hans youtube kanal.

rekommenderas starkt

Never forget: Robots will kill you.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Har en kompis som kom till suvvan i morse med business class, han fick inte gå genom fast track,. Är det nya regler eller,nån som vet? Är snart inte värt att betala en dyrare biljett.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev pust:

Har en kompis som kom till suvvan i morse med business class, han fick inte gå genom fast track,. Är det nya regler eller,nån som vet? Är snart inte värt att betala en dyrare biljett.

 

Det är väl Priority Immigration när man landar då fast track avser säkerhetskontrollen.

Enligt Thais hemsida gäller det fortfarande; Royal Silk Class is our smooth as silk business class with dedicated check-in facilities at Suvarnabhumi Airport in Bangkok, followed by fast track security and immigration clearance.

 

Skulle inte välja biljett utifrån Prio Immi eller inte, det går ju att köpa separat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst heter det Fast Track även när man landar på suvvan, bara att visa sitt business boardingkort så ska man släppas fram. Det gamla korten för passage som de delade på flyget är borta sedan nåt år, troligen för att de såldes hej vilt.

 

IMG_20221104_161639.thumb.jpg.2a070d2d9640898e0121619f449e06b4.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...