Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

6 minuter sedan, skrev M33:

Som alltid går det ju att köpa fler öl.

Eller är det Du som snålar in på drickat kanske?

Nä jag snålar inte, trodde eller visste inte att man kunde köpa på Thai 

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Lite lustigt eller inte, dom flesta funderar hur dom ska få mest alcohol på resan

Thai 10-12 timmar kan man inte vara utan det på så liten tid, HUVA

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man en GT innan maten och en whisky till kaffet så är jag nöjd 😄 det enda jag inte är nöjd med just nu är deras pris på flyg till Thailand runt 9500 då jag ska iväg till värmen 😎

 

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte med thai hem i maj.

Var med ett nödrop att man fick en stänkare till kaffet efter maten.

Har annars mest åkt med Qatar senaste åren. Ska ju till Phuket så det blir en mellanlandning oavsett.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Nerike:

Nä jag snålar inte, trodde eller visste inte att man kunde köpa på Thai 

Försöker man köpa en öl efter att de sagt  Nej straxt över Warszawa så.så blir man nog avslängd. 

 

Det finns anledning till de dåliga recensionerna. Thai är inget premium bolag.och inte heller nåt LCC där man kan köpa "service". Det man får det sämsta av båda världar.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade inga problem med att få några extra öl i julas på Thai där jag satt på mitt 3-sätes längst bak.Fick även ett par GT innan jag sträckte ut mig för några timmars Zzzzzzz

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag inte åkt med Thai sedan Covid utbröt, men innan dess försämrades Thai stadigt, gjort så i minst 15 - 20 år.

Dock har prisbilden ändå varit human gentemot andra bolag + fördelen med direktflyget (då från CPH).

Personligen tycker jag alkohol skulle vara helt bannlyst på flyg, ställer bara till det för andra passagerare men inte minst för flygvärdinnorna.

Däremot borde de blanda in ett par insomningstabletter i varje passagerares mat.:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev evert 1:

Nu har jag inte åkt med Thai sedan Covid utbröt, men innan dess försämrades Thai stadigt, gjort så i minst 15 - 20 år.

Dock har prisbilden ändå varit human gentemot andra bolag + fördelen med direktflyget (då från CPH).

Personligen tycker jag alkohol skulle vara helt bannlyst på flyg, ställer bara till det för andra passagerare men inte minst för flygvärdinnorna.

Däremot borde de blanda in ett par insomningstabletter i varje passagerares mat.:big_smile:

 

Halleluja vad duktig du är Evert...

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart bäst är ekonomibiljetter ”light”. Bara resan ingår. Val av plats, mat, dryck, bagage och sån skit köper man till. Självklart ger de 0 statuspoäng.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte business i början av året och det var som ekonomiklass om ens det, maten var snålt tilltagen och nästan oätlig.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev M33:

Klart bäst är ekonomibiljetter ”light”. Bara resan ingår. Val av plats, mat, dryck, bagage och sån skit köper man till. Självklart ger de 0 statuspoäng.

 

 

Anar en viss ironi, men jag gillar konceptet med att man kan köpa till det man vill ha. Så det blir en tumme upp👍

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi åkte med Thai från CPH i mars och vi tyckte det var bra. Maten helt okej, personalen trevliga och många bra filmer. Och de måste ha skaffat nya bildskärmar för det var riktigt njutbart att titta på film. Det blir Thai nu igen i augusti. Vi hade tur, köpte biljetter i höstas när de hade kampanj, 5600 SEK 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev M33:

Klart bäst är ekonomibiljetter ”light”. Bara resan ingår. Val av plats, mat, dryck, bagage och sån skit köper man till. Självklart ger de 0 statuspoäng.

 

 

Flyger du för att få statuspoäng, jag flyger för att komma från ett ställe till ett annat,

mat dryck tycker jag funkat ganska bra dom 20 åren jag rest till Thai. Men är man kräsen

och vill gnälla så finns det altid tillfällen

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
2 minuter sedan, skrev Boa52:

Flyger du för att få statuspoäng, jag flyger för att komma från ett ställe till ett annat,

mat dryck tycker jag funkat ganska bra dom 20 åren jag rest till Thai. Men är man kräsen

och vill gnälla så finns det altid tillfällen

Ja när det gäller att gnälla så är du ohotad världmästare 🏆

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev frogfish:

Anar en viss ironi, men jag gillar konceptet med att man kan köpa till det man vill ha. Så det blir en tumme upp👍

Viss ironi, samtidigt så slipper man frågor och gnäll om vad som ingår. Svaret är varje gång; Det du betalat för.

 

Själv åker jag bara på award, billigaste man kan göra 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev lasseiudon:

Åkte business i början av året och det var som ekonomiklass om ens det, maten var snålt tilltagen och nästan oätlig.

Tur att den var snålt tilltagen när det nästan var oätligt.. 😁😉

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
35 minuter sedan, skrev Boa52:

Flyger du för att få statuspoäng, jag flyger för att komma från ett ställe till ett annat,

mat dryck tycker jag funkat ganska bra dom 20 åren jag rest till Thai. Men är man kräsen

och vill gnälla så finns det altid tillfällen


Han flyger MED poäng, komfortablare, slipper jobbigt köande och kommer fortare ut från flygplatsen. 
Det är således både billigare och bättre 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:


Han flyger MED poäng, komfortablare, slipper jobbigt köande och kommer fortare ut från flygplatsen. 
Det är således både billigare och bättre 

Slipper funderara på vad som ingår. Allt, i stort sett.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev M33:

Klart bäst är ekonomibiljetter ”light”. Bara resan ingår. Val av plats, mat, dryck, bagage och sån skit köper man till. Självklart ger de 0 statuspoäng.

 

 

Ja synd att Norwegian inte flyger Long haul längre, de var fan de enda där mat inte ingick. "Tyvärr" fick man Norwegian reward poäng på alla resor även de billigaste.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den bästa kombon för mig är nog att försöka rodda en bra sitt plats i ekonomi. Det går om man är ute i tid och vet vad man letar efter.

 

Ta en Imovane eller liknade så vaknar man fint till den underbara frukosten som serveras😀.  Tänker thai här. Flyger man Qatar eller liknade kan man faktiskt ha en riktigt bra upplevelse för ganska små pengar i mellan. Helt klart värt det om man planerar sin resa så man har tid till alla extra fördelar det ger.

 

Thai är bara en transportsträcka och vägrar deras ocker priser.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 timmar sedan, skrev apknug:

Ja synd att Norwegian inte flyger Long haul längre, de var fan de enda där mat inte ingick. "Tyvärr" fick man Norwegian reward poäng på alla resor även de billigaste.

Det är enkelt att slippa poäng om man inte är medlem i deras program. 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev evert 1:

Nu har jag inte åkt med Thai sedan Covid utbröt, men innan dess försämrades Thai stadigt, gjort så i minst 15 - 20 år.

Dock har prisbilden ändå varit human gentemot andra bolag + fördelen med direktflyget (då från CPH).

Personligen tycker jag alkohol skulle vara helt bannlyst på flyg, ställer bara till det för andra passagerare men inte minst för flygvärdinnorna.

Däremot borde de blanda in ett par insomningstabletter i varje passagerares mat.:big_smile:

Det blev sämre efter Taksin slog klorna om TA och började suga ut näring till sitt privata flygbolag. Det första han gjorde var att byta ut VDn/styrelseordföranden mot en lojal en. Den dåvarande hade börjat få ordning på företaget innan olyckan Thaksin grep in. Korruptionens mästare sänkte därmed TA sakta men säkert.

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
3 minuter sedan, skrev Wanchai:

Det blev sämre efter Taksin slog klorna om TA och började suga ut näring till sitt privata flygbolag. Det första han gjorde var att byta ut VDn/styrelseordföranden mot en lojal en. Den dåvarande hade börjat få ordning på företaget innan olyckan Thaksin grep in. Korruptionens mästare sänkte därmed TA sakta men säkert.

Det där är ju evigheter sedan. Så du menar att ingen har lyckats få ordning på TA sedan dess, trots ett antal nya VD/styrelseordföranden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev ThailandNovise:

Det där är ju evigheter sedan. Så du menar att ingen har lyckats få ordning på TA sedan dess, trots ett antal nya VD/styrelseordföranden?

Mja. 

 

Finns ju en annan figur som oxå tycker om att åka thai airways flygplan utan att följa prislistan.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
Precis nyss, skrev Nicholas:

Mja. 

 

Finns ju en annan figur som oxå tycker om att åka thai airways flygplan utan att följa prislistan.

 

 

Bara 1? Det är väl tusentals. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...