Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

34 minuter sedan, skrev Jed:

Tycker det vore dags att nått flygbolag kom med ett erbjudande för Jul/Nyår nu?  alla restriktioner är ju släppta. 

Thai för 7k början dec-mitten jan kan du väl inte klaga på?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

10 minuter sedan, skrev Esspe:

Thai för 7k början dec-mitten jan kan du väl inte klaga på?

Tyväårr kan jag inte åka föränn Julveckan (22-23 tidigast) och då är det 12 -13 000 som gäller oavsett bolag tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jed:

Tyväårr kan jag inte åka föränn Julveckan (22-23 tidigast) och då är det 12 -13 000 som gäller oavsett bolag tyvärr.

Hittar du inget avbokningsbart? Till acceptabelt pris. Så du kan fortsätta kolla?

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev apknug:

Hittar du inget avbokningsbart? Till acceptabelt pris. Så du kan fortsätta kolla?

Tyvärr hittar jag inget. Får vänta och se, priserna bör gå ner om dom vill ha turister igen tycker man? 

37 minuter sedan, skrev måne:

10300:- 24/12-8/2 med thai

Jag har ett jobb också så max 3 veckor semester tyvärr

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
1 minut sedan, skrev Jed:

Tyvärr hittar jag inget. Får vänta och se, priserna bör gå ner om dom vill ha turister igen tycker man? 

Jag har ett jobb också så max 3 veckor semester tyvärr

Du får nog vänta på lägre oljepriser och inflation innan priserna går ner.

Sedan verkar folk boka ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev ThailandNovise:

Du får nog vänta på lägre oljepriser och inflation innan priserna går ner.

Sedan verkar folk boka ändå.

Så är det, polarn flög ner nyss 14 000 i apklass med Emirates knökfulla flyg.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bokningssajter o flygbolagen är väl medvetna om när skolorna är lediga och familjer kan ha semester ( stor efterfrågan )

Frugan ville åka ned nu i juli men ville inte betala 15000kr så hon åker i mitten av augusti för 6300kr ( med qatar )

 

 

C;D

 

 

 

 

 

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Jed:

Tyvärr hittar jag inget. Får vänta och se, priserna bör gå ner om dom vill ha turister igen tycker man? 

Jag har ett jobb också så max 3 veckor semester tyvärr

Om turisterna ska prompt in på samma flight lär det knappast gå ner. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

falukorven
3 timmar sedan, skrev apknug:

Så är det, polarn flög ner nyss 14 000 i apklass med Emirates knökfulla flyg.....

Åker 17:e Juli Apklass, betalade 23K för 3 personer. När jag kollade för ett tag sedan fick man inte ens en plåt för en gubbe för 23K... 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Jed:

Tyväårr kan jag inte åka föränn Julveckan (22-23 tidigast) och då är det 12 -13 000 som gäller oavsett bolag tyvärr.

Är du så tidsmässigt begränsad så lär det bli dyrt men det var det pre-covid med under den tiden.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Priser på biljetter går bara upp upp hur ska detta sluta😬 vågar man vänta eller är det att bita i det sura äpplet å låta det svida i lädret 🤔

 

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev matz:

Priser på biljetter går bara upp upp hur ska detta sluta😬 vågar man vänta eller är det att bita i det sura äpplet å låta det svida i lädret 🤔

 

//matz

Det är Nobelpriset på svaret till detta.

 

Swiss air säljer business för 15 000 nu. Gäller bara att hitta rätt datum så är det ett superkap!

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev apknug:

Det är Nobelpriset på svaret till detta.

 

Swiss air säljer business för 15 000 nu. Gäller bara att hitta rätt datum så är det ett superkap!

Har inte koll på business men är det läge att flyga det nu med dessa priser?

 

/ matz

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev matz:

Har inte koll på business men är det läge att flyga det nu med dessa priser?

 

/ matz

 

15 för biz är billigt, har för mig att det är schyssta anslutningar för swiss också

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev matz:

Har inte koll på business men är det läge att flyga det nu med dessa priser?

 

/ matz

Ja min polare betalade 14 000 med Emirates i Eco full knökat, lägg till 1 000 för lieflat och hur mycket champagne som man kan dricka.....

 

Det gäller att hitta platser  o datum när man vill kan / åka. 

 

jag betalade 10 000.för business (klm / af) över påsken i år med svärföräldrarna. Svårslaget och jäkligt uppskattat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ju ut som att dom flesta bolag är igång för bokning inför hösten och vintern med skyhöga priser, är det ett sätt att hämta hem förluster och en bubbla som kommer att spricka om bokningarna uteblir tro 🤔

 

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
11 minuter sedan, skrev matz:

Ser ju ut som att dom flesta bolag är igång för bokning inför hösten och vintern med skyhöga priser, är det ett sätt att hämta hem förluster och en bubbla som kommer att spricka om bokningarna uteblir tro 🤔

 

//matz

Höjda bränslepriser borde påverka biljettpriserna.

När jag tänkte boka om på Emirates sist som skulle vara gratis ville de ha 9000 extra för det 😳

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev matz:

Ser ju ut som att dom flesta bolag är igång för bokning inför hösten och vintern med skyhöga priser, är det ett sätt att hämta hem förluster och en bubbla som kommer att spricka om bokningarna uteblir tro 🤔

 

//matz

 

Thai nov-mar 8.000 kan man ju inte klaga på med dagens bränslepriser. Ännu bättre - början dec - början feb 6.900 SEK.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Esspe:

 

Thai nov-mar 8.000 kan man ju inte klaga på med dagens bränslepriser. Ännu bättre - början dec - början feb 6.900 SEK.

 

Ja hur mycket är bränsletillägget på Thai air nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
On 2022-07-07 at 10:05, skrev apknug:

Ja hur mycket är bränsletillägget på Thai air nu?

Som sagt ska åka ner till hösten till LOS, priserna är väl som dom är tror inte man kommer under 6 800 SEK varken med Thai eller Qatar
Fördelen med Thai är att dom åker direkt Stockholm-Bangkok medans Qatar har en mellanlandning på ca 2 timmar men det kan vara skönt att sträcka på sig också.
 

Men valet ligger mellan dom, och nu har jag inte åkt med Thai på väldigt länge, sist tror jag det var 2016
Och det man läser om omdömena så verkar Thai blivit ett skitbolag men som sagt det är vad man läser på bla.
https://www.trustpilot.com/review/www.thaiairways.com

 

Och allt är väl inte sant bara för att det finns en massa sura personer som skriver omdömen , Qatar har jag mycket bra erfarenhet av samt min resepolare reste med dom april 2022 och han är väldigt nöjd med dom.

 

Men skulle vilja ge Thai en chans, så ni som har rest med dom den senaste tiden hur tyckte ni servicen var, hur maten var och om det är sant att dom snålar in på drickat under resan bara för att spara på ekonomin, har läst om att man bara får 2 öl på resan hur fan ska man kunna somna på det.
Men som sagt vill ha era omdömen, ska snart boka resan
Obs. nu gäller det ekonomiklass.

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Nerike:

Som sagt ska åka ner till hösten till LOS, priserna är väl som dom är tror inte man kommer under 6 800 SEK varken med Thai eller Qatar
Fördelen med Thai är att dom åker direkt Stockholm-Bangkok medans Qatar har en mellanlandning på ca 2 timmar men det kan vara skönt att sträcka på sig också.
 

Men valet ligger mellan dom, och nu har jag inte åkt med Thai på väldigt länge, sist tror jag det var 2016
Och det man läser om omdömena så verkar Thai blivit ett skitbolag men som sagt det är vad man läser på bla.
https://www.trustpilot.com/review/www.thaiairways.com

 

Och allt är väl inte sant bara för att det finns en massa sura personer som skriver omdömen , Qatar har jag mycket bra erfarenhet av samt min resepolare reste med dom april 2022 och han är väldigt nöjd med dom.

 

Men skulle vilja ge Thai en chans, så ni som har rest med dom den senaste tiden hur tyckte ni servicen var, hur maten var och om det är sant att dom snålar in på drickat under resan bara för att spara på ekonomin, har läst om att man bara får 2 öl på resan hur fan ska man kunna somna på det.
Men som sagt vill ha era omdömen, ska snart boka resan
Obs. nu gäller det ekonomiklass.

Qatar är ju ett mkt bättre bolag om man vill ha lull-lull och tycker det är viktigt. Jag väljer dock Thai, för det är direktflyg och de har bra tider.

 

Att jag inte blir erbjuden fler än 2-3 öl spelar mig ingen som helst roll. Finns massa öl på Arlanda och i Thailand, de 10 timmarna jag flyger dör jag inte av abstinens på. Sen gillar jag inte att vakna bakis, en riktig skitstart på semestern.

 

Så om du vill ta dig till Bkk snabbt och smidigt, och inte är på eller över gränsen till alkoholist, då ligger min röst på Thai. Finns gott om tid att lyxa till det när man kommit fram.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nerike:

Som sagt ska åka ner till hösten till LOS, priserna är väl som dom är tror inte man kommer under 6 800 SEK varken med Thai eller Qatar
Fördelen med Thai är att dom åker direkt Stockholm-Bangkok medans Qatar har en mellanlandning på ca 2 timmar men det kan vara skönt att sträcka på sig också.
 

Men valet ligger mellan dom, och nu har jag inte åkt med Thai på väldigt länge, sist tror jag det var 2016
Och det man läser om omdömena så verkar Thai blivit ett skitbolag men som sagt det är vad man läser på bla.
https://www.trustpilot.com/review/www.thaiairways.com

 

Och allt är väl inte sant bara för att det finns en massa sura personer som skriver omdömen , Qatar har jag mycket bra erfarenhet av samt min resepolare reste med dom april 2022 och han är väldigt nöjd med dom.

 

Men skulle vilja ge Thai en chans, så ni som har rest med dom den senaste tiden hur tyckte ni servicen var, hur maten var och om det är sant att dom snålar in på drickat under resan bara för att spara på ekonomin, har läst om att man bara får 2 öl på resan hur fan ska man kunna somna på det.
Men som sagt vill ha era omdömen, ska snart boka resan
Obs. nu gäller det ekonomiklass.

 

När jag åkte med Thai senast fick jag alltid påfyllning när jag ville. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nerike:

Som sagt ska åka ner till hösten till LOS, priserna är väl som dom är tror inte man kommer under 6 800 SEK varken med Thai eller Qatar
Fördelen med Thai är att dom åker direkt Stockholm-Bangkok medans Qatar har en mellanlandning på ca 2 timmar men det kan vara skönt att sträcka på sig också.
 

Men valet ligger mellan dom, och nu har jag inte åkt med Thai på väldigt länge, sist tror jag det var 2016
Och det man läser om omdömena så verkar Thai blivit ett skitbolag men som sagt det är vad man läser på bla.
https://www.trustpilot.com/review/www.thaiairways.com

 

Och allt är väl inte sant bara för att det finns en massa sura personer som skriver omdömen , Qatar har jag mycket bra erfarenhet av samt min resepolare reste med dom april 2022 och han är väldigt nöjd med dom.

 

Men skulle vilja ge Thai en chans, så ni som har rest med dom den senaste tiden hur tyckte ni servicen var, hur maten var och om det är sant att dom snålar in på drickat under resan bara för att spara på ekonomin, har läst om att man bara får 2 öl på resan hur fan ska man kunna somna på det.
Men som sagt vill ha era omdömen, ska snart boka resan
Obs. nu gäller det ekonomiklass.

Som alltid går det ju att köpa fler öl.

Eller är det Du som snålar in på drickat kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...