Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

8 minuter sedan, skrev Oskarudon:

Nä tror som @Nicholas att flygbolagen kramar pengarna ur fegisarna som inte törs vänta tills nära avresedags att boka. Ty de är dem som sitter med svarte petter på handen med stillastående flygplan och personal som inte finns...

 

 

Ok så all icke fegisar väntar in i det sista på att boka flyg i hopp om att det kan bli billigare. Nåja det får väl visa sig om det var fegt eller klokt att boka över jul och nyår redan nu eller om vi skulle ha väntat.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

hmm Ja det är ju en sak att avväga i sammanhanget "Time will tell"..

 

Nä ser man ett bra pris så tar man det ju såklart..

Never forget: Robots will kill you.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Oskarudon:

hmm Ja det är ju en sak att avväga i sammanhanget "Time will tell"..

 

Nä ser man ett bra pris så tar man det ju såklart..

Nja sämre pris än tidigare år men förhållandevis acceptabelt. De finns väl en risk att det kan bli billigare om man kommer igång och utökar avgångarna men kanske även en risk att det blir dyrare. Så just nu känns det lite som aktiemarknaden. När ska man köpa? Att väga risk ska nog inte anses som feghet även om den modige ibland kan göra ett kap.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Oskarudon:

Nä tror som @Nicholas att flygbolagen kramar pengarna ur fegisarna som inte törs vänta tills nära avresedags att boka. Ty de är dem som sitter med svarte petter på handen med stillastående flygplan och personal som inte finns...

 

 

Du har troligen rätt. Ska man inte prompt åka ut precis innan jul och hem trettondagen och är flexibel med sina datum så kan man nog gott vänta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tajjen kör oftast med 350an från Arlanda. Hur är det att sitta näst längst bak??? Brukar det inte vara mer guppigt/svajigt??? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har just köpt biljett Kastrup - Bangkok 28 oktober till januari 26.

Thais billigaste kostade 5528 DKK.

Eftersom jag behöver 30Kg. bagage, valde jag deras FLEXI, kostade 6231 DKK.

Tyvärr har jag inte kvar silverstatus på min ROP, då hade jag fått 30 Kg. även på den billigaste

biljetten. 

Tycker det är hyfsat i allafall. Alla deras economy biljetter har fri ombokning.

Känns även bra att som sörlänning åka från Kastrup. Arlanda går bort i mitt fall.

Smidigt med Öresundståget, rulltrappan upp i terminalen.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev biker:

Har just köpt biljett Kastrup - Bangkok 28 oktober till januari 26.

Thais billigaste kostade 5528 DKK.

Eftersom jag behöver 30Kg. bagage, valde jag deras FLEXI, kostade 6231 DKK.

Tyvärr har jag inte kvar silverstatus på min ROP, då hade jag fått 30 Kg. även på den billigaste

biljetten. 

Tycker det är hyfsat i allafall. Alla deras economy biljetter har fri ombokning.

Känns även bra att som sörlänning åka från Kastrup. Arlanda går bort i mitt fall.

Smidigt med Öresundståget, rulltrappan upp i terminalen.

mvh

biker

 

Guld värt att kunna slippa Arlanda.. Jävla pissflygplats. 

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev falukorven:

Guld värt att kunna slippa Arlanda.. Jävla pissflygplats. 

Det som stör är att Kastrup är om möjligt dyrare än Arlanda. 89 Dkr jämfört med 99 Sek för en halvliter öl senast i måndags ( som kuriosa betalade jag 3.60 Euro i Hamburg för samma sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Mankan:

Nja sämre pris än tidigare år men förhållandevis acceptabelt. De finns väl en risk att det kan bli billigare om man kommer igång och utökar avgångarna men kanske även en risk att det blir dyrare. Så just nu känns det lite som aktiemarknaden. När ska man köpa? Att väga risk ska nog inte anses som feghet även om den modige ibland kan göra ett kap.

Jag har köpt lite fonder för skatteåterbäringen så aktiemarknaden tror jag går upp, men flygbiljetter över jul nyår väntar jag med 😉 .

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Jed:

Det som stör är att Kastrup är om möjligt dyrare än Arlanda. 89 Dkr jämfört med 99 Sek för en halvliter öl senast i måndags ( som kuriosa betalade jag 3.60 Euro i Hamburg för samma sak.

Så mycket betalar inte snåla falukorven för en bira.. Ifall jag inte kommit in på loungen hade det fan fått blivit en spritflaska att smutta på eller ett 6-pack ljumna från Tax-freen vid gaten. 🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev falukorven:

Så mycket betalar inte snåla falukorven för en bira.. Ifall jag inte kommit in på loungen hade det fan fått blivit en spritflaska att smutta på eller ett 6-pack ljumna från Tax-freen vid gaten. 🤣

Go all in.

Mintu i plastflaska. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Nicholas:

Go all in.

Mintu i plastflaska. 

 

Bra att spara en liten slatt av den till inflygningen till bkk på morgonkvisten. Bara ta sista slatten för en fräsch andedräkt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev soi covboy:

11000 kronor 30 december tom 22 februari jag betalade 5300 kr i mars 

Du kan inte jämföra december med mars priser.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev koppar55:

Landade i morse med TG961 och det var mask på som gällde samt lite över en timmas försening ut från Arlanda.🙂

Åkte du apklass? Hur var servicen ? Tillbaka på vanligt usel eller fortfarande Corona anpassad urusel?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev koppar55:

Nej i business. 

Så tyvärr vet jag inte om det börjar återgå till mer normal/usel service i economy.

 

Fortfarande lite Corona anpassat i business med begränsat utbud av filmer och inga tidningar.

Matserveringen var klart bättre jämfört mot hur det var i slutet av maj.       

 

 

4 timmar sedan, skrev koppar55:

Landade i morse med TG961 och det var mask på som gällde samt lite över en timmas försening ut från Arlanda.🙂

Jag åker från CPH. Största problemet när jag åkte ner med Thai senast (december) var att Champagnen tog slut väldigt fort, tur det fanns Chardonney och GT så man slapp masken så mycket som möjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev M33:

 

Jag åker från CPH. Största problemet när jag åkte ner med Thai senast (december) var att Champagnen tog slut väldigt fort, tur det fanns Chardonney och GT så man slapp masken så mycket som möjligt.

Borde blivit minst lika många poäng i ersättning som trasig stol.? Eller i alla fall inget fungerande wifi.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev apknug:

Borde blivit minst lika många poäng i ersättning som trasig stol.? Eller i alla fall inget fungerande wifi.

Hade det varit SAS så hade man antingen fått poäng till en ny resa, en utskällning, eller båda.

Link to comment
Dela på andra sajter

falukorven
18 timmar sedan, skrev apknug:

Åkte du apklass? Hur var servicen ? Tillbaka på vanligt usel eller fortfarande Corona anpassad urusel?

Jag åkte apklass med Thai till/från Singapore för 3-4 veckor sedan. Var som vanlig service då, bara säga till om man ville ha mera dricka.. 

 

En sak de börjat med på Thai som suger. Det är någon ny kass störande musik de börjat köra vid landning. Efter två minuter är man så jävla störd på den så man spyr.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev falukorven:

Jag åkte apklass med Thai till/från Singapore för 3-4 veckor sedan. Var som vanlig service då, bara säga till om man ville ha mera dricka.. 

 

En sak de börjat med på Thai som suger. Det är någon ny kass störande musik de börjat köra vid landning. Efter två minuter är man så jävla störd på den så man spyr.. 

Den jävla musaken är tortyr. 

Jag skrek rakt ut tills dom sänkte den. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nerike:

Den är inte värre eller kanske bättre än 80-90 talets hissmusik, där kan man snacka om självmordsmusik

När jag landade i Bangkok första gången så spelade Aeroflot one night in Bangkok när vi gick av. Det gav bra stämning!

 

 

Aldrig hört förr eller senare, måste varit nån från cabin crew som på eget initiativ gjorde det.

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det vore dags att nått flygbolag kom med ett erbjudande för Jul/Nyår nu?  alla restriktioner är ju släppta. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...