Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

9 timmar sedan, skrev samet:

Där är han ju.. 

 

20220525_090627.jpg

En tjötröv från götet möter en norrlänning som säger max tre ord på en hel kväll. Det kan bli livat! 😘 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fantomen:

En tjötröv från götet möter en norrlänning som säger max tre ord på en hel kväll. Det kan bli livat! 😘 

tja inte ett ljud på nio timmar 

 

😁

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi bokar ALLTID de två platserna längst bak längsmed sidorna i apklass .

Kommer visserligen av sist men under själva flygturen sitter man ok och störs aldrig av några andra passagerare.

Dessutom får frugan plats med allt sitt "handbagage"

Har lite svårt att förstå de som betalar flera tusen bara för att sitta/sova bekvämt några timmar, så lättförtjänade är inte pengarna.

När jag började köra lastbil fick man vara så god att övernatta i en s.k ståhytt i lastbilarna - eller bara hänga över ratten medans man försökte sova några timmar.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev evert 1:

Har lite svårt att förstå de som betalar flera tusen bara för att sitta/sova bekvämt några timmar, så lättförtjänade är inte pengarna.

Om du tänker att att det är ett tillägg på 10k för att åka bekvämt jämfört med billigaste biljett från någon obskyr onlinenasare av flygygbiljetter, så låter det ju jättedyrt. När man ser det på totala resan, marginell skillnad. Nu inväntar jag att Hamnoi skall göra en kalkyl…

Ändrades av M33
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev M33:

Om du tänker att att det är ett tillägg på 10k för att åka bekvämt jämfört med billigaste biljett från någon obskyr onlinenasare av flygygbiljetter, så låter det ju jättedyrt. När man ser det på totala resan, marginell skillnad. Nu inväntar jag att Hamnoi skall göra en kalkyl…

Jag håller helt med. Inte sitter jag som en packad sill i 12 timmar för att spara några tusenlappar. 

 

När man väl summerar resan är ju som du säger flygbiljetten en mycket liten del.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev samet:

Jag håller helt med. Inte sitter jag som en packad sill i 12 timmar för att spara några tusenlappar. 

 

När man väl summerar resan är ju som du säger flygbiljetten en mycket liten del.

Nu är ju vi medvetna resenärer, så flygbiljetten är alltid en liten del av totalen. Oavsett resmål, reselängd och klass. Ja hög klass håller vill alltid, men även klassen vi reser i.

 

Även skillnaden mellan skit, och mindre skit, är oftast försumbar för den som bor på ett guesthouse i 6 månader.

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev M33:

Om du tänker att att det är ett tillägg på 10k för att åka bekvämt jämfört med billigaste biljett från någon obskyr onlinenasare av flygygbiljetter, så låter det ju jättedyrt. När man ser det på totala resan, marginell skillnad. Nu inväntar jag att Hamnoi skall göra en kalkyl…

Online nasare? 

 

Har Nonki hemsida? Där man kan boka? Online!!!!!!! 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev apknug:

Online nasare? 

 

Har Nonki hemsida? Där man kan boka? Online!!!!!!! 

Ja, men ej för särskrivare. Slutet sällskap!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev M33:

Ja, men ej för särskrivare. Slutet sällskap!

Röv, då får jag fort sätta boka direkt hos flyg bolaget då. Fan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev apknug:

Röv, då får jag fort sätta boka direkt hos flyg bolaget då. Fan. 

Ja, du kommer särbehandlas. Eller sär behandlas.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev M33:

Ja, du kommer särbehandlas. Eller sär behandlas.

Av Nonki? Eller Ica? 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Någon som vet om man kan uppgradera till "fast track" på arlanda när man flyger med Thai?

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
3 timmar sedan, skrev solis:

Någon som vet om man kan uppgradera till "fast track" på arlanda när man flyger med Thai?

Om det finns plats på planet kan du uppgradera biljetten.

Link to comment
Dela på andra sajter

lasseiudon

Vad händer på Arlanda när du vill checka in på planet till Bangkok och du har ett svenskt pass samt ett utgånget thailändskt pass. Blir du incheckad som thailändare eller blir du avkrävd ett Thai Pass med vaccinationer och försäkringar eftersom du är svensk?
Någon som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Vad händer på Arlanda när du vill checka in på planet till Bangkok och du har ett svenskt pass samt ett utgånget thailändskt pass. Blir du incheckad som thailändare eller blir du avkrävd ett Thai Pass med vaccinationer och försäkringar eftersom du är svensk?
Någon som vet?

När är retur biljetten? 

Mer än 30 dagar = visum. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev solis:

Någon som vet om man kan uppgradera till "fast track" på arlanda när man flyger med Thai?

Brukar gå o köpa business biljett vid incheckning, gick iaf tidigare.....men troligen billigare att uppgradera online.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

falukorven

Thaikön på Changi var nyss nog max 30 minuter...Mindre än 5 om 

11 timmar sedan, skrev ThailandNovise:

Om det finns plats på planet kan du uppgradera biljetten.

Det beror på vilken bokningsklass du har...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev Soengsang:

Brukar gå o köpa business biljett vid incheckning, gick iaf tidigare.....men troligen billigare att uppgradera online.

Blir nog billigare att skaffa ett Amex Platinum kort, man får även lite käk på köpet 🙂🙂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej

Nu måste man rådfråga den samlade kunskapen på MPR.

Sitter och kollar på biljett i slutet på oktober, retur slutet på januari -23. 

(Ev. längre än så, men det verkar vara fri ombokning).

Det handlar om Kastrup - Bangkok, Thaiarways Economy.

Verkar hamna på ca. 10000 Sek. 

Ungefär dubbelt upp mot senaste resan för ett par år sedan.

Nu till frågan, ska man tro att de får svårt att fylla planen framåt hösten, så

prissänkningar kan tänkas bli aktuella om man väntar att boka.

Eller kanske tvärtom, bättre att slå till nu, resandet ökar och därmed kanske ytterligare prisökningar

om man väntar?

Någon som har funderingar kring detta?

mvh

biker

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågar du mig hade jag väntat o börjat kolla tre mån innan ...men de e jag det 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev wavis:

Frågar du mig hade jag väntat o börjat kolla tre mån innan ...men de e jag det 

 

Precis nyss, skrev wavis:

Frågar du mig hade jag väntat o börjat kolla tre mån innan ...men de e jag det 

Tackar för synpunkten. Jag är lite tidigt ute.

Samtidigt verkar det ju klart att återstående restriktioner

tas bort 1 juli, tänker att det kanske ger resandet ytterligare

skjuts i höst.......

 

https://thethaiger.com/video-podcasts/Thailand-news-today-Thailand-pass-cancelled-lets-party-till-2am

 

Eller kanske de nya covidvarianterna tar fart, och allt resande

stoppas igen......

mvh

biker

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Familjen flyger snart till Thailand från Stockholm och enligt biljetterna skall de landa på Suvvan 05:50 för att sedan flyga vidare inrikes 09:40. TG 961 har tidigare alltid landat i väldigt god tid men senaste veckan verkar det ha varit ca 1 timma försenat varje dag. Kaoset på Arlanda gissar jag.

Nu är dom oroliga och rädda för att de skall missa sitt anslutningsflyg men dom har ju fortfarande minst 2,5 timmar på sig och det borde väl räcka eller vad tror ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Familjen flyger snart till Thailand frånsett  Stockholm och enligt biljetterna skall de landa på Suvvan 05:50 för att sedan flyga vidare inrikes 09:40. TG 961 har tidigare alltid landat i väldigt god tid men senaste veckan verkar det ha varit ca 1 timma försenat varje dag. Kaoset på Arlanda gissar jag.

Nu är dom oroliga och rädda för att de skall missa sitt anslutningsflyg men dom har ju fortfarande minst 2,5 timmar på sig och det borde väl räcka eller vad tror ni?

Det fixar dom, inte lika mycket folk på Suvvan enligt de jag pratat med, tiden i luften är något längre pga av Ukrainakrisen sägs det.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev biker:

Hej

Nu måste man rådfråga den samlade kunskapen på MPR.

Sitter och kollar på biljett i slutet på oktober, retur slutet på januari -23. 

(Ev. längre än så, men det verkar vara fri ombokning).

Det handlar om Kastrup - Bangkok, Thaiarways Economy.

Verkar hamna på ca. 10000 Sek. 

Ungefär dubbelt upp mot senaste resan för ett par år sedan.

Nu till frågan, ska man tro att de får svårt att fylla planen framåt hösten, så

prissänkningar kan tänkas bli aktuella om man väntar att boka.

Eller kanske tvärtom, bättre att slå till nu, resandet ökar och därmed kanske ytterligare prisökningar

om man väntar?

Någon som har funderingar kring detta?

mvh

biker

 

 

 

 

 

Priserna som var för några år sedan kan du nog glömma, kostnadsutvecklingen har skenat.

Klarar du 10k för biljetten så boka den, känner du att du måste gambla så kolla på att boka en avbokningsbar istället.

 

Så gör jag med hotell, bokar fullt avbokningsbart. Bokar om närmare resa om det dyker upp ett bra erbjudande (eller att jag ändrar mig)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...