Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

3 timmar sedan, skrev Tommy:

Försäkringar är intressant!

Vad händer om man åker ner innan UD sagt att det är ok att resa och blir skadad eller tom får Covid19 i Thailand, tror ni en vanlig hemförsäkring gäller då?

 

MVH

Försäkringen gäller antagligen inte för det UD avråder ifrån om man reser efter att avrådan infördes. Men som alltid alltid man fråga aktuellt bolag 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick just ett mail om mina cashpoints på Norwegian, nästan komiskt. Men visst, hoppas dom överlever.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Herluf:

Fick just ett mail om mina cashpoints på Norwegian, nästan komiskt. Men visst, hoppas dom överlever.

Samma här. Hoppas dom överlever så jag kan utnyttja mina 2 poäng.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Tommy:

Försäkringar är intressant!

Vad händer om man åker ner innan UD sagt att det är ok att resa och blir skadad eller tom får Covid19 i Thailand, tror ni en vanlig hemförsäkring gäller då?

 

MVH

Den gäller inte då. Dock som i mitt fall. Var det inga problem att förlänga min försäkring hos folksam. Som då även gäller för om jag skulle bli sjuk i corona. Eftersom jag åkte långt innan ud,s avrådan. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev janne_h:

Den gäller inte då. Dock som i mitt fall. Var det inga problem att förlänga min försäkring hos folksam. Som då även gäller för om jag skulle bli sjuk i corona. Eftersom jag åkte långt innan ud,s avrådan. 

Har dom uttryckligen sagt att det gäller för Corona?LF skriver sig fria från det 14/6 dvs tre månader efter UDs avrådan. Gouda däremot täcker för det.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske inte blir den där kraftiga prishöjningen på biljetter i vinter som jag befarade. Swiss/Lufthansa/Austria har priser under 5k CPH-BKK-CPH sept-april nu. Qatar under 6 och Thai runt 8k.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Esspe:

Har dom uttryckligen sagt att det gäller för Corona?LF skriver sig fria från det 14/6 dvs tre månader efter UDs avrådan. Gouda däremot täcker för det.

Jag frågade folksam uttryckligen om min försäkring täcker även om jag skulle hamna på sjukhuset med corona. Det gör den, sa personen som förlängde min försäkring. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Herluf:

Fick just ett mail om mina cashpoints på Norwegian, nästan komiskt. Men visst, hoppas dom överlever.

När gjorde Du ansökan om återbetalning? Själv gjorde jag 22 mars o har inte hört nåt efter det.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minutes ago, Amigo said:

När gjorde Du ansökan om återbetalning? Själv gjorde jag 22 mars o har inte hört nåt efter det.

I början av April. Har redan skickat en reklamation till banken.

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Herluf:

I början av April. Har redan skickat en reklamation till banken.

OK iförsig krävde jag pengarna tillbaka o de kanske vill hålla i dem så länge de bara kan. Vad menar Du med reklamation till banken, ska du ha både pengar tillbaka o poäng?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, Amigo said:

OK iförsig krävde jag pengarna tillbaka o de kanske vill hålla i dem så länge de bara kan. Vad menar Du med reklamation till banken, ska du ha både pengar tillbaka o poäng?

Nej, om jag får en voucher tar jag tillbaka reklamationen till banken.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Herluf:

Nej, om jag får en voucher tar jag tillbaka reklamationen till banken.

Okey då förstår även jag, Du ville gardera med andra ord. Klokt, Dum som jag var betalade jag med Swish och då kan man inte reklamera på samma sätt som med kortet. Med Swish dras ju pengarna direkt och överförs till mottagaren i samma ögonblick.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Amigo said:

Okey då förstår även jag, Du ville gardera med andra ord. Klokt, Dum som jag var betalade jag med Swish och då kan man inte reklamera på samma sätt som med kortet. Med Swish dras ju pengarna direkt och överförs till mottagaren i samma ögonblick.

Hoppas det löser sig, det verkar ta lång tid för många.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Herluf:

Hoppas det löser sig, det verkar ta lång tid för många.

Jag avbokade SAS 20/4 och då sa de att det tar ca 3 månader innan pengarna betalas tillbaka.

Spelar ingen större roll om jag får pengar i april eller augusti så kommer inte lägga energi på SAS eller Amex för detta. Det är en unik situation så det saknas nog rutiner för att hantera mängden avbokningar och återbetalningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Herluf:

Ok Coronatest max 72 timmar gammal, försäkring som täcker ca 500k SEK, 14 dagars karantän och ytterligare en test i Cambodia. Lockar inte mycket precis.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, Esspe said:

Ok Coronatest max 72 timmar gammal, försäkring som täcker ca 500k SEK, 14 dagars karantän och ytterligare en test i Cambodia. Lockar inte mycket precis.

Om Thailand inför det så lockar det mig. Rättare sagt, jag kommer att göra allt för att fixa det. Enda problemet är väl coronatestet, men det tror jag snart kommer på flygplatserna. Annars kan jag nog fixa det 72h innan.

Link to comment
Dela på andra sajter

PHNOM PENH: Cambodia has lifted a ban on entry of visitors from Iran, Italy, Germany, Spain, France and the United States that had been put in place to curb the spread of coronavirus, the health ministry said on Wednesday.

 

Sverige måste tydligen bättra sig för att komma in i Cambodia......eller vi har aldrig varit med på listan?🙂 Nu låter det plötsligt inte omöjligt med att komma in i Thailand i Juli, med restriktioner.

Ändrades av Herluf
Link to comment
Dela på andra sajter

9 hours ago, Amigo said:

Okey då förstår även jag, Du ville gardera med andra ord. Klokt, Dum som jag var betalade jag med Swish och då kan man inte reklamera på samma sätt som med kortet. Med Swish dras ju pengarna direkt och överförs till mottagaren i samma ögonblick.

Köpte ett par ecco skor på nätet, fick ett par fakes i fel färg, fel storlek och fel material. Reklammerade till banken och fick tillbaka pengarna. Får se hur det går denne gången.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Herluf:

PHNOM PENH: Cambodia has lifted a ban on entry of visitors from Iran, Italy, Germany, Spain, France and the United States that had been put in place to curb the spread of coronavirus, the health ministry said on Wednesday.

 

Sverige måste tydligen bättra sig för att komma in i Cambodia......eller vi har aldrig varit med på listan?🙂 Nu låter det plötsligt inte omöjligt med att komma in i Thailand i Juli, med restriktioner.

Tar dom bort Spanien och USA så kan väl inte Sverige ha varit med på listan öht?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Herluf:

Om Thailand inför det så lockar det mig. Rättare sagt, jag kommer att göra allt för att fixa det. Enda problemet är väl coronatestet, men det tror jag snart kommer på flygplatserna. Annars kan jag nog fixa det 72h innan.

Ja för en längre vistelse får man väl anstränga sig lite. För 14 dagars semester knappast lönt, man hinner ju knappt klara av karantänen. Tror det kommer att klinga av med restriktioner över sommaren men testet kanske hänger med längre. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, Esspe said:

Tar dom bort Spanien och USA så kan väl inte Sverige ha varit med på listan öht?

Ingen aning hur listan ser ut och vad den baseras på, totalt antal fall i landet/antal fall per capita?

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Herluf:

Ingen aning hur listan ser ut och vad den baseras på, totalt antal fall i landet/antal fall per capita?

Lite galet att dela upp det på länder då det är väldigt lokalt, tex tyskland har regioner som är lika hårt drabbade som Stockholm, södra Spanien är ju hårt drabbat medan Norra har klarat sig rätt bra, osv.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...