Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

Fick mail från Finnair igår och info om att de börjar flyga i juli både i Europa och longhole till Asien igen,bara vänta och se om det blir så.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 2019-08-16 at 16:02, skrev samet:

 

 

 

 

 

 

24 minuter sedan, skrev Drivern:

Fick mail från Finnair igår och info om att de börjar flyga i juli både i Europa och longhole till Asien igen,bara vänta och se om det blir så.

 

.Qatar säljer biljetter iaf, jag fick en till Phuket för 7300 och dä kommer jag dit 30 dec. Vid det laget borde det vara klart med coronan, så vida inte andra vågens influensa kör på då. 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev samet:

Kan inte du ringa Clirre å berätta för honom vad som hände. För uppenbarligen vet du ju bättre än honom. Då din berättelse inte riktigt stämmer med hans. Därtill var Lufthansa planen reguljära flyg med ordinarie flightnummer, dock gick tyska UD in som ekonomisk garant och hjälpte till med hemresa. 

Flighter som inte kan bokas via de ordinarie GDSr na är charter per se, och denna var ordnad av UD, eller om den var Finnair flighten som ordnades av UD, det har bekräftats av en mycket säker källa i annan tråd, och då är det så.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Soengsang:

Vaddå blåst, han checkade ju in och då får man naturligtvis boardingkortet.

Du kan inte checka in väskor och själv inte få det!!!

Vad han sen gjorde är en annan historia,


Nu har du snurrat till det mer än han :)

 

Apapap, direkt från källan kan man följa honom när han "letar" efter sitt boarding kort, det måsta då naturligtvis vara så att pappret var slut i skrivaren......

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Tycker Thaiair ska ringa in Janne Carlzon så det blir ordning på torpet :sure:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörde nyss på nyheterna att thairegeringen godkänt någon typ av rekonstruktion för Thaiairways.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Naam jai:

Hörde nyss på nyheterna att thairegeringen godkänt någon typ av rekonstruktion för Thaiairways.

 

"Gen Prayut said that THAI would continue operating.

"With professional management, it will regain its strength. Its staff will keep their jobs and it will be restructured. The court will decide the details," he said."
 

Var ganska väntat.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

"Gen Prayut said that THAI would continue operating.

"With professional management, it will regain its strength. Its staff will keep their jobs and it will be restructured. The court will decide the details," he said."
 

Var ganska väntat.

Undrar om Munkar, HI-SO, och de som kände någon för årtionden sedan som jobbat på Thai får betala fullpris nu?

 

Enis 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Enis:

Undrar om Munkar, HI-SO, och de som kände någon för årtionden sedan som jobbat på Thai får betala fullpris nu?

 

Enis 

Tveksamt, är nog vi andra som får betala detta.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Naam jai:

Hörde nyss på nyheterna att thairegeringen godkänt någon typ av rekonstruktion för Thaiairways.

Ja det känns ju betydlig mer positivt nu för oss som sitter med bokade biljetter. Nu kanske man kan sitta lugnt i båten ändå.

 

"Krisande flygbolaget Thai Airways har fått en ny livlina. Landets regering har godkänt en rekonstruktionsplan som ska ersätta ett tidigare föreslaget krispaket där bolaget skulle få statliga lån.

– Det var ett svårt beslut. Regeringen har tagit alla aspekter i beaktande och vi har beslutat om rekonstruktion för att inte Thai Airways ska gå i konkurs. Bolaget kommer att fortsätta flyga, säger premiärministern Prayuth Chan-ocha.

Flygbolaget hade redan före coronapandemin stora ekonomiska problem och har redovisat svaga siffror under flera års tid."

 

https://www.svd.se/raddningsplanka-for-thai-airways

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Drivern said:

Fick mail från Finnair igår och info om att de börjar flyga i juli både i Europa och longhole till Asien igen,bara vänta och se om det blir så.

 

Över en månad dit, mycket kan hända, men känns ändå otroligt.  

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Herluf:

Över en månad dit, mycket kan hända, men känns ändå otroligt.  

Skulle tro att även när de börjar flyga blir det inte som förr. Iaf inte till att börja med. Kan vara mkt saker som försäkringar, sjukintyg, karantänregler, höga priser etc som krånglar till det för vanliga resenären.

 

Men nånstans måste de väl börja. Det är bara att hoppas att det återgår till någorlunda normalt så fort som möjligt. Men jag har svårt att tro på att det kommer funka redan i år, dock hoppas jag att jag har fel🙃

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minutes ago, frogfish said:

Skulle tro att även när de börjar flyga blir det inte som förr. Iaf inte till att börja med. Kan vara mkt saker som försäkringar, sjukintyg, karantänregler, höga priser etc som krånglar till det för vanliga resenären.

 

Men nånstans måste de väl börja. Det är bara att hoppas att det återgår till någorlunda normalt så fort som möjligt. Men jag har svårt att tro på att det kommer funka redan i år, dock hoppas jag att jag har fel🙃

Som det känns nu tror jag tidigast sept-okt, med 14 dagars karantän vid ankomst. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 5/18/2020 at 9:58 AM, spooncreek said:

Exakt vad det innebär med denna "restructuring via a bankrupcy" som verkar ske med Thai Airways är lite oklart, men hade jag en biljett bokad med dem som jag kan boka av. så hade jag nog gjort det typ nu. 

 

" Thai Airways International Plc is a step closer to restructuring via a bankruptcy court after a key government panel backed the plan, which is due for consideration by the Cabinet on Tuesday.

A committee that oversees policies for state-run enterprises agreed that the airline should seek such a rehabilitation, government spokeswoman Narumon Pinyosinwat told reporters in Bangkok on Monday."

 

https://www.bangkokpost.com/business/1920144/thai-airways-steps-closer-to-restructuring-in-bankruptcy-court?fbclid=IwAR1hxt_ndPMcs5upGo2aH8JB5lFv6o8vyPoehTeIVT_khryaqFz5rwZ-_Jc

 

 

Snarare så bara att dom är hårda i förhandligen med hi-so och munkarna, dom vill ha 20% av biljettpriset och hi-so bjuder 10%, munkarna håller fast vid sina 0%

 

edit.

Såg nu att Prayuth lät meddela att hi-so vann förhandligen, vi rullar på som vanligt.

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev frogfish:

Skulle tro att även när de börjar flyga blir det inte som förr. Iaf inte till att börja med. Kan vara mkt saker som försäkringar, sjukintyg, karantänregler, höga priser etc som krånglar till det för vanliga resenären.

 

Men nånstans måste de väl börja. Det är bara att hoppas att det återgår till någorlunda normalt så fort som möjligt. Men jag har svårt att tro på att det kommer funka redan i år, dock hoppas jag att jag har fel🙃

Försäkringar är intressant!

Vad händer om man åker ner innan UD sagt att det är ok att resa och blir skadad eller tom får Covid19 i Thailand, tror ni en vanlig hemförsäkring gäller då?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, Tommy said:

Försäkringar är intressant!

Vad händer om man åker ner innan UD sagt att det är ok att resa och blir skadad eller tom får Covid19 i Thailand, tror ni en vanlig hemförsäkring gäller då?

 

MVH

Tror jag inte.

Just innan stängningen krävde Thailand försäkring med 100 000usd covid täckning, för att ens komma in i landet. Jag frågade AXA i Bkk, skulle kosta mig 50 000B. 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Tommy:

Försäkringar är intressant!

Vad händer om man åker ner innan UD sagt att det är ok att resa och blir skadad eller tom får Covid19 i Thailand, tror ni en vanlig hemförsäkring gäller då?

 

MVH

ERV som jag har säger så här:

Kan jag köpa era reseförsäkringar för resa till land dit UD avråder till resor?

Nej, du kan inte köpa försäkring till område som UD avråder från att resa till. 

Försäkringar som tecknades innan 2020-03-14 och där avresan påbörjades innan 2020-03-14 gäller dock om du redan befinner dig på resa.

 

https://www.erv.se/privat/dolda/om-coronaviruset/

 

//Broskan

 

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Tommy:

Försäkringar är intressant!

Vad händer om man åker ner innan UD sagt att det är ok att resa och blir skadad eller tom får Covid19 i Thailand, tror ni en vanlig hemförsäkring gäller då?

 

MVH

Min reseförsäkring gäller iaf,.tecknades ifjol.Dock inte hemförsäkring.Edit såg Broskan var före.

Ändrades av berlitz
Link to comment
Dela på andra sajter

12 minutes ago, berlitz said:

Min reseförsäkring gäller iaf,.tecknades ifjol.Dock inte hemförsäkring.Edit såg Broskan var före.

Vilket bolag?

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Tycker Thaiair ska ringa in Janne Carlzon så det blir ordning på torpet :sure:

 

8 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Tycker Thaiair ska ringa in Janne Carlzon så det blir ordning på torpet :sure:

Loffe?Varför inte, om han levt.Alla medel är tillåtna i dessa skittider....:rolleyes:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
1 minut sedan, skrev B747:

 

Loffe?Varför inte, om han levt.Alla medel är tillåtna i dessa skittider....:rolleyes:

Inte Loffe utan SAS direktören och han lever. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev HuaHindinnge:

Inte Loffe utan SAS direktören och han lever. 

Det var ett skämt din buteljkork.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
4 minuter sedan, skrev B747:

Det var ett skämt din buteljkork.

Undanflykter 😁

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Broskan:

ERV som jag har säger så här:

Kan jag köpa era reseförsäkringar för resa till land dit UD avråder till resor?

Nej, du kan inte köpa försäkring till område som UD avråder från att resa till. 

Försäkringar som tecknades innan 2020-03-14 och där avresan påbörjades innan 2020-03-14 gäller dock om du redan befinner dig på resa.

 

https://www.erv.se/privat/dolda/om-coronaviruset/

 

//Broskan

 

Gäller även Gouda och LF. Påbörjade innan 14/3 går att förlänga och gäller. Gouda täcker även fortsättningsvis Corona men LF gör det inte efter 14/6.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tommy:

Försäkringar är intressant!

Vad händer om man åker ner innan UD sagt att det är ok att resa och blir skadad eller tom får Covid19 i Thailand, tror ni en vanlig hemförsäkring gäller då?

 

MVH

Ingen aning. Jag skulle nog höra med försäkringsbolaget först.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...