Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

spooncreek
8 minuter sedan, skrev apknug:

Ska det här funka måste CAAT lyfta sin generella Ban On Incoming International Flights. 

Absolut, men CAAT har ju också panik. Jag skulle satsa mina Chang på att den förlängs snarare än att den skulle kortas ned.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

spooncreek
7 minuter sedan, skrev Herluf:

Jag trodde dom planen var special beställda eftersom dom bara tar in 200 Thailändare per dag. Men från 1 Juli kanske Thailändare kan åka fritt, eller ökade karantän möjligheter.

Men det var ett trevligt mail de skickade till mig och inbjöd till att boka.

 

 

Det var som f-n är du thailändsk medborgare och förväntade dig en inbjudan? Visste inte.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev spooncreek:

Absolut, men CAAT har ju också panik. Jag skulle satsa mina Chang på att den förlängs snarare än att den skulle kortas ned.

Tyvärr har du nog rätt i att det förlängs och om det förlängs efter 1 juli tror jag varken Thai eller Finnair startar några reguljära flighter från 1 juli. 

 

Du har tur som är där nere.......

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev apknug:

Tyvärr har du nog rätt i att det förlängs och om det förlängs efter 1 juli tror jag varken Thai eller Finnair startar några reguljära flighter från 1 juli. 

 

Du har tur som är där nere.......

Lufthansa, Qatar, KLM och Eva Air flyger reguljärt nu och har gjort hela tiden tror jag så det kan ju Finnair också göra. Dom flyger in tomma, förmodligen en del frakt.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minutes ago, Esspe said:

Lufthansa, Qatar, KLM och Eva Air flyger reguljärt nu och har gjort hela tiden tror jag så det kan ju Finnair också göra. Dom flyger in tomma, förmodligen en del frakt.

Man kan säkert köpa biljetter med dom också, kanske redan imorgon. Men man kommer nog inte så långt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen kan veta, Thailändska myndigheter kan få vilket nyck som helst.

de kan lika gärna öppna 1/7 som det blir stängt resten av året.

Ja har mentalt förberett mig på det värsta!

BTW Känns som en dålig idé att boka nått med Thai idag, avvaktar lite :)

Qatar har föresten åter igen normala priser i biz, de kanske byggde om hemsidan igår?

Jag fortsätter att drömma om Augusti.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
22 minuter sedan, skrev apknug:

Tyvärr har du nog rätt i att det förlängs och om det förlängs efter 1 juli tror jag varken Thai eller Finnair startar några reguljära flighter från 1 juli. 

 

Du har tur som är där nere.......

Jag vet inte om du hör till de som behöver komma tillbaka till Thailand av familjeskäl, på grund av affärer eller annat pressande skäl, vilket jag i så fall har den största respekt för. Men på det stora hela finns det ingenting som gör att det är tursamt eller bra  att vara i Thailand just nu. Tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev apknug:

Tyvärr har du nog rätt i att det förlängs och om det förlängs efter 1 juli tror jag varken Thai eller Finnair startar några reguljära flighter från 1 juli. 

 

Du har tur som är där nere.......

Long-haul operations start from Asia

Finnair’s long-haul operations will commence in phases from July, with strong focus on Asia, which is strategically important for Finnair. Finnair will fly to Beijing, Hong Kong, and Shanghai in Greater China (subject to government approval); to Nagoya, Osaka and Tokyo Narita in Japan; and to Singapore, Seoul and Bangkok. Long-haul operations are supported by the cargo demand. In August, Finnair will start flights to Delhi and to New York, and in November to Tokyo Haneda airport. Finnair also has flights to Miami, Krabi and Phuket during the winter holiday season.

 

https://company.finnair.com/en/media/all-releases/news?id=3669715&utm_medium=email&utm_source=special&utm_campaign=fplus+May+CEO+y2020+m5+wk20+d18+NO+GB&utm_content=special+purpose+heading+ceo+may&utm_term=2020-20-no-special&ETj=7469265&ETl=396_HTML&sfmc_sub=283173649&ETu=617485631&ETjb=5301&ETmid=6230918

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Esspe:

Lufthansa, Qatar, KLM och Eva Air flyger reguljärt nu och har gjort hela tiden tror jag så det kan ju Finnair också göra. Dom flyger in tomma, förmodligen en del frakt.

Ja fråga @clion vad han tyckte om Lufthansas "reguljära" flighter...... 

 

Men vi hoppas att samtliga bolag kan jacka upp frekvenserna nu! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev apknug:

Ja fråga @clion vad han tyckte om Lufthansas "reguljära" flighter......

Eller fråga Lufthansa och passagerarna på flighten han hade checkat in på vad de tycker om Clion.

Finns inget så irriterande som när man blir kvar en halvtimme på plattan pga passagerare som inte boardar o de måste lossa bagaget 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

Eller fråga Lufthansa och passagerarna på flighten han hade checkat in på vad de tycker om Clion.

Finns inget så irriterande som när man blir kvar en halvtimme på plattan pga passagerare som inte boardar o de måste lossa bagaget 

Fast nu var ju detta inte en reguljär flight, det verkar råda en begreppsförvirring om det. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Snälla, inte den här tråden också om clions fylle-eskapader. Tråden kan vara hyfsat nyttig framgent för många om hur det går med thai. 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev apknug:

Fast nu var ju detta inte en reguljär flight, det verkar råda en begreppsförvirring om det. 

 

 

Hur vet du det?

Och är det mindre irriterande med personer som inte boardar efter incheckning på en chartrad flight?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Broskan:

Long-haul operations start from Asia

Finnair’s long-haul operations will commence in phases from July, with strong focus on Asia, which is strategically important for Finnair. Finnair will fly to Beijing, Hong Kong, and Shanghai in Greater China (subject to government approval); to Nagoya, Osaka and Tokyo Narita in Japan; and to Singapore, Seoul and Bangkok. Long-haul operations are supported by the cargo demand. In August, Finnair will start flights to Delhi and to New York, and in November to Tokyo Haneda airport. Finnair also has flights to Miami, Krabi and Phuket during the winter holiday season.

 

https://company.finnair.com/en/media/all-releases/news?id=3669715&utm_medium=email&utm_source=special&utm_campaign=fplus+May+CEO+y2020+m5+wk20+d18+NO+GB&utm_content=special+purpose+heading+ceo+may&utm_term=2020-20-no-special&ETj=7469265&ETl=396_HTML&sfmc_sub=283173649&ETu=617485631&ETjb=5301&ETmid=6230918

 

//Broskan

Ja denna reklamtext  har vi läst. Men det förutsätter att det går att flyga. Att inte caat förlänger förbudet. Bland annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

Hur vet du det?

Och är det mindre irriterande med personer som inte boardar efter incheckning på en chartrad flight?

Det är reguljära flighter jag diskuterar i denna tråd inget annat. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Det är reguljära flighter jag diskuterar i denna tråd inget annat. 

Således åkte(skulle åka) Clirre med en reguljär, inte specialchartad som du påstår ovan??

Snurrgök!

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått voucher av finnarna på 406 Euro för min hemresa som ställdes in och pengarna åter för min bokade resa med SAS, ARN-GOT, tillbaka på mitt konto,väntar nu på pengar från försäkringsbolaget på mellanskillnaden för min hemresa BKK-ARN,köpte en enkel med Qatar för 7.800:-

 

Har även fått en voucher av Brittish Airways som gäller till 2022,skulle till Dublin för fotbolls-EM till midsommar.Matchbiljetter samt boende med Swedish Camp är pausade.

Nu har ju detta inget med Thaiair att göra,men ändå!

Ändrades av Drivern
Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev berlitz:

Åtminstonde är det lättare å prata med en en svensk som vet vad som gäller i nutid  Nonki är mkt kundvänlig.

Håller med men inte svenskan. Skånskan kan vara svår ibland att förstå men Nonkis service vet jag är suverän.

 

Jag, exet och hennes söner stod på Suvannaphumi i januari -17 för att åka tillbaka till Sverige. Sönernas pass var det problem med, så vi kom inte med. Jag ringde Nonki men fick tag i honom först efter flighten lämnat Bkk. Nonki ordnade 4 nya biljetter för 795 kr/st 8 dagar senare (var fullt på alla flyg innan) och det är jag evigt tacksam för. Biljetterna var inte ombokningsbara men han fixade det. Finns inte bättre service hos någon annan resebyrå.

 

Rekommenderar Nonki 7 dar i veckan.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Soengsang:

Således åkte(skulle åka) Clirre med en reguljär, inte specialchartad som du påstår ovan??

Snurrgök!

Clirre skulle åka hem med en reguljär Lufthansa flight via Singapore. Han blev varse att man inte kan lita på att de reguljära flighterna går i dessa tider. Att han sedan blev blåst på boaringkortet, till sin av UD chartrade repatrieringsflight, för att pappret i skrivaren var slut och att Kenneth köpte en ny reguljärbiljett med Qatar som undvek caat förbudet genom att flyga ner tomma är en annan sak.

 

Fast snurrigt är det, både för oss gubbar o ungdomar som clirre.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 hours ago, Soengsang said:

Ingen kan veta, Thailändska myndigheter kan få vilket nyck som helst.

de kan lika gärna öppna 1/7 som det blir stängt resten av året.

Ja har mentalt förberett mig på det värsta!

BTW Känns som en dålig idé att boka nått med Thai idag, avvaktar lite :)

Qatar har föresten åter igen normala priser i biz, de kanske byggde om hemsidan igår?

Jag fortsätter att drömma om Augusti.

Jag minns känslan när de stängde gränsen i Mars, jag tänkte "onej, nu får inte träffa familjen på kanske en månad till, katastrof!" Nästa chock var insikten om att det kanske inte blir förrän augusti-september. Nu håller jag på att gå igenom den 3 chocken, det kanske inte ens blir i år. Helt obegripligt, men, den chocken lägger sig väl också snart. Enda fördelen är att jag kan jobba extra mycket i år, så när dom öppnar gränsen åker jag business class och tar 1 års semester!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Clirre skulle åka hem med en reguljär Lufthansa flight via Singapore. Han blev varse att man inte kan lita på att de reguljära flighterna går i dessa tider. Att han sedan blev blåst på boaringkortet, till sin av UD chartrade repatrieringsflight, för att pappret i skrivaren var slut och att Kenneth köpte en ny reguljärbiljett med Qatar som undvek caat förbudet genom att flyga ner tomma är en annan sak.

 

Fast snurrigt är det, både för oss gubbar o ungdomar som clirre.

Kan inte du ringa Clirre å berätta för honom vad som hände. För uppenbarligen vet du ju bättre än honom. Då din berättelse inte riktigt stämmer med hans. Därtill var Lufthansa planen reguljära flyg med ordinarie flightnummer, dock gick tyska UD in som ekonomisk garant och hjälpte till med hemresa. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev apknug:

Att han sedan blev blåst på boaringkortet, t

Vaddå blåst, han checkade ju in och då får man naturligtvis boardingkortet.

Du kan inte checka in väskor och själv inte få det!!!

Vad han sen gjorde är en annan historia,


Nu har du snurrat till det mer än han :)

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att Thai kommer att leva vidare verkar ganska klart. För oss med thai-biljetter verkar det här uttalandet ganska hoppfullt även om det kommer från en som brukar slänga ur sig mycket skit.

 

"Rehabilitation is good for a company which has huge debts because it will not have to cease operations or sell off its assets. It is an automatic stay which halts creditors' action to collect debt," Mr Anutin added.

 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/1920264/thai-edges-to-bankruptcy-court

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Esspe:

Att Thai kommer att leva vidare verkar ganska klart. För oss med thai-biljetter verkar det här uttalandet ganska hoppfullt även om det kommer från en som brukar slänga ur sig mycket skit.

 

"Rehabilitation is good for a company which has huge debts because it will not have to cease operations or sell off its assets. It is an automatic stay which halts creditors' action to collect debt," Mr Anutin added.

 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/1920264/thai-edges-to-bankruptcy-court

 

Så är det nog, ni lär behålla era biljetter.

Kan inte se att de är så osmarta så de ”startar om” och cansellerar redan utställda biljetter, de lär ju inte få fler kunder i framtiden om de gör så.

Personligen tror jag inte det blir någon riktig konkurs, utan de kommer att välja att kalla det omstart eller något liknande?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Så är det nog, ni lär behålla era biljetter.

Kan inte se att de är så osmarta så de ”startar om” och cansellerar redan utställda biljetter, de lär ju inte få fler kunder i framtiden om de gör så.

Personligen tror jag inte det blir någon riktig konkurs, utan de kommer att välja att kalla det omstart eller något liknande?

Ja, det blir en form av rekonstruktion där fordringsägarna får se sina fordringar kraftigt nerskrivna eller t.o.m. nollade. I Sverige krävs de ju godkännande för ett sånt förfarande men här kanske det räcker med att Prutten pekar med hela handen.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...