Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

20 minuter sedan, skrev Herluf:

Och business?

Vad dog din förra slav av?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

29 minutes ago, Soengsang said:

Har faktiskt tänkt tanken jag också, men mer för att undvika ev. problem i Doha, 30k är det lätt värt.

Tillgodohavandet i Qatar har man ju kvar, och kan använda då allt kanske normaliserar sig lite inom ett år förhoppningsvis.

Är du på väg att boka nu, eller avvakta?

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minutes ago, Esspe said:

Vad dog din förra slav av?

Resebyrå tjej som hjälpte mig leta resor. Den är nedlagd nu så hon måste ha dött av mina förfrågningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Herluf:

Är du på väg att boka nu, eller avvakta?

Tror jag ska göra det i veckan.

Hade tänkt boka Qatar i Aug, men de fördubblade just priserna, drygt 40k för biz 🤣🤣🤣

Samma biljett kostade för några dagar sen ca 20.

Så blir nog en Nonki/Thai igen, kostar ca 26-27 från Thai direkt ser jag nu.

Tillgodohavandet på Qatar får man väl spara tills de nyktrar till...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Tror jag ska göra det i veckan.

Hade tänkt boka Qatar i Aug, men de fördubblade just priserna, drygt 40k för biz 🤣🤣🤣

Samma biljett kostade för några dagar sen ca 20.

Så blir nog en Nonki/Thai igen, kostar ca 26-27 från Thai direkt ser jag nu.

Tillgodohavandet på Qatar får man väl spara tills de nyktrar till...

Skulle nog avvakta lite till för att se vad som händer med Thai. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Esspe:

Skulle nog avvakta lite till för att se vad som händer med Thai. 

Sant.

Men är väldigt tveksam till att de kursar, men du kanske har rätt i att vänta några veckor till.

Men man kan ju boka med Nonki nu, för att få det gällande priset, men brukar inte behöva betala före avg.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Sant.

Men är väldigt tveksam till att de kursar, men du kanske har rätt i att vänta några veckor till.

Men man kan ju boka med Nonki nu, för att få det gällande priset, men brukar inte behöva betala före avg.

Det lär inte vara fullbokat i slutet på juni :)

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Herluf:

Resebyrå tjej som hjälpte mig leta resor. Den är nedlagd nu så hon måste ha dött av mina förfrågningar.

Kanske dags för plantageägaren att börja jobba lite själv då?

 

https://www.thaiairways.com/en_TH/index.page?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Esspe:

Det lär inte vara fullbokat i slutet på juni :)

Nej, men det är psykiskt bra att ha ett datum.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minutes ago, Soengsang said:

Tror jag ska göra det i veckan.

Hade tänkt boka Qatar i Aug, men de fördubblade just priserna, drygt 40k för biz 🤣🤣🤣

Samma biljett kostade för några dagar sen ca 20.

Så blir nog en Nonki/Thai igen, kostar ca 26-27 från Thai direkt ser jag nu.

Tillgodohavandet på Qatar får man väl spara tills de nyktrar till...

Augusti?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja funderar på 15/8.

1:a och 15:e känns som en brytpunkt där de kan ändra nått, men ingen kan ju veta.

Blir nog ett samtal till Nonki på måndag, så har man iaf ett datum att se fram mot.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Soengsang:

Sant.

Men är väldigt tveksam till att de kursar, men du kanske har rätt i att vänta några veckor till.

Men man kan ju boka med Nonki nu, för att få det gällande priset, men brukar inte behöva betala före avg.

Har han den servicen numera.  När man bokar via stockholmsresebyråerna Måste man numera betala ganska snabbt. Tänkte att det säkert är Thai som kräver in pengarna för bokningarna.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Mankan:

Har han den servicen numera.  När man bokar via stockholmsresebyråerna Måste man numera betala ganska snabbt. Tänkte att det säkert är Thai som kräver in pengarna för bokningarna.

Det hoppas jag, sist var det inga problem.

Gissar att han med ingång i systemen kan låsa biljetter.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Givetvis så kursar inte Thai. Jag har haft 4-6 internationella flygningar per månad med Thai i 20 år och på säkert 25% av de flygningarna så har jag haft sällskap av antingen 50 statsanställda i viktiga svarta jackor eller 50 kungliga assistenter i färgglada kläder.

 

Jag glömde att nämna att jag på 100% av flygningarna också haft sällskap av runt 50 personer som betalat max 10% av biljettpriset för att deras moster jobbade för Thai en månad 1994 eller att deras kompis ex hade en pojkvän som pluggade ihop med Dhanins barnbarn. Inte fan kan de ge upp de förmånerna, då faller stödet bland Bangkoks övre medelklass och de joinar Thanathorn i protesterna.

 

Jag tror att Thai kommer börja flyga på Kina, HK och Korea första juli. Europa beror på tillgången på snabba tester men september känns rimligt.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Atom:

Givetvis så kursar inte Thai. Jag har haft 4-6 internationella flygningar per månad med Thai i 20 år och på säkert 25% av de flygningarna så har jag haft sällskap av antingen 50 statsanställda i viktiga svarta jackor eller 50 kungliga assistenter i färgglada kläder.

 

Jag glömde att nämna att jag på 100% av flygningarna också haft sällskap av runt 50 personer som betalat max 10% av biljettpriset för att deras moster jobbade för Thai en månad 1994 eller att deras kompis ex hade en pojkvän som pluggade ihop med Dhanins barnbarn. Inte fan kan de ge upp de förmånerna, då faller stödet bland Bangkoks övre medelklass och de joinar Thanathorn i protesterna.

 

Jag tror att Thai kommer börja flyga på Kina, HK och Korea första juli. Europa beror på tillgången på snabba tester men september känns rimligt.

1 juli går dom i gång på CPH och säkert fler destinationer i Europa om det inte händer något nytt.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, Atom said:

Givetvis så kursar inte Thai. Jag har haft 4-6 internationella flygningar per månad med Thai i 20 år och på säkert 25% av de flygningarna så har jag haft sällskap av antingen 50 statsanställda i viktiga svarta jackor eller 50 kungliga assistenter i färgglada kläder.

 

Jag glömde att nämna att jag på 100% av flygningarna också haft sällskap av runt 50 personer som betalat max 10% av biljettpriset för att deras moster jobbade för Thai en månad 1994 eller att deras kompis ex hade en pojkvän som pluggade ihop med Dhanins barnbarn. Inte fan kan de ge upp de förmånerna, då faller stödet bland Bangkoks övre medelklass och de joinar Thanathorn i protesterna.

 

Jag tror att Thai kommer börja flyga på Kina, HK och Korea första juli. Europa beror på tillgången på snabba tester men september känns rimligt.

Exakt. Och jag lutar allt mer åt September också.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Herluf:

Exakt. Och jag lutar allt mer åt September också.

Kanske är en månad att sikta på.

Men man har också sett Oktober nämnas i olika sammanhang från myndigheter TAT bla, men ingen kan naturligtvis veta idag.

Just det med tillgängliga tester tror jag blir rätt avgörande.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Kollade hos Thai nu, 5808 Dkr. Blir väl omkring 8300 Sek.

Economy Class K från Köpenhamn. Utresa 21 sept. Tillbaka 22 Dec.

Skulle gärna boka, men kanske ska man vänta ett tag till.......

Måste göra 1-års extension i början av oktober. Vore trist att inte

komma dit i tid för att ordna detta.

Ska ju numera också gå bra att skaffa Income Letter från ambassaden via email.

Är ju i så fall smidigt, slippa ett besök på ambassaden.

Måste nog även köpa en 1-års försäkring denna gång, eftersom jag har i botten

ett O-A visum. Någon som vet ungerfärliga priser för dessa försäkringar?

Gäller en 62-årig yngling.........

 

mvh

biker

 

Ändrades av biker
Link to comment
Dela på andra sajter

45 minutes ago, Soengsang said:

Kanske är en månad att sikta på.

Men man har också sett Oktober nämnas i olika sammanhang från myndigheter TAT bla, men ingen kan naturligtvis veta idag.

Just det med tillgängliga tester tror jag blir rätt avgörande.

 

Tydligen släpper Thailand bara in 200 Thailändare/dag just nu och 1000 tals som ansökt står i kö. Det är ett mysterium, då det finns både flyg och oändligt med karantän möjligheter.

 

Ett skräck scenario blir om utläningar med wp och non o visa måste ANSÖKA om att få komma till Thailand och få en köplats till karantän, efter det att alla Thailändare är hemma ....kön skulle bli oändlig.

 

Hoppet är att de börjar testa vid ankomst och skippar karantän. Egentligen är det enda sättet om de vill få in turister. Och det måste ju komma igång i höst.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Herluf:

 

Tydligen släpper Thailand bara in 200 Thailändare/dag just nu och 1000 tals som ansökt står i kö. Det är ett mysterium, då det finns både flyg och oändligt med karantän möjligheter.

 

Ett skräck scenario blir om utläningar med wp och non o visa måste ANSÖKA om att få komma till Thailand och få en köplats till karantän, efter det att alla Thailändare är hemma ....kön skulle bli oändlig.

 

Hoppet är att de börjar testa vid ankomst och skippar karantän. Egentligen är det enda sättet om de vill få in turister. Och det måste ju komma igång i höst.

Ja, det är den intressanta frågan nu, vilka krav kommer ställas för att få komma in? 

 

Om det är 1 juli eller senare är sekundärt innan vi vet vilka krav det blir för ankommande... 14 dagars karantän, försäkring, testning... eller vad det nu kan bli.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev samet:

Ja, det är den intressanta frågan nu, vilka krav kommer ställas för att få komma in? 

 

Om det är 1 juli eller senare är sekundärt innan vi vet vilka krav det blir för ankommande... 14 dagars karantän, försäkring, testning... eller vad det nu kan bli.

Jo vi från Sverige ligger nog illa till där. Kineserna räcker nog med att dom kryssar i rutan "Jag har inte Coroan" på TM6.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Herluf:

 

Tydligen släpper Thailand bara in 200 Thailändare/dag just nu och 1000 tals som ansökt står i kö. Det är ett mysterium, då det finns både flyg och oändligt med karantän möjligheter.

 

Ett skräck scenario blir om utläningar med wp och non o visa måste ANSÖKA om att få komma till Thailand och få en köplats till karantän, efter det att alla Thailändare är hemma ....kön skulle bli oändlig.

 

Hoppet är att de börjar testa vid ankomst och skippar karantän. Egentligen är det enda sättet om de vill få in turister. Och det måste ju komma igång i höst.

Det har fattats otroligt många konstiga beslut i det här landet genom alla år men det här med Coronan tar absolut priset. Slår t.o.m. förslaget om att dom skulle ändra flödet i Chao Praya vid översvämning genom att köra i gång massor med longtails. Det är Trumpklass på det mesta i år.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Esspe:

75% på K

Både T o S förutom K ger 75% ser jag nu.

 

Inte konstigt att man inte flyger Thai när man inte "får" fulla poäng för annat än fan fullpris biljetter. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Både T o S förutom K ger 75% ser jag nu.

 

Inte konstigt att man inte flyger Thai när man inte "får" fulla poäng för annat än fan fullpris biljetter. 

Å vilket bolag får man det på? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...