Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

20 minuter sedan, skrev soi covboy:

är den det nån som vet hur det är att sitta längst bak på thai s 777 . låter det mycket från motorerna ??

 

Hur långt är ett snöre? 

 

Det låter mer längst bak... om det är mycket är upp till var och en. 

 

En del störs lätt, andra inte. Vad har du att jämföra med? Brukar du vara störd av ljud, välj annan plats. Om inte, då går det fint att sitta längst bak.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

är den det nån som vet hur det är att sitta längst bak på thai s 777 . låter det mycket från motorerna ??
Fråga nån som sitter i höjd med motorerna då dom sitter på vingen 55555556

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev soi covboy:

är den det nån som vet hur det är att sitta längst bak på thai s 777 . låter det mycket från motorerna ??

När det slutar att låta från dem, det är då du ska bli orolig.

 

Annars så låter det generellt mycket från motorerna i B777, oavsett flygbolag, märks att det är en relativt gammal konstruktion.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Tänk vilka stolar du har längst bak. Mittenstolarna går inte att fälla helt. Kantstolarna är väl bara två och är kanon. Nära toaletarna. Lätt att röra sig. Jag älskade att sitta längst bak på 777. Nackdelen att man kommer av sist.

Ps har jag blandat ihop 777 med 747. I så fall glöm detta

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

är den det nån som vet hur det är att sitta längst bak på thai s 777 . låter det mycket från motorerna ??
Det är nog mest ljudet från luften som släpper från flygkroppen som låter när man sitter längst bak. Det surrar o brummar en del, testa och gå fram och tillbaka i kabinen så märker du det, förvirra dig gärna in i business class så märker du varför den ligger längst fram.

Hoppas du sitter på thai snart! Jag hade tagit vilken plats som känns det som nu........

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

John har helt rätt när det gäller platserna längst bak. Oftast seatas dessa platser tidigt = populära. Mitten är EJ fällbara = kass.

Inte mer störande ljud än i övriga delar av planet, tvärtom troligen de lugnaste platserna.

Perfekta när man vill sova bort resan, sist av men vad spelar det för roll, du hinner ändå ut före bagaget (framförallt i CPH).

Link to comment
Dela på andra sajter

On 4/25/2020 at 11:35 AM, Soengsang said:

Så lär det bli, men samtidigt om man tittar på biljetter för höst/vinter så är fortfarande priserna ok, men frågan är vilka bolag som finns kvar om 3-4 månader.

Jag gissar att ett snittpris till Thailand blir ca 10k i framtiden, och om man hittar under 10 så kommer det att anses som billigt, egentligen inget konstigt då det nu senatse åren har vart billigare än det var för 15-20 år sedan, då jag pendlade 4v på den tiden så kalkylerade jag 10k per resa.

Frågan är bara om man l nuläget vågar boka cph-bkk med avresa augusti-sept?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Herluf:

Frågan är bara om man l nuläget vågar boka cph-bkk med avresa augusti-sept?

Svar nej

 

Vänta till att EU öppnar och Danmark öppnar för inresa för Svenskar 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev pigge01:

Svar nej

 

Vänta till att EU öppnar och Danmark öppnar för inresa för Svenskar 

Transfer går bra inom de flesta EU länder, tex Danmark och Tyskland, således öppet i den bemärkelsen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev soi covboy:

är den det nån som vet hur det är att sitta längst bak på thai s 777 . låter det mycket från motorerna ??

Näst längst bak i mittenraden brukar jag sitta. Typ 71D. Inte mycket oväsen.

Men kolla noga för de har två olika konstellationer.

71 eller 72 rader. Sista raden går ej att fälla fullt. Å andra sidan kan man få hela raden för sig själv om det inte är fullsatt.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Soengsang:

Transfer går bra inom de flesta EU länder, tex Danmark och Tyskland, således öppet i den bemärkelsen.

Ja 

Men det föresätter att det går något flyg. Till o från Kastrup.  

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Herluf:

Frågan är bara om man l nuläget vågar boka cph-bkk med avresa augusti-sept?

Finns väl en ganska stor chans att man kör i gång någon form av kampanj senare för att få i gång turismen. Tror inte att det finnas någon anledning att ha bråttom.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev pigge01:

Ja 

Men det föresätter att det går något flyg. Till o från Kastrup.  

Ja men det gör det ju dagligen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gissar att Thailand öppnar för internationella flyg i sept, då utropar dom sig som covid fria och börjar ta in turister. "Thailand safe safe". Och i höst kommer det garanterat att finnas billiga PCRtest  som kan tas vid ankomst, om positiv - till karantän.

Skulle bli mkt förvånad om Thailand inte hittar på något trix för att få in turister under deras berömda "high season". 

 

Med det sagt kommer jag ändå att vänta med biljett, har fortfarande inte fått min vochure från Qatar från min resa i Mars. Skulle en resa i September kosta 15 000 kommer jag att betala.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, Herluf said:

Jag gissar att Thailand öppnar för internationella flyg i sept, då utropar dom sig som covid fria och börjar ta in turister. "Thailand safe safe". Och i höst kommer det garanterat att finnas billiga PCRtest  som kan tas vid ankomst, om positiv - till karantän.

Skulle bli mkt förvånad om Thailand inte hittar på något trix för att få in turister under deras berömda "high season". 

 

Med det sagt kommer jag ändå att vänta med biljett, har fortfarande inte fått min vochure från Qatar från min resa i Mars. Skulle en resa i September kosta 15 000 kommer jag att betala.

Jag tror att de släpper på flyg från utvalda länder i Asien i juni/juli (Kina, Taiwan, Korea) och från Europa (mot 2 veckors karantän) i september/oktober. Jag tror dock inte de släpper mot Europa och USA, utan karantän, förrän vi har närmast 0 döda per dag och det kan ta 1.5 år. Beroende på hur karantänkraven utformas så kan ju det vara OK.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minutes ago, Atom said:

Jag tror att de släpper på flyg från utvalda länder i Asien i juni/juli (Kina, Taiwan, Korea) och från Europa (mot 2 veckors karantän) i september/oktober. Jag tror dock inte de släpper mot Europa och USA, utan karantän, förrän vi har närmast 0 döda per dag och det kan ta 1.5 år. Beroende på hur karantänkraven utformas så kan ju det vara OK.

Det beror också på hur säkra och billiga  PCR snabb testen kommer att bli. Om man kan snabb testa vid ankomst och kanske även kräva det innan avresa tror jag de kan skippa karantän. Men jag tror som du att asiater spec Kineser kommer att släppas in först, utan krav. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inget, men hoppas på aug/sept.

Men gissar på att det blir någon form av provinsiella restriktioner.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minutes ago, Herluf said:

Det beror också på hur säkra och billiga  PCR snabb testen kommer att bli. Om man kan snabb testa vid ankomst och kanske även kräva det innan avresa tror jag de kan skippa karantän. Men jag tror som du att asiater spec Kineser kommer att släppas in först, utan krav. 

 

 

Visst, det är en möjlighet men jag har ingen aning om hur långt de kommit på den fronten.

 

Thailändska regeringen har målat in sig i ett hörn nu när de förlängt Emergency Law till 30:e maj. Om det är så farligt när 5-10 personer om dagen testat positivt och 3-5 personer i veckan dör så blir det ju omöjligt att släppa in folk som kommer från länder som har högre siffror än så. Och som sagt var; det är siffror det kan ta oss upp emot 1.5 år att komma ned på.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minutes ago, Atom said:

Visst, det är en möjlighet men jag har ingen aning om hur långt de kommit på den fronten.

 

Thailändska regeringen har målat in sig i ett hörn nu när de förlängt Emergency Law till 30:e maj. Om det är så farligt när 5-10 personer om dagen testat positivt och 3-5 personer i veckan dör så blir det ju omöjligt att släppa in folk som kommer från länder som har högre siffror än så. Och som sagt var; det är siffror det kan ta oss upp emot 1.5 år att komma ned på.

En sak är iallafall klar, med tanke på hur snabbt detta gått, så kommer att bli många förändringar fram och tillbaka de närmaste månaderna. Och vad deras regering säger och gör beror nog i slutändan mest på vad dom tjänar mest pengar på.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

Jag tror att de släpper på flyg från utvalda länder i Asien i juni/juli (Kina, Taiwan, Korea) och från Europa (mot 2 veckors karantän) i september/oktober. Jag tror dock inte de släpper mot Europa och USA, utan karantän, förrän vi har närmast 0 döda per dag och det kan ta 1.5 år. Beroende på hur karantänkraven utformas så kan ju det vara OK.

Dom kommer nog att göra som motsvarande länder t.ex. Kina. När dom släpper ut sina medborgare kommer Thailand att släppa in dom. Thailand stängde väl inte förrän alla andra redan gjort det, då kostade det liksom ingenting.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Atom:

Visst, det är en möjlighet men jag har ingen aning om hur långt de kommit på den fronten.

 

Thailändska regeringen har målat in sig i ett hörn nu när de förlängt Emergency Law till 30:e maj. Om det är så farligt när 5-10 personer om dagen testat positivt och 3-5 personer i veckan dör så blir det ju omöjligt att släppa in folk som kommer från länder som har högre siffror än så. Och som sagt var; det är siffror det kan ta oss upp emot 1.5 år att komma ned på.

Finns ju inget som hindrar Prayut att avsluta det tidigare.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minutes ago, Soengsang said:

Jag tror inget, men hoppas på aug/sept.

Men gissar på att det blir någon form av provinsiella restriktioner.

Det jag hoppas, är att de med non o visa  (familj, gift, pensio) släpps in, men får sitta i 14 dagar karantän på nått hotell, betala själv förstås. Många tomma hotell skulle nog kunna göra en bra affär av det. Kanske även krav på försäkring och läkarintyg. Men, det kommer inte att hända inom de närmaste månaderna, den saken är klar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai Airways International (THAI) will borrow money to survive the coronavirus crisis, and will remain a state enterprise, the Finance Ministry announced on Wednesday.

Permanent secretary Prasong Poontaneat said a meeting of the State Enterprise Policy Commission,  chaired by Prime Minister Prayut Chan-o-cha, on Wednesday agreed on the need to save the national flag carrier.

 

https://www.bangkokpost.com/business/1910020/thai-will-borrow-to-survive-remain-state-enterprise

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle alldrig våga åka i år

möjligen om 2 år tänker på andra vågen och tredje

Önskar ingen det helvette jag haft

med karantän får inte gå på beachen ingen öl försäljning mm

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev clion:

Önskar ingen det helvette jag haft

med får inte gå på beachen ingen öl försäljning

Ja jäklar vilka problem, ingen strand och ingen öl.....lider med dig, krya på dig :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...