Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Finns det några kvar här ens ?

 

Dom är väl "Kamelryttare" allihop numera ! :-)

Jag flyger helst Thai. Om prisskillnaden inte är för stor betalar jag lite extra för direktflighten. Inte så road av ökenbolagen. 

 

Då blir det kanske till att söka sig ett annat bolag till Sverige. Väntar på besked från Thai men dom flesta av deras telefonnummer är inte i gång och skriver man mail till Köpenhamn nu hänvisas man till adresser i Thailand. Danmark verkar ha stängt ner kontoret helt.  En adress för "vanligt" folk som har Basic och Silver, en annan för Gold och en tredje för Platinum. Har väntat på svar i 5 veckor nu från Silveradressen så skrev en gång till häromdagen. Fick ett svarsmail där jag skulle konfirmera och sen gick det vidare till en annan adress. Skickade då även till Gold- adressen. Fick svar samma dag där dom bad om ursäkt och hänvisade till Silver-adressen. Silver har inte hört av sig på snart 6 veckor. Det är ordentlig turbulens där nu. Thai har ju haft problem länge men tidigare har jag inte trott ett ögonblick på att stolta thailändare skulle låta det gå i konken men nu vet i tusan. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tycker det är tråkigt om Thai skulle gå i graven o Vi endast hade ökenbolagen kvar o eventuella ryssar. Men det skulle inte förvåna mig om man gjorde en kraftansamling och åtminstone försökte rädda bolaget. "Om dom fortfarande tror att Alla andra skall betala för diverse munkar o kompisar" så lär dom inte bli långlivade.

 

C:D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite lustigt, fick svar precis efter jag skrivit mitt inlägg. Nu är vi bokade 1/7 men står på väntelista. Får väl se om det håller.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Det thailändska statsägda flygbolaget Thai Airways hotas av konkurs på grund av coronapandemin, skriver nyhetsbyrån Finwire.
Nu diskuterar man ett statligt räddningspaket, och Thai Aiways begär ett brygglån med finansdepartementet som garant, uppger källor för Nikkei Asian Review, som nyhetsbyrån refererar till.
En annan utväg kan också bli att andra aktörer köper in sig i bolaget. Både statliga flygplatsoperatörer och den privata sektorn uppges snegla på verksamheten.
Ett beslut om Thai Aiways kan komma nästa vecka.
Skulle bolaget gå under blir det i så fall det första ledande nationella flygbolaget att göra så till följd av coronapandemin, enligt Finwire."
 
https://asia.nikkei.com/Business/Transportation/Thai-Airways-on-financial-brink-as-government-debates-rescue
Kommer aldrig hända.
Folket får pytsa in så VIP får åka gratis.

För egen del är thai mitt sistahands val.
Finnarna är väl förstahandsval just idag.

Får se om baggarna reser sig ur askan.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Nicholas:

För egen del är thai mitt sistahands val.

Praktiskt sett alltid förstahandsvalet, men de får fan skärpa sig lite om det ska bli någon mer rea med dem!

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tallviking:

Finns det några kvar här ens ?

 

Dom är väl "Kamelryttare" allihop numera ! :-)

Jag är kvar ;)

 

Rättelse. Jag vurmar inte för Thaiairways men flyger gärna med dem

 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Kommer aldrig hända.
Folket får pytsa in så VIP får åka gratis.

För egen del är thai mitt sistahands val.
Finnarna är väl förstahandsval just idag.

Får se om baggarna reser sig ur askan.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

 

För egen det går alla fly med byte i norra Europa bort. 

Även Mellanöstern är nej tack. 

Thai och Singapore mina förstahands val. 

 

Flyger numera med ett barn 3,5 ÅR nu. 

Så alkoholfri är det som gäller.

Ändrades av pigge01
Stavfel

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev pigge01:

 

För egen det går alla fly med byte i norra Europa bort. 

Även Mellanöstern är nej tack. 

Thai och Singapore mina förstahands väl. 

 

Flyger numera med ett barn 3,5 ÅR nu. 

Så alkoholfri är det som gäller.

flyg mer ryssarna då?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Mankan:

flyg mer ryssarna då?

Bytte i norra Europa 

 

Går fett bort. 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev pigge01:

 

För egen det går alla fly med byte i norra Europa bort. 

Även Mellanöstern är nej tack. 

Thai och Singapore mina förstahands val. 

 

Flyger numera med ett barn 3,5 ÅR nu. 

Så alkoholfri är det som gäller.

Helt rätt, 3,5-åringar ska inte ha alkohol. 😀

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Nicholas:

Kommer aldrig hända.
Folket får pytsa in så VIP får åka gratis.

För egen del är thai mitt sistahands val.
Finnarna är väl förstahandsval just idag.

Får se om baggarna reser sig ur askan.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Har aldrig heller trott det men tvivlar lite nu. Kan kanske bli någon form av rekonstruktion så dom kan börja på ny kula. 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Esspe:

Har aldrig heller trott det men tvivlar lite nu. Kan kanske bli någon form av rekonstruktion så dom kan börja på ny kula. 

 

 

Nej nej... i vanlig Thaiordning kommer det snart en dementi och han som publicerade de "felaktiga" uppgifterna får sparken. 

 

Aldrig att Thai skulle vara drabbade av världsläget... 

 

Vi får nog tyvärr så att många flygbolag kommer återuppstå efter Corona som en spillra av sitt forna jag. 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev samet:

 

Nej nej... i vanlig Thaiordning kommer det snart en dementi och han som publicerade de "felaktiga" uppgifterna får sparken. 

 

Aldrig att Thai skulle vara drabbade av världsläget... 

 

Vi får nog tyvärr så att många flygbolag kommer återuppstå efter Corona som en spillra av sitt forna jag. 

Var det lite så här du menade?

Enligt det här så kommer man inte att släppa in privata investerare och kommer att fortsätta flyga. Möte på onsdag, väntar med att hitta annan biljett tills dess ;)

 

https://www.bangkokpost.com/business/1906955/prayut-to-chair-meeting-on-thais-fate

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat saxat ur Bkk post. Ligger nog en hel del i det.

 

"Currently, board members are changed whenever a new government or new transport minister comes into office."

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alitalia.

 

Same same Thai airways.

 

Dom har ju knaprat i sig enorma mängder skattemedel som slutat delvis i gangsters fickor sedan grundandet.

 

EU nekade Italien att köpa Alitalia, men iochmed corona såg man sin force majeure och slog till direkt.

 

Det bolaget har ombildats och fifflats med nåt enormt sedan det grundades

1947.

 

Flygbolag är utmärkta mekanismer att flytta skattemedel dit dom inte hör hemma.

 

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat saxat ur Bkk post. Ligger nog en hel del i det.
 
"Currently, board members are changed whenever a new government or new transport minister comes into office."
"THAI will not collapse. The fact that Deputy Prime Minister Somkid stepped in to handle this issue means the government will rescue it," said Mr Thavorn.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Nicholas:

Kommer aldrig hända.
Folket får pytsa in så VIP får åka gratis.

För egen del är thai mitt sistahands val.
Finnarna är väl förstahandsval just idag.

Får se om baggarna reser sig ur askan.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Norwegian kommer med största sannolikhet inte bedriva longhaul mer om de mot förmodan överlever överhuvudtaget. Tyvärr 😪

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Knasen:

Norwegian kommer med största sannolikhet inte bedriva longhaul mer om de mot förmodan överlever överhuvudtaget. Tyvärr 😪

Nja, kanske inte reguljär longhaul, men gissar på säsongs-longahaul till populära destinationer, de står ju ändå med en drös 787:or, visserligen kanske de flesta på någon form av leasing, med det ska ju ändå betalas.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Nja, kanske inte reguljär longhaul, men gissar på säsongs-longahaul till populära destinationer, de står ju ändå med en drös 787:or, visserligen kanske de flesta på någon form av leasing, med det ska ju ändå betalas.

Läste någonstans att för att ens kunna överleva så är en förutsättning att longhaul läggs ner. Det som kommer bli kvar om de reder ut det här blir nog ett regionalt bolag som flyger inrikes i Norge samt på några skandinaviska destinationer.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Knasen:

Läste någonstans att för att ens kunna överleva så är en förutsättning att longhaul läggs ner. Det som kommer bli kvar om de reder ut det här blir nog ett regionalt bolag som flyger inrikes i Norge samt på några skandinaviska destinationer.

Jag tror så också, men vad ska de göra med sina wide body plan, de har ju en drös, och den kostnaden har de nog för ett antal år framåt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu, Air France och KLM.

Bananrepublikens ultimata signum är kärleken till ett flygbolag.
1158d634652321bb9aaffc398d2ecf77.jpg

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Soengsang:

Jag tror så också, men vad ska de göra med sina wide body plan, de har ju en drös, och den kostnaden har de nog för ett antal år framåt.

Ja du, det man iallafall kan säga är att ingenting kommer att vara sig likt för lång tid framöver. Flyg och rese-branschen är nog den bransch som kommer ta mest skada då det rått en extrem ogynnsam överexploatering under ganska många år där.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Knasen:

Ja du, det man iallafall kan säga är att ingenting kommer att vara sig likt för lång tid framöver. Flyg och rese-branschen är nog den bransch som kommer ta mest skada då det rått en extrem ogynnsam överexploatering under ganska många år där.

Så lär det bli, men samtidigt om man tittar på biljetter för höst/vinter så är fortfarande priserna ok, men frågan är vilka bolag som finns kvar om 3-4 månader.

Jag gissar att ett snittpris till Thailand blir ca 10k i framtiden, och om man hittar under 10 så kommer det att anses som billigt, egentligen inget konstigt då det nu senatse åren har vart billigare än det var för 15-20 år sedan, då jag pendlade 4v på den tiden så kalkylerade jag 10k per resa.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick bekräftat idag att vi är ombokade till BKK-CPH 1/7. Så händer inget oväntat på onsdag så blir det ett par (förhoppningsvis) fina sommarmånader i Sverige.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

är den det nån som vet hur det är att sitta längst bak på thai s 777 . låter det mycket från motorerna ??

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...