Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

Får bli färjan till Riga och sedan cykla till Moskva för att ta tåget därifrån nästa gång.

Eller varför inte lifta :)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det har skrivits tidigare i denna tråd att man skall kunna betala del av sin biljett på Thai med sparade poäng. Man skulle då klicka på nånting när bokningen var klar men före betalningen. Har nyss varit inne men inte hittade jag något att klicka på för att göra detta.

 

Nån som kan förklara lite tydligt hur detta går till?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Det har skrivits tidigare i denna tråd att man skall kunna betala del av sin biljett på Thai med sparade poäng. Man skulle då klicka på nånting när bokningen var klar men före betalningen. Har nyss varit inne men inte hittade jag något att klicka på för att göra detta.

 

Nån som kan förklara lite tydligt hur detta går till?

Jag lyckades när jag bokade tidigare i år.

På sista sidan när priset och kortnumret ska läggas in fanns det en knapp uppe till vänster som hette typ Cash+Miles eller liknande. Klicka på den så kommer du till inloggningen på ROP. Sedan kom det en rullgardin med förslag på hur många poäng du vill använda. Har för mej att priset ändrades efter hur många poäng man ville använda så man tar vad som känns bra.

Lite pyssel men funkade.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

För de som funderat på Finnair ekonomi istället för Thai, det verkar nu som att Finnair drar in på öl & vin till maten på vissa resmål. Bland annat Bangkok.

Tror comfort class har samma dryckesvilkor som ekonomi.

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev M33:

För de som funderat på Finnair ekonomi istället för Thai, det verkar nu som att Finnair drar in på öl & vin till maten på vissa resmål. Bland annat Bangkok.

Tror comfort class har samma dryckesvilkor som ekonomi.

Åker inte finnair eler flyg till Thai för gratis sprit, åker för att komma till Thai sä billigt och bra som möjligt. Ett eller två glas öl till maten helt OK.

Min fru dricker inte alco så jag brukat få två ÖL Ha Ha

Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit
5 minuter sedan, skrev L200:

På Thai 777

Du får kolla på den som heter 777-300ER alt W på slutet dom kör business, premium ekonomy? samt ekonomy på Skandinavien 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter alltid på 66D på TG951 och TG950 CPH-BKK, economy.

Det gör livet lite enklare........

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev M33:

För de som funderat på Finnair ekonomi istället för Thai, det verkar nu som att Finnair drar in på öl & vin till maten på vissa resmål. Bland annat Bangkok.

Tror comfort class har samma dryckesvilkor som ekonomi.

Till Hong Kong hade vi fri öl o vin till maten nu iaf. Borde vara samma till Bangkok? Eller dom har inte infört det än?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till Hong Kong hade vi fri öl o vin till maten nu iaf. Borde vara samma till Bangkok? Eller dom har inte infört det än?
Det brukar ingå vin eller öl till maten på Finnair resten får man betala för. Såvida det inte ändrats nyligen

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter
29 minuter sedan, skrev Esspe:

Till Hong Kong hade vi fri öl o vin till maten nu iaf. Borde vara samma till Bangkok? Eller dom har inte infört det än?

Jag skulle tro att ni får åka Cathay Pacific mellan Hong Kong och Bangkok. Ni behöver inte törsta om ni åker med dem !

 

Tack för en mycket trevlig tråd om Hong Kong Esspe !  :wai:

 

Mvh

Luke

Ändrades av Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Efraim Barkbit:

Du får kolla på den som heter 777-300ER alt W på slutet dom kör business, premium ekonomy? samt ekonomy på Skandinavien 

Thai slutar med Premium Eco mot Sthlm i slutet av denna månad, sen bara eco och Biz.

 

För övrigt tycker jag thai har blivit ruskigt struliga med flera olika saker, och hela Star Alliance har blivit knepiagre i sitt samarbete med att fixa uppgraderinagr etc...bara mina erfarenheter.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev M33:

För de som funderat på Finnair ekonomi istället för Thai, det verkar nu som att Finnair drar in på öl & vin till maten på vissa resmål. Bland annat Bangkok.

Tror comfort class har samma dryckesvilkor som ekonomi.

 

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Till Hong Kong hade vi fri öl o vin till maten nu iaf. Borde vara samma till Bangkok? Eller dom har inte infört det än?

 

1 timme sedan, skrev Towe:

Det brukar ingå vin eller öl till maten på Finnair resten får man betala för. Såvida det inte ändrats nyligen

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

Enl M33 i inlägget överst så är det på väg att ändras till "Norwegian standard", dvs ingen öl/vin/sprit till maten i eco.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Esspe:

Till Hong Kong hade vi fri öl o vin till maten nu iaf. Borde vara samma till Bangkok? Eller dom har inte infört det än?

 

3 timmar sedan, skrev Towe:

Det brukar ingå vin eller öl till maten på Finnair resten får man betala för. Såvida det inte ändrats nyligen

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

 

1 timme sedan, skrev Soengsang:

 

 

Enl M33 i inlägget överst så är det på väg att ändras till "Norwegian standard", dvs ingen öl/vin/sprit till maten i eco.

Enligt länk nedan från 1/11

 

https://loyaltylobby.com/2018/10/03/some-finnair-long-haul-flights-go-dry-pay-even-for-beer-wine

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, dtbkk said:

Thai slutar med Premium Eco mot Sthlm i slutet av denna månad, sen bara eco och Biz.

 

För övrigt tycker jag thai har blivit ruskigt struliga med flera olika saker, och hela Star Alliance har blivit knepiagre i sitt samarbete med att fixa uppgraderinagr etc...bara mina erfarenheter.

Jag flyger tillbaka från Stockholm den 27e oktober i Premium och enligt min travel agent är 28e sista dagen med Premium. Jag antar att de då sänker priset på sina Biz biljetter, för så många högt uppsatta chefer kan det inte finnas som flyger Sto-Bkk att de kan fylla alla Biz säten med de priser de har nu.

 

Loyalty programmen börjar mer och mer framstå som en total scam. Vi uppgraderar alltid när vi flyger till Europa på sommaren men är vi inte ute 6 månader i förväg och väljer tisdag-torsdag så är det helt omöjligt. Tanken med ett loyalty program måste ju vara att hålla sina bästa kunder nöjda men alla jag känner som reser mycket säger samma sak; inget gör dem mer förbannade på sitt "flygbolag" än deras loyalty program. De borde titta på de stora hotellkedjorna, de är fan så mycket smidigare att ha att göra med. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är ett exempel på varför det inte funkar längre att vara frequent flyer med Thai på destinationer inom Asien. Nästkommande resa BKK-SGN:

 

1644354326_thaitickets.thumb.PNG.1efc944a917cb32a3d7563234a3a87ec.PNG

 

Priserna ovan är för EN sträcka, dvs man får dubbla för att få priset ToR. Billigaste biljett med noll flexibilitet kostar 6080 THB ToR . För att få en biljett som ska ge både 100 % poäng och full flex (fri ombokning etc) blir priset ToR 17945 THB. Detta för en flygtid som enkel sträcka är typ 1 timme och 15 minuter.

 

1857199515_fullflex.PNG.944e951021717b07c6392ac08213bebe.PNG

 

 

Konkurrenterna? Vietjet Air tex tar 4300 THB samma datum, vilket ändå var ovanligt dyrt för att vara dem. 

 

vietjet.PNG.ead6251654cf5b8c78d17122559ce1f1.PNG

 

Thai går allt oftare bort för min del.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter



Här är ett exempel på varför det inte funkar längre att vara frequent flyer med Thai på destinationer inom Asien. Nästkommande resa BKK-SGN:
 
1644354326_thaitickets.thumb.PNG.1efc944a917cb32a3d7563234a3a87ec.PNG
 
Priserna ovan är för EN sträcka, dvs man får dubbla för att få priset ToR. Billigaste biljett med noll flexibilitet kostar 6080 THB ToR . För att få en biljett som ska ge både 100 % poäng och full flex (fri ombokning etc) blir priset ToR 17945 THB. Detta för en flygtid som enkel sträcka är typ 1 timme och 15 minuter.
 
 
Thai går allt oftare bort för min del.


Skulle säga att detta gäller även mellan Scandinavia och Asien. Det är helt enkelt en jäkligt dålig affär att betala flera tusenlappar med får att "få" fulla poäng när man åker till Bangkok.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Atom:

Jag antar att de då sänker priset på sina Biz biljetter, för så många högt uppsatta chefer kan det inte finnas som flyger Sto-Bkk att de kan fylla alla Biz säten med de priser de har nu

Hade jag också hoppats.

Är ju väldigt sällan biz är fullt medan PE oftast är fullt, så frågan är hur de ska fylla kabinen nu när de fortfarande verkar ta 27-30000.

Jag tror det var ca 28 för min nästa resa, men bara och hoppas att de sänker när de upptäcker att det är halvfullt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är inte lätt och välja bolag när man både vill ha fulla poäng och bli full 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är inte lätt och välja bolag när man både vill ha fulla poäng och bli full [emoji6]

Det är ju lätt att veta vad man INTE skall välja då alla fall, Thai!

 

Hehe.

 

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Soengsang:

Hade jag också hoppats.

Är ju väldigt sällan biz är fullt medan PE oftast är fullt, så frågan är hur de ska fylla kabinen nu när de fortfarande verkar ta 27-30000.

Jag tror det var ca 28 för min nästa resa, men bara och hoppas att de sänker när de upptäcker att det är halvfullt.

Thai logiik då höjer man priserna typ. 55

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Ja det är inte lätt och välja bolag när man både vill ha fulla poäng och bli full 😉

Tur man inte är intreserad av alkohol på flyget bara ta det flyg där alkoholen inte ingår (lite ressenärer ) typ. då kan man få 3 sits för sig själv 5555

Ändrades av Dolle
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...