Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

Jag tyckte Thai's eftermiddagsflyg från Bangkok var kanon med ankomst runt 19 i Frankfurt men vet inte ens om dom har kvar den.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev samet:

 

Så då blev det en extra hotellnatt ändå...

Men aldrig med avgångarna med Finnair och Norwegian runt 09.00, då blev det buss kl. 23.55 och framme kl 05.00 i Mor Chit. Bra komfort i dessa bussar så man sover bra.

Nu var avgången kl 15 inte till Sverige utan Malaysia och det skulle inte passa att komma sent till Arlanda med en eftermiddagsavgång heller och ta en övernattning där.

Senast kl. 18.00 bör man landa på ARN.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Men att ta nattbussen runt 04.00 är bättre? Komma till Bangkok i rusning är ju ingen höjdare heller. Allt som innebär gå upp mitt i natten faller bort för min del.

Nattbussen avgick 23.55 ;) och framme 05.00 i Bkk, sen taxi till Suvvan innan rusningstrafiken börjar. Klockrent för incheckningen öppnar kl. 06.00.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev leifen:

Men aldrig med avgångarna med Finnair och Norwegian runt 09.00, då blev det buss kl. 23.55 och framme kl 05.00 i Mor Chit. Bra komfort i dessa bussar så man sover bra.

Nu var avgången kl 15 inte till Sverige utan Malaysia och det skulle inte passa att komma sent till Arlanda med en eftermiddagsavgång heller och ta en övernattning där.

Senast kl. 18.00 bör man landa på ARN.

 

Hur skall du ha det egentligen? 

 

Nyss var det ju värdelöst att åka med morgonplanen och behöva vakna vid 04. 

 

Men nu förespråkar du morgonplanen och buss mitt i natten. 

 

Vad är ursprungsfrågan? Å vad är din åsikt egentligen. Jag kan också komma med olika lösningar på än det ena än det andra. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev leifen:

Även landa före kl 07.00 på Arlanda är inte så lyckat då jag ska flyga vidare och får vänta i fem timmar där.

 

9 minuter sedan, skrev leifen:

Senast kl. 18.00 bör man landa på ARN.

 

Börjar bli snävt med tiden också... trots att det går typ 15st flighter dagligen till ditt Norrland... 

 

Varför måste du vänta 5 timmar innan du kan resa vidare? 

 

Varför kan du inte resa efter 18.00 ? 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev samet:

 

 

Börjar bli snävt med tiden också... trots att det går typ 15st flighter dagligen till ditt Norrland... 

 

Varför måste du vänta 5 timmar innan du kan resa vidare? 

 

Varför kan du inte resa efter 18.00 ? 

 

Jag och frugan flög från Bangkok till Umeå via Arlanda i somras. Vi landade tidigt, minns inte exakt, men avgångar som fanns att välja på var typ 08:30 och nästa sen 11:30. Den tidiga kändes för snäv så det blev den senare och flera timmars väntan, mai pen rai.

Det lär hända ibland att sena avgångar blir inställda pga "tekniska fel" eller vad dom nu kallar det för när det är väldigt få sålda biljetter till avgången.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Jag och frugan flög från Bangkok till Umeå via Arlanda i somras. Vi landade tidigt, minns inte exakt, men avgångar som fanns att välja på var typ 08:30 och nästa sen 11:30. Den tidiga kändes för snäv så det blev den senare och flera timmars väntan, mai pen rai.

Det lär hända ibland att sena avgångar blir inställda pga "tekniska fel" eller vad dom nu kallar det för när det är väldigt få sålda biljetter till avgången.

 

Jo. Jag känner till att det inte går enormt många plan till UME. 

 

Det jag vände mig emot var påståendet att man inte skall landa innan 07. För man måste vänta 5 timmar. 08.25 går första SAS för dagen. 

 

Jag förstår också vad du både du och Leif menar. Men ifrågasatte det när det hela tiden ändrade sig. 

 

Man skall inte ditt, man skall inte datt, kan inte därför, går inte där pga...

 

Därför "krånglade" jag lite. Jag har absolut inget emot en diskussion eller påståenden. Men välj linje och driv den. Sväng inte som ett asplöv i lätt höstbris vid minsta motargument. 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev samet:

Det jag vände mig emot var påståendet att man inte skall landa innan 07. För man måste vänta 5 timmar. 08.25 går första SAS för dagen. 

 

1,5 timma räcker inte på Arlanda för passkontroll och flytta sig till terminal 4, det blir att ta en kärra vid 12 tiden.

Har man inte kopplade biljetter så tar det ännu längre tid med en ny incheckning. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev leifen:

1,5 timma räcker inte på Arlanda för passkontroll och flytta sig till terminal 4, det blir att ta en kärra vid 12 tiden.

Har man inte kopplade biljetter så tar det ännu längre tid med en ny incheckning. 

Går det att boka biljetten så är det möjligt. Men man får hålla ett bra tempo..

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev M33:

Går det att boka biljetten så är det möjligt. Men man får hålla ett bra tempo..

 

arn.jpeg.972915b3f134af9561af34cdaa31ce80.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
3 timmar sedan, skrev Fritz:

Jag och frugan flög från Bangkok till Umeå via Arlanda i somras. Vi landade tidigt, minns inte exakt, men avgångar som fanns att välja på var typ 08:30 och nästa sen 11:30. Den tidiga kändes för snäv så det blev den senare och flera timmars väntan, mai pen rai.

Det lär hända ibland att sena avgångar blir inställda pga "tekniska fel" eller vad dom nu kallar det för när det är väldigt få sålda biljetter till avgången.

 När flygbolagen byter till sommartidtabell så går det väldigt få flyg. 

 

Varför inte boka 8:30 flyget? Är ni försenade så betalar thai för om ombokningen av flyget. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev leifen:

1,5 timma räcker inte på Arlanda för passkontroll och flytta sig till terminal 4, det blir att ta en kärra vid 12 tiden.

Har man inte kopplade biljetter så tar det ännu längre tid med en ny incheckning. 

Oj!

Hur ska detta gå?

Jag brukar alltid ta det flyget hem. 

 

Även om inte man har kopplade biljetter så kan man skicka väskorna hela vägen. 

Bara säg till dom i incheckningen, så ordnar det sig. 

 

350D063E-A618-4A0B-B809-AE88BB6CC885.thumb.jpeg.8d95db1719f9e19a7b370e09b44bdead.jpeg

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Checkar man bara in väskan i Bkk hela vägen och att thai kärran inte är försenad till Arlanda så hinner man på 1 1/2 Tim men det gäller att knata på, har själv gjort detta dom tre senaste gångerna men sist så va det på håret att vi han med 😅

 

//mats

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev matz:

Checkar man bara in väskan i Bkk hela vägen och att thai kärran inte är försenad till Arlanda så hinner man på 1 1/2 Tim men det gäller att knata på, har själv gjort detta dom tre senaste gångerna men sist så va det på håret att vi han med 😅

 

//mats

Ser inga problem med om man hinner eller ej, så länge det är kopplade biljetter

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ser inga problem med om man hinner eller ej, så länge det är kopplade biljetter

Exakt, hinner man inte blir man ombokad till det senare flyget.

 

På tal om annat, har du sett nya intjäningen på SAS biljetter....?  Ingen kul läsning :( 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade resa till Thailand, Thai vill ha 30k för en businessplåt jan -feb. Det blir nog tack o hej till Thai air.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Exakt, hinner man inte blir man ombokad till det senare flyget.
 
På tal om annat, har du sett nya intjäningen på SAS biljetter....?  Ingen kul läsning [emoji20] 


Ja, det ser väldigt snålt ut med poäng hos SAS.
Nu lär man ju få dra AMEX kortet dubbelt så mycket i fall man ska få sig en resa.
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Ja, det ser väldigt snålt ut med poäng hos SAS.
Nu lär man ju få dra AMEX kortet dubbelt så mycket i fall man ska få sig en resa.

 

Japp, hade tänkt att bara åka *A framöver men får nog fundera på detta.

Hoppas att inte plusbiljetterna påverkas när SK IT har strulat klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Japp, hade tänkt att bara åka *A framöver men får nog fundera på detta.
Hoppas att inte plusbiljetterna påverkas när SK IT har strulat klart.


Det ser dock ut som att jag klarar mig rätt ok med tanke på poäng. Blir ändå inte så mycket poäng på flyg för min del.
Ibland råkar jag få 625p, men oftast 312p.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev bambam:

Kollade resa till Thailand, Thai vill ha 30k för en businessplåt jan -feb. Det blir nog tack o hej till Thai air.

Bolla lite med datumen så kommer du nog ned i 27-28... det har jag fått.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Bolla lite med datumen så kommer du nog ned i 27-28... det har jag fått.

 

Hade det varit på den gamla goda tiden, så kanske det hade varit värt pengarna.

Thai är inte vad det en gång var. Åtminstone inte vad gäller Skandinavien.

 

 

Fast så länge Ica-kort och tåg finns, så är det et givet val.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev andrejsdenruskige:

 


Hade det varit på den gamla goda tiden, så kanske det hade varit värt pengarna.
Thai är inte vad det en gång var. Åtminstone inte vad gäller Skandinavien.

 

Sant, men ändå det enda med dagliga direktavgångar..... bra för den late.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Sant, men ändå det enda med dagliga direktavgångar..... bra för den late.


Fast åker man under lågsäsong så är ju ekonomi ett mycket vettigare val, då man med stor säkerhet får en 3-sätare om man har lite ”spelöga”

Nåja. Betalade strax över 11k för förra biljetten och strax över 9k för dagens biljett i ekonomi.
Den förra biljetten renderade inga poäng på bonuskortet ens. Då måste man nog upp med 30k i eco.

Skit samma. Det är smidigt och det är inte Norwegian. Det är värt varenda krona.
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Bolla lite med datumen så kommer du nog ned i 27-28... det har jag fått.

kollade baggarna och finnarna, 14k och 18 k det är en skillnad som gör att jag nog överger thai,

Har gjort 20+ resor till Thailand och åkt thai alla gånger utom 3st men nu tycker jag att priset är

helt åt helvete jämfört med andra bolag.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev bambam:

kollade baggarna och finnarna, 14k och 18 k det är en skillnad som gör att jag nog överger thai,

Har gjort 20+ resor till Thailand och åkt thai alla gånger utom 3st men nu tycker jag att priset är

helt åt helvete jämfört med andra bolag.

Har man inte behov för fullflex så är ju finnarnas biz verkligen prisvärt, baggarnas är en helt annan produkt...

Också sett en del vettigt med luftwafe.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...