Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

8 timmar sedan, skrev apknug:


 

 


Fast det stämmer ju inte på Thai, de är ju trötta på fyllskallar så allt är ju " slut" i ekonomiklass redan någonstans över Moskva...... Hehe. I främre kabinen har jag aldrig upplevt att det sinar dock.

Fast helt ärligt så har jag viss förståelse för det, finns ingen anledningen att överservera svenska bröliga fyllskallar. lite tråkigt att det går ut över oss som vill ha en Chang o kolla på filmen nogonstans över Uzbekistan bara.

Lite OT men jag flög hem med en morgonflight på Qatar och brevid mig på andra sidan gången ser jag ett vad jag tycker bekant ansikte. En blond dam i 45års åldern, mhhh det var ju hon som satt på trottoaren på soi 7 Jomtien i går natt o drack med de lokala thai killarna.

Hon blev överserverad skapligt friskt, tog in vitt vin efter vitt vin, spillde ut allt över sig, fick en pyjamas från businessclass att byta om till, crew frågade om hon mådde bra och serveringen fortsatte.

Visst är det bra med sandlådebolagens frikostliga servering men här var det så uppenbart nog med dricka.


Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

 

Har aldrig på någon resa med Thai blivit nekad dricka, eller hört att något "är slut".

Dock sett någon som beställt "två dubbla whisky" fått nöja sig att beställa en i taget......

Detta i economy class.

mvh

biker

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Jag flyger i princip aldrig business utan ekonomi, med Suvvan som startflygplats.

Ok men där går det väl oftast rätt fort genom immigrations med prio pass 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minutes ago, Mankan said:

Ok men där går det väl oftast rätt fort genom immigrations med prio pass 

Visst, om man har ett sånt....

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig på någon resa med Thai blivit nekad dricka, eller hört att något "är slut".
Dock sett någon som beställt "två dubbla whisky" fått nöja sig att beställa en i taget......
Detta i economy class.
mvh
biker
 
 
 
Det brukar vara så ungefär tills första serveringen är över. Efter det vill crew inte att pax skall dricka mer så sen börjar det sina. Det finns tyvärr många fler än jag som kan vittna om detta. Och om thais service rent generellt, från Skandinavien, kan man säga en en hel del.

Sist var det salt o peppar katastrofen.......

Ett tag så körde thai med att de stängde barservicen ca 4,5 h innan landning för att enkelt helt sonika kunna vägra att servera. Det fick de sluta med du de insåg att man inte kan kalla sig fullservicebolag om man inte serverar nåt. Efter det kom knepet med att det "tar slut".......


Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev apknug:

Det brukar vara så ungefär tills första serveringen är över. Efter det vill crew inte att pax skall dricka mer så sen börjar det sina. Det finns tyvärr många fler än jag som kan vittna om detta. Och om thais service rent generellt, från Skandinavien, kan man säga en en hel del.

Sist var det salt o peppar katastrofen.......

Ett tag så körde thai med att de stängde barservicen ca 4,5 h innan landning för att enkelt helt sonika kunna vägra att servera. Det fick de sluta med du de insåg att man inte kan kalla sig fullservicebolag om man inte serverar nåt. Efter det kom knepet med att det "tar slut".......
 

Att någon sorts öl tagit slut har jag varit med om men ser det inte som något större problem. Som jag sa innan så föredrar jag att man är återhållsamma så man slipper dyngrake Ture Turist bredvid sig som ska berätta om hur många ggr han varit i Thailand och att han vet allt om landet.

 

Minns dom "härliga" resorna med Aeroflot på 80-talet, folk var så fulla att dom nästan fick hjälpa dom ombord. Satt och tappade cigaretter på golvet, spillde ut drinkar osv. Då hade folk iofs med sig sprit och drack men speciellt trevligt var det inte. Brukade underlätta lite om man själv tryckte i sig lite också men ankomsten till Bangkok var inte speciellt trevlig då och dagen efter innan man fick återställt vätskebalansen.

 

Salt o peppar katastrof??? Det är ju bara att be om det så får du.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter




 
Salt o peppar katastrof??? Det är ju bara att be om det så får du.


Salt o Peppar tar alltid skruv lite som när BTT slänger ut ett nytt köttben till sina belackare.

Annars håller jag med om det mesta bara att kolla ovan.

Dagens Aeroflot flighter till bkk är helt alkoholfria i ekonomi, de tröttnade på riktigt på fulla ryssar.

38 timmar via Copenhagen-Moskov-tasjkent-karachi-new Delhi då gällde det att tanka o fylla på....

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎8‎/‎17‎/‎2018 at 7:36 PM, spooncreek said:

Vilket jävla flax! Jag blev uppgraderad av Thai en gång för 8-9 år sedan, det var tider det...

För 10-15 år sedan blev jag nästan besviken varje gång jag inte blev uppgraderad; framförallt på flighterna till och från Indien så blev jag uppgraderad minst 50% av gångerna och även på flighterna till och från Kina låg jag nog över 25%. Någon gång runt 2008-2010 ändrade det sig och det hände allt mer sällan och jag tror faktiskt inte jag överdrev när jag skrev att jag nog gjort 200 resor de senaste 5 åren utan att ha blivit uppgraderad. Jag går alltid på som en av de sista när jag reser från Suvvan och det är faktiskt väldigt ovanligt att se lediga stolar i Biz så jag tror dock inte det är av illvillighet.

 

Det finns mycket att ogilla angående Thai Airways, framförallt när man jämför med hur det var för 15-20 år sedan, men jag står fortfarande fast vid att de nästan alltid är för jävla bra väl man kommer på planet, i alla fall inom Asien. Kanske färgas jag också av att mina krav sänkts rätt rejält av 10+ inrikesresor med kinesiska bolag varje månad. Så sent som i torsdags satt jag 6 timmar på Guangzhou flygplats, väntandes på ett flyg till Shanghai. När jag checkade in klockan 16 var mitt flyg inställt och jag lyckades tjata mig till ett annat flyg. Klockan 22 ställdes också detta flyg in men det visade sig att Shanghais flygplatser redan klockan 14 hade stängt i 24 timmar pga en tyfon. De glömde bara av att meddela oss det men vi fick ju en frigolitlåda av något som nog inte ens Netto skulle kunna med att klassificera som hundmat som ersättning.....   

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev apknug:


 

 


Salt o Peppar tar alltid skruv lite som när BTT slänger ut ett nytt köttben till sina belackare.

Annars håller jag med om det mesta bara att kolla ovan.

Dagens Aeroflot flighter till bkk är helt alkoholfria i ekonomi, de tröttnade på riktigt på fulla ryssar.

38 timmar via Copenhagen-Moskov-tasjkent-karachi-new Delhi då gällde det att tanka o fylla på....

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

 

Under den tiden jag nyttjade Aeroflots excellenta tjänster hade ryssarna inga pengar att åka till Thailand för. Mest fulla svenskar och norrmän på den tiden. Fast det är klart satt man 20 timmar på Moskvas flygplats fanns det ju inte så mycket annat att göra än att fördriva tiden med inmundigande av medhavda drycker. Hade man tur så drog inte Tax-Free igen luckan framför nosen på en och man kunde få köpa en rosa rysk champagne.

 

Har lurat grabben till att boka med dom nu så jag hoppas det är bättre idag ;) Får man inte ens dricka till maten där nu?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-08-17 at 11:30, skrev Esspe:

Antar att det var till Thailand? På andra hållet brukar det vara fullt och lite till.

Vill minnas att vi hade 32 kg tillsammans till Sverige. 25% var väl mitt så lite mer hade hon allt den vägen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Under den tiden jag nyttjade Aeroflots excellenta tjänster hade ryssarna inga pengar att åka till Thailand för. Mest fulla svenskar och norrmän på den tiden. Fast det är klart satt man 20 timmar på Moskvas flygplats fanns det ju inte så mycket annat att göra än att fördriva tiden med inmundigande av medhavda drycker. Hade man tur så drog inte Tax-Free igen luckan framför nosen på en och man kunde få köpa en rosa rysk champagne.
 
Har lurat grabben till att boka med dom nu så jag hoppas det är bättre idag [emoji6] Får man inte ens dricka till maten där nu?
Typ 1991 öppnade ju Irish bar på Moskvas flygplats Sheremetyevo, då fick man sig en vettig öl i alla fall! Irish bara är fortfarande öppen i gamla F terminalen där brukar avgångarna till Thailand fortfarande vara, det ser nästan ut som förr faktiskt i terminalen så det väcker ganska sköna minnen att åka därifrån. (De har tryck in massa taxfree o caféer restauranger men still)

Helt torrt på planet, inte ens att köpa till maten. När ryssarna fick råd att åka så skulle det svinas på planet te Thailand.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-08-17 at 18:33, skrev spooncreek:

Visst, om man har ett sånt....

ja och det ingår väl när man åker business

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, Mankan said:

ja och det ingår väl när man åker business

Fast jag åker ju inte business. Du får nog läsa om mitt inlägg som startade den här ordväxlingen.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 hours ago, Atom said:

För 10-15 år sedan blev jag nästan besviken varje gång jag inte blev uppgraderad; framförallt på flighterna till och från Indien så blev jag uppgraderad minst 50% av gångerna och även på flighterna till och från Kina låg jag nog över 25%. Någon gång runt 2008-2010 ändrade det sig och det hände allt mer sällan och jag tror faktiskt inte jag överdrev när jag skrev att jag nog gjort 200 resor de senaste 5 åren utan att ha blivit uppgraderad. Jag går alltid på som en av de sista när jag reser från Suvvan och det är faktiskt väldigt ovanligt att se lediga stolar i Biz så jag tror dock inte det är av illvillighet.

 

Det finns mycket att ogilla angående Thai Airways, framförallt när man jämför med hur det var för 15-20 år sedan, men jag står fortfarande fast vid att de nästan alltid är för jävla bra väl man kommer på planet, i alla fall inom Asien. Kanske färgas jag också av att mina krav sänkts rätt rejält av 10+ inrikesresor med kinesiska bolag varje månad. Så sent som i torsdags satt jag 6 timmar på Guangzhou flygplats, väntandes på ett flyg till Shanghai. När jag checkade in klockan 16 var mitt flyg inställt och jag lyckades tjata mig till ett annat flyg. Klockan 22 ställdes också detta flyg in men det visade sig att Shanghais flygplatser redan klockan 14 hade stängt i 24 timmar pga en tyfon. De glömde bara av att meddela oss det men vi fick ju en frigolitlåda av något som nog inte ens Netto skulle kunna med att klassificera som hundmat som ersättning.....   

Håller med, har man flugit inrikes i Kina blir referensramen en annan.  Också riktigt att Thai är jämförelsevis väldigt bra när man väl är på planet. På min BKK-PEK rutt har jag oftast att välja mellan Thai och Air China, och det är tveklöst milsvid skillnad på service mellan dem till Thais fördel. Den flygningen är också såpass lång att det spelar roll, till skillnad från korta studsar som BKK-SGN då man lika gärna kan ha ståplats eller åka som handbagage.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev spooncreek:

Fast jag åker ju inte business. Du får nog läsa om mitt inlägg som startade den här ordväxlingen.

Ok du har rätt jag läste slarvigt inser jag. sorry

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med att få veta bokningsklass när man bokar direkt via en nätbyrå är ju ett gissel men jag har hittat en lösning som jag använt sista tiden på 3 olika relativt dyra bokningar.

 

Har fått bäst pris på alla 3 via sökning på flygresor.se hos flygcity.se och när man är framme vid betalning så har dom en variant där man kan betala inom ett dygn eller nåt sånt så

då väljer jag detta.Sedan mailar jag supporten mina uppgifter och max 2 timmar senare(dagtid,vardagar iaf) så har jag fått svar från dom som nedan.

 

Och är det då bokningsklasser som passar så är det bara till o pynta :crazy:

 

flygcity.jpg.bdebf42d38d9e3e30cb9a9c5f00436d6.jpg

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev koppar55:

Boardade TG960 igår och på min plats 19A satt det en thailändare. 

Pursern bad om ursäkt och flyttade mannen några rader bakåt. 

5 minuter senare till business class.

Thai Airways verkar prioritera lokala mer än oss frekventa resenärer.

 

Har dom väl alltid gjort!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-08-22 at 12:05, skrev Perry:

Någon som provat Ukraina Air


Skickat från min iPhone med Tapatalk

BTT brukar väl göra sina virtuella resor med dom. Anslutning via färja.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-08-22 at 12:05, skrev Perry:

Någon som provat Ukraina Air


Skickat från min iPhone med Tapatalk

2st kompisar till mig åkte med detta bolag blev kvar i Ukraina pga. biljetten räckte Arl-Bkk Bkk-Ukraina fast på pappers biljetten stod det Arl-Bkk ToR

 

Aldrig jag flyger med detta bolag eller Ryssflyg som en annan vän åkte med service =0

Thai eller Qatar gäller för mig

 

Mvh.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Wangthong:

BTT brukar väl göra sina virtuella resor med dom. Anslutning via färja.

Ja eller vattenskoter 🐷

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-08-22 at 12:05, skrev Perry:

Någon som provat Ukraina Air


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Hej Helt okej.För det priset och Kiev har hyfsad terminal och utbud.

Med vänlig hälsning, Jan

Link to comment
Dela på andra sajter

2st kompisar till mig åkte med detta bolag blev kvar i Ukraina pga. biljetten räckte Arl-Bkk Bkk-Ukraina fast på pappers biljetten stod det Arl-Bkk ToR
 
Aldrig jag flyger med detta bolag eller Ryssflyg som en annan vän åkte med service =0
Thai eller Qatar gäller för mig
 
Mvh.
Om det var på pappersbijetternas tid så kan ju mycket ha ändrats.......

Det är dagfly hem från BKK. En polare till mig skulle åka hem. Vid incheck, sorry överbokat problem med gårdagens flight.

Han fick daghotel på Novotel samt åka med thai vid midnatt istället.


Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev apknug:

Om det var på pappersbijetternas tid så kan ju mycket ha ändrats.......

Det är dagfly hem från BKK. En polare till mig skulle åka hem. Vid incheck, sorry överbokat problem med gårdagens flight.

Han fick daghotel på Novotel samt åka med thai vid midnatt istället.


Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

Jag reser i november med Thai och har pappersbiljett så länge det finns träd finns det papper 555+

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Jag reser i november med Thai och har pappersbiljett så länge det finns träd finns det papper 555+


Fast den existerar även elektroniskt i en likadan version.
Du har en utskriven elektronisk biljett.
Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit
2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Fast den existerar även elektroniskt i en likadan version.
Du har en utskriven elektronisk biljett.

 

Men är det inte en elektrisk maskin som fäller träden som gör......

ähh va faan det här blev komplicerat 🥃

hoppas ni kommer fram 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...