Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

On 2018-06-09 at 07:49, skrev Soengsang:

Så är det, alla dessa listor är egentligen intetsägande, naturligtvis finns det bättre flygbolag än Thai, vore rätt krokat att påstå att just dem är det bästa flygbolaget.

 

Men när det gäller att resa från Sverige till Thailand är de naturligtvis det överlägset bästa om kriterierna är avg/ang tider samt total flygtid, då endast dem har dagliga direktavgångar.

Det beror ju på var i Thailand man ska. Jag som numera mest flyger till Phuket får ju ändå en mellanlandning med Thaiair och jag kommer nog mer och mer att flyga med något annat billigare alternativ med bättre service. Dock lutar det åt thai i höst igen eftersom jag har ca 50.000 poäng att bränna.

6 + 6 timmar passar mig utmärkt då jag oftast inte kan sova mer än en timme per flight.

Dessutom får man ju dubbelt så mycket flygplansmat. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ser ju ganska bra ut för Thai. SAS 65:a slagna av såna som Jetstar, Scoot, eurowings och t.o.m. Oman och Ethiopian. Norrbaggarna 28, inte så tokigt.

 

http://www.airlinequality.com/info/top-100-airlines-2017/

https://www.thaiairways.com/en_DK/news/news_announcement/news_detail/skytrax2017.page

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
1 minut sedan, skrev Soengsang:

Alla dessa listor är ju så korkade och säger ingenting.....

 

Tex;

2037954174_Skarmavbild2018-07-23kl_18_40_55.png.0131adc1e40e3af2b7a4f285f548f7ff.png

Tur du inte flyger ekonomi då ! :-)

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tallviking:

Tur du inte flyger ekonomi då ! :-)

Skiter egentligen i maten, bara jag får ligga och sova......blir skönt om ett par dagar 55555

 

Undviker också helst mellanlandningar, träligt o bli störd i sömnen :)

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-06-14 at 13:31, skrev rolba:

Det beror ju på var i Thailand man ska. Jag som numera mest flyger till Phuket får ju ändå en mellanlandning med Thaiair och jag kommer nog mer och mer att flyga med något annat billigare alternativ med bättre service. Dock lutar det åt thai i höst igen eftersom jag har ca 50.000 poäng att bränna.

6 + 6 timmar passar mig utmärkt då jag oftast inte kan sova mer än en timme per flight.

Dessutom får man ju dubbelt så mycket flygplansmat. :-)

jo det e klart, men kostar man på sig liggstol så vill jag nog inte mellanlanda när man sover som bäst..... Men har också en massa poäng att bränna, troligt att det snart blir ett annat bolag, men samtidigt har jag behov av flexbiljetter, där är de ändå konkurrenskraftiga i pris, så får se.....troligen vinner latmasken

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

bara jag får ligga

Den som fick de när man flyger 😊

 

/ Enis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Enis:

Den som fick de när man flyger 😊

 

/ Enis

Hahaha oväntat att det kom från dig 5555555555

Men det är ju en förutsätting att flyga om man ska få ligga :)

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Stockholmskontoret flyttar från Drottninggatan 30/7 till Kungsbron 1 (WTC 3tr)...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Benriach:

Stockholmskontoret flyttar från Drottninggatan 30/7 till Kungsbron 1 (WTC 3tr)...

Och stänger om 5 minuter pga detta

 

Hade en trevlig dam på luren för en liten stund sen som berättade detta  😁

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att det är kört att uppgradera för 25000 poäng som jag gjort tidigare år nu när premium försvinner.

 

Vad gör man lämpligast med poängen om man har en 25-30000?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag antar att det är kört att uppgradera för 25000 poäng som jag gjort tidigare år nu när premium försvinner.

 

Vad gör man lämpligast med poängen om man har en 25-30000?

Räcker väl knappt till en enkelresa inom EU ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

Räcker väl knappt till en enkelresa inom EU ?

Nä å där har inte Thai så många flygningar heller vad jag vet

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Mankan:

Nä å där har inte Thai så många flygningar heller vad jag vet

Star Alliance har många flygningar inom EU

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

Star Alliance har många flygningar inom EU

Kan jag använda poängen på thai till att köpa flygningar med andra star alliance bolag? De trodde jag inte inte gick. Dom räcker ju annars kanske till en inrikes resa i Thailand med Thai.

 

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Mankan:

Kan jag använda poängen på thai till att köpa flygningar med andra star alliance bolag? De trodde jag inte inte gick. Dom räcker ju annars kanske till en inrikes resa i Thailand med Thai.

 

 

A flight award is when you use your accumulated miles or points to "pay for" a flight. With Star Alliance, you can redeem these to fly on any member airline, irrespective of where you earned them. 

https://www.staralliance.com/en/flight-awards

 

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Mankan:

Kan jag använda poängen på thai till att köpa flygningar med andra star alliance bolag? De trodde jag inte inte gick. Dom räcker ju annars kanske till en inrikes resa i Thailand med Thai.

 

 

Jo det går men kostar bra med poäng.Tror 15K räcker till 1 inrikes ToR eller så finns ju alternativet med 1 hotellnatt.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars kan du åka ner o hälsa på Pigge och ta TG från CPH för där har jag för mig dom fortsätter med PE  😎

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
11 minuter sedan, skrev Mankan:

Kan jag använda poängen på thai till att köpa flygningar med andra star alliance bolag? De trodde jag inte inte gick. Dom räcker ju annars kanske till en inrikes resa i Thailand med Thai.

 

 

Så länge det är staralliance så går det fint

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev L64:

Jo det går men kostar bra med poäng.Tror 15K räcker till 1 inrikes ToR eller så finns ju alternativet med 1 hotellnatt.

Misstänkte att det isåfall går extra mycket poäng med andra bolag. Men jag kom ju på att det blir minst en t.o.r mellan CNX och BKK i vinter så de kanske funkar att använda dom där

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Tallviking:

A flight award is when you use your accumulated miles or points to "pay for" a flight. With Star Alliance, you can redeem these to fly on any member airline, irrespective of where you earned them. 

https://www.staralliance.com/en/flight-awards

 

Ja se där det går ju uppenbarligen.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Mankan:

Misstänkte att det isåfall går extra mycket poäng med andra bolag. Men jag kom ju på att det blir minst en t.o.r mellan CNX och BKK i vinter så de kanske funkar att använda dom där

Har du 30K så bör det funka med ToR för både dig och 1 till

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Jag antar att det är kört att uppgradera för 25000 poäng som jag gjort tidigare år nu när premium försvinner.

 

Vad gör man lämpligast med poängen om man har en 25-30000?

Köper en inrikes i Thailand, tex upp till CM, eller reser du från CPH och uppgraderar där till PE

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...