Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

6 minuter sedan, skrev Dempa:

Thai airways bland de 10 sämsta flygbolagen i världen 

 

https://www.aftonbladet.se/resa/a/XwLVw7/rankningen--har-ar-varldens-basta-flygbolag

 

 

Men fortfarande det enda med dagliga avgångar till Bkk......

 

Men annars är ju en rankinglista från AB värt lika mycket som skiten under mina skor.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Dempa:

Thai airways bland de 10 sämsta flygbolagen i världen 

 

https://www.aftonbladet.se/resa/a/XwLVw7/rankningen--har-ar-varldens-basta-flygbolag

 

 

Jag tycke jag nyligen läste att de hamnade i topp på någon annan lista. Det verkar vara väldigt olika kriterier i dessa undersökningar 

 

Hittade denna vid en snabb googling

https://www.expressen.se/allt-om-resor/flyg-1/10-flygbolagen-som-ar-bast-i-varlden-pa-ekonomiklass/

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

Men fortfarande det enda med dagliga avgångar till Bkk......

 

Men annars är ju en rankinglista från AB värt lika mycket som skiten under mina skor.

Nu är det ju inte AB som står för rankingen utan siten airhelp...

 

https://www.airhelp.com/sv/

 

 

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Dempa:

Nu är det ju inte AB som står för rankingen utan siten airhelp...

 

https://www.airhelp.com/sv/

 

 

 

Helt klart är att Thai har försämrat servicen ombord. 

Nu endast en rätt till frukost i ekonomi klass

 

Det kan påverka undersökningen. 

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller på att kolla biljetter nu, då PE med Norwegian börjar kännas dyra (ca 12000 kr Tor). Tog kontakt med Nonki, och priset med Thai ekonomi blev 9300 kr. Kollade samtidigt med Qatar, och där var priset 7300, visserligen inte ombokningsbar, men en skillnad på 4000 kr för oss två :(

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev gst:

Håller på att kolla biljetter nu, då PE med Norwegian börjar kännas dyra (ca 12000 kr Tor). Tog kontakt med Nonki, och priset med Thai ekonomi blev 9300 kr. Kollade samtidigt med Qatar, och där var priset 7300, visserligen inte ombokningsbar, men en skillnad på 4000 kr för oss två :(

Blir mycket potatis för 4k;)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev hamnoi:

Blir mycket potatis för 4k;)

färsk eller gammpotatis?

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Qatar är Bra!!! Salt och Peppar finns i ekonomi och de knorrar aldrig om du vill ha ännu ett glas vin till filmen 😉 

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev fiskarn:

Qatar är Bra!!! Salt och Peppar finns i ekonomi och de knorrar aldrig om du vill ha ännu ett glas vin till filmen 😉 

Japp flygit dom senaste 4 åren med Qatar

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Kan bara hålla med. Men åker ändå Thai för direktflyget om priset är någorlunda

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev John Khonken:

Kan bara hålla med. Men åker ändå Thai för direktflyget om priset är någorlunda

Så är det, alla dessa listor är egentligen intetsägande, naturligtvis finns det bättre flygbolag än Thai, vore rätt krokat att påstå att just dem är det bästa flygbolaget.

 

Men när det gäller att resa från Sverige till Thailand är de naturligtvis det överlägset bästa om kriterierna är avg/ang tider samt total flygtid, då endast dem har dagliga direktavgångar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Så är det, alla dessa listor är egentligen intetsägande, naturligtvis finns det bättre flygbolag än Thai, vore rätt krokat att påstå att just dem är det bästa flygbolaget.

 

Men när det gäller att resa från Sverige till Thailand är de naturligtvis det överlägset bästa om kriterierna är avg/ang tider samt total flygtid, då endast dem har dagliga direktavgångar.

Det beror ju på i vilken del av Sverige man startar och vad man har för preferenser avseende avgångstider. Hade jag bott i Stockholm hade jag övervägt Thai, nu passar Finnair mig bättre men skall nog titta på andra alternativ framöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

soi covboy
17 timmar sedan, skrev gst:

Håller på att kolla biljetter nu, då PE med Norwegian börjar kännas dyra (ca 12000 kr Tor). Tog kontakt med Nonki, och priset med Thai ekonomi blev 9300 kr. Kollade samtidigt med Qatar, och där var priset 7300, visserligen inte ombokningsbar, men en skillnad på 4000 kr för oss två :(

vilka datum åker ni ??

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev M33:

Det beror ju på i vilken del av Sverige man startar och vad man har för preferenser avseende avgångstider. Hade jag bott i Stockholm hade jag övervägt Thai, nu passar Finnair mig bättre men skall nog titta på andra alternativ framöver.

Sant, just därför är dessa listor så intetsägande.

Var samma en tid då vi bodde i Nkpg, så länge Finnair flög därifrån till Vanta så var det både snabbare o smidigare än från Stockholm, skönt att bara 10 minuter till flygplatsen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

soi covboy

jag flyger alltid från Stockholm och kan jag spara 1500 kr. och mer så tar jag hellre Emirates eller Qatar stället för tajj för dom suger getpung

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev soi covboy:

vilka datum åker ni ??

Början av oktober är väl tanken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har länge tittat på enkelbiljett i augusti-september då jag kommer stanna i Thailand på obestämd tid. Norwegian gick bort då dom bara kör en gång i veckan den här perioden av året. Ett bolag som inte kommer upp i sökmotorer är Ukraine International www.flyuia.com Nya Boeing, bra flygtider, kör 5 gånger i veckan och ägs till 25% av Austrian. Känns rätt säkert. Var oerhört sugen på dom då priset är väldigt bra och deras bagagevikt i PE och det dom kallar Business (går inte att jämföra med andra bolag om man tittar på deras video) är helt överlägsen. Och naturligtvis lite äventyr efter att ha läst @spooncreek´s fantastiska resa med indierna. Här hade jag tänkt att länka till den tråden men forumet sväljer inte det...

Sedan svängde det till Qatar då jag skulle kunna ta kvällsflyg från Stockholm och spara in en natt på hotell då lägenheten ska tömmas. Men priset på deras biljetter steg, troligtvis på grund av kronans dåliga kurs.

Visste att Thai har en kampanj över sommaren med enkelbiljetter. Priset var väldigt bra och man vet vad man får så det blev dom. Men efter denna utläggning vill jag tipsa om något dom rätt nyligen infört som heter Cash Plus Miles. Väldigt dolt på sista sidan innan man bekräftar sitt köp kan man klicka i en ruta. Där loggar man in på ROP och kan använda från 2000 poäng och uppåt så minskar priset på biljetten. Blev en femhundring billigare med dom poäng jag hade. Kände därför att jag kunde lyxa till det med en biljett i klass Q med fri ombokning och 100% intjänade poäng.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Men efter denna utläggning vill jag tipsa om något dom rätt nyligen infört som heter Cash Plus Miles.

Cash plus miles har dom haft ett tag, hur länge vet jag inte men det fanns iaf för ett år sen. Tidigare var det rena Ebberöds då man fick köpa till dom miles som fattades men det blev dyrare än att köpe biljetten "ren". Kanske nån ny variant? Verkar intressant.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Esspe:

Cash plus miles har dom haft ett tag, hur länge vet jag inte men det fanns iaf för ett år sen. Tidigare var det rena Ebberöds då man fick köpa till dom miles som fattades men det blev dyrare än att köpe biljetten "ren". Kanske nån ny variant? Verkar intressant.

Det var första gången jag använde det. Nu fick jag upp en rullgardin med tusental till så mycket jag hade på kontot. När jag klickade på en summa ändrades slutpriset direkt. När jag väl hittat det var det enkelt att använda.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Det var första gången jag använde det. Nu fick jag upp en rullgardin med tusental till så mycket jag hade på kontot. När jag klickade på en summa ändrades slutpriset direkt. När jag väl hittat det var det enkelt att använda.

Det låter ju alldeles excellent :) Biljetterna för min del är fortfarande alldeles för dyra dock men dom borde ju gå ner snart tycker jag och då är det ju kanon om man kan använda sina poäng på ett vettigt sätt.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Det var första gången jag använde det. Nu fick jag upp en rullgardin med tusental till så mycket jag hade på kontot. När jag klickade på en summa ändrades slutpriset direkt. När jag väl hittat det var det enkelt att använda.

Kan inte hitta nåt på deras hemsida. Blir väl till att göra en "nästan" bokning så man får se vad det är värt. Däremot såg jag att det finns en kampanj för att få 25% mer bonusmiles. Måste regga och betala innan sista juni på ROP under other services.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Esspe:

Kan inte hitta nåt på deras hemsida. Blir väl till att göra en "nästan" bokning så man får se vad det är värt. Däremot såg jag att det finns en kampanj för att få 25% mer bonusmiles. Måste regga och betala innan sista juni på ROP under other services.

Frågade på deras Facebooksida då jag inte heller hittade det först. Väldigt dålig info. Du måste gå igenom hela bokningsförfarandet så kommer det upp i sista momentet när man ska bekräfta sin betalning. Då kommer det upp en liten ruta att klicka i. Känns som dom inte helt vill skylta med detta. Blir kanske billigare för dom att ge ut kuponger eller leksaker. Men dom måste väl följa med då andra bolag har samma sak.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev NiceBeaver:

Du måste gå igenom hela bokningsförfarandet

Då gäller det att inte trycka på fel knapp :)

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Esspe:

Då gäller det att inte trycka på fel knapp :)

Exakt. Är man lite för snabb kan man missa möjligheten med poängen och köper en biljett du inte ska använda. Fan, man förlorar alltid... 😁

Ändrades av NiceBeaver

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...