Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways


L64

Recommended Posts

Kanske fel tråd men tycker det dyker upp en del varierande frågor här så jag testar.

Någon som typ månadspendlar till Thailand eller liknande, om så i är fallet hur löser ni det, tar ni samma bolag alltid och får därför ett bra pris (pga ,miles etc) eller väljer ni utifrån vad som är billigast just nu för stunden eller hur löser ni det för att få ett så billigt flygande som möjligt och vad ligger era flypriser i medeltal på under typ ett år i så fall?

Det blev många frågor på en gång men är lite intresserad av hur man kunde lösa typ månadspendling på billigast sätt, tanken var då att man sedan stannar i Thailand typ 1 vecka innan hemfärd igen.

 

Långpendlarnbob

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 6,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    425

  • pigge01

    326

  • L64

    257

  • apknug

    253

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Precis nyss, skrev bob:

Kanske fel tråd men tycker det dyker upp en del varierande frågor här så jag testar.

Någon som typ månadspendlar till Thailand eller liknande, om så i är fallet hur löser ni det, tar ni samma bolag alltid och får därför ett bra pris (pga ,miles etc) eller väljer ni utifrån vad som är billigast just nu för stunden eller hur löser ni det för att få ett så billigt flygande som möjligt och vad ligger era flypriser i medeltal på under typ ett år i så fall?

Det blev många frågor på en gång men är lite intresserad av hur man kunde lösa typ månadspendling på billigast sätt, tanken var då att man sedan stannar i Thailand typ 1 vecka innan hemfärd igen.

 

Långpendlarnbob

Finns en som har svart bälte i att flyga till Thailand som kan svara på det @Bolme

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Finns en som har svart bälte i att flyga till Thailand som kan svara på det @Bolme

 

Men du pendlar väl en del också även om det kanske inte är månadspendling, hur löser du det?

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev bob:

 

Men du pendlar väl en del också även om det kanske inte är månadspendling, hur löser du det?

Månadspendlade för 12-15 år sedan, då reste jag 70% med thai, var bekvämt med lite bättre status som man lätt kunde få då, numera endast ca 3,5 ToR resor per år, och som sponsras till en viss del av arbetsgivaren, jag lägger i regel till själv för att sen flyga bekvämt....åker alltid direkt, men har mer och mer börjat fundera på andra bolag, men jag hittar inget som har så pass bra pris på fullflexbiljetter som Thai har...samt det att jag vill ha flatbed.

 

Men han jag nämner ovan åker oftare än så, typ var 3:e vecka och även tidigare var annan vecka tror jag, så han har säkert bra svar på vad som fungerar idag....

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Månadspendlade för 12-15 år sedan, då reste jag 90% med thai, var bekvämt med lite bättre status som man lätt kunde få då, numera endast ca 3,5 ToR resor per år, och som sponsras till en viss del av arbetsgivaren, jag lägger i regel till själv för att sen flyga bekvämt....åker alltid direkt, men har mer och mer börjat fundera på andra bolag, men jag hittar inget som har så pass bra pris på fullflexbiljetter som Thai har...samt det att jag vill ha flatbed.

 

Men han jag nämner ovan åker oftare än så typ var 3:e vecka även tidigare var annan vecka tror jag, så han har säkert bra svar på vad som fungerar idag....

 

Då inväntar vi och ser om @Bolme ger ett svar om ingen annan har lite erfarenhet också av detta...:haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Kanske fel tråd men tycker det dyker upp en del varierande frågor här så jag testar.

 

Någon som typ månadspendlar till Thailand eller liknande, om så i är fallet hur löser ni det, tar ni samma bolag alltid och får därför ett bra pris (pga ,miles etc) eller väljer ni utifrån vad som är billigast just nu för stunden eller hur löser ni det för att få ett så billigt flygande som möjligt och vad ligger era flypriser i medeltal på under typ ett år i så fall?

Det blev många frågor på en gång men är lite intresserad av hur man kunde lösa typ månadspendling på billigast sätt, tanken var då att man sedan stannar i Thailand typ 1 vecka innan hemfärd igen.

 

Långpendlarnbob

 

Förra året flög jag en del till Thailand, men jag minns inte hur många gånger det var. För det mesta var det mellan Korea och Thailand men det var nog en del till Sverige också, fast oftast inte mer än typ 5 dagar i Sverige.

 

Flög alltid med Thai.

Det fanns säkert både billigare och snabbare rutter mellan Sverige och Korea, men då jag alltid hämtade upp tanten i Thailand eller lämnade henne där om jag åkte till Sverige så var det enklast med Thai.

 

Som sagt så var det enklast med Thai och att det sedan är ett Star alliance bolag är bara bättre.

 

Edit: firman betalade, men det var inte så stora prisskillnader så att set hade haft någon betydelse om jag flugit med annat bolag.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev bob:

 

Då inväntar vi och ser om @Bolme ger ett svar om ingen annan har lite erfarenhet också av detta...:haha:

En polare åkte ofta förr och köpte då klippkort hos SAS, kanske finns hos något flygbolag som kör din sträcka? 

Finns ju även periodkort och travel pass hos SAS, fast priset hos dem är väl inte lockande när Bkk är destinationen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev M33:

En polare åkte ofta förr och köpte då klippkort hos SAS, kanske finns hos något flygbolag som kör din sträcka? 

Finns ju även periodkort och travel pass hos SAS, fast priset hos dem är väl inte lockande när Bkk är destinationen...

Antar att sådant är svindyrt (får tänka på att jag är fattig läs snål) och SAS är som du säger inte "bästa" bolaget när det kommer till destination BKK vill jag tro...

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev bob:

Antar att sådant är svindyrt (får tänka på att jag är fattig läs snål) och SAS är som du säger inte "bästa" bolaget när det kommer till destination BKK vill jag tro...

Säkert svindyrt, frågade aldrig vad han betalade. Men om SAS har det så har säkert även andra liknande. Mailbomba flygbolagen och fråga. En smidig lösning är väl värt några spänn...

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Stoneys:

Alla är vi olika, sitter heller på en ac go-go och kollar brudar än sitter i en loung.

Ja perfekt att man kan göra som man bäst vill. De blir nog rätt långtråkigt att sitta på en a go-go dag ut och dag in också så lite lagom av varje passar mig bäst.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev bob:

Kanske fel tråd men tycker det dyker upp en del varierande frågor här så jag testar.

Någon som typ månadspendlar till Thailand eller liknande, om så i är fallet hur löser ni det, tar ni samma bolag alltid och får därför ett bra pris (pga ,miles etc) eller väljer ni utifrån vad som är billigast just nu för stunden eller hur löser ni det för att få ett så billigt flygande som möjligt och vad ligger era flypriser i medeltal på under typ ett år i så fall?

Det blev många frågor på en gång men är lite intresserad av hur man kunde lösa typ månadspendling på billigast sätt, tanken var då att man sedan stannar i Thailand typ 1 vecka innan hemfärd igen.

 

Långpendlarnbob

Jag "semesteråker" ju fortfarande så vi planerar lite längre framåt. Jag brukar alltid hänga på låset med baggarna och då kan man få en tor för runt 3 lök (4 inkl). Just nu har jag 2 resor bokade framöver, sitter även i Thailand nu.

Sen brukar Thai ofta ha svinbilliga biljetter (30-dagars) i april och september. Nu när jag tänker efter hittar man även ofta biljetter med araberna för drygt 4 lök.

Som sagt, scannar du och är lite flexibel brukar man hitta nåt bra😆

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev frogfish:

Jag "semesteråker" ju fortfarande så vi planerar lite längre framåt. Jag brukar alltid hänga på låset med baggarna och då kan man få en tor för runt 3 lök (4 inkl). Just nu har jag 2 resor bokade framöver, sitter även i Thailand nu.

Sen brukar Thai ofta ha svinbilliga biljetter (30-dagars) i april och september. Nu när jag tänker efter hittar man även ofta biljetter med araberna för drygt 4 lök.

Som sagt, scannar du och är lite flexibel brukar man hitta nåt bra😆

Det där "Brukar", verkar vara en utopi 2018, Thai air verkar inte ha några kampanjresor i år.

Förra året fyndade jag två resor för 3200 kr April 20017 och 3400 kr Juli 2017.

Det enda bra med Norwegian är väl att man kan nyttja WIFI utan xtra kostnad...

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev judazzz:

Det enda bra med Norwegian är väl att man kan nyttja WIFI utan xtra kostnad...

Tyvärr inte på longhaul.

3 minuter sedan, skrev judazzz:

Det där "Brukar", verkar vara en utopi 2018, Thai air verkar inte ha några kampanjresor i år.

 

Inte särskilt billigt tycker jag, för en ren semesteresa med långt i förtid bestämt datum finns nog många bättre alternativ.

https://www.odenresor.se/flygkampanjer/thai-kampanj/

5ab5d97c9cd02_Skarmavbild2018-03-24kl_05_51_26.png.9d9c9d643dd29c1d3c3a44aeb9c59bb9.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev judazzz:

Det där "Brukar", verkar vara en utopi 2018, Thai air verkar inte ha några kampanjresor i år.

Förra året fyndade jag två resor för 3200 kr April 20017 och 3400 kr Juli 2017.

Det enda bra med Norwegian är väl att man kan nyttja WIFI utan xtra kostnad...

Det gäller att göra rätt😆

Min nuvarande resa kostade 3100 sek. I nov har jag en bokad för ungefär samma. Däremellan ca 4500 sek med emirates.

Du vet, det är skillnad på folk och folk😉

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Tyvärr inte på longhaul.

Inte särskilt billigt tycker jag, för en ren semesteresa med långt i förtid bestämt datum finns nog många bättre alternativ.

https://www.odenresor.se/flygkampanjer/thai-kampanj/

5ab5d97c9cd02_Skarmavbild2018-03-24kl_05_51_26.png.9d9c9d643dd29c1d3c3a44aeb9c59bb9.png

Från 6095-6395 kr... (jag noterade att du skrev inte speciellt billigt)

Det blir mindre dyrt att boka med flygresor.se

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev frogfish:

Det gäller att göra rätt😆

Min nuvarande resa kostade 3100 sek. I nov har jag en bokad för ungefär samma. Däremellan ca 4500 sek med emirates.

Du vet, det är skillnad på folk och folk😉

Sicken tur att du funnit bra priser, du kanske även slipper att trycka på knappen för att påkalla flygvärdinnans uppmärksamhet

för att få peppar och salt till maten.

Det är extremt viktigt att slippa denna styggelse, Arab bolagen inkluderar SoP.

 

Att man tvingas trängas med tusentals svettiga andra "Folk" utan hyfs och som har noll koll på hur det borde funka med kö system

 vid transit och security check kanske kan ses som en bonus för vissa...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev judazzz:

Sicken tur att du funnit bra priser, du kanske även slipper att trycka på knappen för att påkalla flygvärdinnans uppmärksamhet

för att få peppar och salt till maten.

Det är extremt viktigt att slippa denna styggelse, Arab bolagen inkluderar SoP.

 

Att man tvingas trängas med tusentals svettiga andra "Folk" utan hyfs och som har noll koll på hur det borde funka med kö system

 vid transit och security check kanske kan ses som en bonus för vissa...

Så kanske det är. Jag gav bara mitt tips hur jag gör för att hitta biljetter till bra pris, precis det som den jag svarade efterfrågade. Passar det inte så är det ju bara att scrolla förbi. Eller kanske komma med nåt eget tips.

Förstår inte vad som är problemet här...

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev frogfish:

Så kanske det är. Jag gav bara mitt tips hur jag gör för att hitta biljetter till bra pris, precis det som den jag svarade efterfrågade. Passar det inte så är det ju bara att scrolla förbi. Eller kanske komma med nåt eget tips.

Förstår inte vad som är problemet här...

Du tipsade om vad?

Jag hittade en biljett till Bangkok för en krona för många år sedan, ett obskyrt flygbolag som skulle parkera sina kärror för säsongen.

Några månader efter vår flight gick dom i konkurs men det var inget som drabbade mig då det var en enkel resa.

Att odenresor kallar det Kampanj för flyg tor. Sto-Bkk för från 6095 kr är inte en kampanj i mina ögon.

Man kan flyga med "bastu bolaget" för en tusenlapp mindre men då måste man göra ett nerslag i muminland.

 

https://www.finnair.com/se/se/kampanjpris?dclid=CIOEjbWchNoCFZWCmgodwvgCLw

 

Vad har du själv presenterat för eget tips??

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev judazzz:

Du tipsade om vad?

Jag hittade en biljett till Bangkok för en krona för många år sedan, ett obskyrt flygbolag som skulle parkera sina kärror för säsongen.

Några månader efter vår flight gick dom i konkurs men det var inget som drabbade mig då det var en enkel resa.

Att odenresor kallar det Kampanj för flyg tor. Sto-Bkk för från 6095 kr är inte en kampanj i mina ögon.

Man kan flyga med "bastu bolaget" för en tusenlapp mindre men då måste man göra ett nerslag i muminland.

 

https://www.finnair.com/se/se/kampanjpris?dclid=CIOEjbWchNoCFZWCmgodwvgCLw

 

Vad har du själv presenterat för eget tips??

Läs mitt inlägg som du citerade först. Där gav jag några tips. Svaret var dock inte riktat mot dig. Men den som frågade verkade nöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev frogfish:

Läs mitt inlägg som du citerade först. Där gav jag några tips. Svaret var dock inte riktat mot dig. Men den som frågade verkade nöjd.

Verligen mattnyttig info ifrån dig...

 

" Det gäller att göra rätt😆

Min nuvarande resa kostade 3100 sek. I nov har jag en bokad för ungefär samma. Däremellan ca 4500 sek med emirates.

Du vet, det är skillnad på folk och folk😉"

 

Du kanske missade att det var mig du svarade?

Nöjd, möjligtvis i fablernas värld

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frogfish:

Min nuvarande resa kostade 3100 sek. I nov har jag en bokad för ungefär samma. Däremellan ca 4500 sek med emirates.

November är i regel väldigt billigt, även maj.

Normalt svårare o hitta bra priser i apr runt songkran eller under industrisemstertider i juli.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev judazzz:

Verligen mattnyttig info ifrån dig...

 

" Det gäller att göra rätt😆

Min nuvarande resa kostade 3100 sek. I nov har jag en bokad för ungefär samma. Däremellan ca 4500 sek med emirates.

Du vet, det är skillnad på folk och folk😉"

 

Du kanske missade att det var mig du svarade?

Nöjd, möjligtvis i fablernas värld

Det där var väl efter du citerat mitt första svar?

Jag tipsade om baggar, thai och araber.

Och som sagt, gillar du inte de tipsen så skrolla vidare.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

November är i regel väldigt billigt, även maj.

Normalt svårare o hitta bra priser i apr runt songkran eller under industrisemstertider i juli.

Så är det ju. Lite osäker på när frågeställaren vill åka, så jag svarade det jag visste.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frogfish:

Det där var väl efter du citerat mitt första svar?

Jag tipsade om baggar, thai och araber.

Och som sagt, gillar du inte de tipsen så skrolla vidare.

 

Jag kan scrolla vidare, om du tycker att baggar,thai och araber är ett bra svar så får det stå för dig.

"Dina tips"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev judazzz:

Jag kan scrolla vidare, om du tycker att baggar,thai och araber är ett bra svar så får det stå för dig.

"Dina tips"

Jo, jag tycker nog du gott kan scrolla vidare.

Och jag står alltid för det jag skriver.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...